Nyt ei enää naurata nämä helteet
Kolmatta viikkoa jo migreeni ,ei kroppa enää kestä😓😢
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Musta tuntuu, että suomalaiset ei oo ikinä mihinkään tyytyväisiä, sataa, paistaa tai pakastaa. Täällä ei tietty oo totuttu tällaisiin helteisiin. Itse ostin ilmastointilaitteen. Kallis kertainvestointi, mutta asunto pysyy viileänä. Pidän myös päivisin sälekaihtimet kiinni. Kaikkeen löytyy ratkaisu, jos haluaa etsiä. Valittaminen ei auta.
Lämpöä nimenomaan ei pääse karkuun. Koskaan en oo kylmästä valittanut koska kylmyydeltä on helppo suojautua. Jos olisikin sellainen elämäntilanne että voisi vain lekotella kotona ilmastoinnista nauttien ni mikäpä siinä. Ei, asenteellaan pihakiviä ja kannellaan soraa. Kun on olemassa velvoitteita jota pitää helteelläkin hoitaa. Hyvä jos sä pystyt vaan muhii himassas.
Lontoossa se kuumuus on jotain ihan hirveetä. Paska ilmanlaatu, ne kaikki hikiset täynnä olevat metrot/bussit, viemärin lemu.....
2 kertaa käynyt kesällä siellä ja en mene enää. Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella ihanaa, voi kun jatkuisi vielä ainakin syyskuun loppuun.
Mietipä välillä muutakin kuin omaa napaasi.Sairaat,vanhukset,pienet lapset ja eläimet ei kestä tälläistä.
He asuvat pätseissä. Eli väärässä asumuksessa.
Saavatko he tulla sinun luoksesi asumaan, että asuvat oikein?
Pohjoismaalaisten optimilämpötila on 15-20 astetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta tuntuu, että suomalaiset ei oo ikinä mihinkään tyytyväisiä, sataa, paistaa tai pakastaa. Täällä ei tietty oo totuttu tällaisiin helteisiin. Itse ostin ilmastointilaitteen. Kallis kertainvestointi, mutta asunto pysyy viileänä. Pidän myös päivisin sälekaihtimet kiinni. Kaikkeen löytyy ratkaisu, jos haluaa etsiä. Valittaminen ei auta.
Lämpöä nimenomaan ei pääse karkuun. Koskaan en oo kylmästä valittanut koska kylmyydeltä on helppo suojautua. Jos olisikin sellainen elämäntilanne että voisi vain lekotella kotona ilmastoinnista nauttien ni mikäpä siinä. Ei, asenteellaan pihakiviä ja kannellaan soraa. Kun on olemassa velvoitteita jota pitää helteelläkin hoitaa. Hyvä jos sä pystyt vaan muhii himassas.
Minäkään en kylmyydestä valita juurikaan siksi, että omistan hyvät pakkasvarusteet, villapaidat ja - sukat, untuvatakin, Kuomat :) , nahkarukkasia ym. oivia tapoja olla kuolematta pakkaseen.
Kotimme ikkunat ovat uudet, erittäin hyvät, ja lämmitys toimii viileään/kylmään aikaan.
.
En tosin paukkupakkasiakaan rakasta, mutta kuten lainaamani ihminen totesi: kylmyydeltä on helppo suojautua.
Kuumuudelta ei.
.
Siksipä ihan pokkana valitan kylmäkalle niskassa toivoen tämän kuumuushulluuden edes hiukan helpottavan ennen kuin seuraava lomaperiodini puolentoista viikon päästä alkaa.
Viime viikko meni ihan "koomassa".
Ainoa ilahduttava hetki oli puolen päivän sade torstaina... tai perjantaina?
Eipä ole Helsingissä ukkostanut, ei salamoinut eikä jyrissyt.
Kivasti (?) kiersi rannikkoseudun.
Suorastaan kadehdin mm. Tamperetta, jossa oikein TULVI kaduilla.
Vierailija kirjoitti:
Todella ihanaa, voi kun jatkuisi vielä ainakin syyskuun loppuun.
Mikset aloita omaa ketjua helteen ihanuudesta? Minulla kanssa ollut kamalia migreeni- ja Hortonkohtauksia pitkin kesää. Krooniset kivut vaivaavat ja MS-tauti pahentuu helteellä. Ymmärrät varmaan, miksi esimerkiksi minä en pidä näitä helteitä "todella ihanina".
Kyllä mä tän helteen kestän,mutta kasvimaa kärsii..käy mansikoita sääliksi.
Vierailija kirjoitti:
Kolmatta viikkoa jo migreeni ,ei kroppa enää kestä😓😢
Otan osaa. Mulla kanssa kestänyt migreeni suurimman osan kesää. Hemipleginen migreeni, joten kohtaukset tosi rajuja. Mies saanut kärrätä sairaalaan koko ajan. Mikään ei pysy sisällä, joten olen laihtunut 10 kg. Pienikokoinen olen, joten ei siihen varaa.
Itselläkin alkaa huumorintaju loppua! Vaikka muistelee sateista ja kylmää viime kesää ja hokee mielessään, ettei saa valittaa, niin silti... Lapset kiukuttelevat eivätkä halua muuta ruokaa kuin jäätelöä ja sipsejä eli kylmää ja suolaista, olivat myös aamusta iltaa täpötäydellä rannalla jossa jotkut idiootit pesee vauvojensa peffoja rantavedessä ja uittavat koiriaan, itse ei jaksa edes imuroida ja päätä särkee joka ilta, öisin ei saa nukuttua kuumuden vuoksi ja joka iltaisin pitää käydä suihkussa kun iho ihan tahmea eikä siitä ole kuin hetken apu, kohta taas hiki tippuu ja lakanat kiinni ihossa eli aamulla uusi suihku. Ja ihan normaalipainossa olen, kun joku koiranleuka tulee kuitenkin irvailemaan että laihduta .
Kun olisi mahdollista vain pysyä kotona alasti tuulettimen vieressä, juoda jääkahvia ja katsoa leffoja..!
Vierailija kirjoitti:
Kiva. Helppo laihduttaa, kun ruoka ei oikein helteillä maistu.
Joo tosi kivaa kun ei ole muutenkaan varaa laihtua! Jatkuva oksentelu lisää kuivumisvaaraakin huomattavasti.
ei kaikki ihmiset kitise kaikista vuodenajoista...
Elämäni ensimmäistä kertaa minulla on tissihiki!!! A-kuppi eivätkä pahasti roiku edes kahden lapsen jälkeen, tämä on ensimmäinen kesä kun tissin aluset hiestä tahmeina.
Ihanat kelit!
Ihmettelen kun helteenvihaajat valittavat kun ei jaksa mitään, mies ja teini käyvät 5/7 salilla ja itse tulin juuri treeneistä. Ihanan rentouttavaa, ei tarvitse hot-joogaa tällä kelillä:D Pihassa vaatteet pois ja suoraan altaaseen... Päivällä pihan siivousta ja marjojen poimintaa, muutaman päivän ruuat tein uunissa ja hellalla eikä talo kuumentunut yhtään lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Japanissa 41 astetta mitattu. Ei vielä ihan sellaisissa lukemissa sentään.
Hui helvetti, mä kuolisin noihin asteisiin niissä ilmansaasteissa. En valita!
Afganistanin Mirabadissa 47 astetta, yön alin 38. Ja meillä valitetaan, kun tulee trooppisia öitä = nippa nappa 20 astetta ylittyy...
Mitenköhän ne afgaanit valittais -20 pakkasessa?
Vierailija kirjoitti:
Ihanat kelit!
Ihmettelen kun helteenvihaajat valittavat kun ei jaksa mitään, mies ja teini käyvät 5/7 salilla ja itse tulin juuri treeneistä. Ihanan rentouttavaa, ei tarvitse hot-joogaa tällä kelillä:D Pihassa vaatteet pois ja suoraan altaaseen... Päivällä pihan siivousta ja marjojen poimintaa, muutaman päivän ruuat tein uunissa ja hellalla eikä talo kuumentunut yhtään lisää.
”suoraan altaaseen” ja lopetin lukemisen
Vierailija kirjoitti:
Kaikkeen löytyy ratkaisu? No meidän taloon ei saa asentaa ilmalämpöpumppua. Eipä siihen olisi pitkäaikaissairaana rahaakaan. Joskus voisi edes vähän yrittää ymmärtää muita.
Saa silti valittaa eikä tarvitse nauttia, mutta hyvä saada vähän perspektiiviä asiaan.