Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun lapsen eskarin aloitus ahdistaa,

Vierailija
22.07.2018 |

niin voiko sen ajatella vielä vain päiväkodissa olemisena.

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tunteesi. Onhan se yhden uuden vaiheen alku lapsen elämässä. Yhtäkkiä lapsi ei olekaan enää pieni päiväkotilainen vaan iso eskarilainen. Varmasti ahdistuksesi helpottaa, kun huomaat, miten lapsesi tykkää eskarista. Siellä on uusia kavereita ja joka päivä opitaan uutta.

Eskari ei ole vakavaa koulunkäyntiä vaan siellä myös leikitään paljon. Yleensä koulun tiloissa olevat eskarit ulkoilevat omaan tahtiinsa eivätkä vain välitunneilla kuten muut.

Tsemppiä sinulle! Kyllä se hyvin menee.

Vierailija
2/106 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurannut ystävän lapsenlasta, joka on  ollut koko lapsuutensa vauva iästä lähtien isovanhempiensa hoidossa  10h/pvä ja joskus viikonloputkin.

Sinänsä hyvä asia, mutta  lellitty eikä mistään kielletty, sillä metodina on ettei lasta saa kieltää.

Siinä vaaripappa juoksee sormen heilahduksestakin kaikki toiveet täyttäen.  Raivokohtauksia ja mielipahaa vältellään viimeiseen asti, ja silti niitä on päivittäin, kun lapsi ei enää tiedä mistään rajoista mitään ja sekin turhauttaa tietysti.

Leikkiä ja tapahtumaa on tauotta se 10h - ei hetkeäkään lapsen omatoimista olemista.

Eskarissa taitaa tulla ongelmia, veikkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Itse olen ihan täpinöissäni kun esikoinen aloittaa viikon päästä eskarin. Iso poika ja pikkuhiljaa tulee isojen lasten juttuja tilalle.

Vierailija
4/106 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin se menee. On kiva kattoa kun ne oppii uutta sielläkin. Sama tunne oli esikoisen kohdalla, mut nyt pienempien kanssa oikein odotan sitä.

Vierailija
5/106 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla tavalla sielläkin möyritään pihalla kurikset jalassa, joten ei huolta.

Vierailija
6/106 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä joo. Valitettavasti sitten se eskarin taso ja lapsen viihtyminen voi loppujen lopuksi riippua niin paljon lto:n tai elton ammattitaidosta. Kaikki eivät ole ihan oikealla alalla ja ihan mt-ongelmaisiakin löytyy. Mutta, päiväkoti meininki se enemmän on kun koulu. Ei kannata ahdistua, itseasiassa eskari onkin sitten jo pakollinen, joten tuskin saat enää ihmettelyjä siitä miksi lapsi on hoidossa vaikka itse olet kotona. (Jos siis tällainen tilanne jollain on)

Vierailija
7/106 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää leikkimistä se eskarikin oli. Ei tullut esim. kertaakaan läksyjä, kunhan tekivät jotain helppoja tehtäviä eskarissa ja leikkivät. Ei ole mitään vaatimuksia myöskään vielä, joten relax.

Vierailija
8/106 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Itse olen ihan täpinöissäni kun esikoinen aloittaa viikon päästä eskarin. Iso poika ja pikkuhiljaa tulee isojen lasten juttuja tilalle.

Juuri tuo ahdistaa kun on iso, eikä pieni. On niin kovin haikeaa tämä kaikki. Ap

Vierailija
9/106 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/106 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkoti on vielä tuon ikäisen paikka, joten ei huolta.

Vierailija
11/106 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se pieni vielä.

Vierailija
12/106 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota kun se muuttaa kotoa.

Vierailija
13/106 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, voi tuon ikäinen käydä kerhoakin.

Vierailija
14/106 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tä? Kyllä eskari on lähes sama asia kuin päiväkoti. Eipä paljon eroa ole...

Vierailija
15/106 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä löytää positiivisia asioita eskarin aloituksesta. Lapsi on kasvanut ja kehittynyt. Oppii uusia asioita. Näin se kuluu mennäkin.

Koulun alkuun ja lasten kasvuun liittyy myös paljon haikeutta, huolta ja luopumista.

Olen kuunnellut tänäkin kesänä vähän kauempaa kuuluvaa koiran haukuntaa. Siitä tulee mieleeni omat koulun aloitukset syksyisin ja fiilis haikeudesta ja luopumisesta.

Olisiko sinulla jotain tuttua tai läheistä joka olisi samassa tilanteessa kanssasi. Saisit vaihtaa tuntemuksia.

On yksilöllistä miten itsekukin kokee muutostilanteet.

Tsemppiä ja pyri tukemaan lastasi uudessa tilanteessa parhaasi mukaan :)

Vierailija
16/106 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuo ahdistaa kun on iso, eikä pieni. On niin kovin haikeaa tämä kaikki. Ap

Ennen kuin huomaatkaan katselet haikeana lapsen vanhoja kouluja, jotka lapsi on jo jättänyt. Minusta tuntuu kuin siitä ei olisi kauaa, kun omat lapseni juoksivat vielä alakoulun pihalla. Nyt he ovat jo gradun kirjoittajia. Joka kerta kun kuljen lasten koulujen ohi, tuntuu kuin palaisin menneeseen ja olisin jälleen nuori äiti.

Vierailija
17/106 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika aloittaa eskarin ja on tosi innoissaan. Kyllä se on jo hyvin koulun kaltaista ja samassa pihassa kuin koulu. Linja-autolla menee ja tulee. Päivä on vain neljä tuntia, matkoineen viisi. Päivä on paljon lyhempi ja päiväunia ei ole kuten oli hoidossa jne. Kyllä saa hyvät valmiudet ekaluokkaa varten.

Vierailija
18/106 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös isompia lapsia, ja sikäli tämä nuorin tuntuu nyt kovin pieneltä, se lohduttaa. Ap

Vierailija
19/106 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritän ajatella, että lapsi on vielä pieni ja ei se ole mikään iso muutos.

Vierailija
20/106 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up