Hei auttakaas, ostin ribsejä!
Miten valmistatte ruoaksi, jotta kama saa makua, mutta ei pala karrelle ja ei myöskään jää vetiseksi? :)
Kommentit (35)
mausta mielesi mukaan ja uunivuokaan, folion alle 3 tuntia 150 astetta. Käännä välillä. Ketjussa on todella monta persevittua.
Vierailija kirjoitti:
mausta mielesi mukaan ja uunivuokaan, folion alle 3 tuntia 150 astetta. Käännä välillä. Ketjussa on todella monta persevittua.
Joo, nuo kaikki-ruoka-on-tehtävä-aina-alusta-asti-itse- puritanistit on jotenkin säälittäviä...
Me laitetaan 3-4 tunniksi uuniin kinkkupussiin. Pysyy mehukkaana ja maukkaana ja irtoaa luista ihan jo nostettaessa. Vierastan ribsien keittämistä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, nuo kaikki-ruoka-on-tehtävä-aina-alusta-asti-itse- puritanistit on jotenkin säälittäviä...
Imetkö myös pas kaa? Nitriitillä kyllästettyjä "valmiiksi paistettuja ribsejä" ja on muka herkullista? Hyi krist uksen saa tana. Ovatko teidän aivonne tuhoutuneet näillä helteillä tai onko nenässänne polyyppejä? Kuvottavia otuksia.
Vai että julkaistaan hyväksynnän jälkeen? Mitä täällä saa enää sanoa jumalauta...
Vierailija kirjoitti:
Ostit siis raakoja/kypsentämättömiä ribsejä?
Itse suosin nykyään vain valmiiksi kypsennettyjä ribsejä. Niitä on helppo ja nopea uunissa lämmittää ja loppuvaiheessa vielä bbq- soosia päälle ja uuni ylävastukselle, niin saa ribsit vielä rapean pinnankin. =D
Kypsentämättömissä menisi monta tuntia, että lopputulos olisi yhtä murea.
Ne sinun valmikksi kypsennetyt haisee ja maistuu kuolemalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Imetkö myös pas kaa? Nitriitillä kyllästettyjä "valmiiksi paistettuja ribsejä" ja on muka herkullista? Hyi krist uksen saa tana. Ovatko teidän aivonne tuhoutuneet näillä helteillä tai onko nenässänne polyyppejä? Kuvottavia otuksia.
No ei kun ne vaan trollaa. Ovat katkeria ja katteellisia, kun eivät pystyneet ostamaan ribsejä. Joivat kaljaa ja ovat krapulassa. Sellainen ihminen on katkera.
Soppa365 -sivuilta löytyy ohje "Todella hitaat ribsit". Tuolla ohjeella tein parhaat ribsit, mitä tähän mennessä olen syönyt.
Kylläpä se ribsien ohjeen kysely nostattaa paljon alkoholistien tunteita pintaan. Noh. Kyllä ne teille siellä suljetulla osastolla sitten kertoo, miten ihmisille kannattaa jutella. Voi kristuk sen sa atana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keität niitä lihaliemessä ensin pari tuntia, jäähdytä ja barbaquekastike marinaadiin yöksi. Seuraavana päivänä vaan pinnan grillaus ja liha on niin mureaa että irtoaa helposti luista.
Olen pari kertaa tehnyt juuri noin. Molemmilla kerroilla tuli hirveää sitkeää paskaa, joka ei irronnut luista. En ymmärrä, mikä meni vikaan.
Pari tuntia keittämistä on kyllä ihan älyttömän pitkä aika. Itse keitän 45min, jonka jälkeen paloiksi, pintamarinadi ja samantien grillistä vaan väri. Kertaakaan ei ole epäonnistunut, kymmeniä kertoja oon noita tehnyt. Tosin mulla ei keitinvedessä oo lihalientä vaan yrttimaustetta, inkivääriä, laakerinlehti, suolaa ja pippuria.
Ei mitään keittämisiä. Jos on niitä valmiiksi maustettuja niin uuniin vaan 2- tuntia miedolla lämmöllä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jäniksen kylkipaloista tulee parhaiten pataruoka. Nesteessä upotettuna kypsytettynä uunissa ei kyllä pala, ja makua saa mausteista.
Työnnä jänis vaimosi ittuun.
Uunissa matalassa lämmössä ylikypsäksi ja loppusilaus grillissä ellei sulla satu olemaan jenkkimallin BBQ-savustinta.
Netti on täynnä reseptejä maustamiseen. Älä keitä koska osa mausta jää aina liemeen.
Jos haluat tehdä kokonaan grillissä niin epäsuora lämpö, useampi tunti ja kuvun lämpötila pitäisi saada pysymään suunnilleen 90-110 asteessa. Ongelma on juurikin se, että perushärvelillä ollaan periaatteessa aina tuolla 180 ja yli lämpötiloissa ellei virittele jotain ketjuja briketeistä.
Uuni on helpompi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostit siis raakoja/kypsentämättömiä ribsejä?
Itse suosin nykyään vain valmiiksi kypsennettyjä ribsejä. Niitä on helppo ja nopea uunissa lämmittää ja loppuvaiheessa vielä bbq- soosia päälle ja uuni ylävastukselle, niin saa ribsit vielä rapean pinnankin. =D
Kypsentämättömissä menisi monta tuntia, että lopputulos olisi yhtä murea.
Just näin. Esim. nää on ihan tosi hyviä: https://www.lidl.fi/fi/Ruokatarjoukset.htm?articleId=11700
On ihan turhaa kikkailua lähteä alusta asti näpräämään sen kylkirivin kanssa.
Oot varmaan joku pikku K:n kauppias, joka ei saa sitä paskaa myytyä..
TEE ITE, PAREMPI!
sinä mitään osaa kunhan vaan nillität nälissäsi
Kannattaa laitta vain suolaa ja pippuria, kaikki nämä sokeri, kokis-ohjeet on ihan helvetin kammottavan makuisia.