Kun mies ei siivoa jälkiään
Onko täällä ketään joka olisi ottanut avioeron syystä että on kyllästynyt olemaan perheen kokopäiväinen siivoaja/ piika? Mies ei siivoa omia saati lasten jälkiä. Ei puhettakaan että huomaisi ns. yhteisiä sotkuja; esim. pölyt hyllyjen päällä, lakanoiden vaihtotarve, eteisen hiekat pitäisi imuroida tms., lapsi piirtänyt seinään, käytetyt juomalasit pitkin asuntoa.... Asiasta on puhuttu useaan kertaan ja mies on luvannut "tsempata" mutta käytännössä ei näy muutosta. Minä siivoan koko ajan ja olen aivan loppu. En pysty asumaan sotkuisessa asunnossa. Olisikohan helpompaa elää vain lasten kanssa...meillä on taapero ja vauva.
Kommentit (206)
Eikö tuota asiaa voi hoitaa kuten aikuiset?
Miehesi ei välttämättä "huomaa" asioita tai voi olla myös vermi, mutta entä jos keskustelut ensin, kysyt, että miten hän näkee asian -ei hyökkäämällä, ei varmaan onnistu. Sovitte yhdessä että mistä asioista hän vastaa päivittäin, esim astioiden tislaus ja kaappiin laitto, roskien vienti yms,
Tämän lisäksi palkatkaa siivooja. Eikö kannata maksaa, jos vain suinkin on varaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ap makaa kotona. Ja mies käy töissä, eikö niin? Kukahan siellä kotona siis oikein sotkee? Se töissä käyvä mies vai kotona makaava äityli? Eroa ihmeessä.
Ööh missä kohtaa sanoin makaavani kotona? Mies käy kyllä töissä, ja minun työni on kotona hoitaa lapset ja perussiivous. Miehen työaika 8h+työmatkat ja minun 24h, melko epäreilua, eikö? Lapset sotkee päivällä - > minä siivoan. Minä sotken päivällä-> minä siivoan. Mies sotkee aamulla/illalla/viikonloppuna->minä siivoan. Lapset sotkee illalla - >minä siivoan. Jäikö jotain epäselvää? AP
Oho mikä tapa ap:lla ajatella - ihan 24 h vuorokaudessa paiskit kotitöitä, lastenhoitoa ja perussiivousta vuorokaudessa? Ilman taukoja ja lepoa tai yöunta? Plus tietysti palstailu, työnantajasi ei katsoisi hyvällä jos käytät työaikaasi somejuoruiluun.
Kuule, miehelläsi on nyt suurempi vastuu teidän perheen elannosta niin lopeta tuo pikkumainen nillitys. Sinun vastuulla on lastenhoito ja siivous, minä lisäisin vielä ruuanlaiton ja pyykinpesun. Teidän vastuiden jakamisessa ei ole mitään epäreilua jos olet kotona lasten kanssa. Jos siltä tuntuu niin mene töihin ja laita lapset kunnalliseen hoitoon.
No kuule, kun minulla oli se "suurempi vastuu meidän perheen elannosta", niin eipä se mieskään tehnyt siellä kotona oikeastaan mitään. Vei lapset päivällä äidilleen joka ne ruokki ja itse oli kavereillaan. Kun tulin töistä, mies oli juuri tullut lasten kanssa mummolasta ja kotona ei ollut tehty yhtään mitään. Ei puhettakaan, että olisi ollut ruoka odottamassa , talo siivottu ja pyykit pesty. Eheei, kaikki työt jäi minulle, miehellähän oli ollut raskas päivä vahtia lapsia. mies jätti lapset täysin minun hoitoon illoiksi, eikä auttanut, että minä elätin perheen. Hulluinta tässä on se, että kun minä olin kotona ja mies töissä, mies sai aina tulla valmiiseen pöytään, koskaan ei tarvinnut vaivata itseään kotitöillä jne, vaikka lapset oli minun kotona ollessa huomattavasti peinempiä ja työläämpiä, kuin nyt kun mies niiden kanssa oli kotona.
Veikkaan, että jos nainen käy töissä ja mies kotona, niin se nainen ne kotityöt kuitenkin joutuu tekemään ja hoitamaan lapsia iltaisin, että mies saa levätä. Tämä ei kuitenkaan päde silloin kun nainen on kotona. Silloin miehen täytyy saada levätä illat, koska on ollut päivän hankkimassa "elantoa" perheelle.
Olipa niin tai näin, niin koskaan miehen ei näköjään tarvitse hoitaa kotia ja lapsia . Tämä sama vaan ei sitten koske naisia.
Sinun parisuhteesi ja kodinpitosi = ihan kaikki miehet sitä ja tätä.
KOSKA TE LOPETATTE NÄMÄ PASKAVAMMAISET YLEISTYKSENNE?
Tutkimukset, ei teidän oma mutunne, osoittaa että miehet tekevät naisia ENEMMÄN yhteenlaskettuina ansio- ja KOTITYÖtunteja viikossa.
Ja naisten siisteys on myytti, tai se ei ainakaan näy millään muotoa naisvaltaisilla työpaikoilla.
Sinä se varsinainen taikoja olet. Ei ole olemassa ainoatakaan oikeaa tutkimusta, jonka mukaan miehet tekisivät enemmän ansio- ja kotitöitä. Sen sijaan on paljon tutkimuksia siitä, että naiset tekevät enemmän kotitöitä. Huutaminen antaa vajaamielisen kuvan btw.
Lue joskus muutakin kuin av-palstaa.
Luenkin ja paljon. Ei se, että joskus käy viihteen vuoksi av:llä tarkoita, etteikö muuten olisi sivistynyt ja lukeva. Siksi minä pystynkin sanomaan ihan faktana, että on olemassa suuri määrä tutkimuksia, jossa miesten ja naisten kotitöiden määrä on tutkittu. Ja väite siitä, että miehet tekisi enemmän kotitöitä on yksinkertaisesti väärä. Jos olet eri mieltä niin todista se. Voin kumota sen mennen tullen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen lapsia mies oli siistimpi, nyt sanoo usein että on niin väsynyt (pikkulapsiarki) ettei huomaa asioita jotka pitäisi siivota, ihmettelen tätä sotkuisuutta sillä esim. veljensä on hyvinkin järjestelmällinen... En tiedä miten erilleen asuminen ja avioliitto onnistuisi.. Tunnistan itsestäni juuri tuon että tulen todella levottomaksi sotkusta, ei lasten lelut jne. vaan pöly, hiekat, likaiset astiat jne. jotka mielestäni kuuluu siivota pois aikuisen toimesta. AP
Sinäkö et siis ole aikuinen? Väität siivoavasi koko ajan, ja silti teillä on saastainen koti?
Esimerkki aamusta: mies herää, menee suihkuun - > shampoot jne jää hujan hajan. Lattia märkä suihkusta. Ottaa pyyhkeen, siirtyy märin jaloin olkkariin laittamaan uutiset telkkarista-> kaukosäädin jää hyllylle lasten ulottuville, olkkarin lattialla märät jäljet jaloista. siirtyy makkariin pukemaan - >märkä pyyhe jää petaamattomalle sängylle. Siirtyy keittiöön, jättää leivänmurut pöydälle, voiveitsi jääkaapissa voipurkissa, kahvikupista jää rinkula työtasolle ja ruokapöydälle, kinkku ja juudtopakkaukset aukinaisina jääkaapissa. Yksi keittiön kaapeista jäi auki, kahvin käytetty suodatinpussi jää keittimeen, samoin tyhjä huuhtelematon kahvikannu. Likainen lautanen ja kuppi jäävät lavuaariin eikä tyhjään tiskikoneeseen. Mies käy wcssä ja jättää tyhjän wc-rullan lavuaarin viereen,hammastahnaroiskeet peiliin, jarrujäljet (välillä) pönttöön. Mies menee eteiseen ja kopistelee eiliset hiekat kengistä eteisen matolle. Kengät jalkaan ja ovesta ulos,oho eteisen liukuovikaapit jäi auki. Jne jne jne jne..... Heippa! AP
Mä oon nainen ja lapsikin on ja oon just tuollainen. Itse kuljen itseni perässä siivoamassa jälkiäni. Jos mies valittaisi jokaisesta kahvirinkulasta niin huitoisin tiskirätillä! Huonosti täytetystä tiskikoneesta hän narisi ja saa täyttää sen nyt itse!
Vierailija kirjoitti:
Kotiapulaisen työstä irtisanoutunut kirjoitti:
Kammottavia viestejä (ei onneksi kaikki) täällä, voimia ap:lle ja kannattaa miettiä omia voimavaroja: kuinka kauan menee siihen että väsyt totaalisesti. Et ole nillittäjä eikä miehesi flegmaattisuus ole sinun vikasi. Sinun vastuullasi eivät ole toisen aikuisen sotkut mutta olet kuitenkin joutunut hoitamaan hänen(kin) osuuden ja se rasittaa. Tiedän kokemuksesta.
On ainoastaan kaksi vaihtoehtoa jäljellä jos keskustelu ei auta: hyväksyä tilanne tai erota. Minä tein jälkimmäisen ja elämä HELPOTTUI hurjasti: vähemmän sotkua, vähemmän pyykkiä ja vähemmän ketutusta kun ei tarvinnut enää hoitaa kuin omat velvollisuudet. Mielenrauhaa ja hyvää oloa :) Nyt kun lapsi on teini (ja osaa muuten siivota omat sotkunsa ihan itse) niin elämä on mahtavaa ja leppoisaa. Kyllä se on niin että puolisosta tulisi saada voimaa ja tukea mutta jos ei niitä saa niin omat voimat loppuu ja katkeroidut ja elo tuntuu raskaalta. Kaikkea hyvää sinulle, toivottavasti asiasi järjestyvät hyvin!
Teit oikein. Siisteys on tärkeintä elämässä!
Tässä ei oikeastaan ole kyse edes pelkästä siisteydestä, vaan siitä, että jos toinen on perässä vedettävä taakka vähän joka asiassa, ei sitä vaan jaksa. Ihmisen voimat ovat rajalliset. Aviopuolisosta/kumppanista pitäisi saada voimaa ja apua niin että arkista taakkaa on toinenkin jakamassa eikä lisäämässä. Yksin on momesti helpompaa ja henkinen taakka pienenee, kun ei tarvitse miettiä, että taas se toinen on vain aiheuttaa lisää töitä. Kyllä jokaisen aikuisen kuuluu huolehtia omista sotkuistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen lapsia mies oli siistimpi, nyt sanoo usein että on niin väsynyt (pikkulapsiarki) ettei huomaa asioita jotka pitäisi siivota, ihmettelen tätä sotkuisuutta sillä esim. veljensä on hyvinkin järjestelmällinen... En tiedä miten erilleen asuminen ja avioliitto onnistuisi.. Tunnistan itsestäni juuri tuon että tulen todella levottomaksi sotkusta, ei lasten lelut jne. vaan pöly, hiekat, likaiset astiat jne. jotka mielestäni kuuluu siivota pois aikuisen toimesta. AP
Sinäkö et siis ole aikuinen? Väität siivoavasi koko ajan, ja silti teillä on saastainen koti?
Esimerkki aamusta: mies herää, menee suihkuun - > shampoot jne jää hujan hajan. Lattia märkä suihkusta. Ottaa pyyhkeen, siirtyy märin jaloin olkkariin laittamaan uutiset telkkarista-> kaukosäädin jää hyllylle lasten ulottuville, olkkarin lattialla märät jäljet jaloista. siirtyy makkariin pukemaan - >märkä pyyhe jää petaamattomalle sängylle. Siirtyy keittiöön, jättää leivänmurut pöydälle, voiveitsi jääkaapissa voipurkissa, kahvikupista jää rinkula työtasolle ja ruokapöydälle, kinkku ja juudtopakkaukset aukinaisina jääkaapissa. Yksi keittiön kaapeista jäi auki, kahvin käytetty suodatinpussi jää keittimeen, samoin tyhjä huuhtelematon kahvikannu. Likainen lautanen ja kuppi jäävät lavuaariin eikä tyhjään tiskikoneeseen. Mies käy wcssä ja jättää tyhjän wc-rullan lavuaarin viereen,hammastahnaroiskeet peiliin, jarrujäljet (välillä) pönttöön. Mies menee eteiseen ja kopistelee eiliset hiekat kengistä eteisen matolle. Kengät jalkaan ja ovesta ulos,oho eteisen liukuovikaapit jäi auki. Jne jne jne jne..... Heippa! AP
Mä oon nainen ja lapsikin on ja oon just tuollainen. Itse kuljen itseni perässä siivoamassa jälkiäni. Jos mies valittaisi jokaisesta kahvirinkulasta niin huitoisin tiskirätillä! Huonosti täytetystä tiskikoneesta hän narisi ja saa täyttää sen nyt itse!
Joo, mutta sinä kuljetkin ITSE siivoamassa omia jälkiäsi, ei miehesi. Eihän miehen tarvitse niistä välittää, koska siivoat ne ITSE.
Tietty siellä huusolissa on vielä kissoja, et silleen sotkua. Vois rouva katsoa peiliin. Jotkut muijat sotkee ihan itse kokoajan. Jättää kahvimukeja ympäri huusollia. Sukkiaan, hameitaan, puseroitaan myös, jos lukee lehteä jättää sänkyyn , pöydälle lattialle minne vain. Perheessä ei osata laittaa tavaroita paikoilleen. Opetelkaa nyt että, tavaroilla paikka ja tavarat paikoilleen. lapsi oppii sen myös, jos opetetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ap makaa kotona. Ja mies käy töissä, eikö niin? Kukahan siellä kotona siis oikein sotkee? Se töissä käyvä mies vai kotona makaava äityli? Eroa ihmeessä.
Ööh missä kohtaa sanoin makaavani kotona? Mies käy kyllä töissä, ja minun työni on kotona hoitaa lapset ja perussiivous. Miehen työaika 8h+työmatkat ja minun 24h, melko epäreilua, eikö? Lapset sotkee päivällä - > minä siivoan. Minä sotken päivällä-> minä siivoan. Mies sotkee aamulla/illalla/viikonloppuna->minä siivoan. Lapset sotkee illalla - >minä siivoan. Jäikö jotain epäselvää? AP
Oho mikä tapa ap:lla ajatella - ihan 24 h vuorokaudessa paiskit kotitöitä, lastenhoitoa ja perussiivousta vuorokaudessa? Ilman taukoja ja lepoa tai yöunta? Plus tietysti palstailu, työnantajasi ei katsoisi hyvällä jos käytät työaikaasi somejuoruiluun.
Kuule, miehelläsi on nyt suurempi vastuu teidän perheen elannosta niin lopeta tuo pikkumainen nillitys. Sinun vastuulla on lastenhoito ja siivous, minä lisäisin vielä ruuanlaiton ja pyykinpesun. Teidän vastuiden jakamisessa ei ole mitään epäreilua jos olet kotona lasten kanssa. Jos siltä tuntuu niin mene töihin ja laita lapset kunnalliseen hoitoon.
No kuule, kun minulla oli se "suurempi vastuu meidän perheen elannosta", niin eipä se mieskään tehnyt siellä kotona oikeastaan mitään. Vei lapset päivällä äidilleen joka ne ruokki ja itse oli kavereillaan. Kun tulin töistä, mies oli juuri tullut lasten kanssa mummolasta ja kotona ei ollut tehty yhtään mitään. Ei puhettakaan, että olisi ollut ruoka odottamassa , talo siivottu ja pyykit pesty. Eheei, kaikki työt jäi minulle, miehellähän oli ollut raskas päivä vahtia lapsia. mies jätti lapset täysin minun hoitoon illoiksi, eikä auttanut, että minä elätin perheen. Hulluinta tässä on se, että kun minä olin kotona ja mies töissä, mies sai aina tulla valmiiseen pöytään, koskaan ei tarvinnut vaivata itseään kotitöillä jne, vaikka lapset oli minun kotona ollessa huomattavasti peinempiä ja työläämpiä, kuin nyt kun mies niiden kanssa oli kotona.
Veikkaan, että jos nainen käy töissä ja mies kotona, niin se nainen ne kotityöt kuitenkin joutuu tekemään ja hoitamaan lapsia iltaisin, että mies saa levätä. Tämä ei kuitenkaan päde silloin kun nainen on kotona. Silloin miehen täytyy saada levätä illat, koska on ollut päivän hankkimassa "elantoa" perheelle.
Olipa niin tai näin, niin koskaan miehen ei näköjään tarvitse hoitaa kotia ja lapsia . Tämä sama vaan ei sitten koske naisia.
Tutkimukset, ei teidän oma mutunne, osoittaa että miehet tekevät naisia ENEMMÄN yhteenlaskettuina ansio- ja KOTITYÖtunteja viikossa.
Ja naisten siisteys on myytti, tai se ei ainakaan näy millään muotoa naisvaltaisilla työpaikoilla.
Sinä se varsinainen taikoja olet. Ei ole olemassa ainoatakaan oikeaa tutkimusta, jonka mukaan miehet tekisivät enemmän ansio- ja kotitöitä. Sen sijaan on paljon tutkimuksia siitä, että naiset tekevät enemmän kotitöitä. Huutaminen antaa vajaamielisen kuvan btw.
Luenkin ja paljon. Ei se, että joskus käy viihteen vuoksi av:llä tarkoita, etteikö muuten olisi sivistynyt ja lukeva. Siksi minä pystynkin sanomaan ihan faktana, että on olemassa suuri määrä tutkimuksia, jossa miesten ja naisten kotitöiden määrä on tutkittu. Ja väite siitä, että miehet tekisi enemmän kotitöitä on yksinkertaisesti väärä. Jos olet eri mieltä niin todista se. Voin kumota sen mennen tullen.
https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000001668757.html
Sieltä lukemaan. Lisäksi "kotitöiden" tekemistä koskevat tutkimukset perustuvat henkilöiden omiin, usein jopa liioiteltuihin ilmoituksiin työhön käytetystä ajasta.
Naiset kun kuvittelevat kotitöihin kuuluvan lapsen kaverisynttärilahjan miettiminen, kevätverhojen suunnittelu ja kahden tunnin kotityöt tarkoittavat pesukoneen kahden tunnin ohjelmaa napin painamisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotiapulaisen työstä irtisanoutunut kirjoitti:
Kammottavia viestejä (ei onneksi kaikki) täällä, voimia ap:lle ja kannattaa miettiä omia voimavaroja: kuinka kauan menee siihen että väsyt totaalisesti. Et ole nillittäjä eikä miehesi flegmaattisuus ole sinun vikasi. Sinun vastuullasi eivät ole toisen aikuisen sotkut mutta olet kuitenkin joutunut hoitamaan hänen(kin) osuuden ja se rasittaa. Tiedän kokemuksesta.
On ainoastaan kaksi vaihtoehtoa jäljellä jos keskustelu ei auta: hyväksyä tilanne tai erota. Minä tein jälkimmäisen ja elämä HELPOTTUI hurjasti: vähemmän sotkua, vähemmän pyykkiä ja vähemmän ketutusta kun ei tarvinnut enää hoitaa kuin omat velvollisuudet. Mielenrauhaa ja hyvää oloa :) Nyt kun lapsi on teini (ja osaa muuten siivota omat sotkunsa ihan itse) niin elämä on mahtavaa ja leppoisaa. Kyllä se on niin että puolisosta tulisi saada voimaa ja tukea mutta jos ei niitä saa niin omat voimat loppuu ja katkeroidut ja elo tuntuu raskaalta. Kaikkea hyvää sinulle, toivottavasti asiasi järjestyvät hyvin!
Teit oikein. Siisteys on tärkeintä elämässä!
Tässä ei oikeastaan ole kyse edes pelkästä siisteydestä, vaan siitä, että jos toinen on perässä vedettävä taakka vähän joka asiassa, ei sitä vaan jaksa. Ihmisen voimat ovat rajalliset. Aviopuolisosta/kumppanista pitäisi saada voimaa ja apua niin että arkista taakkaa on toinenkin jakamassa eikä lisäämässä. Yksin on momesti helpompaa ja henkinen taakka pienenee, kun ei tarvitse miettiä, että taas se toinen on vain aiheuttaa lisää töitä. Kyllä jokaisen aikuisen kuuluu huolehtia omista sotkuistaan.
Tämä. Jos joka päivä vituttaa toisen tekemiset eikä hän edes halua ottaa toisen ärsytystä huomioon ja yrittää parantaa tapojaan, niin mitä järkeä jatkaa yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Istuta mies alas, ja sano että vielä yksi lasi pöydällä, tai sukat lattialla, niin sinä otat eron, ja jätät lapset hänelle. Että nyt olet sanonut niin monta kertaa että oiskeasti aikuisen pitää jo toimia, tai muuten käytös katsotaan rakkaudettomuudeksi ja välinpitämättömyydeksi sinua, kumppania ja laseten äitiä kohtaan, ja katsot sen olevan sitten eron paikka. Eli ei, syy ei ole miehen jättämissä sotkuissa, vaan siinä että hän käytöksellään osoittaa kuinka vähän sinä hänelle puolisona ja naisena merkitset, koska hän viitsii jättää omat paskansa sinun siivottavaksesi kuin olisit hänen alamaisensa etkä ollenkaan tasavertainen kumppani.
Minä jätän lasin plydälle. Vaatteita makuuhuoneeseen ja kaapinovet auki. Minä ne myös siivoan
En voisi elää sellaisen miehen kanssa jonka mielestä mitään ei saa koskaan olla missään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sieltä lukemaan. Lisäksi "kotitöiden" tekemistä koskevat tutkimukset perustuvat henkilöiden omiin, usein jopa liioiteltuihin ilmoituksiin työhön käytetystä ajasta.
Naiset kun kuvittelevat kotitöihin kuuluvan lapsen kaverisynttärilahjan miettiminen, kevätverhojen suunnittelu ja kahden tunnin kotityöt tarkoittavat pesukoneen kahden tunnin ohjelmaa napin painamisen jälkeen.
Tämä on aina jotenkin outo vastaväite. Siis jos minun mieheni ei siivoa kotona, niin minua jotenkin pitäisi auttaa tutkimus jossa kerrotaan että kyllä miehet yleisesti tekevät paljon töitä.. ?
Vierailija kirjoitti:
Melko huonosti kehiteltyjä karikatyyrejä juuri pestyllä lattialla löntystelevästä kurjalkamiehestä ja märillä jaloilla parketilla tallustelevasta kaimasta.
Kannattaisi hieman hioa tarinoita.
Olisikin karikatyyrejä, mutta kun ei. Vaan ihan elävästä elämästä ja ei yhtään liioiteltua. Valitettavasti. Todellisuus on monesti tarua ihmeellisempää.
Vierailija kirjoitti:
"Kenelläkään ei ole yleissiistiä jos eteinen on täynnä hiekkaa, pöydät täynnä kahvikupin jättämiä renkaita, tiskiallas täynnä tiskejä ja märkiä pyyhkeitä haisemassa siellä täällä. Ja parketit veden pilaamia."
1. Lattiaharja ja rikkakihveli. Aikaa menee alle minuutti
2. Rätin pyyhkäisy, pari sekuntia
3. Päivän päätteeksi tiskit koneeseen ja kone käyntiin.
Kyllä pysyy siistinä, kun ei tee noista maatakaatavaa ongelmaa.
Sehän tässä niin ihmeellistä onkin, kun se on noinkin simppeliä hommaa ja silti mies ei sitä tee. Mistä se näillä miehillä kiikastaa? Ei ainakaan ajanpuutteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on aina jotenkin outo vastaväite. Siis jos minun mieheni ei siivoa kotona, niin minua jotenkin pitäisi auttaa tutkimus jossa kerrotaan että kyllä miehet yleisesti tekevät paljon töitä.. ?
Kirjoitin aikaisemmin, ja myös artikkelista ilmenee , että miehet TEKEVÄT NAISIA ENEMMÄN yhteenlaskettuna ansio-ja kotitöitä. Opetelkaa lukemaan.
Kotona makaaminen ei ole työtä, eikä ap:kään saa "kaikelta raatamiseltaan" edes lasten töhryjä pois seiniltä kun kyttää miehensä aamurutiineja. Homma johon menee taikasienen ja rätin kanssa minuutti.
Vierailija kirjoitti:
No joo. Läheisen mies tekee pitkää työpäivää, remontoi heidän kotiaan ja hoitaa heidän kahta lastaan niin jotta perheenäitikin pääsee esim. lenkille ilman lapsia.
Tekee paljon, mutta saa valitusta kun ei siivoa tarpeeksi. Tämäkin perheenäiti harkinnut eroa siivottomuuden takia, mutta samalla kätevästi unohtaa sen, että miehen koko elämä on jo yhtä työleiriä heräämisestä nukahtamiseen, niin ymmärrän hyvin jos ei siihen päälle jaksa enää pitää tiptop -siisteyttä.
Oliskohan mun mies kyseessä, tykkää lisäväritellä tapahtumiaan. Kovasti joutuu hoitaan remontin lisäksi lapsia (not!), puolitoista vuotta on mennyt, kerran pääsin syömään miehen siskon kanssa. Mies muisti muistuttaa että tuuthan ajoissa kotiin että jaksat olla valmiudessa yön jos lapset herää ja aamulla he ovat minun vastuulla. Mies luonnollisesti on päässyt pikkujouluunsa, joka kuukautisiin työpaikan illan viettoihin, kaverin polttareihin ja useampaan saunailtaan kavereiden kanssa. Tämä tietysti johtaa siihen, että seuraava päivä menee krapulassa, äyskien lapsille jos nämä yrittävät saada tippaakaan huomiota häneltä. Pyysin myös pari kertaa jos hän voisi pari tuntia illasta hoitaa lapsia jotta pääsisin parturiin, pyynnöt tyrmättiin kiukkuisesti, ei kuulemma voi olla niitä tunteja pois rempan luota. Lenkille menemisestä ilman lapsia saan vaan haaveilla, olen heidän kanssaan 24t vuorokaudesta. Onneksi on ihania lapsia.
Olen hänelle hänen pyynnöstään hypännyt katselemaan kaakeleita, lautoja, listoja (eli pakannut lapset rattaisiin ja kulkenut tuskanhiki otsalla busseilla jonnekin perähikiälle, kun miehellä ei ole aikaa hukata meidän hakemiseen ja viemiseen) oikolukenut ja kirjoittanut sähköposteja, hieronut jäykkiä niskoja keskellä yötä, kuunnellut murheet ja ollut kuvainnollisesti likasanko, johon mies purkaa turhautumisensa, eli kiroilee ja sadattelee.
Olen pyytänyt, ettei likaisilla remppakengillään kävele juuri pestyn lattian poikki, että vauva ei ole liassa ja kurassa harjoitellessaan konttimaan, mutta kun ne kengät on ensin laitettava jalkaa ja sitten vasta etsitään jälleen kerran niitä kadonneita avaimia ja lompakkoa ympäri tupaa. Ja sitä märkä pyyhe ei päädy kaapin oveen kuivamaan ja vaan aina minun puolelle sänkyäni, jolloin illalla on kivan kostea mennä nukkumaan jos en aamulla ole sitä pois homehtumasta nostanut.
Kahvinsuodatin ei ole enää ongelma meillä, en juo kahvia ja se pussi kun parhaimmillaan on siellä viikonkin, niin arvaatte varmaan miten söpö homeinen yllätys siellä lemahtaa miehen naamalle kun seuraavan kerran käyttää.😈. Myös pyyhe on 50/50, päätyykö kuivumaan kaapin ovelle, aloin siirtämään sen miehen tyynyn päälle. Kiukutelihan se kun tyyny on märkänä nukkumaan mennessä, totesin vaan että eipä olisi jos veisit sen kuivumaan koukkuunsa tai laittaisit edes kaapinoveen.
Suosittelen hieman kriittisyyttä kuunnellessasi ykspuolisen tarinan toisen elämästä.
Enkä edes kertonut miehen pahimpia raivokohtauksia jotka hän ohittaa olankohauksella jälkeen päin, kun niin kuulemma stressaa. Viimeisimpään liittyi kalliin asian lentäminen seinään.
Ja tämäkin mies oli järkevä ja omatoimelias ennen lapsia, jonka jälkeen taantui lapseksi. Remontin yhteydessä kehittyi ovia paiskovaksi, karjuvaksi ja kiroilevaksi teiniksi.
Ja ei, ei ollut aiemmin näkyviä ennemerkkejä tämmöisestä käytöksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kenelläkään ei ole yleissiistiä jos eteinen on täynnä hiekkaa, pöydät täynnä kahvikupin jättämiä renkaita, tiskiallas täynnä tiskejä ja märkiä pyyhkeitä haisemassa siellä täällä. Ja parketit veden pilaamia."
Sehän tässä niin ihmeellistä onkin, kun se on noinkin simppeliä hommaa ja silti mies ei sitä tee. Mistä se näillä miehillä kiikastaa? Ei ainakaan ajanpuutteesta.
Ap: n mies käy töissä. Ap makaa elättinä kotona. Ja sotkee.
Tämä ei vieläkään mene mammoilla jakeluun? -eri
Oma mies ei käytä kylpypyyhettä mutta kylpytakkia kylläkin. Sitä hän ei millään muista viedä käytön jälkeen takaisin kylppärin naulaan vaan se jää milloin minnekin. Mies sitten huutelee kylppärin ovelta, että toisitko kylpytakin, kun unohtui ottaa. Joskus en "kuule" miehen pyyntöä vaikka takki olisi sohvalla minun vieressä. Katson ja nauran, kun vettä valuva mies etsii kylpytakkiaan ympäri asuntoa.
Miehellä on muutenkin kaikki aina hukassa. Kotoa lähtiessä hän laittaa kengät jalkaan ja sitten alkaa ihmettely, että missäs avaimet, puhelin ja rahapussi onkaan. Ärsyttää, jos hän ei ota kenkiään pois vaan lompsii likaisilla kengillä ympäri huushollia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin aikaisemmin, ja myös artikkelista ilmenee , että miehet TEKEVÄT NAISIA ENEMMÄN yhteenlaskettuna ansio-ja kotitöitä. Opetelkaa lukemaan.
Kotona makaaminen ei ole työtä, eikä ap:kään saa "kaikelta raatamiseltaan" edes lasten töhryjä pois seiniltä kun kyttää miehensä aamurutiineja. Homma johon menee taikasienen ja rätin kanssa minuutti.
Laitappas linkki kyseiseen artikkeliin tai tutkimukseen. On kyllä mennyt minulta ihan ohi.
Ja sööttiä miten tyyppi luulee vauvan ja lapsen hoidon olevan vaan makoilua, huomsa ettei sulla on pskankaan hajua mistä puhut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap: n mies käy töissä. Ap makaa elättinä kotona. Ja sotkee.
Tämä ei vieläkään mene mammoilla jakeluun? -eri
Kukaan ei pääse niin helpolla kuin ihminen, joka käy töissä ja muuten elää täysihoidossa. Ei vaan mene palstapapoilla jakeluun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä ketään joka olisi ottanut avioeron syystä että on kyllästynyt olemaan perheen kokopäiväinen siivoaja/ piika? Mies ei siivoa omia saati lasten jälkiä. Ei puhettakaan että huomaisi ns. yhteisiä sotkuja; esim. pölyt hyllyjen päällä, lakanoiden vaihtotarve, eteisen hiekat pitäisi imuroida tms., lapsi piirtänyt seinään, käytetyt juomalasit pitkin asuntoa.... Asiasta on puhuttu useaan kertaan ja mies on luvannut "tsempata" mutta käytännössä ei näy muutosta. Minä siivoan koko ajan ja olen aivan loppu. En pysty asumaan sotkuisessa asunnossa. Olisikohan helpompaa elää vain lasten kanssa...meillä on taapero ja vauva.
Täällä yksi. Jätin sekä miehet että siitä mallia ottaneet jälkeläiset omiin sotkuihinsa ja nostin kytkintä.
Sekuntiakaan en ole katunut.
Lapset varmaan arvostaa sinua äitinä.
Miksi eivät arvostaisi? Kyllä lapset varmaan arvostavat/tykkäävät myös niistä isistä jotka ovat ottaneet ja lähteneet jajättäneet sekä heidät että heidän äitinsä. Miehiähän löytyy tuhansia ja taas tuhansia jotka ovat tehneet tämän saman tempun. Vai meinaatko, että jos nainen ottaa ja lähtee ja jättää lapset miehelle, se on pahempaa, kuin se, että mies ottaa ja lähtee ja jättää lapset naisen huollettavaksi? Miksi se on sinusta pahempaa? Eikö miehet pystykään hoitamaan lapsiaan, ja olemaan yksinhuoltajia, vai mistä kiikastaa?
Just näin! Nuo "hanki siivooja, älä siivo enää miehen sotkuja, vie miehen sotkut aina pihasaunan taakse, hakekoot sieltä"- temppuilut, pelit ja leikit vain pitkittävät ongelman ratkaisua, joka on siis se, että mies joko menee itseensä, ja alkaa kunnioittaa ja rakastaa sinua, tai sitten se on ero. Älä lähde noihin akkojen pelleilyihin ap mukaan, missä sinä taas jälleen teet kikkakolmoset, ja mies ei ymmärrä näitä naiste vihjeitä. Sano suoraan että koet että mies ei rakasta sinua, koska hänen käytöksensä on tuollasita, ja mikäli mies ei halua muuttaa käytöstään eli alkaa rakastamaan sinua, niin et näe muuta vaihtoehtoa kuin eron.