Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun mies ei siivoa jälkiään

Vierailija
22.07.2018 |

Onko täällä ketään joka olisi ottanut avioeron syystä että on kyllästynyt olemaan perheen kokopäiväinen siivoaja/ piika? Mies ei siivoa omia saati lasten jälkiä. Ei puhettakaan että huomaisi ns. yhteisiä sotkuja; esim. pölyt hyllyjen päällä, lakanoiden vaihtotarve, eteisen hiekat pitäisi imuroida tms., lapsi piirtänyt seinään, käytetyt juomalasit pitkin asuntoa.... Asiasta on puhuttu useaan kertaan ja mies on luvannut "tsempata" mutta käytännössä ei näy muutosta. Minä siivoan koko ajan ja olen aivan loppu. En pysty asumaan sotkuisessa asunnossa. Olisikohan helpompaa elää vain lasten kanssa...meillä on taapero ja vauva.

Kommentit (206)

Vierailija
181/206 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ap makaa kotona. Ja mies käy töissä, eikö niin? Kukahan siellä kotona siis oikein sotkee? Se töissä käyvä mies vai kotona makaava äityli? Eroa ihmeessä.

Ööh missä kohtaa sanoin makaavani kotona? Mies käy kyllä töissä, ja minun työni on kotona hoitaa lapset ja perussiivous. Miehen työaika 8h+työmatkat ja minun 24h, melko epäreilua, eikö? Lapset sotkee päivällä - > minä siivoan. Minä sotken päivällä-> minä siivoan. Mies sotkee aamulla/illalla/viikonloppuna->minä siivoan. Lapset sotkee illalla - >minä siivoan. Jäikö jotain epäselvää? AP

Oho mikä tapa ap:lla ajatella - ihan 24 h vuorokaudessa paiskit kotitöitä, lastenhoitoa ja perussiivousta vuorokaudessa? Ilman taukoja ja lepoa tai yöunta? Plus tietysti palstailu, työnantajasi ei katsoisi hyvällä jos käytät työaikaasi somejuoruiluun.

Kuule, miehelläsi on nyt suurempi vastuu teidän perheen elannosta niin lopeta tuo pikkumainen nillitys. Sinun vastuulla on lastenhoito ja siivous, minä lisäisin vielä ruuanlaiton ja pyykinpesun. Teidän vastuiden jakamisessa ei ole mitään epäreilua jos olet kotona lasten kanssa. Jos siltä tuntuu niin mene töihin ja laita lapset kunnalliseen hoitoon.

No kuule, kun minulla oli se "suurempi vastuu meidän perheen elannosta", niin eipä se mieskään tehnyt siellä kotona oikeastaan mitään. Vei lapset päivällä äidilleen joka ne ruokki ja itse oli kavereillaan. Kun tulin töistä, mies oli juuri tullut lasten kanssa mummolasta ja kotona ei ollut tehty yhtään mitään. Ei puhettakaan, että olisi ollut ruoka odottamassa , talo siivottu ja pyykit pesty. Eheei, kaikki työt jäi minulle, miehellähän oli ollut raskas päivä vahtia lapsia.  mies jätti lapset täysin minun hoitoon illoiksi, eikä auttanut, että minä elätin perheen. Hulluinta tässä on se, että kun minä olin kotona ja mies töissä, mies sai aina tulla valmiiseen pöytään, koskaan ei tarvinnut vaivata itseään kotitöillä jne, vaikka lapset oli minun kotona ollessa huomattavasti peinempiä ja työläämpiä, kuin nyt kun mies niiden kanssa oli kotona.

Veikkaan, että jos nainen käy töissä ja mies kotona, niin se nainen ne kotityöt kuitenkin joutuu tekemään ja hoitamaan lapsia iltaisin, että mies saa levätä. Tämä ei kuitenkaan päde silloin kun nainen on kotona. Silloin miehen täytyy saada levätä illat, koska on ollut päivän hankkimassa "elantoa" perheelle. 

Olipa niin tai näin, niin koskaan miehen ei näköjään tarvitse hoitaa kotia ja lapsia . Tämä sama vaan ei sitten koske naisia.

Sinun parisuhteesi ja kodinpitosi = ihan kaikki miehet sitä ja tätä.

KOSKA TE LOPETATTE NÄMÄ PASKAVAMMAISET YLEISTYKSENNE?

Tutkimukset, ei teidän oma mutunne, osoittaa että miehet tekevät naisia ENEMMÄN yhteenlaskettuina ansio- ja KOTITYÖtunteja viikossa.

Ja naisten siisteys on myytti,  tai se ei ainakaan näy millään muotoa naisvaltaisilla työpaikoilla.

Sinä se varsinainen taikoja olet. Ei ole olemassa ainoatakaan oikeaa tutkimusta, jonka mukaan miehet tekisivät enemmän ansio- ja kotitöitä. Sen sijaan on paljon tutkimuksia siitä, että naiset tekevät enemmän kotitöitä. Huutaminen antaa vajaamielisen kuvan btw.

Lue joskus muutakin kuin av-palstaa.

Luenkin ja paljon. Ei se, että joskus käy viihteen vuoksi av:llä tarkoita, etteikö muuten olisi sivistynyt ja lukeva. Siksi minä pystynkin sanomaan ihan faktana, että on olemassa suuri määrä tutkimuksia, jossa miesten ja naisten kotitöiden määrä on tutkittu. Ja väite siitä, että miehet tekisi enemmän kotitöitä on yksinkertaisesti väärä. Jos olet eri mieltä niin todista se. Voin kumota sen mennen tullen.

https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000001668757.html

Sieltä lukemaan. Lisäksi "kotitöiden" tekemistä koskevat tutkimukset perustuvat henkilöiden omiin, usein jopa liioiteltuihin ilmoituksiin työhön käytetystä ajasta.

Naiset kun kuvittelevat kotitöihin kuuluvan lapsen kaverisynttärilahjan miettiminen, kevätverhojen suunnittelu ja kahden tunnin kotityöt tarkoittavat pesukoneen kahden tunnin ohjelmaa napin painamisen jälkeen.

Tämä on aina jotenkin outo vastaväite. Siis jos minun mieheni ei siivoa kotona, niin minua jotenkin pitäisi auttaa tutkimus jossa kerrotaan että kyllä miehet yleisesti tekevät paljon töitä.. ?

Kirjoitin aikaisemmin, ja myös artikkelista ilmenee , että miehet TEKEVÄT NAISIA ENEMMÄN yhteenlaskettuna ansio-ja kotitöitä. Opetelkaa lukemaan.

Kotona makaaminen ei ole työtä, eikä ap:kään saa "kaikelta raatamiseltaan" edes lasten töhryjä pois seiniltä kun kyttää miehensä aamurutiineja. Homma johon menee taikasienen ja rätin kanssa minuutti.

Laitappas linkki kyseiseen artikkeliin tai tutkimukseen. On kyllä mennyt minulta ihan ohi.

Ja sööttiä miten tyyppi luulee vauvan ja lapsen hoidon olevan vaan makoilua, huomsa ettei sulla on pskankaan hajua mistä puhut.

Lue edes viestiketju johon vastaat. Linkki löytyy, jos öyhöttämiseltäsi maltat keskittyä lukemaasi vastaukseen.

Luin tuon sumasen tekstin ja sen öyhöttäminen sai vaan nauramaan.

Tilastot lähes kymmenen vuoden takaa, ei päde nykyaikana ja ne on tämän liibalaaba tyypin omia löyhästi tekemiä tulkintoja. Tässä sulle vastine sumasen "tutkielmalle".

https://www.labour.fi/ptblogi/2015/03/17/hutkijan-ja-tutkijan-ero/

Siis luitko oikeasti sen testiä tosissasi vain sopiiko sen sävy juuri sun vihamieliseen asenteeseen?

Mua eittä hetkauta jonkun miesasiamies tyypin mielipide tutkielmat jotka hän on vetäissyt takapuolestaa vasemmalla kädellä, tehden hutiloivia laskelmia ja päätelmiä.

Ja lopuksi, miten se että mies on töissä kauemmin, etuoikeuttaa miehen luistamaan YHTEISEN KODIN YHTEISISTÄ KOTITÖISTÄ? Tuolla päätelmällä kotiäidit kun ovat kotona lapsista vastuussa yötä päivää ja joka päivä, saavat 98% vastuuvapauden kotitöistä, mieshän tekee vain 8 tunnin työpäivää. Kuullostaako se reilulta?

Vierailija
182/206 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama juttu. Mies jopa hävisi joka lauantai aamu omille teilleen ja tuli takaisin vasta kun tiesi, että talo on siivottu. Viikolla sentään joskus imuroi. Meillä oli useampi lapsi koiria ja kissoja, joten sotkua riitti.  Mies kyllä arvosteli lapsia, jos nämä eivät siivonneet, vaikka ei itsekään siivonnut.  Jos pyysin miestä avuksi, hän vain komensi lapsia niihin hommiin.  En halunnut lapsia auttamaan vaan aikuista miestä.  Molemmat siis oltiin töissä, mutta niinä aikoina kun mies välillä oli työttömänä kotona, ei kotihommat sujuneet juurikaan paremmin, vaan jäivät minun tehtäväksi työpäivien jälkeen. Kyllä otti pattiin, mutta mies suuttui jos asiasta uskalsi mainita ja tuntui, että paremoi laiha sopu kuin ainainen riita kyseisestä aiheesta.  Nyt lapset jo isoja ja asiat helpottuneet, mutta enpä voi miestäni noista asioista kehua. Ja nyt kun mies kauhisteli keittiötä, kun nuori oli ollut viikon yksin kotona(poika 18v) ja sotku sen mukaista, niin saatoin vain miehelle sanoa, että isäänsä on tullut, kun on nähnyt omassa isässään esimerkin, että miesten ei tarvitse siivota.  Sitä niittää mitä kylvää. Mies meni hiljaiseksi.

Tämä on niin tuttua! Oikeasti ei lapsiperheessä todellakaan tarvita mitään "työnjohtoa" vaan tekeviä käsiä ja liikkuvia jalkoja - aikuisen ihmisen! Ei todellakaan suurin osa miehistä tienaa kahden edestä, mikä edes jotenkin perustelisi sen persauksen marinoinnin penkissä. Yritä tässä nyt opettaa lapsia viemään tiskit tiskiin ja roskat roskiin, kun isäukko ripottelee sotkua ympäriinsä. Ja hirveä riita, jos asiasta sanoo.

Jos asioista sanomisesta seuraa aina riitaa tai huutoa, voi kyse olla jopa henkisestä väkivallasta. Mies suuttuu, koska käyttää tätä keinona alistaa toista. Ettei nainen vaan enää toista kertaa viitsisikään pyytää viemään tiskejä tiskikoneeseen.

Tiuskiminen, kiroilu, huutaminen, turhasta suuttuminen ja naljailu voivat olla harkittu keino hiljentää ja alistaa toinen ihminen. Tätä keinoa käyttävähän ei sitä ikinä myönnä, vaan väittää, että toinen provosoi esim. nalkuttamalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/206 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa vaihtoehto on ero. Ei nää mammanpojat muutu. Yleensä äiti tehnyt kaikki kotona ja mies jäänyt teini-pojan tasolle. Kuka haluaa vapaaehtoisesti elää itsekkään keskenkasvuisen kakaran kanssa? Terveisiä polkkatukkaisella mummolle, jonka 26-vuotias mussukka ei osaa vielä pestä pyykkiä, ja kulkee likaisissa vaatteissa, jos "eukko" ei ole pesemässä.

Vierailija
184/206 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakkaa siivoamasta miehen jälkiä, siivoa vain omat ja lasten jäljet.

Mä yritin tuota kerran.Parin viikon kuluttua meinattiin paskaan hukkua ja kymmenkertainen työ,kun siivosin miehen kahden viikon sotkut.

Vierailija
185/206 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on loukannut kätensä, joten kaikki kotihommat jääneet minulle, tosin ei muutenkaan kauheasti osallistu vaikka ei töissäkään ole.

Nyt sitten tuo käsi on syynä siihen, että ei voi auttaa. Kuitenkin pystyy kummasti tekemään itselle mukavia hommia. Nyt tänään kun kysyin voisiko auttaa kotitöissä edes vähän, niin sanoi että joo mutta pitää nähdä yksi kaveri ensin ja sitten laittaa sun pyörää kuntoon. Olen ilmoittanut, että pyörän kunnostamisella ei ole kiirettä, voin kävellä tai käyttää julkisia mutta on nyt saanut päähänsä että se fillari kunnostetaan kipsi toisessa kädessä. Eli kotitöitä ei voi tehdä mutta fillaria voi kunnostaa yhdellä kädellä? Anna mun kaikki kestää. En uskalla edes ajaa sillä pyörällä jos se ei saa sitä kunnolla laitettua.

Tekisi mieli välillä vaan itkeä, että miten ihminen voi olla niin tyhmä, että laittaa asiat tuollaiseen tärkeysjärjestykseen, millä logiikalla. Ymmärtäisin jos se olisi tosi tärkeä asia mutta kun olen sanonut että ei ole mitään kiirettä.

Vierailija
186/206 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on loukannut kätensä, joten kaikki kotihommat jääneet minulle, tosin ei muutenkaan kauheasti osallistu vaikka ei töissäkään ole.

Nyt sitten tuo käsi on syynä siihen, että ei voi auttaa. Kuitenkin pystyy kummasti tekemään itselle mukavia hommia. Nyt tänään kun kysyin voisiko auttaa kotitöissä edes vähän, niin sanoi että joo mutta pitää nähdä yksi kaveri ensin ja sitten laittaa sun pyörää kuntoon. Olen ilmoittanut, että pyörän kunnostamisella ei ole kiirettä, voin kävellä tai käyttää julkisia mutta on nyt saanut päähänsä että se fillari kunnostetaan kipsi toisessa kädessä. Eli kotitöitä ei voi tehdä mutta fillaria voi kunnostaa yhdellä kädellä? Anna mun kaikki kestää. En uskalla edes ajaa sillä pyörällä jos se ei saa sitä kunnolla laitettua.

Tekisi mieli välillä vaan itkeä, että miten ihminen voi olla niin tyhmä, että laittaa asiat tuollaiseen tärkeysjärjestykseen, millä logiikalla. Ymmärtäisin jos se olisi tosi tärkeä asia mutta kun olen sanonut että ei ole mitään kiirettä.

Sanot sille että et tasan tarkkaan aja sillä pyörällä, eihän se ole turvallinen kun ei voivoi ketjuja ja muita muttereita kunnolöa kiristää.

Mun miehelle alkoi aina siivoamaan atk pöydän laatikkoja kun vieraita oli tulossa, kun olisi pitänyt tiskata, kerätä likapyykit lattialta, imuroita ja pyyhkiä pölyt. Kun piti nekin siivota ja onhan se siivoamista... Jos olisin ollut viisaampi olisin istuutunut viereiselle sohvalle ja alannut siinä järjestelemään meikkilaatikkoani ja muita pikkusäliä. Olin vaan niin tyypertynyt hänen järjen juoksustaan kunnes huomasin että se oli tekosyy luistaa hänen inhoamistaan kotihommista. Taisin paiskata tiskiharjan syliin ja karjua jotain ettei vieraat sun kaappeja ala penkomaan, mutta tiskit kyllä näkyy. Lopetti siihen niiden laatikkojen kaivelun kun piti siivota vieraita varten.

Vierailija
187/206 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama juttu. Mies jopa hävisi joka lauantai aamu omille teilleen ja tuli takaisin vasta kun tiesi, että talo on siivottu. Viikolla sentään joskus imuroi. Meillä oli useampi lapsi koiria ja kissoja, joten sotkua riitti.  Mies kyllä arvosteli lapsia, jos nämä eivät siivonneet, vaikka ei itsekään siivonnut.  Jos pyysin miestä avuksi, hän vain komensi lapsia niihin hommiin.  En halunnut lapsia auttamaan vaan aikuista miestä.  Molemmat siis oltiin töissä, mutta niinä aikoina kun mies välillä oli työttömänä kotona, ei kotihommat sujuneet juurikaan paremmin, vaan jäivät minun tehtäväksi työpäivien jälkeen. Kyllä otti pattiin, mutta mies suuttui jos asiasta uskalsi mainita ja tuntui, että paremoi laiha sopu kuin ainainen riita kyseisestä aiheesta.  Nyt lapset jo isoja ja asiat helpottuneet, mutta enpä voi miestäni noista asioista kehua. Ja nyt kun mies kauhisteli keittiötä, kun nuori oli ollut viikon yksin kotona(poika 18v) ja sotku sen mukaista, niin saatoin vain miehelle sanoa, että isäänsä on tullut, kun on nähnyt omassa isässään esimerkin, että miesten ei tarvitse siivota.  Sitä niittää mitä kylvää. Mies meni hiljaiseksi.

Tämä on niin tuttua! Oikeasti ei lapsiperheessä todellakaan tarvita mitään "työnjohtoa" vaan tekeviä käsiä ja liikkuvia jalkoja - aikuisen ihmisen! Ei todellakaan suurin osa miehistä tienaa kahden edestä, mikä edes jotenkin perustelisi sen persauksen marinoinnin penkissä. Yritä tässä nyt opettaa lapsia viemään tiskit tiskiin ja roskat roskiin, kun isäukko ripottelee sotkua ympäriinsä. Ja hirveä riita, jos asiasta sanoo.

Jos asioista sanomisesta seuraa aina riitaa tai huutoa, voi kyse olla jopa henkisestä väkivallasta. Mies suuttuu, koska käyttää tätä keinona alistaa toista. Ettei nainen vaan enää toista kertaa viitsisikään pyytää viemään tiskejä tiskikoneeseen.

Tiuskiminen, kiroilu, huutaminen, turhasta suuttuminen ja naljailu voivat olla harkittu keino hiljentää ja alistaa toinen ihminen. Tätä keinoa käyttävähän ei sitä ikinä myönnä, vaan väittää, että toinen provosoi esim. nalkuttamalla.

Taidat olla oikeassa. Meillä on useassa muussa yhteydessä henkistä väkivaltaa, joten miksipä ei myös tässä.

Vierailija
188/206 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Istuta mies alas, ja sano että vielä yksi lasi pöydällä, tai sukat lattialla, niin sinä otat eron, ja jätät lapset hänelle. Että nyt olet sanonut niin monta kertaa että oiskeasti aikuisen pitää jo toimia, tai muuten käytös katsotaan rakkaudettomuudeksi ja välinpitämättömyydeksi sinua, kumppania ja laseten äitiä kohtaan, ja katsot sen olevan sitten eron paikka. Eli ei, syy ei ole miehen jättämissä sotkuissa, vaan siinä että hän käytöksellään osoittaa kuinka vähän sinä hänelle puolisona ja naisena merkitset, koska hän viitsii jättää omat paskansa sinun siivottavaksesi kuin olisit hänen alamaisensa etkä ollenkaan tasavertainen kumppani. 

Minä jätän lasin plydälle. Vaatteita makuuhuoneeseen ja kaapinovet auki. Minä ne myös siivoan

En voisi elää sellaisen miehen kanssa jonka mielestä mitään ei saa koskaan olla missään

Näin teen minäkin! Kukaan kanttura ei tule minun huusholliin määräilemään siisteyksistä, kunhan taso minulle riittää..

Yksinäinen omanaan käteen tumputtaja M 47 joka toisessa ketjussa itkee miten naiset ovat niin nirsoja, eivät suostu parisuhteeseen passaamaan häntä ja kuuntelemaan miten haukun heitä lehmiksi ja kantturoiksi.

Korjasin sun nickis totuudenmukaiseksi.

Minä  kirjoitinkin kantturoista. Tunsitko itsesi sellaiseksiksi, vai mistä tuo henkilöön käyvä purkauksesi johtui? 

M 47

Vierailija
189/206 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä voisi elää tuollaisen miehen kanssa! Ei minkäänlaista vaimon kunnioittamista ja rakkautta.

Yhteinen koti, yhteiset lapset ja silti "mies" olettaa että vaimo tekee kaiken. Oma isäni 92-v. on aina

tehnyt kotitöitä, oma mieheni samoin. Molemmilta käy kaikki kotityöt, minä enemmän hoidan vaatehuollon

ja mies ulkotyöt ja kodin tekniset hommat. Älkää siskokullat suostuko vaan vaatikaa muutosta ja jos mies

ei suostu niin tehkää omat johtopäätöksenne haluatteko jatkaa suhteessa.

Vierailija
190/206 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ap makaa kotona. Ja mies käy töissä, eikö niin? Kukahan siellä kotona siis oikein sotkee? Se töissä käyvä mies vai kotona makaava äityli? Eroa ihmeessä.

Ööh missä kohtaa sanoin makaavani kotona? Mies käy kyllä töissä, ja minun työni on kotona hoitaa lapset ja perussiivous. Miehen työaika 8h+työmatkat ja minun 24h, melko epäreilua, eikö? Lapset sotkee päivällä - > minä siivoan. Minä sotken päivällä-> minä siivoan. Mies sotkee aamulla/illalla/viikonloppuna->minä siivoan. Lapset sotkee illalla - >minä siivoan. Jäikö jotain epäselvää? AP

Oho mikä tapa ap:lla ajatella - ihan 24 h vuorokaudessa paiskit kotitöitä, lastenhoitoa ja perussiivousta vuorokaudessa? Ilman taukoja ja lepoa tai yöunta? Plus tietysti palstailu, työnantajasi ei katsoisi hyvällä jos käytät työaikaasi somejuoruiluun.

Kuule, miehelläsi on nyt suurempi vastuu teidän perheen elannosta niin lopeta tuo pikkumainen nillitys. Sinun vastuulla on lastenhoito ja siivous, minä lisäisin vielä ruuanlaiton ja pyykinpesun. Teidän vastuiden jakamisessa ei ole mitään epäreilua jos olet kotona lasten kanssa. Jos siltä tuntuu niin mene töihin ja laita lapset kunnalliseen hoitoon.

No kuule, kun minulla oli se "suurempi vastuu meidän perheen elannosta", niin eipä se mieskään tehnyt siellä kotona oikeastaan mitään. Vei lapset päivällä äidilleen joka ne ruokki ja itse oli kavereillaan. Kun tulin töistä, mies oli juuri tullut lasten kanssa mummolasta ja kotona ei ollut tehty yhtään mitään. Ei puhettakaan, että olisi ollut ruoka odottamassa , talo siivottu ja pyykit pesty. Eheei, kaikki työt jäi minulle, miehellähän oli ollut raskas päivä vahtia lapsia.  mies jätti lapset täysin minun hoitoon illoiksi, eikä auttanut, että minä elätin perheen. Hulluinta tässä on se, että kun minä olin kotona ja mies töissä, mies sai aina tulla valmiiseen pöytään, koskaan ei tarvinnut vaivata itseään kotitöillä jne, vaikka lapset oli minun kotona ollessa huomattavasti peinempiä ja työläämpiä, kuin nyt kun mies niiden kanssa oli kotona.

Veikkaan, että jos nainen käy töissä ja mies kotona, niin se nainen ne kotityöt kuitenkin joutuu tekemään ja hoitamaan lapsia iltaisin, että mies saa levätä. Tämä ei kuitenkaan päde silloin kun nainen on kotona. Silloin miehen täytyy saada levätä illat, koska on ollut päivän hankkimassa "elantoa" perheelle. 

Olipa niin tai näin, niin koskaan miehen ei näköjään tarvitse hoitaa kotia ja lapsia . Tämä sama vaan ei sitten koske naisia.

Tutkimukset, ei teidän oma mutunne, osoittaa että miehet tekevät naisia ENEMMÄN yhteenlaskettuina ansio- ja KOTITYÖtunteja viikossa.

Ja naisten siisteys on myytti,  tai se ei ainakaan näy millään muotoa naisvaltaisilla työpaikoilla.

Sinä se varsinainen taikoja olet. Ei ole olemassa ainoatakaan oikeaa tutkimusta, jonka mukaan miehet tekisivät enemmän ansio- ja kotitöitä. Sen sijaan on paljon tutkimuksia siitä, että naiset tekevät enemmän kotitöitä. Huutaminen antaa vajaamielisen kuvan btw.

Luenkin ja paljon. Ei se, että joskus käy viihteen vuoksi av:llä tarkoita, etteikö muuten olisi sivistynyt ja lukeva. Siksi minä pystynkin sanomaan ihan faktana, että on olemassa suuri määrä tutkimuksia, jossa miesten ja naisten kotitöiden määrä on tutkittu. Ja väite siitä, että miehet tekisi enemmän kotitöitä on yksinkertaisesti väärä. Jos olet eri mieltä niin todista se. Voin kumota sen mennen tullen.

Sieltä lukemaan. Lisäksi "kotitöiden" tekemistä koskevat tutkimukset perustuvat henkilöiden omiin, usein jopa liioiteltuihin ilmoituksiin työhön käytetystä ajasta.

Naiset kun kuvittelevat kotitöihin kuuluvan lapsen kaverisynttärilahjan miettiminen, kevätverhojen suunnittelu ja kahden tunnin kotityöt tarkoittavat pesukoneen kahden tunnin ohjelmaa napin painamisen jälkeen.

Tämä on aina jotenkin outo vastaväite. Siis jos minun mieheni ei siivoa kotona, niin minua jotenkin pitäisi auttaa tutkimus jossa kerrotaan että kyllä miehet yleisesti tekevät paljon töitä.. ?

Kirjoitin aikaisemmin, ja myös artikkelista ilmenee , että miehet TEKEVÄT NAISIA ENEMMÄN yhteenlaskettuna ansio-ja kotitöitä. Opetelkaa lukemaan.

Kotona makaaminen ei ole työtä, eikä ap:kään saa "kaikelta raatamiseltaan" edes lasten töhryjä pois seiniltä kun kyttää miehensä aamurutiineja. Homma johon menee taikasienen ja rätin kanssa minuutti.

Laitappas linkki kyseiseen artikkeliin tai tutkimukseen. On kyllä mennyt minulta ihan ohi.

Ja sööttiä miten tyyppi luulee vauvan ja lapsen hoidon olevan vaan makoilua, huomsa ettei sulla on pskankaan hajua mistä puhut.

Lue edes viestiketju johon vastaat. Linkki löytyy, jos öyhöttämiseltäsi maltat keskittyä lukemaasi vastaukseen.

Tilastot lähes kymmenen vuoden takaa, ei päde nykyaikana ja ne on tämän liibalaaba tyypin omia löyhästi tekemiä tulkintoja. Tässä sulle vastine sumasen "tutkielmalle".

Siis luitko oikeasti sen testiä tosissasi vain sopiiko sen sävy juuri sun vihamieliseen asenteeseen?

Mua eittä hetkauta jonkun miesasiamies tyypin mielipide tutkielmat jotka hän on vetäissyt takapuolestaa vasemmalla kädellä, tehden hutiloivia laskelmia ja päätelmiä.

Ja lopuksi, miten se että mies on töissä kauemmin, etuoikeuttaa miehen luistamaan YHTEISEN KODIN YHTEISISTÄ KOTITÖISTÄ? Tuolla päätelmällä kotiäidit kun ovat kotona lapsista vastuussa yötä päivää ja joka päivä, saavat 98% vastuuvapauden kotitöistä, mieshän tekee vain 8 tunnin työpäivää. Kuullostaako se reilulta?

No pistäkää ne miehenne kotiin hoitovapaalle ja menkää itse töihin! Pääsette siitä raskaasta lapsenhoidosta ja mies odottaa hiilenä kotona vuorolista kourassa esitellen teille kaavailtuja tehtäviä.

Miksei tämä jo ole toteutunut?

Vierailija
191/206 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ottaa aika ison askeleen siirtymällä "tyttöystävästä vaimoksi". "Se on mun muija"...Pahimmilla tapauksilla on käsitys, että vaimon velvollisuuksiin kuuluu lastenhoidon, kotitöiden ja ruuanlaiton lisäksi vielä vaikka uupuneena tarjota seksiäkin, jos sitä vaaditaan. Ihmisestä tulee ikään kuin ohjelmoitu kone rutiinin omaisine toimintoineen. 

Lisäksi voidaan vielä riidan yhteydessä kehottaa menemään töihin (jos ei jo ole), ellei  kotihommat miellytä. Mites jaksat, kun toinen työpäivä alkaa heti töistä tultua, samalla kun kumppani lähtee harrastuksiin ja kavereille? Yö voi mennä levon sijasta sairaiden lasten hoivaamiseen.

Näitä takinkääntäjäkumppaneita on liian paljon vielä nykyaikana. Kummallista, kun moni kuitenkin romanttisena seurusteluaikana tekee kaikenlaista, kokkailee ja siistii paikkoja, pesee pyykkinsäkin. Eli tietää tasan, miten kuuluu toimia suhteen onnistumiseksi. Ihan suunnitelmallinen juttu. Kun "kyllä se seurusteluaikana oli niin ihana ja tehtiin kaikkea yhdessä ja kotitöitäkin se teki, nyt se on täysin muuttunut"...

Jotenkin homma kuitenkin useimmiten lupsahtaa niihin samoihin uomiinsa, eli mies aloittaa kaikesta kotiin liittyvästä vapaan elämän ja vaatimukset sen kuin vaan kasvaa. Jopa omien lasten hoitaminenkaan "ei mulle kuuluu, kun äitihän ne hoitaa".

Ikävintä on, kun tuohon upottavaan suohon sekaantuu dominoiva ja ainokaista poikaansa palvova anoppi, jonka mielestä mussukkansa ansaitsisi huomattavasti paremman. Ja eipä unohdeta exiä, joiden kanssa käydään raakaa ja vihantäyteistä uusioperhesotaa jopa useita vuosia.

Vierailija
192/206 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No pistäkää ne miehenne kotiin hoitovapaalle ja menkää itse töihin! Pääsette siitä raskaasta lapsenhoidosta ja mies odottaa hiilenä kotona vuorolista kourassa esitellen teille kaavailtuja tehtäviä.

Eihän se nyt käy! Kyllä äitylin pitää saada maata kotona vuosikausia lasten varjolla, av-palstaillen ja miehen aamutoimia kytäten!!!!!!!!

Vierailija
193/206 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Istuta mies alas, ja sano että vielä yksi lasi pöydällä, tai sukat lattialla, niin sinä otat eron, ja jätät lapset hänelle. Että nyt olet sanonut niin monta kertaa että oiskeasti aikuisen pitää jo toimia, tai muuten käytös katsotaan rakkaudettomuudeksi ja välinpitämättömyydeksi sinua, kumppania ja laseten äitiä kohtaan, ja katsot sen olevan sitten eron paikka. Eli ei, syy ei ole miehen jättämissä sotkuissa, vaan siinä että hän käytöksellään osoittaa kuinka vähän sinä hänelle puolisona ja naisena merkitset, koska hän viitsii jättää omat paskansa sinun siivottavaksesi kuin olisit hänen alamaisensa etkä ollenkaan tasavertainen kumppani. 

Minä jätän lasin plydälle. Vaatteita makuuhuoneeseen ja kaapinovet auki. Minä ne myös siivoan

En voisi elää sellaisen miehen kanssa jonka mielestä mitään ei saa koskaan olla missään

Näin teen minäkin! Kukaan kanttura ei tule minun huusholliin määräilemään siisteyksistä, kunhan taso minulle riittää..

Yksinäinen omanaan käteen tumputtaja M 47 joka toisessa ketjussa itkee miten naiset ovat niin nirsoja, eivät suostu parisuhteeseen passaamaan häntä ja kuuntelemaan miten haukun heitä lehmiksi ja kantturoiksi.

Korjasin sun nickis totuudenmukaiseksi.

Minä  kirjoitinkin kantturoista. Tunsitko itsesi sellaiseksiksi, vai mistä tuo henkilöön käyvä purkauksesi johtui? 

M 47

Miten niin? Halusin vaan oikoa sun tekstis totuudenmukaiseksi. Taisi osua liiankin oikeaan? Jos puhut toisista halventavasti, varaudu että saat navetallisen p*skaa niskaan takaisin.

Siten metsä vastaa kuin sinne huutaa.

Vierailija
194/206 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toteutuuhan se yhä enemmän ja enemmän, puolinaisesti tosin, sillä työssäkäyvä nainen saa monesti (ei siis aina. Löytyy näitä kunnon miehiäkin siis) kotityöt edelleen täysmittaisesti hoitaa kun mies on niin poikki isojen lasten hoidosta. Oma ainakin oli tiukasti sitä mieltä ettei itse mene hoitovapaalle, syynä että hänellä isompi palkka. Oli myös pyhä lupaus että osallistuu kodin hoitoon tasapuolisesti. Tämä lupaus ei tietenkään toteutunut.

Vierailija
195/206 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te naiset, jotka olette sortuneet valitsemaan epätyydyttävän suhteen niin mitä neuvotte muille naisille, miten kannattaa valita puoliso ja mitä virheitä ei kannata tehdä? Miksi te olette tuossa epätasapuolisessa suhteessa nyt, mikä teillä meni pieleen?

Mietin onko syynä kiire perustaa perhe ettei sitä miesvalintaa tullut harkittua loppuun saakka vai jäikö yhdessäasuminen liian lyhyeksi ennen vakiintumista ja lapsia. Joku syyhän siihen on ettei parisuhde-elämä ole teillä sitä mitä toivoitte. (Kukaanhan ei vahingossa joudu huonoon parisuhteeseen vaan on valinnut puolison ja valinnut pysyä huonossa suhteessa.)

Vierailija
196/206 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta kuulostaa siltä, että tässä on kyllä eniten vikaa miehessä, mutta on sitä kyllä AP:ssakin.

Ainakin teksteistä saa kuvan että siisteys on AP:lle TODELLA tärkeää, koko ajan pitäisi olla kaikki tip top.

Itse sekoaisin alta aikayksikön, jos mieheni alkaisi natista jokaisesta tuolin selälle jääneestä pyyhkeestä tai lattialla pyörivästä kissankarvasta tai haluaisi, että meillä imuroitaisiin päivittäin. Onneksi meillä on suht samanlaiset siisteysstandardit.

En oikein tiedä mitä ap:lle voisi suositella, ehkä jotain sellaista diiliä jossa mies sitoutuu tekemään tietyt kotityöt kokonaan ja tietyin väliajoin tai esim. siivoamaan tunnin joka päivä vastineeksi siitä, että tavarat jäävät pitkin poikin.

Vierailija
197/206 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te naiset, jotka olette sortuneet valitsemaan epätyydyttävän suhteen niin mitä neuvotte muille naisille, miten kannattaa valita puoliso ja mitä virheitä ei kannata tehdä? Miksi te olette tuossa epätasapuolisessa suhteessa nyt, mikä teillä meni pieleen?

Mietin onko syynä kiire perustaa perhe ettei sitä miesvalintaa tullut harkittua loppuun saakka vai jäikö yhdessäasuminen liian lyhyeksi ennen vakiintumista ja lapsia. Joku syyhän siihen on ettei parisuhde-elämä ole teillä sitä mitä toivoitte. (Kukaanhan ei vahingossa joudu huonoon parisuhteeseen vaan on valinnut puolison ja valinnut pysyä huonossa suhteessa.)

Minun virheeni oli ettn ymmärtänyt laittaa painoarvoa sille millaisen kotimallin mies lapsuudenkodissaan oli saanut. Eli anoppi passasi miehensä ja lapsensa. Sinisilmäisesti ajattelin sen osaavan ja touhukkaan miehen jatkuvan senkin jälkeen kun saadaan omia lapsia. Miten erehdyinkään.

Parisuhde oli pitkä, lähes parikytä vuotta. Silti vasta kun kuvioihin pyörähti lopulta lapsi, taantui mies hieman ja toisen mukana totaalisesti. Ainoa syy että olen tässä suhteessa on nämä pienet lapset. Vaikka olenkin miehelle piika jota polkaistaan silloin kun häntä sopii, lapsille hän on hyvä isä. Kun lapset kasvavat tarpeeksi, jotta voin luottaa että isänsä hoitovuorolla osaavat ruokkia itsensä ja soittaa puhelimella hädän tullen minulle, ilmestyy miehen takapuoleen iso kengän kuva. Ehkäpä asia voi muuttua, jos mies kasvaa vihdoin teinistä takaisin siksi ihanaksi mieheksi joka joskus oli. Ehkä.

Vierailija
198/206 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, eilen kävimme "kehityskeskustelun" (niille jotka ei ymmärrä niin tämä on läppä), kerroin (taas) kuinka minua vtuttaa siivota hänen jälkiään. Mies erittäin vastaanottavainen ja ymmärsi minun ärsytykseni, myönsi että välillä ei vaan jaksa huolehtia joitain asioita, hänenkään mielestä ei ole reilua että toinen siivoaa ns. "kaiken". Laadimme listan perussiisteyteen liittyvistä asioista joita mies ei yleensä "huomaa",esim. se kahvinkeitin, pyyhe, ruokatarvikkeiden huolehtiminen ja ne muruset ympäriinsä..ja sovimme että hän ei jätä omia hommiaan enää minulle. Lisäksi työajan ulkopuolella hän hoitaa tiskit, minä pyykit. Lakanat vaihdamme yhdessä perjantaisin. Ja niin edelleen...sovimme kaikenlaisia asioita. Minä lupasin myöskin ottaa välillä rennommin;) Katsotaan miten käytännön tasolla asiat muuttuvat, vai tapahtuuko muutosta, ainakin olen nyt optimistisin mielin. AP.

Vierailija
199/206 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikonloput miesvihaketjut, osa 47

Ei se ole mitään mievihaa, jos uskaltaa sanoa ääneen, että mies luistaa yhteisistä kotitöistä.  Pitäisikö tämäkin epäkohta vaijeta kuoliaaksi? Ettei vain aikuisen miehen mieli pahoitu?

Tämä ongelma on jo jonkin aikaa ollut todellinen, kun naiset eivät enää nykyään olekaan siellä kotona passaamassa aikuista ihmistä vaan tienaamassa sitä leipää perheelle. Miehet eivät ole oikein pysyneet kehityksessä mukana, vaan luulevat, että heillä on edelleen kotona piika, vaikka ei olekkaan. Jotkut  miehet kuvittelevat, että työssäkäyvä  nainen jaksaa vielä työpäivän päälle passata hänet ja lapset ja pitää kodin kunnossa ihan yksin, kun mies vapaamatkustaa omassa kodissaan. 

Suunta on kyllä selvästi muuttumassa. Huomaan sen omien lasteni puolisoissa. Nuoret tytöt eivät enää onneksi ala passata miehiä ja miehetkin tekevät ruokaa ja hoitavat kotia.

Oma mies on vielä vanhaa mallia, ja vaikka molemmat olemme olleet työelämässä, lapset ja ruuanlaitot, pyykkihuolto ja siivoukset jäivät lähes kokonaan minun harteille. 

Monesti olen ajatellut, miltä tuntuisi tulla valmiiksi siivottuun kotiin, istua valmiiksi katettuun pöytään syömään jonkun  muun valmistamaa ruokaa. Tämä on miehelle jokapäivästä arkea, jota hän tuskin osaa arvostaa.

Sitä, että joku olisi pessyt pyykkini ja vienyt ne oikeille paikoille kaappiin, en pysty edes kuvittelemaan.

Vierailija
200/206 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun itsekseni. Vailla on välillä tylsää ja hiljaista niin tämän ketjun luettuani olen ikionnellinen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi