Mitkä kaksi täysin eri asiaa sinulla menee sekaisin?
Boko Haram ja Procol Harum.
Adam Sandler ja se toinen huono näyttelijä.
Nuudelit ja nugetit.
Kommentit (1900)
June ja July
Sukupolvenvaihdos ja sukupuolenvaihdos (toki uutisia on ollut välillä hauska lukea :D)
Niina Lahtinen ja Maria Veitola
kosminen ja kosmeettinen (aiheutti vähän naurua, kun jokin oli "vain kosminen haitta")
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oranssi ja turkoosi. Väreinä toki selviä minulle, mutta saatan sanoa turkoosia oranssiksi. Pitää aina miettiä. Näin on ollut teini-iästä lähtien tai silloin sen huomasin. Olen graafinen suunnittelija. :D
Mulla menee aina oranssi ja violetti sekaisin! Parhaiten tän huomaa trivial pursuitia pelatessa, kun siinä pitäs osata kysyä oikean väriset kysymykset. Tosi outoa.
Minulla taas turkoosi ja violetti. Tytär on jo oppinut, että kun pyydän laittamaan "sen violetin takin" päälle, niin tarkoitan turkoosia. Tiedän kyllä värien eron mutta sanat menevät sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Harakan ja variksen muistaa siitä, että harakka on pitkäpyrstöinen lintu ja myös sana harakka on pitkä. Varis taas on selvästi harakkaa lyhytpyrstöisempi ja sana varis on lyhyt.
On myös vanha lastenloru: "Harakka huttua keittää, hännällänsä hämmentää..."
Ei vaan kaikista yksinkertaisin muistisääntö noille linnuille on tämä:
Harakassa ei ole Harmaata, eikä Variksessa Valkoista.
Vierailija kirjoitti:
Oikean ja vasemman lisäksi netto ja brutto. Olen laskenta-alalla...
Paras keino tähän on sanonta: Eli mitä sinä siitä nettosit? Joten nettoaminen taroittaa sitä käteen jäävää osaa.
Vatsa ja pää.
Eivät onneksi useinkaan mene sekaisin samanaikaisesti, eivätkä keskenään.
En ihmettele, että harakka ja varis menevät monella sekaisin. Niiden nimet sopisivat paremmin toisinpäin. Harakka kuulostaa vähän suttuiselta ja sopisi nimeksi paremmin sille harmaammalle linnulle. Varis taas sopisi nimeksi paremmin sille "puhtaamman näköiselle". Toimisikohan muistisääntö, että näiden lintujen nimet menevät juuri eripäin kuin kuvittelisi? Mutta sitten kun alkaa sisäistää oikeat nimet, niin tuo muistisääntö saattaakin hämmentää lisää...
Omst ja muiden rahat.
-Vasemmistoa äänestävä
Oranssi ja liila.
Aina puhun oranssista vaikka tarkoitan liilaa.
Keira Knightley ja Natalia Portman.
Lappeenranta ja Joensuu. Oikea ja vasen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂 Kauheeta että tiedän tasan tarkkaan ketä tarkoitat sillä toisella huonolla enkä silti oikein tiedä. Eli sama täällä.
Sen toisen nimi on "Aaargg toi on tuo ärsyttävän huono adam assleck mikä lie, pthyi en kato tätä"
Vierailija kirjoitti:
Pitseriassa menee sekaisin pepperoni (se makkara) ja pepperoni joka onkin jonkun sortin chili. En ikinä tiedä kumpaa on listalla.
Tilaan aina salamia vaikka haluan sitä ei-chiliä.
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele, että harakka ja varis menevät monella sekaisin. Niiden nimet sopisivat paremmin toisinpäin. Harakka kuulostaa vähän suttuiselta ja sopisi nimeksi paremmin sille harmaammalle linnulle. Varis taas sopisi nimeksi paremmin sille "puhtaamman näköiselle". Toimisikohan muistisääntö, että näiden lintujen nimet menevät juuri eripäin kuin kuvittelisi? Mutta sitten kun alkaa sisäistää oikeat nimet, niin tuo muistisääntö saattaakin hämmentää lisää...
Mä erotan tällä muistisäännöllä: "Hieno herra harakka; varis vanhoissa vaatteissa"
Vierailija kirjoitti:
Boko Haram ja Procol Harum.
Nuudelit ja nugetit.
Kuka toinen?
Rannalla pari naista vieressäni jutteli rusketuksesta. Toinen siveli ihoaan kaulan alapuolelta ja sanoi: "Mulla palaa aina tää entrecote-alue." Tarkoitti ehkä dekoltee..