Täällä matkitaan Finnairin matkustamohenkilökunnan kuulutuksia. Hellou tis is joor käpten spiiking.
"Hellou tis is joor käpten spiiking. Vii aar still veiting fo tö kliörens fo teik-off änd vill bii diphaating äs suun äs passib-L."
"Hellou mai neim is Riitta änd I'm joor pöörsöör for this flait."
"Käpin kruu, pliis bii siittiid for teik-off..."
Joka hemmetin kerta. Vaikka miten monta kymmentä kertaa lentää, niin aina tämä jaksaa hymyilyttää. :)
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Kysytkö tämän jokaisessa AV:n keskustelussa?
Mä en oo koskaan ymmärtänyt mitä voitetaan tällaisella arvostelulla. Ihmekös jos suomalaiset on tuppisuita, kun mikään ei joillekin vatipäille kelpaa. Samanlaisia koulukiusaajia iästä riippumatta on ap ja sen kaltaiset.
Lennä joskus jollain kaukomaan lentoyhtiöllä. Aina ei voi olla varma yrittääkö se kapteeni puhua englantia vai jotain omaa kieltään.
Vierailija kirjoitti:
Mä en oo koskaan ymmärtänyt mitä voitetaan tällaisella arvostelulla. Ihmekös jos suomalaiset on tuppisuita, kun mikään ei joillekin vatipäille kelpaa. Samanlaisia koulukiusaajia iästä riippumatta on ap ja sen kaltaiset.
Arvostelulla? :) Mielestäsi ei ole hassua, että päivittäin työkseen englantia puhuvat puhuvat sitä rallikuskitasolla?
Uudehkon A350 nousuunlähtöbiisinä ”kun siivetön oon...”
Enemmän minua hirvitti Sauli Niinistön karmaisevan huono englanti CNN:n haastattelussa Trumputinin jälkeen! En ollut aiemmin kuullut hänen puhuvan englantia enkä siis tiennyt, ettei hänellä tunnu olevan edes kielioppi kunnolla hanskassa, ääntämisestä puhumattakaan.
Katsokaa ja kauhistukaa CNN:n sivuilla täällä. *facepalm*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostelulla? :) Mielestäsi ei ole hassua, että päivittäin työkseen englantia puhuvat puhuvat sitä rallikuskitasolla?
Englantia puhuu oma äidinkieli lähtökohtana, ellei sitä ole oppinut 2-vuotiaana. En ymmärrä mikä tässä on hankalaa ymmärtää tai sellaista, mistä pitäisi moittia lentokoneen henkilökuntaa. Ihan samalla tavalla suomea oppinut, jonka äidinkieli on englanti, puhuu "Hey, tama ohn caneanin cupteani..." enkä moiti heitä siitä.
vii alsou häv thiiis ......( minuutin tauko ) njyy fatser viinernukaat......to bai....( lisää taukoa ) juu kän alsou bai.....( puolen minuutin tauko ) njyy parfyyym....gutsi....
tapahtui oikeasti kesän lomalennolla. en tiedä selasiko kuuluttaja jotain preorder-lehteä vai mitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Englantia puhuu oma äidinkieli lähtökohtana, ellei sitä ole oppinut 2-vuotiaana. En ymmärrä mikä tässä on hankalaa ymmärtää tai sellaista, mistä pitäisi moittia lentokoneen henkilökuntaa. Ihan samalla tavalla suomea oppinut, jonka äidinkieli on englanti, puhuu "Hey, tama ohn caneanin cupteani..." enkä moiti heitä siitä.
Ahaa! Eli suomalainen ei voi oppia lausumaan sujuvasti englantia? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rallikuskitasolla? Kyllä minä ainakin olen saanut hyvää ja ymmärrettävää palvelua englanniksi aina kun olen lentänyt finnairilla.
Toki on eroa puhunko suomalaisen vai turkkilaisen kanssa.
Olen aina haaveillut lentoemännän töistä. Olisin hyvä sillä muhun tarttuu aina paikallinen nuotti. Turkuakin puhun sen jälkeen, kun käyn päiväseltään siellä. :D Mikä on aika koomista.
Eli eniten ihmetyttää, että näillä ihmisillä on kuitenkin mahdollisuus kuunnella autenttista englantia työnsä puolesta ja ostaa sen lisäksi halpoja lentoja Britanniaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rallikuskitasolla? Kyllä minä ainakin olen saanut hyvää ja ymmärrettävää palvelua englanniksi aina kun olen lentänyt finnairilla.
Toki on eroa puhunko suomalaisen vai turkkilaisen kanssa.
Kaikki siitä saa selvää. Voi harmi, kun kaltaisesi hiekkapikkarin piti tulla pilaamaan aloitus, josta olisi voinut oikeasti tulla ihan hauska. :/
Vierailija kirjoitti:
vii alsou häv thiiis ......( minuutin tauko ) njyy fatser viinernukaat......to bai....( lisää taukoa ) juu kän alsou bai.....( puolen minuutin tauko ) njyy parfyyym....gutsi....
tapahtui oikeasti kesän lomalennolla. en tiedä selasiko kuuluttaja jotain preorder-lehteä vai mitä.
Ehkä ei ollut vain perillä tarjoustuotteista tai jänet keskeytettiin kesken kuulutuksen tms.
Oletyaako joku että suomalainen puhuu britti/amerikan aksentilla koska tekee sitä työkseen😂😂 ei kyllä kaikki puhuvat sillä oman maan aksentilla olit sitten Suomesta, Kreikasta tai Japanista. Toki suomalaisen korvaan voi kuulostaa hassulta kun on katottu kauniita ja rohkeita😂
Vierailija kirjoitti:
Olen aina haaveillut lentoemännän töistä. Olisin hyvä sillä muhun tarttuu aina paikallinen nuotti. Turkuakin puhun sen jälkeen, kun käyn päiväseltään siellä. :D Mikä on aika koomista.
Eli eniten ihmetyttää, että näillä ihmisillä on kuitenkin mahdollisuus kuunnella autenttista englantia työnsä puolesta ja ostaa sen lisäksi halpoja lentoja Britanniaan.
On sulla ja mullakin mahdollisuus hankkia halpoja lentolippuja, Lontooseen pääsee 29 eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki on eroa puhunko suomalaisen vai turkkilaisen kanssa.Kaikki siitä saa selvää. Voi harmi, kun kaltaisesi hiekkapikkarin piti tulla pilaamaan aloitus, josta olisi voinut oikeasti tulla ihan hauska. :/
Ai, no jatka toki hauskaa arvosteluasi! Sorry [Souri]
Käytän töissä päivittäin englantia. Aksentistani kuulee että olen suomalainen. Ketä se haittaa? Saksalaisia vai intialaisia työtovereitaniko, jotka eivät hekään ilman omaa aksenttiaan puhu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa! Eli suomalainen ei voi oppia lausumaan sujuvasti englantia? :D
Ei, ei voi oppia lausumaan sujuvasti, jos on sujuvasti tarkoittaa sitä, että ei lausu oma äidinkieli lähtökohtana vaan lausuu kuin natiivi.
Brittienglanti on nautinnollista. Varsinkin vanhemman väen suusta, jotka eivät mongerra mitään slangia tai murretta. Sain nauttia erään erittäin huumorintajuisen vanhemman herrasmiehen brittiaksentista ja vitseistä työssäni nyt kesällä. Nauratti pitkään hänen juttunsa, oli sellaista nokkelaa tilannehuumoria.
Miksi?