Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt ei enää naurata nämä helteet

Vierailija
23.07.2018 |

Kolmatta viikkoa jo migreeni ,ei kroppa enää kestä😓😢

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret naiset on upea näky kesävaatteissa 👍

Vierailija
42/77 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muksi helteestä kärsijät eivät saa valittaa mutta helteeatä nauttijat saavat hehkuttaa? Kysynpähän vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihminen joka rakastaa helteitä eikä minua niin helle ulkona edes uuvuta, voin kävellä pitkiä matkoja tässä 32 asteen kuumuudessa.

Mutta nyt täytyy sanoa että kohta nuppi hajoaa sisällä. Saan ihan ahdistuskohtauksia tän tukalan olon takia. Sisällä pitää viettää paljon aikaa sattuneesta syystä, pieni kaksio, kaikki ikkunat vieläpä suuret kohti etelää. Lämpö ei laske edes yöllä alle 28 asteen. Mikään ristiveto saunan kautta tai kaihtimet ei auta tarpeeksi. Mitään ei siis jaksa tehdä vaikka pitäisi tehdä yhtä ja toista jo valmiiksi kasaantuneet kotityöt ym.

Miksi Suomessa ei oteta jo huomioon tätä, että tämä ilmaston lämpeneminen tuo tännekin pikkuhiljaa trooppiset kesät, ja rakennusvaiheessa otettaisiin se huomioon kerrostaloissakin.

On muuten varmaan tulevaisuudessa mahtava kun puoli maailmaa valuu pohjoiselle pallon puolelle 50 asteen helteitä pakoon. Sitten kärvistellään kuin sillit purkissa.

Että näin on jo täällä eteläisessä Lapissa kuuma.

Vierailija
44/77 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella ihanaa, voi kun jatkuisi vielä ainakin syyskuun loppuun.

Mietipä välillä muutakin kuin omaa napaasi.Sairaat,vanhukset,pienet lapset ja eläimet ei kestä tälläistä.

Saa kai sitä nyt toivoa mitä haluaa kun on säätiloista kyse, niihin kun ei yhden ihmisen mielihaluilla tai sairauksilla ole mitään vaikutusta. Miksi joku ei saisi nauttia helteistä? Koska joku toinen kärsii?

Uskomatonta, miten paljon säätilat vaikuttavat tunteisiin. Toiset vouhkaa ettei saa valittaa ja toisten mielestä ei saisi nauttia.

Aargh! Kelit on mitä on, ja kaikilla saa olla omat mieltymykset.

Saa ihan rauhassa nauttia, mutta onko pakko hehkuttaa sitä jollekin sellaiselle, joka siitä kärsii?

Alan jo pienen empiirisen tutkimukseni pohjalta vetämään sellaisen johtopäätöksen, että helteestä pitävät ovat keskimääräistä itsekkäämpiä ja kyvyttömämpiä tuntemaan empatiaa. Aika vahva korrelaatio näyttää olevan.

Sama havainto on tullut tehtyä jo aika päiviä sitten.

Vierailija
45/77 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä saa mitä tilaa. Hiiltä ja öljyä on poltettu ilmaan paljon. Tämä on vasta alkua.

Just joo. Maapallolla on ollut tuhansia kertoja aikaisemmin tuhansien vuosien kylmiä ja lämpimiä jaksoja. Ihmiskunnan tekemiset on ihan sama. Ihmisen kahon lämpötila on se 27 joten +27 keli on just optimi.

Ai kehon? Ihmisen ruumiinlämpö on yleensä välillä 36-37 astetta. Sekään ei tosin tarkoita, että 37 asteen helle olisi optimi ihmiselle.

Vierailija
46/77 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymyilen kun hellehuora saa melanooman :)

Vierailija
47/77 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kestän helteet valittamatta, mutta tähän kun vielä yhdistää flunssan ja menkat, kaikki samaan aikaan, niin jes, i h a n a a! Meinaa huumori loppua, yksi olisi riittänyt. Ja kerrallaan.

Mulla myös! Pahin flunssa aikoihin...

Vierailija
48/77 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä saa mitä tilaa. Hiiltä ja öljyä on poltettu ilmaan paljon. Tämä on vasta alkua.

Entä sitten? Hiili ja öljy ovat entistä eloperäistä ainetta, nyt niitä poltetaan, tulee hilidioksidia, ilmasto lämpenee, kasvusto rehevöityy, joka sitoo hiilidoksidin ja seuraava jääkausi tekee niistä taas hiiltä ja öljyä.

Vierailija
49/77 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun tilapäisesti rivitalossa, jonka asukkaista suurin osa on vanhuksia. Heitä ei ole enää viime aikoina juuri lainkaan näkynyt liikkeellä. Myöhään illalla, kun olisi hiukan kevyempi olla, eivät taida enää jaksaa ulkoilla. Eilen illalla seisoi ambulanssi yhden asunnon edessä, toivottavasti ei mitään vakavaa.

Vierailija
50/77 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon Lomalla Lontoossa ja täälläkin tällä hetkellä 30 astetta. Alkaa jo heikottaa, kun oon taas ollut 8 tuntia kävelemässä ympäriinsä, niistä 4 eläintarhassa. En oo ikinä odottanut yhtä innolla sitä, että saa istua päivän huomenna viileissä lentokoneissa ja kentällä. Hartiat on kipeät, kun ne paloi eilen, jalkoja särkee ihan julmetusti ja on niin hiki, että vaatteet liimautuu ihoon.

Vierailija
51/77 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä välillä muutakin kuin omaa napaasi.Sairaat,vanhukset,pienet lapset ja eläimet ei kestä tälläistä.

Saa kai sitä nyt toivoa mitä haluaa kun on säätiloista kyse, niihin kun ei yhden ihmisen mielihaluilla tai sairauksilla ole mitään vaikutusta. Miksi joku ei saisi nauttia helteistä? Koska joku toinen kärsii?

Uskomatonta, miten paljon säätilat vaikuttavat tunteisiin. Toiset vouhkaa ettei saa valittaa ja toisten mielestä ei saisi nauttia.

Aargh! Kelit on mitä on, ja kaikilla saa olla omat mieltymykset.

Saa ihan rauhassa nauttia, mutta onko pakko hehkuttaa sitä jollekin sellaiselle, joka siitä kärsii?

Alan jo pienen empiirisen tutkimukseni pohjalta vetämään sellaisen johtopäätöksen, että helteestä pitävät ovat keskimääräistä itsekkäämpiä ja kyvyttömämpiä tuntemaan empatiaa. Aika vahva korrelaatio näyttää olevan.

Oikeassa olet!

Vierailija
52/77 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillähän on kylmä tänään. 24,7 C sisällä.

Sinkkumies

Vierailija
53/77 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon Lomalla Lontoossa ja täälläkin tällä hetkellä 30 astetta. Alkaa jo heikottaa, kun oon taas ollut 8 tuntia kävelemässä ympäriinsä, niistä 4 eläintarhassa. En oo ikinä odottanut yhtä innolla sitä, että saa istua päivän huomenna viileissä lentokoneissa ja kentällä. Hartiat on kipeät, kun ne paloi eilen, jalkoja särkee ihan julmetusti ja on niin hiki, että vaatteet liimautuu ihoon.

Taidat olla lihava.

Sinkkumies

Vierailija
54/77 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He asuvat pätseissä. Eli väärässä asumuksessa.

Vierailija
55/77 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin maltan odottaa niitä kaikkia troopisia tauteja ja loisia.

Parhaita on ne aivoihin pesiytyvät madot, jotka menee uidessa sieraimista sisään.

56/77 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on jo liian kuuma kerrostaloasunnossani, mutta iltaa kohden sisälämpötila vielä nousee vähän, vaikka ulkoilma alkaa viilentyä. Sisälämpötila muuttuu viiveellä. Yöllä lämpötila laskee ja aamulla asunnossani on viileintä, vaikka ulkoilma on jo alkanut lämmetä.

Olen keksinyt "jäätossut": käärin jalkojen ympärille kangasliinoja, ja kerrosten väliin laitan jääpaloja.

Vierailija
57/77 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Japanissa 41 astetta mitattu. Ei vielä ihan sellaisissa lukemissa sentään. 

Hui helvetti, mä kuolisin noihin asteisiin niissä ilmansaasteissa. En valita!

Vierailija
58/77 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Japanissa 41 astetta mitattu. Ei vielä ihan sellaisissa lukemissa sentään. 

Hui helvetti, mä kuolisin noihin asteisiin niissä ilmansaasteissa. En valita!

Afganistanin Mirabadissa 47 astetta, yön alin 38. Ja meillä valitetaan, kun tulee trooppisia öitä = nippa nappa 20 astetta ylittyy...

Vierailija
59/77 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei saa valittaa, jos jollakulla jossain päin maailmaa on asiat vielä huonommin. Muistakaa se! Tanssikaa nyt riemusta ja nauttikaa! 

Vierailija
60/77 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sataisi välillä, niin ilma raikastuisi. Luonto tarvitsee vettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän