Listataan pieniä asioita, jotka helpottavat oloa nyt hellepäivinä.
Kommentit (48)
Syön mansikoita ja teen löysistä mansikoista kasvonaamion, ihanasti raikastaa kasvoja ja tuntuu hyvältä kasvoilla.
Laitettiin pihaporealtaan lämpötila noin 25. Oikein raikastavaa siellä lilliä (normaalisti on jotain 36 tienoilla).
Piikkimatolla makaaminen. Ensin tulee lämmin aalto, sitten viilenee kivasti kroppa.
Nautiskelin äsken ruusuöljykylvyssä ja join raikasta mansikka-ananasvettä, joka poistaa turvotuksia ja freesaa oloa. 🍓🍍😁
Vissy jäillä, mukaan voi laittaa vähän mehutiivistettä jos tykkää.
Mansikat ja ananas viilentää oikeasti. Varsinkin jos syö jääkaappikylmänä.
Masturbointi. Edes osa kehon nesteistä poistuu muuten kuin hikoilemalla.
Vähäpukeiset naiset jotka vilauttelee rannalla.
Kunnosta riippuen oikein reipas kävely- tai juoksulenkki. Ei pitkää matkaa, vaan niin että tulee kunnolla hiki (vettä mukaan!!). Sitten kylmään suihkuun. Lämpötilavaihtelu virkistää kummasti.
Meren rannalla tuulee melkein aina niin, että viilentää kivasti. Etsii varjopaikan ja nauttii.
Suihkuttele jalkoja polvista alaspäin kylmällä vedellä muutaman kerran päivässä; ei tarvitse mennä kokosuihkuun joka kerta.
Suihkun jälkeen kietoudu pyyhkeeseen mutta älä kuivaa, myös märkä kylmä pyyhe jalkojen päällä.
Aamuisin kun on viileää istun parvekkeella.
Kastelkaa käsivarsien sisäpuolta kylmällä vedellä, viilentää taatusti. Kengurukin nuolee etutassujen sisäsyrjää 50 asteen helteissä.
Ristiveto. Etupihan terassin ja takapihan terassin ovet auki. Yöllä makuuhuoneen ikkunat auki, makuuhuoneissa kaksi isoa tuuletusikkunaa. Ikkunoissa tietysti hyttysverkko.
Uimassa käydään ilmastoidulla autolla joka päivä.
Vältetään kyläilypaikkoja, joissa ei oke ilmastointia ja joissa pidetään ikkunat ja ovet kiinni.
Ulkona olen varjossa.
Siivosin kellarin. Maan alla oli viileää.
Viilentävää kylmägeeliä säärille, polvitaipeisiin ja käsivarsille.
Ilmastoidulla autolla voi käydä pikku ajelulla, kaupoissa myös monesti hyvä ilmastointi.
Vesipulloja pakastimeen, sitten jäisinä ottaa ne kaveriksi viereen vaikka pihakeinuun, tuoliin, paidan alle, whatever.
Pään kautta kuulemma haihtuu 80 % ruumiinlämmöstä, siksi todella tuo jo moneen kertaan mainittu pään kastelu on hyvä keino.
Itse tyhjentelen pakastinta vanhentuneista pakasteista myös. Eli jos olen pidemmän aikaa tietokoneen ääressä kotona, niin isoon teräskattilaan kylmää vettä ja taas muutama tarpeeton pakastepakkaus sinne, ja jalat kattilaan, ihanan viilentävää.
Kauppaostokset kannattaa tehdä esim. Prismoissa ja Citymarketeissa, ja antaumuksella viipyä varsinkin niiden pakasteosastoilla...:)
Ainakin aamuisin ja iltaisin tiheämmissä metsissä on vilpoista liikkua.
Yöhikoiluun ainakin minulla auttaa, jos juo pari lasia kylmää kuivaa valkkaria ennen nukkumaanmenoa.
Ei myöskään syö mitään n. kuuteen tuntiin. Ja ylipäänsä päivän mittaan kevyesti.
Tällä systeemillä herään ihan virkeänä ja ennen kaikkea kuivana aamuisin. Ohut lakana peittona ja mieluiten alasti nukkumassa.
Olen muuten laihtunutkin pari kiloa näillä helteillä. Ei kyllä varsinaista tarvetta olisi ollut, mutta paino pudonnut tosiaan.