Sukupuoliroolit parisuhteessa
Tunnustan, elämme mieheni kanssa hyvin sukupuolirooleihin kangistuneina! MUTTA uskon vakaasti että se on syy meidän äärimmäisen upeaan suhteeseen ja kipinään joka vielä kymmenenkin aviovuoden jälkeen on kuin seurusteluaikoina.
Ihastuimme aikoinaan toisiimme hyvin ulkonäkökeskeisesti, eli katseemme kohtasivat kaupungilla ja se oli menoa. Huolehdimme molemmat itsestämme edelleen. Minä olen hyvin naisellinen nainen. Olen pienikokoinen ja pukeudun mielelläni mekkoihin ja korkokenkiin. Rakastan sitä että saan näyttää naiselta. Ja voitte ehkä kuvitella että myös mieheni rakastaa sitä.
Kotona meillä on nuodostunut ilman mitään sopimuksia pelisäännöt kotitöistä. Minä ylläpidän siisteyttä, teen ruuat ja olen rakastava ja hellä äiti pojillemme. Mieheni vastuulla on pihahommat ja auto. Imurointi ja luutuaminen ovat molempien vastuulla.
Olen niin onnellinen että meillä toimii suhde näin, mutta en kehtaisi ääneen sanoa etten ole koskaan vasaraa kädessä pitänyt tai tankannut autoa. Uskon että sukupuolen korostaminen suhteessa lisää seksuaalista halukkuutta ja lisää suhteeseen kipinää.
Kommentit (67)
Yleensä naiset jaksaa perinteisiä roolileikkejä siihen asti kunnes lapset syntyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tää itsekehu on että ”pukeudun mekkoin ja korkkareihin ja nautin naisellisuudestani, olkoon feministit kateellisia”??
Minä pukeudun justiin niinkuin haluan ja se ei ole mekko eikä korkkarit. En ole kyllä yhtään vähemmän nainen vaikken ulkoisesti yritä naisellisuuttani todistella. Mulla on ihan muut panostuksen kohteet elämässä ja olenkin erittäin menestynyt. Ulkonäköön satsaaminen ei ole sinoa tapa toteuttaa naiseuttaan!
En koe itseänikään vähemmän naiseksi lihaksieni takia. Jos joku feministi tulee mulle sanomaan että voin olla mies, niin loukkaannun siitä. En koe eläväni kahden sukupuolen välillä vaikka samaan aikaan mussa on vahvuutta ja kauneutta, samaan aikaan hoivaan ja suojelen.
Vielä ”mekkoproblematiikkaa” enemmän ihmettelen feministi-inhoa. Eikö jokaisen naisen pitäisi ajaa maailman sorretuille naisille oikeuksia ja tasa-arvoa? Hämmentävää että nainen julistaa että en ole feministi. Jokaisen pitäisi olla.
Hei, pikku newsflash sinulle: suomalaiset tavan ihmiset ovat jo melko "feministisiä" eli kannattavat tasa-arvoa melko oletusarvoisesti. Nykyinen kulttuurimarxistinen intersektionaalisuus taas on hulluutta, jolla ei ole oikean feminismin kanssa yhtään mitään tekemistä, vaikka se sen nimeä kantaakin.
Joo, sehän näkyy jo tästä ketjustakin...
Tasa-arvo kotitöissä tuntuu tarkoittavan, että miesten pitää tehdä myös "Naisten töitä" mutta "miesten työt" on edelleen miesten vastuulla esim. Öljynvaihto autoon yms.
Itsekin olen "naisellinen nainen", eikä ole muutenkaan mitään sitä vastaan miten ihmiset kotityönsä jakavat, mutta en kyllä ymmärrä mikä siinä vasaran pitelyssä tai auton tankkauksessa niin vaikeaa voi olla. Ei kai naisellisuus ole yhtä kuin avuttomuus? Mitä jos tarvit polttoainetta kesken matkan, soitatko miehen hätiin? Luulisi että tuollaiset tankkaukset opetellaan jo siinä vaiheessa kun on ajokortin saanut käteen.
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvo kotitöissä tuntuu tarkoittavan, että miesten pitää tehdä myös "Naisten töitä" mutta "miesten työt" on edelleen miesten vastuulla esim. Öljynvaihto autoon yms.
Öljyt vaihdetaan vuosihuollossa ja odotellessa juodaan kahvia. Jos mies alkaa niitä itse vaihtaa, se on tarpeetonta harrastusnäpertelyä joka tehdään huvin vuoksi. Kuten kiiltokuvien liimaaminen valokuva-albumiin. Tai sitten mies kiirehtii pyytämättä puuhastelemaan öljyjen kanssa koska kuvittelee, että kerran vuodessa tapahtuva öljynvaihto vapauttaa jokapäiväisestä siivoamisesta, pyykkäämisestä, kokkaamisesta, tiskaamisesta jne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öljyt vaihdetaan vuosihuollossa ja odotellessa juodaan kahvia. Jos mies alkaa niitä itse vaihtaa, se on tarpeetonta harrastusnäpertelyä joka tehdään huvin vuoksi. Kuten kiiltokuvien liimaaminen valokuva-albumiin. Tai sitten mies kiirehtii pyytämättä puuhastelemaan öljyjen kanssa koska kuvittelee, että kerran vuodessa tapahtuva öljynvaihto vapauttaa jokapäiväisestä siivoamisesta, pyykkäämisestä, kokkaamisesta, tiskaamisesta jne...
No eiköhän samalla logiikalla siivooja sitten siivoa sen kämpänkin jos autonhuolto ja remontointi on turhaa näpertelyä
En minäkään kehtaisi sanoa että en osaa käyttää vasaraa tai tankata autoa. Ei kyllä tarvitsekaan, koska osaan. Tuo ei ole naisellisuutta eikä sukupuolirooli, vaan säälittävää avuttomuutta. Ei ihan aikuisen ihmisen käytöstä.
Itse hakkaan halot vaikka korkokengät jalassa ja vaihdan renkaat rakennekynsistä huolimatta. Aloittaja ei ole naisellinen. Hän on vain... no, avuton.