Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei auttakaas, ostin ribsejä!

Vierailija
25.07.2018 |

Miten valmistatte ruoaksi, jotta kama saa makua, mutta ei pala karrelle ja ei myöskään jää vetiseksi? :)

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jäniksen kylkipaloista tulee parhaiten pataruoka. Nesteessä upotettuna kypsytettynä uunissa ei kyllä pala, ja makua saa mausteista.

Vierailija
2/35 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keität niitä lihaliemessä ensin pari tuntia, jäähdytä ja barbaquekastike marinaadiin yöksi. Seuraavana päivänä vaan pinnan grillaus ja liha on niin mureaa että irtoaa helposti luista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yön yli päälle rub. Omatekemä. Kelmutan jääkaappiin. Miedolla lämmöllä grillaan ja sivelen välillä kastiketta. Ei kuivu, kun rauhassa tekee ja grillin kansi kiinni. Jos haluaa helpommalla tehdä, laittaa liemeen uuniin pariksi tunniksi ja lopuksi ottaa vaan pinnan grillistä. Suosittelen kuitenkin ekaa vaihtoehtoa.

Vierailija
4/35 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostit siis raakoja/kypsentämättömiä ribsejä?

Itse suosin nykyään vain valmiiksi kypsennettyjä ribsejä. Niitä on helppo ja nopea uunissa lämmittää ja loppuvaiheessa vielä bbq- soosia päälle ja uuni ylävastukselle, niin saa ribsit vielä rapean pinnankin. =D 

Kypsentämättömissä menisi monta tuntia, että lopputulos olisi yhtä murea.

Vierailija
5/35 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse suosin nykyään vain valmiiksi kypsennettyjä ribsejä. Niitä on helppo ja nopea uunissa lämmittää ja loppuvaiheessa vielä bbq- soosia päälle ja uuni ylävastukselle, niin saa ribsit vielä rapean pinnankin. =D 

Eines.

Vierailija
6/35 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keität niitä lihaliemessä ensin pari tuntia, jäähdytä ja barbaquekastike marinaadiin yöksi. Seuraavana päivänä vaan pinnan grillaus ja liha on niin mureaa että irtoaa helposti luista.

Jumala tappaa kissanpennun aina kun joku keittää ribsejä.

Vierailija
7/35 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just näin. Esim. nää on ihan tosi hyviä: https://www.lidl.fi/fi/Ruokatarjoukset.htm?articleId=11700

On ihan turhaa kikkailua lähteä alusta asti näpräämään sen kylkirivin kanssa.

Vierailija
8/35 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eines.

Idiootti.

Vierailija
9/35 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittele, cokis bbq, paista joko grillissä tai uunissa, hyvä)

Vierailija
10/35 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pari kertaa tehnyt juuri noin. Molemmilla kerroilla tuli hirveää sitkeää paskaa, joka ei irronnut luista. En ymmärrä, mikä meni vikaan.

Vierailija
11/35 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin. Esim. nää on ihan tosi hyviä: https://www.lidl.fi/fi/Ruokatarjoukset.htm?articleId=11700

On ihan turhaa kikkailua lähteä alusta asti näpräämään sen kylkirivin kanssa.

Oot varmaan joku pikku K:n kauppias, joka ei saa sitä paskaa myytyä..

TEE ITE, PAREMPI!

Vierailija
12/35 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eines.

Idiootti.

No tämä idiootti sentään ymmärtää ruoan päälle.

Vierailija
13/35 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies aina ensin keittää ne yrttiliemessä (rosmariini, rakuuna, kirveli; kannattaa laittaa reilusti)) ja sen jälkeen hauduttaa miedolla lämmöllä uunissa pitkän sikaa. ’Kuka keitetyn paistaa se makuan maistaa’ pätee täydellusesti ribreihin.

Vierailija
14/35 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä paistan niitä raakoja kylkirivejä ensin uunissa jonkun aikaa että ovat kypsiä. Sen jälkeen pilkoin palasiksi ja sivelen sweet chili-kastikkeella. Sitten grilliin. Ihan mahtiksia.

Vierailija
15/35 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voihan pitsaksi kutsua Paskiaisten roiskeläppääkin. Sillä vaan ei ole mitään tekemistä oiken pizzan kanssa kuten ei Lidlin einesribsilläkään oikean ribsin kanssa. Ymmärrätkö eron?

Vierailija
16/35 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies aina ensin keittää ne yrttiliemessä (rosmariini, rakuuna, kirveli; kannattaa laittaa reilusti)) ja sen jälkeen hauduttaa miedolla lämmöllä uunissa pitkän sikaa. ’Kuka keitetyn paistaa se makuan maistaa’ pätee täydellusesti ribreihin.

Sa oleta humlasaa

Vierailija
17/35 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja voihan pitsaksi kutsua Paskiaisten roiskeläppääkin. Sillä vaan ei ole mitään tekemistä oiken pizzan kanssa kuten ei Lidlin einesribsilläkään oikean ribsin kanssa. Ymmärrätkö eron?

Olen ihan satavarma, että et ole kertaakaan kokeillut valmiita ribsejä, Lidukan tai jonkun muun valmistamia. Oikean pizzan ja roiskeläpän eron kyllä ymmärtää, mutta kypsennetyt ribsit on ihan samanlaisia possun kyljestä leikattuja paloja, jotka nyt ovat vaan kypsiä. Niitä on ihan turha demonisoida eineksiksi.

Vierailija
18/35 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan satavarma, että et ole kertaakaan kokeillut valmiita ribsejä, Lidukan tai jonkun muun valmistamia. Oikean pizzan ja roiskeläpän eron kyllä ymmärtää, mutta kypsennetyt ribsit on ihan samanlaisia possun kyljestä leikattuja paloja, jotka nyt ovat vaan kypsiä. Niitä on ihan turha demonisoida eineksiksi.

Ei hyvää päivää. Tämä paikka on selvästi väärä foorumi puhua oikeasta ruoasta. Lidlin ribsit?! Av- mammojen taso on todellinen wt.

Vierailija
19/35 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun ikänäkö vaivaa :-D

Vierailija
20/35 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sinä suosit ja haista vittu. Harvoin trolli saa aikaan tällaista raivoa, mutta sehän sinun tarkoituksesi olikin.