Mies lopetti tapailun kun kuuli että mulla on tyypin 1 diabetes???
Juu kyllä, mä mittaan sokerin n.3 krt päivässä (kestää n.10sek) ja pistän ruuan insuliinia kestää n.10sek.. muuten tätä ei mitenkään huomaa.
Haluaa kuulemma terveen kumppanin. Ok.. Onko tämmöisiä ihmisiä oikeasti olemassa. En käsitä.
Kommentit (277)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tietenkin.
Diapetes periytyy. En mäkään halua vasiten sairastuttaa tulevaa lastani.Olet kuitenkin niin tyhmä, ettei kukaan järkevä haluakaan lisääntyä kanssasi, diapetes...
Oi! Tuliko hyvä mieli kun pääsi vähän haukkumaan. Oi olet niin paras!
Oi, olet niin paras! Pilkut!
Suomessa 90 %lapsista ja nuorista,jotka sairastuvat diabetes 1 :een, periytyvyyttä vanhemmilta ole.
Eli suurempi riski on saada diabetes niillä joilla ei sitä suvussa esiinny
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tietenkin.
Diapetes periytyy. En mäkään halua vasiten sairastuttaa tulevaa lastani.Periytyvyyden todennäköisyys äidiltä lapsille 2-5%, vain joka kymmenennellä 1-tyypin diabetekseen sairastuneella lapsella on lähisuvussa/vanhemmilla diabetes.
Niimpä. Minä yksin sairastan tyyppi 1 diabetestä omassa suvussani. Se siitä periytyvyydestä. Tosin itse en aio tehdä lapsia, joten minuun se myös päättyy. Jos en miehelle kelpaa, olen sitten yksin. Eipä niitä heikkoja ukkoja viitsi "rasittaa" tällä sairaudella, ovat niin mamman poikia.
Vierailija kirjoitti:
On tietenkin.
Diapetes periytyy. En mäkään halua vasiten sairastuttaa tulevaa lastani.
Sinun kohdallasi aivan sama kuka on lapsesi isä, tyhmyys periytyy.
Mä olen kuullut näitä muiltakin ykköstyypeiltä... Todella surullista. Samalla ty:opaikkoja jäänyt saamatta, siis ihan toimistotyö.
Miten sä muuten mittaat vain 3 krt päivässä? Asutko jossain, jossa on kettumainen välinejakelu? Itse mittaan 5-8 x päivässä :o
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan ollut tutustumisen arvoinen koko tyyppi.
Hävettää tunnustaa että nuoruudessani lopetin itsekin tapailun erään miehen kanssa, kun hän meni hypoon festareilla kuumana kesäpäivänä juotuamme pari lasia viiniä. Ärsytti silloin kun ei mies osannut pitää sairaudestaan huolta ja pienikin juhliminen oli liikaa. Tuntui että mies tarvitsi omaishoitajan pitämään itsensä hengissä eikä tyttöystävää.
En tiedä miehen hoidosta sen tarkemmin, mutta kyllä mutkin välillä hypo saattaa yllättää, vaikka miten olisi yrittänyt laskea miten paljon on liikkunut ja mitä syönyt kolmen viimeisen päivän aikana, miten lämmintä on/on tulossa tai missä kohtaa kuukautiskiertoa mennään.
Yli 10 vuotta diabeetikon puolisona eläneenä väitän, ettei se kyllä ole mikään "pikku juttu". Diabetes vaikuttaa hyvin pitkälti kaikkeen meidän perhe-elämässä. V*ttumainen tauti josta ei saa koskaan lomaa. No onneksi hoidot on kehittyneet huimasti ihan viime vuosina.. Diabetes vaikuttaa vahvasti mm. mielialoihin, jopa persoonaan (puolisoni on täysin eri ihminen matalissa ja korkeissa sokereissa pyöriessään), se tuo perheeseen kuolemanpelon (olen joutunut soittamaan puolisolleni ambulanssin koska oli yöllä mennyt tajuttomaksi sokerien laskun vuoksi), väsymystä ja pahimmillaan masennusta (diabeteksen hoito voi ajoittain olla tosi raskasta ja motivaation metsästys vaikeaa)... jne. Diabeteksen vaikutusta perhe-elämään ja parisuhteisiin ei ole oikein koskaan tunnustettu; eli vaikka sairaus vaikuttaa diabeetikon läheisiin ihmissuhteisiin päivittäin, läheiset ei saa mitään tukea tai neuvontaa.
Se ei tietenkään tarkoita sitä että diabeetikko olisi huonompi seurustelukumppani tai puoliso. Vaan että hyvä jos pääsit moisesta p*skiaisesta eroon. Hän ei ollut sinulle se oikea, koska se oikea on kyllä valmis käymään läpi kaiken sen sontakuormankin mitä diabetes - tai elämä yleensä - teidän eteenne heittää. Eikä vain syömään kermaa kakusta.
Syitä on monia.
Tyypin 1 diabetes on vakava sairaus.
Ei se piikittämiseen rajoitu.
Paha mennä arvostelemaan toisten parivalintoja. Perinteisesti silmälasipäiset ovat jääneet rannalle. Ei siinäkään auttanut polkea jalkaa. Olet sekundaa, on ollut selkeä viesti.
Törkeämpää on jättää puoliso sen jälkeen kun tämä sairastuu. Näitä riittää. Yleensä hylkääjä on mies.
Voi olla että mies ei edes tarkalleen että mikä diabetes on. Uutisissa koko ajan varoitellaan tappavasta diabeteksesta ja kyllä se piikityskin voi näyttää rajulta jos on täysin tietämätön.
Vierailija kirjoitti:
Diabeteksen vaikutusta perhe-elämään ja parisuhteisiin ei ole oikein koskaan tunnustettu; eli vaikka sairaus vaikuttaa diabeetikon läheisiin ihmissuhteisiin päivittäin, läheiset ei saa mitään tukea tai neuvontaa.
Kylläpä tunnustetaan ja tukea saa!
Tutulla on diabeteslapsi. Alusta asti olen kuunnellut ihmeissäni, miten jatkuvasti läsnäolevaa neuvontaa, tukea ja hoitoa koko perhe on saanut kunnalliselta.
Saivat oikein ilmaisen kylpylälomankin koko perheelle, vaikka ovat rikkaita.
No, tavallaan ymmärrän. Yhden ystävän miehellä on diabetes ja kaveri on aivan kypsä siihen. Se ei ole kiva sairaus, saa aina sydän syrjällään pelätä, ettei jotain tapahdu ja yllättäin toinen lapsi kantaa myös geeniä ja sitä saa nyt seuraavaksi pelätä. Miehen suvussa ko. sairautta siis enemmänkin. Piipa-auto on pari kertaa jouduttu soittamaankin jo.
Riippuu suhteesta, lopettaisinko itse ko. sairaudesta vai ei. Jos olisin ihan rakastunut jo ja muuten mies hyvä saalis, niin en. Mutta jos ei vielä tunteet olisi kovin vahvoja, niin heivaisin ja etsisin terveemmän.
Rajoittaa elämää ja lisäksi suurempi riski lapsilla sairastua diabetekseen. En itse ainakaan olisi kiinnostunut perhettä perustamaan tuollaisen kanssa.
En mä ainakaan pysty moittimaan tässä tapauksessa seurustelun lopettajaa.
Jokainen saa tehdä valintansa juuri niin kuin haluaa. Diabetes ei ole mikään pikkujuttu.
Ymmärrän toki että ap.stä tuntuu ikävältä.
Elämä ei ole reilua.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että mies ei edes tarkalleen että mikä diabetes on. Uutisissa koko ajan varoitellaan tappavasta diabeteksesta ja kyllä se piikityskin voi näyttää rajulta jos on täysin tietämätön.
Taidat olla tietämätön, mukamas piikitys näyttää rajulta...hohhoijaa...diabeetikon piikitys ei muistuta narkin piikitystä, siinä on selkeä ero. Elokuvistako on "tietosi"?
No jos mies haluaa terveen kumppanin, niin saahan sellaisen haluta. Joku haluaa blondin ja toinen isotissisen. Naiset haluavat pitkiä miehiä jne.
Sairaus on ominaisuus jota ei yleensä puolisolle haluta.
Sama juttu lyhyenä miehenä. Sitäkin pidetään nykyään sairautena.