Kun mies ei siivoa jälkiään
Onko täällä ketään joka olisi ottanut avioeron syystä että on kyllästynyt olemaan perheen kokopäiväinen siivoaja/ piika? Mies ei siivoa omia saati lasten jälkiä. Ei puhettakaan että huomaisi ns. yhteisiä sotkuja; esim. pölyt hyllyjen päällä, lakanoiden vaihtotarve, eteisen hiekat pitäisi imuroida tms., lapsi piirtänyt seinään, käytetyt juomalasit pitkin asuntoa.... Asiasta on puhuttu useaan kertaan ja mies on luvannut "tsempata" mutta käytännössä ei näy muutosta. Minä siivoan koko ajan ja olen aivan loppu. En pysty asumaan sotkuisessa asunnossa. Olisikohan helpompaa elää vain lasten kanssa...meillä on taapero ja vauva.
Kommentit (206)
Vierailija kirjoitti:
Te naiset, jotka olette sortuneet valitsemaan epätyydyttävän suhteen niin mitä neuvotte muille naisille, miten kannattaa valita puoliso ja mitä virheitä ei kannata tehdä? Miksi te olette tuossa epätasapuolisessa suhteessa nyt, mikä teillä meni pieleen?
Mietin onko syynä kiire perustaa perhe ettei sitä miesvalintaa tullut harkittua loppuun saakka vai jäikö yhdessäasuminen liian lyhyeksi ennen vakiintumista ja lapsia. Joku syyhän siihen on ettei parisuhde-elämä ole teillä sitä mitä toivoitte. (Kukaanhan ei vahingossa joudu huonoon parisuhteeseen vaan on valinnut puolison ja valinnut pysyä huonossa suhteessa.)
Mulla on mennyt pieleen siinä, että aluksi rakastuneena halusin niin paljon miellyttää toista, että passasin häntä ajatellen, että kyllä hänkin sitten joskus vastavuoroisesti, ja olettaen että tätä vaivannäköäni arvostettaisiin.
Siinä ajautuu tahtomattaan rooliin, jossa tekee kaiken, eikä sitä jaksa loputtomasti. Jos nyt lähtisin suhteeseen, pidättäytyisin heti aluksi tekemästä kotitöitä yhtään enempää kuin puolet. Vaikka kuinka tekisi mieli olla toiselle kiva.
Mitähän tämä ketju olisi, jos otsikko olisi "Kun nainen ei siivoa autoaan".
Sano sille että se saa nyt ruveta tekemään oman osuutensa siivouksesta ja että nykymeno ei yksinkertaisesti voi jatkua. Siivoa vain puolet siitä mitä nyt, äläkä pyykkää miehen vaatteita. Ruoanlaitto kannattaa järjestää niin, että teet vain vegaaniruokaa (mies tuskin haluaa syödä sellaista) ja teet sitä vain itsellesi ja lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen ei siivoa autoaan niin se on vain ja ainoastaan hänen ongelmansa. Kukaan muuhan ei sitä auton sotkua joudu sietämään.
Mutta jos joku ei siivoa talossa jossa asuu, siitä joutuvat kärsimään kaikki jotka samassa talossa asuvat.
Vierailija kirjoitti:
Se on varmaan hieman eri asia, kun auton epäsiisteydestä kärsii vain se joka sillä ajaa. Yhteisen kodin epäsiisteydestä kärsivät kaikki siellä asuvat.
Miehet täällä aina vähättelee tuota siisteyden ylläpitämistä, irvaillaan, että mitä yksi kahvitahra haittaa kun he rakentaa koko maailman! Mutta jos se on niin pikku juttu, niin miksi ihmeessä sitä ei voi hoitaa, vaan tieten tahtoen pahoitetaan naisen mieli sillä että asiaa ei hoideta?
Mullakin on sottapyttymies, ja aluksi katsoin tuollaisia läpi sormien. Aika monta vuotta rakastuneena siivosin miehen jälkiä ja kuvittelin, että kyllä sekin jossain vaiheessa tekee mun puolesta. Olinpa tyhmä. Enemmän kuin ne sotkut mua loukkaa se, että mies ei näytä piittaavan mun tunteista yhtään.