Avovaimo ja avomies termit
Mielestäni naurettavia. Yritetään jotenkin saada parisuhde kuullostamaan virallisemmalta ja rinnastettavissa avioliittoon. Naisystävä on vaimo vasta kun olette naimisissa.
Kommentit (10)
Itse huomannut saman että jopa lehdissä kirjoitetaan yleisesti että joku on jonkun avovaimo. Kai se kuullostaa jotenkin "hienommalta".
Ihan kelvolliset nimitykset yhdessä asuville pariskunnille. Lyhyet ja ytimekkäät.
Miksi kutsut mies- tai naisystävääsi avomieheksi tai -vaimoksi? Minua kiinnostaisi kuulla syitä.
-ap
itseäkin häiritsee erityisesti tuo avovaimo sana.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kutsut mies- tai naisystävääsi avomieheksi tai -vaimoksi? Minua kiinnostaisi kuulla syitä.
-ap
Arkeen vaikuttaa aika paljon se, asutaanko yhdessä. Yhtä hyvin voisi miettiä, miksi kutsua kihlattua kihlatuksi, kun voi sanoa poikaystävä tai miesystävä. Termit kertovat arjesta ja suunnitelmista.
Termi "avopuoliso" kertoo ytimekkäästi saman kuin "mies- tai naisystävä, jonka kanssa asutaan yhdessä". Eli sitten kun minä ja miesystäväni muutamme yhteen, alan kutsua häntä avomieheksi :)
Aivan pätevä tapa kutsua puolisoa, jonka kanssa asuu yhdessä. Löytyy ihan lainsäädännössä useammasta eri laista. Ihan vaan teille huomiona, joiden mukaan kyseessä olisi joku wt-termi.
Vierailija kirjoitti:
itseäkin häiritsee erityisesti tuo avovaimo sana.
Avonainen ei kuulosta hyvältä ja sen merkityskin on toinen. 🙂
Mulla onkin avopoikaystävä.
Näämme silloin tällöin. Yhdessäolomme on seurustelun kaltaista: käymme keikoilla, kokkaamme toistemme luona, hengaamme keskenämme, nukumme samassa sängyssä ja meillä on seksiä. Välillämme on paljonkin tunteita ystävyydestä ihastukseen. Pidämme tiiviisti yhteyttä.
Emme kuitenkaan ole sitoutuneet suhteeseen, ja ainakin minulla on aiemmin syntynyt seksisuhde siinä ssivussa. Kunhan terveys säilyy, kaikki on ok. Olosuhteet ovat sellaiset, ettei oikea seurustelu olisi onnellista. Näin on hyvä.
Wt-meininkiä tämä avovaimottelu ja miehittely.