Vinkkejä maineen puhdistamiseen
Kommentit (16)
Mistä sun maine on mennyt pilalle? :D
Oikaisemalla asiat.
Minustakin entinen työnantaja levitti juttua että juopottelen työaikana.
Vierailija kirjoitti:
Älä menetä sitä.
Miks likaiseksi mennyttä mainetta ei kannattas menettää?
Tekemällä asioita oikein. Ei sitä tehtyä saa tekemättömäks.
Mainettaan kannattaa varjella etukäteen käyttäytymällä fiksusti ja välttämällä ääliöiden seuraa.
Jos et itse ole tyrinyt, haastat panettelijat käräjille. Ilman konkreettisia todisteita se ei kuitenkaan kannata, koska sinulla on näyttötaakka. Sana sanaa vastaan -tilanteessa tuomitaan vastaajan hyväksi ja kantaja maksaa kaikki oikeudenkäyntikulut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä menetä sitä.
Miks likaiseksi mennyttä mainetta ei kannattas menettää?
Koska silloin ei ole enää mainetta mitä puhdistaa
Mä sanosin, että anna olla.
Sillä ei oo merkitystä mitä muut sinusta ajattelevat, vain sillä on merkitystä, että olet itse sujut kanssasi ja lähipiiri tietää totuuden.
Anoppini mustamaalasi minut koko suvullensa ja työkavereilleen.
En ole antanut asian vaivata, koska mies seisoi asiassa rinnallani tietäen totuuden.
Nykyisin emme ole anopin kanssa tekemisissä.
Te jotka haluatte tietää, miten anoppi mustamaalasi niin tässä se tulee;
Väitti minua epävakaaksi, kun turhauduin siitä, että anoppi tunkeutui asuntoomme luvatta, eikä suostunut lähtemään.
Tonki myös henkilökohtaisia papereitani (lääkäri, laskut, yms.), heitti tavaroitani roskiin kysymättä.
Viimeisenä tikkinä hän rikkoi silmälasini silmieni edessä ja (ämpärini tulvi yli) sanoin "Sinä et minun kodissani riko tavaroitani!"
Väitti sitten kaikille kuinka olin haukkunut hänet pystyyn.
Selitti myös kaikille kuinka syön "lääkkeitä" (melatoniini valmiste, johon ei reseptiäkään tarvitse).
Sai appiukonkin soittamaan ja haukkumaan minut puhelimen välityksellä (sieltä kaikki mustamaalaaminen paljastui).
Koitti vielä kaiken hyvän päälle kääntää poikansakkin minua vastaan, siinä kuitenkaan onnistumatta.
Minulle anopin p*ska puheet on yks lysti vaikka koko suvulle ne on selittänyt, kun kuitenkin itse tiedän totuuden.
Epäonnistuit tässä elämässä ja nyt kärsit luonnon laeista joille et voi mitään. yritä olla fiksumpi seuraavassa elämässäsi, etkä samanlainen typerys (vaikö?) kuin nyt jollaisena sinut tullaan loppuelämäsi muistamaan.
Jos olet uhri etkä uhriutuja, niin anna olla, silloin maailma korjaa ympäriltäsi itsensä.
Kannattaa muuttaa muualle ja tehdä asiat eri tavalla.
Mä luulen ettei yks henkilö anna ikinä anteeks. Ja ihan oikein mulle. Saankin kärsiä.
Siis maine voi vain kasvaa, se on kunnia joka menee...
Laita peruukki ja muuta toiselle paikkakunnalle.
Odottele 10-20 vuotta. Jos lievä maineen menetys, niin se alkaa olla ohi sitten.
Älä menetä sitä.