Millaisia ovat karjalaiset?
Kommentit (191)
Kyllä ne vähän sosiaalisempia on ja tunteellisempia. t. kolmannen polven evakko, puolisavolaishämäläinen karjalainen
Itse olen kolmen isovanhemman kautta karjalainen. Monesti olen miettinyt että miksi aina suuni avaan ja juttelen ventovieraille, mutta olen tajunnut että se tulee sieltä mummon ja ukkien perinnöstä. Tunnistan myös monia muita täällä kerrottuja piirteitä itsessäni. Olen itse ylpeä juuristani. T. Nelikymppinen suupaltti
Vierailija kirjoitti:
Pieniä tummia ja sydän-ja verisuonitautisia.
Pitää tuo paikkansa, ainakin minun Lavolan/Juustilan karjalaisten kohdalla.
Aika näyttää kuinka kauan nuo piirteet jatkuvat suvussa.
Vai voiko hämäläinen veri ajan kanssa tasoittaa.
Karjalainen on jossain määrin samanlainen kuin savolainen. Minussakin karjalaisuutta hippunen mummoni ja ukkini kromosomien kautta. Ikävä kyllä sain isovanhemmistani nauttia vain rajoitetun ajan, sillä äitini syntyi lähemmäs 50 kuin 40 ikäiselle äidille.
Idän ihmiset ovat monella tapaa sangen erilaisia kuin lännen, sanoisin sen näin.
Olen asunut myös Pohjanmaalla yli 15 vuotta, joten kokemusta on kertynyt.
Geenitutkijatkin ovat todenneet maamme idän ja lännen väen eroavan toisistaan yhtä paljon kuin vaikka britit eroavat saksalaisista.
Savolaiset näyttävät solmivan pitkiä, kestäviä parisuhteita, olen pistänyt merkille.
Sukulaiseni vaikuttavat lähes kaikki olevan vuosikymmenien mittaisissa kestävissä liitoissa. Arvostan.
Vierailija kirjoitti:
Mie en sano mittää.
<3
Minulla on rajakarjalainen suku isän puolelta. Eivät he ole mitenkään erityisen tunteellista, eikä edes puheliasta porukkaa. Päinvastoin aika varautuneen oloisia. Eivät myöskään sukurakkaita.
Vilkkaimmat karjalaiset taitaa olla Etelä-Karjalan puolella, eikä sielläkään kaikki ole tuollaisia hersyviä, puheliaita ja avoimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karjalaiset ja Savolaiset on aitoja Suomalaisia. Muut heimot ovat nynneröitä paskahousuja.
Projisointia. Karjalaiset ja savolaiset on nimenomaan nynneröitä. Mihinkään suoruuteen näistä ei ole kun puuttuu itsetunto. Selän takana pelkurimaisesti juorutaan ja puukotetaan selkään aina kun tulee mahdollisuus. Säälittävää väkeä ja tiedät tämän itsekkin. Juuri siksi tuollaisen kommentin kirjoititkin. Mitä tulee aitoon suomalaisuuteen niin karjalaisilla ja savolaisilla on venäläinen mentaliteetti. Suomalaisiin on aina voinut luottaa, näihin heimoihin ei voi luottaa vähääkään.
Pohjalainenko siellä kirjoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Oliko niillä oikeesti sen kokoiset maa-alueet Karjalassa kun täällä valtio heille antoi ja ilmoittivat olleen.
Oikeasti isommat maa-alueet oli siellä Karjalassa. Valtio ei antanut yhtä isoja tiloja, kuin mitä Karjalassa oli ollut.
Rehellisyyttä ja suoraselkäisyyttä on turha Etelä-Karjalasta löytää. Murre ja puhetyyli hirveää. Ilmeisesti kynnysmattona r..ssille toimiminen vuosisatojen ajan on vaikuttanut peruuttomattoman negatiivisesti!