Mies lopetti tapailun kun kuuli että mulla on tyypin 1 diabetes???
Juu kyllä, mä mittaan sokerin n.3 krt päivässä (kestää n.10sek) ja pistän ruuan insuliinia kestää n.10sek.. muuten tätä ei mitenkään huomaa.
Haluaa kuulemma terveen kumppanin. Ok.. Onko tämmöisiä ihmisiä oikeasti olemassa. En käsitä.
Kommentit (277)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diabeteksen vaikutusta perhe-elämään ja parisuhteisiin ei ole oikein koskaan tunnustettu; eli vaikka sairaus vaikuttaa diabeetikon läheisiin ihmissuhteisiin päivittäin, läheiset ei saa mitään tukea tai neuvontaa.
Kylläpä tunnustetaan ja tukea saa!
Tutulla on diabeteslapsi. Alusta asti olen kuunnellut ihmeissäni, miten jatkuvasti läsnäolevaa neuvontaa, tukea ja hoitoa koko perhe on saanut kunnalliselta.
Saivat oikein ilmaisen kylpylälomankin koko perheelle, vaikka ovat rikkaita.
Joo totta, tarkennan. Apua saa kun kyseessä on diabeetikkolapsi. Sen jälkeen ei tule mitään. Kun diabeetikko aloittaa parisuhteen. Ei mitään. Kun diabeetikko saa omia lapsia. Ei mitään.
Kovin on Hatarat tiedot dibeetiksestä itse 23v .vuotta emännänpuolisona jolla
On dibeetis hankalasairaus vaikuttaa kaikkeen tekemiseen mielialaan
Tarkkaa syöminen ym elämä en suosittelekelkkään sitä helvettiä.Voi jouotua
Yöllä mittailimenaan ja syömään
Monet sairaudet tai vammat pitää koko perhe panttivankina ja määrää mitä voi tehdä ja milloin. Rasite se on.
Minä en kelvannut kun astma. Joo, onhan minulla huono vastustuskyky ja flunssat kestää pitkään. Ja katupölyaika rankka. Mutta ihan normaalia elämää elän.
Siis häh? Miten joku sairaus muka vaikuttaa parisuhteeseen? Nyt jotain konkreettista esimerkkiä. Onko se pelko puolison kuolemasta vai?
Itse nuorena tein ratkaisun olla hankkimatta lapsia miehen kanssa, jolla oli reuma ja hänen molemmilla vanhemmillaan astma ja DM2. Ei voi mitään, kyllä näitä geenijuttuja väkisinkin miettii lapsia hankkiessaan. Ja joo, siltikin voi aina tulla vaikka ja mitä. Mutta ehdoin tahdoin en tällaista rasitetta halunnut.
Vierailija kirjoitti:
On tietenkin.
Diapetes periytyy. En mäkään halua vasiten sairastuttaa tulevaa lastani.
Diapetes
vasiten
Koko ikäni äitini ja veljeni diabetestä seuranneena voin sanoa, että raskasta on omaisille. Ei ole helppoa 10v seurata kun äiti muuttuu yhtäkkiä kaupungilla sekopäiseksi tai veli ei tulekaan sovittuun aikaan vaan löytyy taju kankaalla, pää auki kotinsa lattialta.
Kyllä siinä on omaisille sisään rakennettu tarkastuspakko, jos yhteyttä ei saa heti huoli on mieletön. Minä, isän ja veljen vaimo eletään tietyssä jännityksessä koko ajan.
On sitten tiapeetes tai sokeritauti, paska juttu on, (sisäpiirin vitsi).
Vierailija kirjoitti:
Koko ikäni äitini ja veljeni diabetestä seuranneena voin sanoa, että raskasta on omaisille. Ei ole helppoa 10v seurata kun äiti muuttuu yhtäkkiä kaupungilla sekopäiseksi tai veli ei tulekaan sovittuun aikaan vaan löytyy taju kankaalla, pää auki kotinsa lattialta.
Kyllä siinä on omaisille sisään rakennettu tarkastuspakko, jos yhteyttä ei saa heti huoli on mieletön. Minä, isän ja veljen vaimo eletään tietyssä jännityksessä koko ajan.
On sitten tiapeetes tai sokeritauti, paska juttu on, (sisäpiirin vitsi).
Korjaus, isäni
Ota opiksi ja kerro seuraavalle heti sairaudesta. Ikävää, jos asia pimitetään.
Turha leikkiä, ettet tiedä että asia on tärkeä.
Olen katsonut ja kuunnellut vierestä, millaista on olla db.n omainen. Sairaus on koko ajan läsnä.
Epilepsia on myös kiva ylläri. Jotkut jättää kertomatta siitä työpaikalla. Siinä työkaverit ja asiakkaat seisoo kauhuissaan ihmettelemässä, kun kohtaus iskee.
PS. Olen itsekin kroonikko. Sairaus rajoittaa veemäisesti elämääni. Eikä parane.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että mies ei edes tarkalleen että mikä diabetes on. Uutisissa koko ajan varoitellaan tappavasta diabeteksesta ja kyllä se piikityskin voi näyttää rajulta jos on täysin tietämätön.
Tai sitten nimenomaan tietää.
Jos et käsittänyt selvää puhetta, niin on sulla sitten muutakin häikkää kuin diabetes.
Hyvä että pääsit tyypistä eroon.
Mun mielestä ihmiset joille sairaus on karsintakriteeri eivät ole puolisoainesta. Ei voi luottaa ettei sellainen lähde lätkimään jos elämässä tulee vastaan sairautta tai vammautumista itselle tai lapselle. Monille tulee, se että on tapaamishetkellä terve ei ole tae yhtään mistään. Jo huomenna voi tilanne olla toinen, ja tuollaisen "vain terve kelpaa"-tyypin kanssa se tarkoittaa sitä että sairautensa kaupanpäälliseksi saa eron läpikäytäväksi.
Jos on jo joku perussairaus joka on sinänsä hyvässä hoitotasapainossa, se on tavallaan etu koska tuollaisen kanssa ei päädy yhteen vahingossa tai lyhytnäköisyyttään.
terveisin, mt-ongelmainen jonka "ongelma" tarkoittaa käytännössä sitä että minun täytyy ottaa aamulla yksi pilleri, käydä 2x vuodessa morjenstamassa psykiatria ja tiedostaa että jos tulisi joku iso yllättävä kriisitilanne, pitäisi kipittää nopeasti psykiatrille tarkistuttamaan vointi. Seinähulluhan minä, vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä on jonkun sortin sekopää joka haluaa "valio" naisen tehdäkseen "valio" lapsia? Varmaan kysyy kaikilta todistukset terveydestä jossain vaiheessa. Tulee mieleen eräs aikakausi, jolloin oli yhtä tervehenkinen johtaja jalostamassa valio kansaa...
No onhan terveys nyt paljon tärkeämpi tekijä parinvalinnassa kuin vaikkapa koulutus. Toki kokonaisuus ratkaisee, jos partneriehdokkaan muista ominaisuuksista kertyy riittävästi plussia niin terveydelliset rasitteet voi hyväksyä, tai jos ei ole valinnanvaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diabeteksen vaikutusta perhe-elämään ja parisuhteisiin ei ole oikein koskaan tunnustettu; eli vaikka sairaus vaikuttaa diabeetikon läheisiin ihmissuhteisiin päivittäin, läheiset ei saa mitään tukea tai neuvontaa.
Kylläpä tunnustetaan ja tukea saa!
Tutulla on diabeteslapsi. Alusta asti olen kuunnellut ihmeissäni, miten jatkuvasti läsnäolevaa neuvontaa, tukea ja hoitoa koko perhe on saanut kunnalliselta.
Saivat oikein ilmaisen kylpylälomankin koko perheelle, vaikka ovat rikkaita.Joo totta, tarkennan. Apua saa kun kyseessä on diabeetikkolapsi. Sen jälkeen ei tule mitään. Kun diabeetikko aloittaa parisuhteen. Ei mitään. Kun diabeetikko saa omia lapsia. Ei mitään.
Tarvittaessa lääkäriin.
En ymmärrä mitä valitat.
Kyllä sairaus on minusta ymmärrettävämpi peruste kuin tukan väri tai kuppikoko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tietenkin.
Diapetes periytyy. En mäkään halua vasiten sairastuttaa tulevaa lastani.Olet kuitenkin niin tyhmä, ettei kukaan järkevä haluakaan lisääntyä kanssasi, diapetes...
Oi! Tuliko hyvä mieli kun pääsi vähän haukkumaan. Oi olet niin paras!
En vain todellakaan käsitä miten tyhmä pitää olla kirjoittaakseen diapetes.
Enkä minä sitä miten alhainen ÄO pitää olla saadakseen kielinatsin toimesta jotain kiksejä.
On täällä kyllä ihme porukkaa palstoilla. Joo, tiedossa on että diabeetikko on sekundaa parisuhdemarkkinoilla. Juu, kaikki diabeetikot lopetetaan heti nyt etteivät ole "terveiden" ilmaa saastuttamassa. Tehkää nyt v*ttu ehdotus Sipilälle vielä!