Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskon, että epäterveellisen syömisen vaikutukset ovat paljon nopeampia mitä monet uskovat (itselläni näkyi kolmessa päivässä)

Vierailija
24.07.2018 |

Epäilen sairastavani astmaa, aion mennä töihin paluun jälkeen tutkimuksiin.

Itse aiheeseen. Tämä on tapahtunut minulle ennenkin. Jos syön monena päivänä peräkkäin epäterveellisesti, saan hengitysvaikeuksia. Koskapa astma liittyy elimistön hiljaiseen tulehdukseen, jo muutama päivä epäterveellistä ruokaa nostaa elimistön tulehdustilaa niin että hengitys vaikeutuu. Sitten kun siirryn hiljaista tulehdusta sammuttavaan ruokavalioon, olo on hyvä. Ei mitään hengitysvaikeutta.

Mietin vain, että mitähän tuhoja lyhytkestoinen epäterveellinen ruokavalio aiheuttaa teillä, joilla ei ole sairautta joka hälyyttää kun hiljainen tulehdus nousee? Kun kerran itselläni jo kolmen päivän herkkuputki näkyy terveydessä.

Ei kannata suhtautua välinpitämättömästi ja ajatella että ei ne epäterveelliset ruoat ehdi vahinkoa tehdä, jos niitä ei vuosikausia päivittäin syö.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko myös ne ruuat, mitä pidät epäterveellisinä?

Vierailija
2/33 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksit, karkit, limut, jalostettu ruoka jne.

Omega 3/6 suhde pitäisi olla tasapainossa. Kun elimistössä on liikaa omega kutosta, se nostaa tulehdustilaa. Esimerkiksi tavallinen liha sisältää enemmän omega kutosta kuin kolmosta. Samoin maitotuotteet. Näin ei tarvitsisi olla. Jos eläin saa syödä tuoretta ruohoa, omega kolmosen määrä nousee.

Se kuinka eläintä ruokitaan, vaikuttaa suoraan rasvahappokoostumukseen.

Myös vilja lisää elimistön tulehdustilaa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihoni voi hyvin, koska syön vain tuoretta ruohoa.

ohis

Vierailija
4/33 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihoni voi hyvin, koska syön vain tuoretta ruohoa.

ohis

Hellekkö harmittaa??

Vierailija
5/33 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet kyllä oikeassa. Tosin tämä foorumi on vähän huono paikka kertoa oikeita asioita varsinkaan ruuasta. Täällä uskotaan "viralliseen suositukseen" niin vahvasti, että muut vaihtoehdot poistatetaan hyvinkin pian.

Toivottavasti kuitenkin löydät muilta tahoilta keskustelua näinkin tärkeästä asiasta.

Vierailija
6/33 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omega 3/6 suhde pitäisi olla tasapainossa. Kun elimistössä on liikaa omega kutosta, se nostaa tulehdustilaa. Esimerkiksi tavallinen liha sisältää enemmän omega kutosta kuin kolmosta. Samoin maitotuotteet. Näin ei tarvitsisi olla. Jos eläin saa syödä tuoretta ruohoa, omega kolmosen määrä nousee.

Ap

Mitä sitten syöt? Joskus olin ilman viljaa, mutta pelkän heviosaston tuotteista en kyllä saanut hiilihydraatteja riittävästi.

Vierailija
7/33 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä sitten syöt? Joskus olin ilman viljaa, mutta pelkän heviosaston tuotteista en kyllä saanut hiilihydraatteja riittävästi.

Kuinka paljon sinulle on se riittävästi hiilihydraatteja?

Vierailija
8/33 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Erilaisia kasviksia, syksyllä aion opetella laittamaan ruokaa erilaista juureksista. Marjoja, sieniä, jonkun verran papuja. Villikaloja, syksyllä aion ostaa puolikkaan hirven ja jättää kokonaan sikanaudat ja kanat kauppaan. Hieman luomuvoita, enemmän oliiviöljyä.

Siinä mitä syön enimmäkseen. Sillon tällöin ostan jotain epäterveellistä. Nyt olin kolme päivää mökillä ja tuli syötyä mansikkakakkua, limuja ja grilliherkkuja.

Ap

Vierailija
9/33 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama huomio minulla. Jos syön sokeria ja viljoja, niin parissa päivässä alkavat turvotus, iho-ongelmat, nivelkivut, vatsavaivat jne.

Nyt olen ollut puoli vuotta ilman maitotuotteita ja astma on helpottanut niin, että tulen toimeen ilman kortisonia.

Syön marjoja, hedelmiä, juureksia, kasviksia, soijatuotteita, steviaa, pähkinöitä, papuja, munia, kalaa, kanaa.

Vierailija
10/33 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu millaisesta epäterveellisestä ruoasta puhutaan. Jos syön pelkästään makeita herkkuja (jäätelöt, suklaa ym.), niin se taitaa näkyä jo yhdessä päivässä, väsähtäneenä olona, niin että pienetkin askareet tuntuvat raskailta.

Mutta sitten taas jos syön vain jotain roskaruokaa (hampurilaisia, grilliruokaa tms.), niin eroa ei niin helposti/nopeasti huomaa.

Vierailija
11/33 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tämä olikin vaihteeksi vegaaniketju

Vierailija
12/33 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai tämä olikin vaihteeksi vegaaniketju

Selkeä karppiketjuhan tämä on. Vegaanit eivät syö riistaa ja viljatkin ovat ok.

Vierailija
13/33 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. :) Itelläki kokemusta. Ja myös tupakka liittyy tohon. Jos oon esim. viikon polttamatta tupakkaa, sit alan taas polttamaan niin mulle tulee kurkku kipeeks saman tien.

Ja jos oon pari pvää vähähiilarisella, niin tietty nesteet lähtee. Ja jos syön "puhdasta" ruokaa niin olo on paljon "kirkkaampi" ja sen vaikutuksen huomaan heti. :D Sit jos syön vaikka kermaa niin on raskaampi ja tunkkasempi olo saman tien... Ja just jos syön vaikka sokeria (tai huonoja hiilareita yms) paljon niin tulee heti tulehdusta kehoon minkä huomaa erilaisista oireista.

Ja jos oon vaikka syömättä punasta lihaa pitkään ja sit syön jotain rasvasta lihaa niin tulee saman tien ripuli. :D

Vierailija
14/33 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos syön esim. pähkinöitä ja kasviksia paljon niin iho alkaa loistamaan. :D ku taas jos syön sokeria yms. niin ihosta tulee vähän harmaan olonen ja jopa näppylöitä tulee, ku taas jos on terveellinen ruokavalio niin näppylöitä ei tuu. :D

Vierailija
15/33 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitteko laittaa esimerkkejä päivän syömisistä? Haluaisin myös opetella syömään terveellisesti

Vierailija
16/33 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse aiheeseen. Tämä on tapahtunut minulle ennenkin. Jos syön monena päivänä peräkkäin epäterveellisesti, saan hengitysvaikeuksia. Koskapa astma liittyy elimistön hiljaiseen tulehdukseen, jo muutama päivä epäterveellistä ruokaa nostaa elimistön tulehdustilaa niin että hengitys vaikeutuu. Sitten kun siirryn hiljaista tulehdusta sammuttavaan ruokavalioon, olo on hyvä. Ei mitään hengitysvaikeutta.

Mietin vain, että mitähän tuhoja lyhytkestoinen epäterveellinen ruokavalio aiheuttaa teillä, joilla ei ole sairautta joka hälyyttää kun hiljainen tulehdus nousee? Kun kerran itselläni jo kolmen päivän herkkuputki näkyy terveydessä.

Ei kannata suhtautua välinpitämättömästi ja ajatella että ei ne epäterveelliset ruoat ehdi vahinkoa tehdä, jos niitä ei vuosikausia päivittäin syö.

Mutta mitäs jos niitä syö vuosikausia? Korjaako kuolo kuinka monen vuoden päästä?

Vierailija
17/33 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitteko laittaa esimerkkejä päivän syömisistä? Haluaisin myös opetella syömään terveellisesti

Ei pysty laittaa, koska terveellisyyskäsityksiä on niin monta kuin ihmistäkin. Terveellinen ruoka sinulle on sellainen, jolla voit hyvin ja mitä syöt mielelläsi.

Vierailija
18/33 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Herkkuja (karkki, jäätelö, limut) syömällä mieli menee maahan ja olo muuttuu raskaaksi.

Toisinkin päin onneksi: kunnon salitreeni antaa energiaa ja onnellisuutta useammaksi päiväksi.

Vierailija
19/33 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mitäs jos niitä syö vuosikausia? Korjaako kuolo kuinka monen vuoden päästä?

Muuta vähän asennettasi. Huono ruoka vaikuttaa terveyteen, ei välttämättä tapa.

Vierailija
20/33 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla näkyy myös huono ruoka ihossa... usein parin päivän viiveellä... ruusufinni äityy. Muutenkin tulee näppylää.