Anoppi kateellinen, kun mökkeilemme puhdasvetisen järven rannalla
Apella ja anopilla on itsellä mökki matalan lähes umpeenkasvaneen lammen rannalla. Ihmettelee aina, miksi haluamme lähteä mökille pitkän matkan päähän. No, tulikuuma kerrostalokämppä ei houkuttele ja tämä on lapsuuden mökkini, jota voi käyttää mielin määrin. Ei ole levää ja hiekkapohja. Mäntykankaalla on tilaa hengittää ja kuuma ilma ei jää seisomaan. Anopin ja apen mökillä ei meillä ole edes mitään asiaa, koska asuvat siellä kaikki kesät.
Kommentit (12)
Meillä anoppi on kateellinen, koska hänen suosikkipojallaan ei ole mökkiä, mutta toisella pojalla, eli minun miehelläni, on minun perintömökkini Saimaalla. Välillä anoppi voivottelee kovaan ääneen kuinka hän ei ymmärrä mökkeilyä/uimista ja hiljenee vasta kun appi sanoo, että kyllähän sinä aiemmin tykkäsit. Viimeksi kun nähtiin, meidän pienet lapset sanoivat, että lähdemme mökille ja mummo heti voivottelemaan kuinka kylmä vesi siellä järvessä on. Joo, Saimaan vesi on jotain 25 astetta, mutta anoppi on tuollainen. En välitä, koska tiedän sen olevan kateellinen.
Kateelliset köyhät - ei kannata naida tuollaisiin sukuihin.
Kateus ilmenee ihmettelynä, miksi ajamme pitkän matkan mökille emmekä siis hänen mielestään viihdy tarpeeksi kotonamme. Tiilitalossa oleva kuuma kerrostalokämppä pitäisi olla meidän ainoa lomapaikkamme näillä helteillä! Heidän mökille ei ole asiaa kuin piipahduksille uimasn, koska asuvat siellä käytännössä jatkuvasti. Metsätyreikön keskellä oleva mökki lammen rannalla ei kyllä edes houkuttele tähän mökkiin verrattuna. Mr ja mrs täydellisyys muuten meihin verrattuna joten meidän pitäisi käristyä tulikuumassa kämpässä ilmeisesti.
Ne on nuo anopit aina nii ihmeellisiä.
Ap on erikoinen. Ei edes kateus-käsitettä ymmärrä.
Mökkejä saa halvalla nyt, etenkin "kaukaa". Ostaisin vaan en viitsi, koska kiinteistön omistaminen ei kannata, ellei siinä asu ympärivuotisesti.
Vuokraan mökin, jos sellaisen haluan. Ei tarvitse maksaa kiinteistöveroa, ei sähkön perusmaksua, ei vakuutusmaksuja, ei kahta irtaimistoa.
Anoppia ei onneksi ole. Olen vapaa nainen ja menen välillä miesystävän hirsilinnaan "kirkasvetisen erämaajärven" rannalle.
No jotain sullakin päässä viiraa, kun jaksat välittää noin paljon aiheesta. Miotä väliä jollain anopin mielipiteellä, oli se sitten kateutta tai mitä vaan? Nauti sinä mökistäsi ja rannastasi ja anna anopin olla...
Ja että oikein jaksat aloituksen tehdä olettamastasi anopin tunnetilasta...
Vierailija kirjoitti:
Apella ja anopilla on itsellä mökki matalan lähes umpeenkasvaneen lammen rannalla. Ihmettelee aina, miksi haluamme lähteä mökille pitkän matkan päähän. No, tulikuuma kerrostalokämppä ei houkuttele ja tämä on lapsuuden mökkini, jota voi käyttää mielin määrin. Ei ole levää ja hiekkapohja. Mäntykankaalla on tilaa hengittää ja kuuma ilma ei jää seisomaan. Anopin ja apen mökillä ei meillä ole edes mitään asiaa, koska asuvat siellä kaikki kesät.
Okei.
Mielestäni kateellisuus-kortti pitäisi kieltää. Raivostuttava sana ja sen vetävät ihmiset aina vajaaälyisiä, mitään muita selityksiä ihmisen käytökseen ei ole. Kaverini oli tässä taannoin facebookissa sitä mieltä että ihmiset ovat kateellisia hänen lapsilaumastaan (8kpl). Kyllä, vanhin lapsi täytti juuri 6, kaikki haluaisivat samaan tilanteeseen ja olemme vain kateellisia kun mietimme miten hän jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni kateellisuus-kortti pitäisi kieltää. Raivostuttava sana ja sen vetävät ihmiset aina vajaaälyisiä, mitään muita selityksiä ihmisen käytökseen ei ole. Kaverini oli tässä taannoin facebookissa sitä mieltä että ihmiset ovat kateellisia hänen lapsilaumastaan (8kpl). Kyllä, vanhin lapsi täytti juuri 6, kaikki haluaisivat samaan tilanteeseen ja olemme vain kateellisia kun mietimme miten hän jaksaa.
Jaa, no kerropa meille vajaaälyisille, mikä vaikka 2. vastauksen kirjoittaneen anopilla on, jos ei ole kateus kalvamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vuokraan mökin, jos sellaisen haluan. Ei tarvitse maksaa kiinteistöveroa, ei sähkön perusmaksua, ei vakuutusmaksuja, ei kahta irtaimistoa.
Tottakai maksat. Niiden nimitys vaan on sun tapauksessa ’vuokra’.Ilmaiseksi mökkeilee vain se, joka mökkeilee toisten nurkissa, ja joskus senin hinta on kova.
Mun anopilla ei ole mökkiä, hän haluaa asuntoautoilla, ja omistaa asuntoauton. Minulla on, itse ostettu ja mieleinen (ja asuntoautoilu ei kiinnosta pätkääkään) . Vanhemmillanikin on mökki, se taas on heille mieleinen. Sattumalta se on mieleinen myös pojalleni, joten seuraava sukupolvi on sinnekin kasvamassa. Kaikilla on asiat hyvin, eikä aiheesta ei irtoa draamaa.
Kateellinen?