Alkoholin käytöstä, kumpiko oikeassa
Meillä mies on lisännyt parin viime vuoden aikana alkoholin käyttöään. Juo nyt loma-aikana joka päivä muutaman drinkin ja vähintään kolmena iltana kännit. Loma-ajan ulkopuolella juo kännit "vain" perjantai ja lauantai iltoina. Mies tekee koko ajan esim. pihatöitä eli ei jää sohvalle makaamaan, mutta pullo on mukana jatkuvasti.
Tämä on kiristänyt minun hermoja ja olen alkanut huomauttelemaan asiasta. Melkein viikoittain siitä tulee riita. Mies sanoo, että kun se on hänen ainoa harrastuksensa, niin hän voi sitä tehdä ihan vapaasti, minulla kun on useampia harrastuksia. Mitä mieltä olette, olenko turhan tiukkapipoinen asiasta niin kuin mies väittää?
Kommentit (284)
Näissä asioissa mies on aina oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Mies on aina oikeassa, ja täysin kontrolloivan diktaattoriämmän tossun alla, eikä osaa muuta kuin hankkiutua humalaan kun on paha olla. Mutta hemmetin oikeassa se mies silti on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juoppo mikä juoppo. Kysy voiko olla harrastamatta esi. kuukauden. Mikäli ei, niin alkoholisti on.
Olen vähän tämän suuntaista ehdottanutkin. Mies on sanonut että sopii kyllä kun minä laitan myös harrastukseni hyllylle siksi aikaa. Minun harrastuksista varsinkin yksi on hankala laittaa tauolle eim. kuukaudeksi, joten ei sekään oikeastaan käy. :(
Joo tämä! Eksä oli alkon käyttäjä, raukka roikuin ihan liian pitkään siinä. Ihan loppuaikana pyysin, että ei joisi kotona, koska oli ollut yksi käsiksi käyminen nimenomaan alkoholin vaikutuksen alaisena. Mitä toteaa mies? "Sinä haluat rankaista minua! Suostun sillä ehdolla, että sinä et syö karkkia täällä."
Eli suostu siihen kuukauden harrastustaukoon. Sillä tavoin mies ei voi peruuttaa omasta tauostaan. Saa myös mahdollisuuden itse todeta voiko olla kuukauden juomatta. Jos ei pysty, niin varmaan sinun kannattaa omaa asuntoa ainakin alkaa katsomaan. Se on yhtä p*skaa seurata vierestä kumppanin läträystä.
Jos ihminen juo, hän juo. Siinä ei hyödytä tehdä minkäänlaisia ansoja harrastustauoilla. Aloituksesta huokuaa sellainen viesti, että APn mies on ärsyyntynyt ja kyllästynyt suhteeseensa sekä vaimoonsa, ja vastannut vain APn nalkutukseen mitä nopeasti on keksinyt. AP, anna miehesi olla rauhassa, jos hän antaa sinun olla rauhassa! Voit kokeilla tätä vaikka parin kuukauden ajan, ja jos miehen juopottelussa ei tapahdu muutosta, niin juopottelun syy on mahdollisesti jossain muussa kuin sinussa. Ja jos syy on jossain muussa kuin sinussa etkä pysty elämään miehen juopottelun kanssa, niin etsi itsellesi uusi koti ja mies.
Etkö ymmärrä? Ei kuukauden juomatauon toteutumisessa ole kyse juomisen lopettamisesta, vaan miehen esittämän väitteen "kyllä pystyn halutessani olemaan ilman" testaaminen. Voi päättyä eri tavoin. Esim. mies onnistuu ja saa ikuisen oikeutuksen juoda milloin vaan, koska "pystyy olemaan ilmankin". Tai mies huomaa, että onpa piru vaikeaa, ehkä mulla on ongelma. Tai nainen huomaa, että eipä tuo mies kovin kummoinen ole selvänäkään, taidanpa muuttaa omilleni. Tai molemmat toteaa, että yhteiselo on mukavampaa selvinpäin, jatketaan tätä.
Ei vaan sinä et ymmärrä. Tuollainen miehen "testaaminen" on juuri sitä kontrollia ja kuristamista, joka mitä todennäköisemmin on pääsyy miehen juopotteluun. Mutta edetkää toki suhteissanne miten parhaaksi näette. Pieni varoitus kuitenkin: jos jatkatte uusissa suhteissanne samaa kontrollia, niin samat ongelmat ovat mitä ilmeisimmin edessä.
Oi voi, onko pullo jo avattu tälle aamupäivälle? Ei kannata juomarin esittää väitettä omista raittiustaidoistaan, jos ei pysty niitä tosipaikan tullen pitämään. Syy juomiseen EI ole läheisissä, vaan alkoholiin kiinni jäämisessä. Läheisellä on oikeus ja vastuu pyrkiä näyttämään riippuvuus juojalle, koska se h*lvetti vaikuttaa lähipiiriin ja paljon. Mutta jos ei lamppu ala syttyä, niin ei siihen kannata jäädä kitumaan.
Kuulostat erittäin ärstyvältä ja rasittavalta tyypiltä. Uskoisin, että jos pystyt minkäänlaista miestä pitämään, niin hänen täytyy kyllä olla ympärijurrissa aamusta iltaan. Ja näin varmasti on aina ollutkin? Eikö? Voi kulta pieni...
Miksi mies ei lähde epätyydyttävästä suhteesta, vaan mieluummin on ympärijurrissa aamusta iltaan? Onko se naisen syy, jos mies on niin vätys, ettei ensinnäkään saa pidettyä puoliaan "liiallisen kontrolloinnin alla" eikä toisekseen myöskään pysty eroamaan epämiellyttävästä kumppanista? Helpompi vaan marttyyrinä juopotella ja mielessään voivotella, että olispa kiva jos...
-ohis-
Läheisriippuvaisen ja kontrollinhaluisen ihmisen jättäminen on vaikeaa, koska kontrollinhaluinen ihminen tekee siitä vaikeaa. Vähän kuin suhteessa, jossa on fyysistä väkivaltaa. Kun ensimmäinen lyönti on lyöty, lupaa lyöjä olla ikuisesti lyömättä, mutta eihän se niin mene. Samalla tavalla läheisriippuvainen lupaa kerta toisensa jälkeen olla ylikontrolloimatta puolisoaan juuri, kun puoliso on saanut tarpeekseen, mutta ei pysty kuitenkaan pitkällä aikavälillä pitämään lupaustaan. Paradoksaalisesti monet täällä valittavat puolisonsa juopottelusta, mutta eivät kuitenkaan yksinkertaisesti itse lähde suhteesta. Eiväthän he voi lähteä, kun ovat läheisriippuvaisia ja yrittävät kontrolloimalla tehdä miehistänsä raittiita -siinä kuitenkaan koskaan onnistumatta.
Oma mies sai valita, kumpi on hänelle tärkeämpää, alkoholi vai perhe. Mies valitsi perheen ja hakeutui hoitoon. Minulle lähteminen olisi onnistunut, koska olin työssä ja minulla oli säästöjä. Tuo oli miehen oma päätös, hän olisi saanut valita miten tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juo pari drinkkiä = alkoholisti.
Euroopassa vedetään lounaallakin viiniä ja olutta, illallisista puhumattakaan. Mutta toki mies on alkkis.
Mies juo joka päivä muutaman drinkin. Muutama on enemmän kuin pari. Lisäksi känni kahdesti viikossa.
"Euroopassa" juodaan lounaalla lasillinen viiniä tai yksi olut, päivällisellä saman verran. Kännejä ei juoda ollenkaan tai korkeintaan häissä ja syntymäpäiväjuhlissa. Ei ihan voi verrata ap:n miehen touhuun.
Ei sitä tarvitse harrastaa kuin reilu 20 vuotta, niin kappas kun ei onnistukaan se lounas ja päivällinen enää ilman alkoholia. Ja kulutus alkaa sitten pikku hiljaa kasvamaan. Jos ihmiset eläisivät 130-vuotiaiksi, kaikista näistä ruokajuopoista tulisi myös riippuvaisia, toisista aiemmin ja toisista myöhemmin. Joillekin riittää alle 10 vuotta ruokajuomia, yksilölliset erot ovat suuria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies on lisännyt parin viime vuoden aikana alkoholin käyttöään. Juo nyt loma-aikana joka päivä muutaman drinkin ja vähintään kolmena iltana kännit. Loma-ajan ulkopuolella juo kännit "vain" perjantai ja lauantai iltoina. Mies tekee koko ajan esim. pihatöitä eli ei jää sohvalle makaamaan, mutta pullo on mukana jatkuvasti.
Tämä on kiristänyt minun hermoja ja olen alkanut huomauttelemaan asiasta. Melkein viikoittain siitä tulee riita. Mies sanoo, että kun se on hänen ainoa harrastuksensa, niin hän voi sitä tehdä ihan vapaasti, minulla kun on useampia harrastuksia. Mitä mieltä olette, olenko turhan tiukkapipoinen asiasta niin kuin mies väittää?Antaisit hänen harrastaa jotain muuta kanssa, ystäviensä kanssa.
Minä olen itse perheen isä ja vähän samassa tilanteessa. Me ostimme vuosi sitten OK-talon jossa riittää korjattavaa. Ja minä ne korjaustyöt teen vapaa-aikanani. Talo ostettiin siksi että vaimoni ei kestänyt asua osakehuoneistossa koska naapurit pollttivat tupakkaa tai kokkasivat itämaista ruokaa. Vaimo on lisäksi muutenkin aika sairas ettei jaksa tehdä kotitaloustöitä niin että minä nekin joudun tekemään.
Mun ainoa lohtu on pari kertaa viikossa vähän kaljaa. Ei mitään suuria määriä mutta kuitenkin niin paljon että vaimo ja appivanhemmat siitä huomauttelee.
Voi jos mulla olisi vapaata aikaa käydä harrastamassa jotain niin ei minun tarvitsisi lohduttaa itseäni kaljalla.
Kenen sinulle, aikuiselle ihmiselle, pitää tulla "antamaan" lupa harrastaa muuta kuin kaljoittelua? Hanki vaikka kerran viikossa siivooja ja tilaa ruoka kotiin perheelle, menet sillä aikaa harrastamaan kavereiden kanssa jotain kivaa. Talo ei kaadu jos yhtenä iltana et sitä nikkaroi.
Mutta toisaalta jos pitäisi ottaa vastuu omasta elämästään ei saisikaan enää olla marttyyri.
Rahatilanne estää. Minä olen ainoa joka käy töissä ja vaimoni saa vain peruspäivärahaa koska sairas ettei kykene töihin. Ei ole kyennyt 15 vuoteen. Meillä on lapsi joka aloittaa lukion ja koulukirjat ja läppäri piti ostaa.
Mieluiten lähtisin kaveriporukan kanssa jonnekin reissuun ja ottaisin pojan mukaan, mutta rahatilanne estää.
JATKAN VIELÄ:
Todellinen ikävystymiseni johtuu siitä että ei ole ollut seksiä n 15 vuoteen vaimoni kanssa, hänen sairautensa takia.
Olen kysynyt lupaa rinnakkaissuhteen aloittamisesta mutta ei ole tullut lupaa. minä kelpaan kyllä elättämään perhettäni ja korjaamaan taloa ja hoitamaan huushollia, mutta omaa elämää en saa viettää, en kavereiden kanssa enkä toisen naisen kanssa. Vaimo vahtii menojani, ei anna minun edes jäädä yksin kaupunkiin.
Jos haluaisin aloitta salasuhteen niin en edes tiedä miten aloittaisin. En edes kaipaa seksiaä heti aluksi vaan ainoastaan lohtua ja hellyyttä että jaksan. Alkoholi ei ole tärkeää mutta muuta rentoutumiskeinoa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on aina oikeassa, ja täysin kontrolloivan diktaattoriämmän tossun alla, eikä osaa muuta kuin hankkiutua humalaan kun on paha olla. Mutta hemmetin oikeassa se mies silti on.
Kohtuukännissä on aina parempi olla kuin selvin päin. Tätä väitettä on paha menna kumoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juoppo mikä juoppo. Kysy voiko olla harrastamatta esi. kuukauden. Mikäli ei, niin alkoholisti on.
Olen vähän tämän suuntaista ehdottanutkin. Mies on sanonut että sopii kyllä kun minä laitan myös harrastukseni hyllylle siksi aikaa. Minun harrastuksista varsinkin yksi on hankala laittaa tauolle eim. kuukaudeksi, joten ei sekään oikeastaan käy. :(
Joo tämä! Eksä oli alkon käyttäjä, raukka roikuin ihan liian pitkään siinä. Ihan loppuaikana pyysin, että ei joisi kotona, koska oli ollut yksi käsiksi käyminen nimenomaan alkoholin vaikutuksen alaisena. Mitä toteaa mies? "Sinä haluat rankaista minua! Suostun sillä ehdolla, että sinä et syö karkkia täällä."
Eli suostu siihen kuukauden harrastustaukoon. Sillä tavoin mies ei voi peruuttaa omasta tauostaan. Saa myös mahdollisuuden itse todeta voiko olla kuukauden juomatta. Jos ei pysty, niin varmaan sinun kannattaa omaa asuntoa ainakin alkaa katsomaan. Se on yhtä p*skaa seurata vierestä kumppanin läträystä.
Jos ihminen juo, hän juo. Siinä ei hyödytä tehdä minkäänlaisia ansoja harrastustauoilla. Aloituksesta huokuaa sellainen viesti, että APn mies on ärsyyntynyt ja kyllästynyt suhteeseensa sekä vaimoonsa, ja vastannut vain APn nalkutukseen mitä nopeasti on keksinyt. AP, anna miehesi olla rauhassa, jos hän antaa sinun olla rauhassa! Voit kokeilla tätä vaikka parin kuukauden ajan, ja jos miehen juopottelussa ei tapahdu muutosta, niin juopottelun syy on mahdollisesti jossain muussa kuin sinussa. Ja jos syy on jossain muussa kuin sinussa etkä pysty elämään miehen juopottelun kanssa, niin etsi itsellesi uusi koti ja mies.
Etkö ymmärrä? Ei kuukauden juomatauon toteutumisessa ole kyse juomisen lopettamisesta, vaan miehen esittämän väitteen "kyllä pystyn halutessani olemaan ilman" testaaminen. Voi päättyä eri tavoin. Esim. mies onnistuu ja saa ikuisen oikeutuksen juoda milloin vaan, koska "pystyy olemaan ilmankin". Tai mies huomaa, että onpa piru vaikeaa, ehkä mulla on ongelma. Tai nainen huomaa, että eipä tuo mies kovin kummoinen ole selvänäkään, taidanpa muuttaa omilleni. Tai molemmat toteaa, että yhteiselo on mukavampaa selvinpäin, jatketaan tätä.
Ei vaan sinä et ymmärrä. Tuollainen miehen "testaaminen" on juuri sitä kontrollia ja kuristamista, joka mitä todennäköisemmin on pääsyy miehen juopotteluun. Mutta edetkää toki suhteissanne miten parhaaksi näette. Pieni varoitus kuitenkin: jos jatkatte uusissa suhteissanne samaa kontrollia, niin samat ongelmat ovat mitä ilmeisimmin edessä.
Miten aikuiset ihmiset eivät osaa rakentavasti vaikuttaa omaan vapaasti valittuun parisuhteeseensa, jos toinen on liian kontrolloiva omaan makuun, vaan alkavat vetää päätä täyteen?
Mitä rakentavaa on oman kumppaninsa kontrolloinnissa. Manipulointi ei ole rakentavaa, mies ei ole koira.
Paitsi jos se kusee kännissä lattialle tai sänkyyn, niin sitten ehkä.
Miten vaikutan rakentavasti? Käskin diktaattoriämmää häipymään elämästäni.
Niin siis nainenhan on epäkonstruktiivisesti käyttäytyvä kontrollifriikki, kauhea diktaattoriämmä, Hitlerin ja Stalinin yhteinen toinen tuleminen. Kysymys kuuluukin mikä sisäänrakennettu vika miehissä on, kun ne eivät lähde sen ihan järkyttävän kauhean diktaattoriämmän luota kuin alkoon, vaikka ahdistaa niin pirusti.
Vierailija kirjoitti:
Selvitä ensin miksi miehesi juo ja tartu syyhyn, älä oireeseen.
No ei se Jeppe itsekään aina tiedä, miksi juo. Ja vaimon kuulustelussa se varmaan selviää. Ihme, kun ei ole tuon enempää saatu alkoholiongelmaa kuriin, kyllä näitä tenttaavia vaimoja varmaan joka perheestä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kiristänyt minun hermoja ja olen alkanut huomauttelemaan asiasta. Melkein viikoittain siitä tulee riita. Mies sanoo, että kun se on hänen ainoa harrastuksensa, niin hän voi sitä tehdä ihan vapaasti, minulla kun on useampia harrastuksia. Mitä mieltä olette, olenko turhan tiukkapipoinen asiasta niin kuin mies väittää?
Suosittelen sinulle koirakoulun perustamista, saisit siitä kutsumusammatin.
Vierailija kirjoitti:
Harrastus :D kaikkee sitä kuulee
Alkoholisti keksii "hyviä selityksiä/syitä" juomiselleen :)
Tosiasia on, että kännissä on kivempaa kuin selvänä. Että kestää tätä keskinkertaisuuksien maailmaa on parempi olla pienessä tuiskeessa koko ajan. AP on todennäköisesti niin saakelin tappavan tylsä, että mies juo jotta edes jotenkin elämä olisi elämisen arvoista.
Ei kaikkia kiinnosta perhoskalastus, kansantanhut, posliinimaalaus. Kivempi olla tuiterissa.
Alkkis ei saa piparii ja vaimo nalkuttaa voi voi -ota toki lisää viinaa,se auttaa!Ja vika on siinä ämmässä,se oikeuttaa sun juomisen,ja se että tulee taas syksy,ja bensan hinta nousee,ja lähikaupasta oli mansikat loppu ja työt alkaa ja naapuri ärsyttää ja.....ja.... minussa ei ole mitään vikaa vikaa vikaa vikaaaaaaaaaaa
Mullakin oli mies jolle juominen oli "harrastus". En välittänyt jäädä katselemaan, ei ole mielestäni millään muotoa tervettä juoda päivittäin tai edes joka viikko.
Vierailija kirjoitti:
Tosiasia on, että kännissä on kivempaa kuin selvänä. Että kestää tätä keskinkertaisuuksien maailmaa on parempi olla pienessä tuiskeessa koko ajan. AP on todennäköisesti niin saakelin tappavan tylsä, että mies juo jotta edes jotenkin elämä olisi elämisen arvoista.
Ei kaikkia kiinnosta perhoskalastus, kansantanhut, posliinimaalaus. Kivempi olla tuiterissa.
Jos perhe ja etenkin vaimo häiritsee harrastamista, niin eikö siinä tapauksessa kannattaisi hankkiutua häiriötekijöistä eroon? Miksi pitää roikkua suhteessa, jossa vaimo on tappavan tylsä?
Itse olen sitä mieltä, että selvinpäin on paljon parempi olla mitä humalassa. Humalassa olo on tokkura ja päässä huimaa eikä pienetkään krapulat mitään herkkua ole.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet menee ja vielä jää saakelin tappavan tylsien naisten kanssa naimisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän off topic, mutta kerron kaverini tarinan. Hän erosi miehestä, joka eli baarielämää ja jonka oksennuksia hän joutui siivoamaan. Oli vuosia sinkkuna ja sitten löysi miehen, jossa oli tärkein kriteeri myös, eli mies ei juo.
Kaverini totesi vuosia myöhemmin oppineensa sen, että kun menee sutta pakoon, niin karhu tulee vastaan. Että kaikilla ihmisillä on omat vikansa. Ne sijaitsevat vain eri paikoissa.
Summa summarum, ap:n kannattaa miettiä, kuinka tärkeästä asiasta on kyse, ennenkuin tekee ratkaisevia päätöksiä.
Kaverillasi on siis ollut kaksi p*skaa miestä. Minulla raja menisi oksennusten siivoamiseen, se suhde loppuisi siihen. Yksin eläminen on parempaa mitä huonossa suhteessa, toivottavasti läheisriippuvainen kaverisikin sen tajuaa.
Jaa, kaveri oli 7 vuotta sinkkuna miesten välissä. Ei kovin läheisriippuvalta kuulosta.
Ei tämä jälkimmäinen mies mikään paska ole. On vain aika vaativa. He ovat olleet yhdessä jo vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies lopettaisi alkon käyttönsä, luuletko että hän jaksaisi tehdä niitä samoja hommia ja asua sun ja teinien kanssa selvinpäin?
Tuosta suunnasta kannattaa lähteä miettimään.
Minkä pitää muuttua, että hän jaksaa samaa elämää ilman päihteitä?
Kysyppä.
Nyt mua alkoi kiinnostamaan. Mitä hommia ne on että ei kestä selvinpäin? Onko mies alistettu orja?
Moni epätyydyttävässä suhteessa elävä mieshän juo juuri sen takia, koska nainen on kontrollihaluinen ja määräilevä, mutta samaan aikaan läheisriippuvainen. Aloituksestakin tuli hyvin selvästi esille, että AP vahtii miestään ja laskee annoksia. Mies ahdistuu tästä entistä enemmän. Toki vastuu juomisesta on yksin miehellä, mutta olisi epä-älyllistä sanoa, etteikö juomiselle voisi olla jotain juurisyytä. APn tilanne on hyvin yleinen paradoksaalinen pattitilanne. APn ehto suhteen jatkumiselle on se, että mies lopettaa juomisen, mutta mies ei voi lopettaa juomista ennen kuin pääsee eroon APsta. Yleensä pattitilanne rakentuu siten, että nainen ottaa pikkuhiljaa konttorilla miehestä ja mies ei huomaa elintilansa kaventumista ennen kuin nainen alkaa nalkuttamaan juomisesta. Siihen saakka mies on lääkinnyt itsemääräämisoikeutensa asteittaista kaventumista lisääntyvällä alkoholinkulutuksella.
Hemmetti minkälaisia lampaita miehet oikeasti on. Näitä totuuksia lueskellessa kyllä karisee entiset luulot täysivaltaisista aikuisista.
Alkoholisti ei ole täysvaltainen aikuinen, humalan lisäksi aivosolut tuhoutuu sitä vauhtia ettet ole entinen itsesi.
Eipä ole tuo pääle 140 pinnan ÄO tulos laskenut kaljoittelusta mihinkään. Kovasti olen yrittänyt tyhmentää itseäni, että sopeutuisin paremmin teidän tavisten maailmaan helpommin, mutta kun ei vit"tu onnistu.
Ap, alkoholismi ei ole harrastus, se on sairaus. Teet miehellesi ja perheellesi karhunpalveluksen katsomalla tuota tissuttelua läpi sormien ja antamalla supliikkimiehesi selitellä mustaa valkoiseksi. Jos tämä on teille jotenkin epäselvää, niin käykää vaikka lääkärin juttusilla ja kysykää mitä mieltä hän on tästä miehesi harrastustoiminnasta. Nuo alkoholimäärät yhdistettynä vielä näihin helteisiin ja halonhakkuisiin yms. pihatöihin, rasittavat kroppaa aika tavalla ja siinä saattaa kovakuntoinenkin kaveri romahtaa arvaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholisti mikä alkoholisti. En kattelis, jaksan valittaa jo siitäkin, että lomalla käydään yhdessä liian usein yksillä-parilla. :D
Mun mielestä vähän liikaa jo se, jos joka viikonloppu on PAKKO juoda.
Tyypillinen nalkuttava akka. Sääli jos joku mies on sinuun haksahtanut.
Tuo lauseesi on ihan tyypillinen alkoholistin suustaan päästämä. Akka nalkuttaa... miksihän? Alkoholistin omat touhut eivät kestä lähempää tarkastelua... osalla jo kesäloma on liian pitkä vapaa "harrastukseen". Töihinpaluu tuottaa vaikeuksia.
Töissä sitten käydään läpi miten halpaa viinaa onnistui lomamatkalla juomaan 24/7.Diktattoriämmä nalkuttaa, kun hänen alamaisensa ei tottele diktaattorin käskyjä.
Käskyt ovat vielä ilkeitä, negatiivisia, uhkailua ja vihamielisyyttä. Seksiä ei tipu jos käskyjä ei noudateta.
Miksihän se mies juo?
Ei ole sinusta kenenkään miehen vaimoksi, koska olet psykopaattinarsisti.
Mikä siinä miehessä on vikana kun se ei lähde vaan alistuu alamaiseksi ja käskytettäväksi?
Pil"luriippuvainen betavässykkä.
Olet oikeassa tietysti. Mutta itse kyllä sekoittelen ja tilaan ravintoloissa erilaisia drinkkejä, viinejä maistelen. Joten voi se olla harrastuskin. Tosin itselläni on raja sen suhteen, että pysyys suositellussa 7 annoksessa tai alle per viikko.