Aah, tein niin hyvää mansikkakakkua!
Kostutan täytekakun aina pelkällä sitruunamehun ja veden seoksella. Väliin laitoin raparperihilloa ja pakastemarjoja, päälle kermaa ja tuoreita mansikoita.
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Kelpais!
Jos asuisit tässä naapurustossa, olisit tervetullut syömään! Sitä on vielä jäljellä.
Ap
Päälle kermaa? Yök.
Olisit edes vaahdottanut sen.
Vierailija kirjoitti:
Päälle kermaa? Yök.
Olisit edes vaahdottanut sen.
Kyllä mä vaahdotin sen!
Ap
Minäkin tein äsken mansikkakakun. En vielä ole kuorruttanut sitä, vaan se on täytettynä vetäytymässä jääkaapissa. Se on ihan tavallinen eli laitan päälle vaahdotettua kermaa ja tuoreita mansikoita. Täytteenä on Ekströmsin tasaista mansikkahilloa sekä kermavaahtoa, johon on sekoitettu maitorahkaa.
Vaikken vielä ole maistanut sitä, tiedän sen olevan hyvää, koska tein samanlaisen kakun jo aiemmin kesällä, kun olin lapsuudenperheeni luona käymässä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Mansikkakakku on ihan parasta kesässä! Mulla on tiettyjä ruokalajeja, joita pitää tehdä edes kerran kesän aikana. Kesäkeitto kuuluu niihin – just vanhempi lapseni kysyi, miksi ei ole vielä tehty kesäkeittoa. No, huomenna tehdään!
Ap
Varmasti toimiva resepti mansikkakakkua varten on valmis Saksassa valmistettu kakunpohja, joka kostutetaan tuoremehulla, kuohukermasta vatkattu kermavaahto ja tuoreita mansikoita. Siis yksinkertainen kakunpohja, jonka päälle laitetaan kermavaahtoa ja sen sekaan kokonaisia suhteellisen samankokoisia mansikoita. 5 desilitraa kermavaahtoa riittää hyvin kahdelle kakunpohjalla. Olen ostanut tänä kesänä 2 kertaa 5 kilon laatikon mansikoita ja tehnyt niistä mm. 6 mansikkakakkua.
Made in Germany kirjoitti:
Varmasti toimiva resepti mansikkakakkua varten on valmis Saksassa valmistettu kakunpohja, joka kostutetaan tuoremehulla, kuohukermasta vatkattu kermavaahto ja tuoreita mansikoita. Siis yksinkertainen kakunpohja, jonka päälle laitetaan kermavaahtoa ja sen sekaan kokonaisia suhteellisen samankokoisia mansikoita. 5 desilitraa kermavaahtoa riittää hyvin kahdelle kakunpohjalla. Olen ostanut tänä kesänä 2 kertaa 5 kilon laatikon mansikoita ja tehnyt niistä mm. 6 mansikkakakkua.
Mä taas tykkään tehdä pohjan itse!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kostutan täytekakun aina pelkällä sitruunamehun ja veden seoksella. Väliin laitoin raparperihilloa ja pakastemarjoja, päälle kermaa ja tuoreita mansikoita.
Mä haluisin tollasen naisen itelleni. tuli heti lämmin fiilis ja kodintuntua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluisin tollasen naisen itelleni. tuli heti lämmin fiilis ja kodintuntua.
Toivottavasti löydät sitten semmoisen :) Mä oon aika myöhäisherännäinen tämän leipomisen suhteen. Ruokaa oon kyllä laittanut aina, se on kiinnostanut lapsesta asti.
Ap
Me käytiin leipomosta ostamassa neljän munan mansikkakakku. Kohta herkutellaan! 😋
Mä olisin kyllä kuorruttanut sen voilla.
Vierailija kirjoitti:
Me käytiin leipomosta ostamassa neljän munan mansikkakakku. Kohta herkutellaan! 😋
Neljän munan? WTF?
voinatsi kirjoitti:
Mä olisin kyllä kuorruttanut sen voilla.
Tää tais olla huumoria, mutta mun äiti muistelee lapsuutensa voikreemikakkuja kauhulla. Onko joku maistanut?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neljän munan? WTF?
Niin se leipomon pitäjä sanoi. Että neljän munan kakku. Meille tulee vieraita niin tilattiin vähän isompi kakku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neljän munan? WTF?
Neljän munan kakku viittaa kakun kokoon, siis montako munaa kakkupohjaan käytetään (muut ainekset tietenkin määrittyvät sen mukaan). Munkin kakku oli neljän munan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neljän munan? WTF?
Neljän munan kakku viittaa kakun kokoon, siis montako munaa kakkupohjaan käytetään (muut ainekset tietenkin määrittyvät sen mukaan). Munkin kakku oli neljän munan.
Ap
Vai että neljän "munan" kakku, okey. :)
dickcake kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neljän munan? WTF?
Ap
Vai että neljän "munan" kakku, okey. :)
Kyllä muakin joskus teini-iässä hihitytti muna-sanan polysemia, nyttemmin enää vasta silloin, jos vitsissä on oikeasti yritystä. Mutta kukin repiköön huumorinsa sieltä mistä sen saa!
Ap
Kelpais!