Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saisin miehen ymmärtämään, että mikään ei oikeuta hänen huonoa käytöstä?

Vierailija
25.07.2018 |

Yhteinen yritys ja mies on toimari ja tekee enemmän töitä kun minä. Hän ehkä 60 % ja minä loput. Mies haluaakin tehdä enemmän, koska on enemmän ns. hänen alaa ja osin työ on harrastus myös. Ollaan sovittu, että teen sitten enemmän kotitöitä. Mutta nyt tämä on mennyt siihen, että hän ei tee MITÄÄN, siis jättää astiat työpöydälleen, vaatteet lattialle ja tyhjät ruokapakkaukset pöydälle. 7-vuotiaskin osaa laittaa ne roskat roskiin ja kerätä vaatteensa lattialta, mutta hän ei. Lisäksi odottaa vielä, että passaan ihan koko ajan. Juoksuttaa mua millon minkäkin asian takia ja käskee keittämään kahvia ja tuomaan vettä yms. Siis nimenomaan käskee, ei pyydä kauniisti.

Lisäksi mies puhuu välillä tosi töykeästi minulle. Jos vaikka yritän sanoa, että jotain miten asia pitäisi minun mielestä hoitaa tai olen eri mieltä, hän ärähtää "Turpa kiinni nyt!" Ja siis tätä tapahtuu ihan koko ajan, oikeastaan päivittäin. Kun yritän sanoa, että noin ei puhuta mulle, niin vastaus on "älä sitten intä vastaan". Ja mielestäni minun mielipiteissäni olisi ihan pointtiakin monesti, mutta diktaattori ei halua edes kuulla. Muutenkin hermostuu todella helposti ja raivoaa milloin mistäkin.

Kaiken huonon käytöksen hän oikeuttaa sillä, että hän tekee niin paljon töitä ja että hän tekee enemmän kuin minä, niin minulla ei ole valitusoikeutta. Miten saan miehen tajuamaan, että arki ei voi jatkua näin, että minä olen vähäarvoinen palvelija, jonka tulee pitää turpansa kiinni? Mielestäni isompi työpanos ei oikeuta käyttäytymään ikävästi. En voisi kuvitellaakaan, että jossain aikaisemmassa työpaikassa esimies tai työkaveri olisi käskenyt pitämään turvan kiinni ja muutenkin käyttäytynyt noin töykeästi.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muuta kuin että ihminen, joka sanoo puolisolleen, että "turpa kiinni nyt" ansaitsee tulla jätetyksi eikä mitään muuta.

Vierailija
2/25 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi mikä ukko. Ensinnäkin toiselle ihmiselle, oli sitten vaimo, tuttava tai ravintolan tarjoilija, ei puhuta noin rumasti. En suvaitsisi yhtään kertaa. Toisekseen miehenhän pitäisi tuolla tasajako logiikalla tehdä 40% kotitöistä, jos tekee 60% töistä. Perheissä joissa nainen tekee kaikki kotityöt, on nainen yleensä kotiäiti ja mies vastaavasti tekee silloin 100% töistä. Mies vaikuttaa itsekkäältä ja lapselliselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
4/25 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa tekemästä töitä ja keskity kotitöihin. Anna maistaa omaa lääkettään. Se aika mikä sinulla menee hänen kotitöidensä tekemiseen, vähennetään työajastasi. 

Vierailija
5/25 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaisin miehelle, että yhteinen firma lopetetaan, jos hän ei ala puhumaan nätistä ja hoida osuuttaan kotona. Tarjoaisin hänelle mahdollisuutta lunastaa osuuteni firmasta markkinahintaan tai että firma myydään ulkopuolisille. Jos ei suostu niin voin myös tarjota sitä, että haen käräjiltä yhteisomistuksen purkua firmasta.

Vierailija
6/25 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät häntä  lunastamaan osuutesi yrityksestä ja jätät hänet.

Vierailija
7/25 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin ja palkkaisin työntekijän. Tuollaista en kuuntelisi päivääkään. Mies on vain iso lapsi ilmeisesti jolla on kusi mennyt päähän.

Vierailija
8/25 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde ainakin poikki ja toki kannattaa yhteisestä yrityksestäkin irrottautua kuin tuollainen toimari.

Noussut ukolla ns. neste päähän.

Vierailija
9/25 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteinen yritys ja mies on toimari ja tekee enemmän töitä kun minä. Hän ehkä 60 % ja minä loput. Mies haluaakin tehdä enemmän, koska on enemmän ns. hänen alaa ja osin työ on harrastus myös. Ollaan sovittu, että teen sitten enemmän kotitöitä. Mutta nyt tämä on mennyt siihen, että hän ei tee MITÄÄN, siis jättää astiat työpöydälleen, vaatteet lattialle ja tyhjät ruokapakkaukset pöydälle. 7-vuotiaskin osaa laittaa ne roskat roskiin ja kerätä vaatteensa lattialta, mutta hän ei. Lisäksi odottaa vielä, että passaan ihan koko ajan. Juoksuttaa mua millon minkäkin asian takia ja käskee keittämään kahvia ja tuomaan vettä yms. Siis nimenomaan käskee, ei pyydä kauniisti.

Lisäksi mies puhuu välillä tosi töykeästi minulle. Jos vaikka yritän sanoa, että jotain miten asia pitäisi minun mielestä hoitaa tai olen eri mieltä, hän ärähtää "Turpa kiinni nyt!" Ja siis tätä tapahtuu ihan koko ajan, oikeastaan päivittäin. Kun yritän sanoa, että noin ei puhuta mulle, niin vastaus on "älä sitten intä vastaan". Ja mielestäni minun mielipiteissäni olisi ihan pointtiakin monesti, mutta diktaattori ei halua edes kuulla. Muutenkin hermostuu todella helposti ja raivoaa milloin mistäkin.

Kaiken huonon käytöksen hän oikeuttaa sillä, että hän tekee niin paljon töitä ja että hän tekee enemmän kuin minä, niin minulla ei ole valitusoikeutta. Miten saan miehen tajuamaan, että arki ei voi jatkua näin, että minä olen vähäarvoinen palvelija, jonka tulee pitää turpansa kiinni? Mielestäni isompi työpanos ei oikeuta käyttäytymään ikävästi. En voisi kuvitellaakaan, että jossain aikaisemmassa työpaikassa esimies tai työkaveri olisi käskenyt pitämään turvan kiinni ja muutenkin käyttäytynyt noin töykeästi.

Ilmeisesti firmanne on osakeyhtiömuotoinen. Jos miehesi on toimari, niin kai sinä sentään olet hallituksen puheenjohtaja? Muista että pj voi erottaa toimarin.

Vierailija
10/25 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna muuttaisin kauas tuosta miehestä.

Ei sitä ymmärrä ennen kuin menettää.

Vierailija
11/25 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listatkaa työtunnit ylös ja kodinhoitoon käytetyt tunnit ylös ja vertailkaa, jakautuuko kokonaistyömäärä tasapuolisesti.

Vierailija
12/25 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ukko vaihtoon

Vierailija
13/25 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vässyköitä tässäkin maassa yhä asustelee? Jos et ihan itse ole jo tajunnut homman olevan poskellaan, niin taidat sitten todellakin ansaita tilanteesi?

Vierailija
14/25 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdistäydy!

Olet passannut ja totellut. Etkö ole mielestäsi samanarvoinen? Ole sitten. Nosta itsesi korkeammalle, älä olentiskirätti.

Vierailija
15/25 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä muuta kuin että ihminen, joka sanoo puolisolleen, että "turpa kiinni nyt" ansaitsee tulla jätetyksi eikä mitään muuta.

Ja toimitusjohtaja tai mikä tahansa esimies joka puhuu noin alaisilleen töissä, saisi potkut toisesta varoituksesta.

Vierailija
16/25 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

O:

Vierailija
17/25 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja toimitusjohtaja tai mikä tahansa esimies joka puhuu noin alaisilleen töissä, saisi potkut toisesta varoituksesta.

Sitä minäkin yritin täältä sivusta sanoa, että ap:n kannattaa antaa yrityksensä toimitusjohtajalle potkut. Ei toimari saa käyttäytyä noin.

Vierailija
18/25 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... Onko miehesi nimi Hannu, asuu vanhemmiltaan saamassaan talossa Espoossa jossain Suomenojan paikkeilla? Jos on niin lähe meneen...

Vierailija
19/25 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm... Onko miehesi nimi Hannu, asuu vanhemmiltaan saamassaan talossa Espoossa jossain Suomenojan paikkeilla? Jos on niin lähe meneen...

Oho :D . En ole ap mutta espoolainen ja aika tunnistettavat merkit annoit.

Vierailija
20/25 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mies Hannu ei. :D eikä Espoosta. 

Joku sanoi, että olen itse ansainnut tämän, mutta mielestäni en ja tässä kyselenkin nyt mielipiteitä, että miten mies ymmärtäisi, että tekee väärin. Välillä tulee vähän sellainen epäluulo omia tuntemuksia kohtaan, että puhuukohan kaikki miehet vaimoilleen noin ja että liioittelenkohan vaan tai olenko liian herkkä, jos pahoitan mieleni siitä jatkuvasti ärähtelystä tai kiukuttelusta. 

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan