Mistähän sinapinhimo johtuu, syön jopa toisinaan nakkeja että saisin hukuttaa ne sinappiin
vaikken muuten ole ollut lihansyöjä 30 vuoteen.
Tungen sinappia jo perusruokavalioonikin, eli kalaruokiin, ihmeen hyvin se kalankin kanssa sopii, ainakin tämän himon kanssa.
Mikähän siinä sinapissa mua nyt vetää, voisko olla joku vitamiininpuutos vai onko pelkkä sinapinpuutos??
Nytkin kuola valuu kun ajattelen sinappia.
Kommentit (28)
Isoäiti teki aina hernekeittoa johon laittoi kunnolla omatekoista vahvaa konjakilla höystettyä sinappia,ja sulatejuustoa .Sen parempaa hernekeittoa en ole syönyt missään.. Olen jakanut respetiä mummoni kuoleman jälkeen. Siis itsetehty hernekeitto eikä mittään Jalostajan ällöä purkkiroskaa
Auran tulinen sinappi on niin himoittavan hyvää 😀
Mulla oli viime jouluna syöpähoitojen takia ruokahalu hukassa. Oikeastaan ainoa mikä maistui, oli kinkku sinapilla tai oikeastaan sinappia kinkulla. Sinappi oli miniän äidin tekemää ja aivan mahtavan hyvää 😋.
Sinapin mieliteko jäi päälle, takka lämpiää usein, että saan takkamakkaraa sinapilla. En edes pidä makkarasta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on parhaan makuinen sinappi? Tykkään myös sinapista, mutta olisi kiva löytää joku tosi herkku sinappi.
Kolla utbudet i Europa. Där görs senap ofta med rejäla mängder senapspulver och med senapsfrön i stället för sockervatten med ättika och chili som ger smak. Mängden senapspulver skrivs sällan ut, då det är under 10 % och bl.a. mängden vatten är större.
Sinapin siemen on pienin kaikista, mutta siitä kasvaa suurin kaikista vihanneksista.
Jospa mieltymyksesi sinappiin onkin eräänlaista kutsumusta?
70-luvulla syötiin näkkileipää ja sen päällä sinappia.
... jatkan... ja saksalaisen perunasalaattiin.