Hirveiden uusiosanojen peukutusketju! Aloitan: reflektoida
Niin. Ehdota omaa kauheaa sanaa, muut yläpeukuttaa jos tykkää sanasta ja alapeukuttaa jos ei tykkää.
Oma kammottava sanani on siis otsikossa mainittu "reflektoida".
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Kokoustaa
Tunnen tiettyä lukkarinrakkautta tätä kohtaan, se on vähän semmoinen puuhastelujuttu, niin kuin ihan liian monet kokoukset ovat.
Implementoida, kun tarkoitetaan uuden asian käyttöönottoa tai täytäntöönpanoa työpaikalla tai firmassa yleensä.
Viikkari, Finski, Norski... argh!
Vierailija kirjoitti:
Ongelmatiikka
Tämä. Se on problematiikka. Samoin kuin on matematiikka, mutta ei laskentotiikka.
Sosialisoida kun tarkoitetaan sosiaalista kanssakäymistä. Oikeastihan esim. pankki voidaan sosialisoida eli kansallistaa, eli siirtää yksityisomaisuutta laajemman yhteisön omistukseen.
Leanaus - toiminnan tehostaminen/kehittäminen/sujuvoittaminen
Ongelmatiikka - työkaveri hokee tätä AINA
"hashtag" kun ennen puhuttiin vaan risuaidasta. Risuaitatunniste voisi olla nykymerkitystä vastaava sana.
Minua ei kehnot englantiväännökset ärsytä.
Jostain syystä en kuitenkaan tykkää teeppari-päikkäri-salkkari -tyylisistä sanoista.
Ehdoton inhokkini on yökkäri.
Siis mitä nänä sanat on, mitä te heittelette täällä? Kuuluuko nämä vain joillekkin työpaikoille vai miten? En koskaan kuule tommosia sanoja missään...Ei puhu kaverit, ei mun asiakkaat, en kuule ulkona, missään, en missään...Täällä vain luen...En kyllä aio opetella tätä nykysuomea uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei kehnot englantiväännökset ärsytä.
Jostain syystä en kuitenkaan tykkää teeppari-päikkäri-salkkari -tyylisistä sanoista.
Ehdoton inhokkini on yökkäri.
Mutta jonnekinhan ihmisten on päästävä oksentelemaan!
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä nänä sanat on, mitä te heittelette täällä? Kuuluuko nämä vain joillekkin työpaikoille vai miten? En koskaan kuule tommosia sanoja missään...Ei puhu kaverit, ei mun asiakkaat, en kuule ulkona, missään, en missään...Täällä vain luen...En kyllä aio opetella tätä nykysuomea uudelleen.
Monesta niistä voisi sanoa että ikävä kyllä kuuluvat. Aika paljon ne ovat semmoisia, joita käytetään kehitys-, suunnittelu- ja laadunarviointitöissä
Vierailija kirjoitti:
Sosialisoida kun tarkoitetaan sosiaalista kanssakäymistä. Oikeastihan esim. pankki voidaan sosialisoida eli kansallistaa, eli siirtää yksityisomaisuutta laajemman yhteisön omistukseen.
Itse toisinaan sosialiseeraan, joka sitten tosissaan tarkoittaakin sosiaalista kanssakäymistä kyökkiruotsilla.
Vierailija kirjoitti:
"hashtag" kun ennen puhuttiin vaan risuaidasta. Risuaitatunniste voisi olla nykymerkitystä vastaava sana.
Juurikin näin!
Hash = risuaita = #, oikealta nimeltään ristikkomerkki tai numeronmerkki
Hashtag = tunniste (tägi), jonka alussa on #-merkki, esimerkiksi #muaottaanytpaahan
Missään tapauksessa #-merkin nimi ei ole hashtag.
"Ongelmallinen" - silloin kun voisi sanoa rehellisesti ja täsmällisemmin: huono, epäoikeudenmukainen, lainvastainen, kelvoton, huonosti valmisteltu
On kai jotenkin kohteliaampaa sanoa, että ehdotus on "ongelmallinen", kuin että sanottaisiin suoraan, että se on huono.
Tämä ei ole uusiosana, mutta ärsyttävää kielen väärinkäyttöä: koska + nominatiivissa oleva substantiivi. Esimerkiksi:
"Enpä voinut sitten ottaa työtä vastaan, koska aktiivimalli."
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole uusiosana, mutta ärsyttävää kielen väärinkäyttöä: koska + nominatiivissa oleva substantiivi. Esimerkiksi:
"Enpä voinut sitten ottaa työtä vastaan, koska aktiivimalli."
No eipä tämän ketjun sanoista juuri mikään mukaan ole uusiosana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse toisinaan sosialiseeraan, joka sitten tosissaan tarkoittaakin sosiaalista kanssakäymistä kyökkiruotsilla.
Juu ja on paljon parempi kuin tuo tökerö socializing sanasta väännetty.
Kokoustaa