Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saisin miehen ymmärtämään, että mikään ei oikeuta hänen huonoa käytöstä?

Vierailija
25.07.2018 |

Yhteinen yritys ja mies on toimari ja tekee enemmän töitä kun minä. Hän ehkä 60 % ja minä loput. Mies haluaakin tehdä enemmän, koska on enemmän ns. hänen alaa ja osin työ on harrastus myös. Ollaan sovittu, että teen sitten enemmän kotitöitä. Mutta nyt tämä on mennyt siihen, että hän ei tee MITÄÄN, siis jättää astiat työpöydälleen, vaatteet lattialle ja tyhjät ruokapakkaukset pöydälle. 7-vuotiaskin osaa laittaa ne roskat roskiin ja kerätä vaatteensa lattialta, mutta hän ei. Lisäksi odottaa vielä, että passaan ihan koko ajan. Juoksuttaa mua millon minkäkin asian takia ja käskee keittämään kahvia ja tuomaan vettä yms. Siis nimenomaan käskee, ei pyydä kauniisti.

Lisäksi mies puhuu välillä tosi töykeästi minulle. Jos vaikka yritän sanoa, että jotain miten asia pitäisi minun mielestä hoitaa tai olen eri mieltä, hän ärähtää "Turpa kiinni nyt!" Ja siis tätä tapahtuu ihan koko ajan, oikeastaan päivittäin. Kun yritän sanoa, että noin ei puhuta mulle, niin vastaus on "älä sitten intä vastaan". Ja mielestäni minun mielipiteissäni olisi ihan pointtiakin monesti, mutta diktaattori ei halua edes kuulla. Muutenkin hermostuu todella helposti ja raivoaa milloin mistäkin.

Kaiken huonon käytöksen hän oikeuttaa sillä, että hän tekee niin paljon töitä ja että hän tekee enemmän kuin minä, niin minulla ei ole valitusoikeutta. Miten saan miehen tajuamaan, että arki ei voi jatkua näin, että minä olen vähäarvoinen palvelija, jonka tulee pitää turpansa kiinni? Mielestäni isompi työpanos ei oikeuta käyttäytymään ikävästi. En voisi kuvitellaakaan, että jossain aikaisemmassa työpaikassa esimies tai työkaveri olisi käskenyt pitämään turvan kiinni ja muutenkin käyttäytynyt noin töykeästi.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm... Onko miehesi nimi Hannu, asuu vanhemmiltaan saamassaan talossa Espoossa jossain Suomenojan paikkeilla? Jos on niin lähe meneen...

Ei ole mies Hannu ei. :D eikä Espoosta. 

Joku sanoi, että olen itse ansainnut tämän, mutta mielestäni en ja tässä kyselenkin nyt mielipiteitä, että miten mies ymmärtäisi, että tekee väärin. Välillä tulee vähän sellainen epäluulo omia tuntemuksia kohtaan, että puhuukohan kaikki miehet vaimoilleen noin ja että liioittelenkohan vaan tai olenko liian herkkä, jos pahoitan mieleni siitä jatkuvasti ärähtelystä tai kiukuttelusta. 

ap

Jos sinä pahoitat mielesi miehesi puheista, niin mitä väliä on sillä, että puhuuko naapurin Pekka naapurin Liisalle samalla tavalla. Sinä pahoitat mielesi, joten asia ei ole sinun miehen taholta ok. En usko, että saat hänet jotenkin selittämällä ja perustelemalla maagisesti ymmärtämään että ei saa käyttäytyä rumasti. Kyse on siitä, että miehesi ei kunnioita sinua. Sinun pitää ottaa se kunnioitus, tavallaan pakottaa miehesi kunnioittamaan sinua. Ehdotan, että annat firmasi toimarille potkut. Johan alkaa miehesi kunnioittamaan sinua, kun sinusta löytyi munaa irtisanoa yrityksesi huonosti käyttäytyvä toimari. Hups tosin, että miehesi ja toimari on sama henkilö, mutta rapatessa roiskuu.

Vierailija
22/25 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm... Onko miehesi nimi Hannu, asuu vanhemmiltaan saamassaan talossa Espoossa jossain Suomenojan paikkeilla? Jos on niin lähe meneen...

Ei ole mies Hannu ei. :D eikä Espoosta. 

Joku sanoi, että olen itse ansainnut tämän, mutta mielestäni en ja tässä kyselenkin nyt mielipiteitä, että miten mies ymmärtäisi, että tekee väärin. Välillä tulee vähän sellainen epäluulo omia tuntemuksia kohtaan, että puhuukohan kaikki miehet vaimoilleen noin ja että liioittelenkohan vaan tai olenko liian herkkä, jos pahoitan mieleni siitä jatkuvasti ärähtelystä tai kiukuttelusta. 

ap

No hellanlettas. Ryhdistäydy, älä ole nynny.

Teot merkitsee, ei sanat. Ota nyt ryhti, tiukka katse ja lopetat sen passaamisen ja nöyristelyn.

Asetat ehdot ja jos ei käytös oarane, vaadit osuutesi firmasta rahana ja menet muualke töihin. Hopi hopi nyt.

Suoraan sanoen sun kynnysmattoasenne vähän varmaan oikein kerjää simputusta. Lopeta se itse!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjyys on rankkaa, mutta ei oikeuta huonoon kohteluun.

Vierailija
24/25 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vegaani. Suosittelen sinullekin, niin pääset moisesta irti.

Vierailija
25/25 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂