Kun mies ei siivoa jälkiään
Onko täällä ketään joka olisi ottanut avioeron syystä että on kyllästynyt olemaan perheen kokopäiväinen siivoaja/ piika? Mies ei siivoa omia saati lasten jälkiä. Ei puhettakaan että huomaisi ns. yhteisiä sotkuja; esim. pölyt hyllyjen päällä, lakanoiden vaihtotarve, eteisen hiekat pitäisi imuroida tms., lapsi piirtänyt seinään, käytetyt juomalasit pitkin asuntoa.... Asiasta on puhuttu useaan kertaan ja mies on luvannut "tsempata" mutta käytännössä ei näy muutosta. Minä siivoan koko ajan ja olen aivan loppu. En pysty asumaan sotkuisessa asunnossa. Olisikohan helpompaa elää vain lasten kanssa...meillä on taapero ja vauva.
Kommentit (206)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen lapsia mies oli siistimpi, nyt sanoo usein että on niin väsynyt (pikkulapsiarki) ettei huomaa asioita jotka pitäisi siivota, ihmettelen tätä sotkuisuutta sillä esim. veljensä on hyvinkin järjestelmällinen... En tiedä miten erilleen asuminen ja avioliitto onnistuisi.. Tunnistan itsestäni juuri tuon että tulen todella levottomaksi sotkusta, ei lasten lelut jne. vaan pöly, hiekat, likaiset astiat jne. jotka mielestäni kuuluu siivota pois aikuisen toimesta. AP
Sinäkö et siis ole aikuinen? Väität siivoavasi koko ajan, ja silti teillä on saastainen koti?
Esimerkki aamusta: mies herää, menee suihkuun - > shampoot jne jää hujan hajan. Lattia märkä suihkusta. Ottaa pyyhkeen, siirtyy märin jaloin olkkariin laittamaan uutiset telkkarista-> kaukosäädin jää hyllylle lasten ulottuville, olkkarin lattialla märät jäljet jaloista. siirtyy makkariin pukemaan - >märkä pyyhe jää petaamattomalle sängylle. Siirtyy keittiöön, jättää leivänmurut pöydälle, voiveitsi jääkaapissa voipurkissa, kahvikupista jää rinkula työtasolle ja ruokapöydälle, kinkku ja juudtopakkaukset aukinaisina jääkaapissa. Yksi keittiön kaapeista jäi auki, kahvin käytetty suodatinpussi jää keittimeen, samoin tyhjä huuhtelematon kahvikannu. Likainen lautanen ja kuppi jäävät lavuaariin eikä tyhjään tiskikoneeseen. Mies käy wcssä ja jättää tyhjän wc-rullan lavuaarin viereen,hammastahnaroiskeet peiliin, jarrujäljet (välillä) pönttöön. Mies menee eteiseen ja kopistelee eiliset hiekat kengistä eteisen matolle. Kengät jalkaan ja ovesta ulos,oho eteisen liukuovikaapit jäi auki. Jne jne jne jne..... Heippa! AP
Niin, mies lähti taas töihin, että sinä voit maata kotona ja istua av-palstalla, koko päivän?
Missäs se vauva ja taapero on nyt? Melko vastuullinen äityli siellä.
Huvittavia nämä miehet, joilla ei ole mitään kokemusta parisuhteesta tai pienistä lapsista. Silti jaksetaan jauhaa samaa virttä vuodesta toiseen. Mene neuvomaan ihmisiä jollekin lemmikkipalstalle, sinulla taitaa olla ohjeita joka lähtöön.
Miehet?
Nuo ulisijamiehet tunnistaa siitä, kun ne käyttää samoja sanoja kuukaudesta toiseen.
Huvittaa sekin, kun miehen työssäkäyntiä hehkutetaan noin kovin, mutta kukaan ei pääse niin helpolla kuin sellainen, joka käy vain töissä ja elää muuten täysihoidossa.
Aloittaja voisi helpottaa omaa urakkaansa sillä, että jättää osan tekemättä. Kyllä mies sen märän pyyhkeensä löytää, kun seuraavan kerran menee suihkuun. Kaukosäädinkin saa jäädä sinne, minne mies sen jättää, mies voi etsiä sitä yhdessä taaperon kanssa, siitä tulee hauska leikki.
Tuosta viimeisestä kappaleesta olen samaa mieltä, mut kyllä minä olen enemmänkin naisten huomannut ulisevan näistä asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankkikaa eri asunnot. Avioliiton ei tarvitse tyssätä siihen. Mutta tuohon nalkuttamiseen se tyssää.
Mies vaan jatkaa porsastelua naisen luona, ei kannata.
Kaikki tapaamiset pitääkin tehdä miehen luona, siellä saa lapsetkin sotkea niin paljon kuin sielu sietää. Sitten nainen voi lähteä yksin tai lasten kanssa omaan siistiin asuntoonsa.
Eikö tuo ole aika vaarallista, jos vaikka ruokailuvälineitä on vauvan/taaperon saatavilla?
Miten niin, ei kai mies omia lapsiaan vaaraan laita?
Jos on laittanut jo yhteisessä asunnossa? Luuletko oikeesti, että käytös muuttuisi erillään asumisen myötä?
Vierailija kirjoitti:
Töissä on näitä tällasia uroita, joilta jää kaikki roskat ja rojut siihen pöydälle kun tauko loppuu ja lompsitaan vaan menemään. Minä niiden siivoja joutunut välillä sitten korjailla kun se kahvipöytä alkaa olemaan kuin kaatopaikka. Varmaan kotona sama meininki,kun tottuneet että eukko siivoaa.
Naiset siivoaa kotona ja töissä, mikäs siinä on porsastellessa. Pitäskö asialle tehdä jotain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen lapsia mies oli siistimpi, nyt sanoo usein että on niin väsynyt (pikkulapsiarki) ettei huomaa asioita jotka pitäisi siivota, ihmettelen tätä sotkuisuutta sillä esim. veljensä on hyvinkin järjestelmällinen... En tiedä miten erilleen asuminen ja avioliitto onnistuisi.. Tunnistan itsestäni juuri tuon että tulen todella levottomaksi sotkusta, ei lasten lelut jne. vaan pöly, hiekat, likaiset astiat jne. jotka mielestäni kuuluu siivota pois aikuisen toimesta. AP
Sinäkö et siis ole aikuinen? Väität siivoavasi koko ajan, ja silti teillä on saastainen koti?
Esimerkki aamusta: mies herää, menee suihkuun - > shampoot jne jää hujan hajan. Lattia märkä suihkusta. Ottaa pyyhkeen, siirtyy märin jaloin olkkariin laittamaan uutiset telkkarista-> kaukosäädin jää hyllylle lasten ulottuville, olkkarin lattialla märät jäljet jaloista. siirtyy makkariin pukemaan - >märkä pyyhe jää petaamattomalle sängylle. Siirtyy keittiöön, jättää leivänmurut pöydälle, voiveitsi jääkaapissa voipurkissa, kahvikupista jää rinkula työtasolle ja ruokapöydälle, kinkku ja juudtopakkaukset aukinaisina jääkaapissa. Yksi keittiön kaapeista jäi auki, kahvin käytetty suodatinpussi jää keittimeen, samoin tyhjä huuhtelematon kahvikannu. Likainen lautanen ja kuppi jäävät lavuaariin eikä tyhjään tiskikoneeseen. Mies käy wcssä ja jättää tyhjän wc-rullan lavuaarin viereen,hammastahnaroiskeet peiliin, jarrujäljet (välillä) pönttöön. Mies menee eteiseen ja kopistelee eiliset hiekat kengistä eteisen matolle. Kengät jalkaan ja ovesta ulos,oho eteisen liukuovikaapit jäi auki. Jne jne jne jne..... Heippa! AP
Niin, mies lähti taas töihin, että sinä voit maata kotona ja istua av-palstalla, koko päivän?
Huvittavia nämä miehet, joilla ei ole mitään kokemusta parisuhteesta tai pienistä lapsista. Silti jaksetaan jauhaa samaa virttä vuodesta toiseen. Mene neuvomaan ihmisiä jollekin lemmikkipalstalle, sinulla taitaa olla ohjeita joka lähtöön.
Miehet?
Nuo ulisijamiehet tunnistaa siitä, kun ne käyttää samoja sanoja kuukaudesta toiseen.
Huvittaa sekin, kun miehen työssäkäyntiä hehkutetaan noin kovin, mutta kukaan ei pääse niin helpolla kuin sellainen, joka käy vain töissä ja elää muuten täysihoidossa.
Aloittaja voisi helpottaa omaa urakkaansa sillä, että jättää osan tekemättä. Kyllä mies sen märän pyyhkeensä löytää, kun seuraavan kerran menee suihkuun. Kaukosäädinkin saa jäädä sinne, minne mies sen jättää, mies voi etsiä sitä yhdessä taaperon kanssa, siitä tulee hauska leikki.
Tuosta viimeisestä kappaleesta olen samaa mieltä, mut kyllä minä olen enemmänkin naisten huomannut ulisevan näistä asioista.
Niinkun esim vastaaja 41
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankkikaa eri asunnot. Avioliiton ei tarvitse tyssätä siihen. Mutta tuohon nalkuttamiseen se tyssää.
Mies vaan jatkaa porsastelua naisen luona, ei kannata.
Kaikki tapaamiset pitääkin tehdä miehen luona, siellä saa lapsetkin sotkea niin paljon kuin sielu sietää. Sitten nainen voi lähteä yksin tai lasten kanssa omaan siistiin asuntoonsa.
Eikö tuo ole aika vaarallista, jos vaikka ruokailuvälineitä on vauvan/taaperon saatavilla?
Jos on laittanut jo yhteisessä asunnossa? Luuletko oikeesti, että käytös muuttuisi erillään asumisen myötä?
No jos miehen asunto on noin vaarallinen paikka, niin sitten hänen pitää olla lasten kanssa vaikka leikkipuistossa. Toinen vaihtoehto on, että jos lapsi loukkaa itsensä miehen asunnolla, mies vie lapsen lääkäriin ja selittää siellä ihan itse, miten vahinko sattui. Lääkäri ottaa sitten yhteyttä lastensuojeluun, jos vahinko on iso tai niitä sattuu usein.
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä ketään joka olisi ottanut avioeron syystä että on kyllästynyt olemaan perheen kokopäiväinen siivoaja/ piika? Mies ei siivoa omia saati lasten jälkiä. Ei puhettakaan että huomaisi ns. yhteisiä sotkuja; esim. pölyt hyllyjen päällä, lakanoiden vaihtotarve, eteisen hiekat pitäisi imuroida tms., lapsi piirtänyt seinään, käytetyt juomalasit pitkin asuntoa.... Asiasta on puhuttu useaan kertaan ja mies on luvannut "tsempata" mutta käytännössä ei näy muutosta. Minä siivoan koko ajan ja olen aivan loppu. En pysty asumaan sotkuisessa asunnossa. Olisikohan helpompaa elää vain lasten kanssa...meillä on taapero ja vauva.
Täällä yksi. Jätin sekä miehet että siitä mallia ottaneet jälkeläiset omiin sotkuihinsa ja nostin kytkintä.
Sekuntiakaan en ole katunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikonloput miesvihaketjut, osa 47
Ei se ole mitään mievihaa, jos uskaltaa sanoa ääneen, että mies luistaa yhteisistä kotitöistä. Pitäisikö tämäkin epäkohta vaijeta kuoliaaksi? Ettei vain aikuisen miehen mieli pahoitu?
Tämä ongelma on jo jonkin aikaa ollut todellinen, kun naiset eivät enää nykyään olekaan siellä kotona passaamassa aikuista ihmistä vaan tienaamassa sitä leipää perheelle. Miehet eivät ole oikein pysyneet kehityksessä mukana, vaan luulevat, että heillä on edelleen kotona piika, vaikka ei olekkaan. Jotkut miehet kuvittelevat, että työssäkäyvä nainen jaksaa vielä työpäivän päälle passata hänet ja lapset ja pitää kodin kunnossa ihan yksin, kun mies vapaamatkustaa omassa kodissaan.
Suunta on kyllä selvästi muuttumassa. Huomaan sen omien lasteni puolisoissa. Nuoret tytöt eivät enää onneksi ala passata miehiä ja miehetkin tekevät ruokaa ja hoitavat kotia.
Oma mies on vielä vanhaa mallia, ja vaikka molemmat olemme olleet työelämässä, lapset ja ruuanlaitot, pyykkihuolto ja siivoukset jäivät lähes kokonaan minun harteille.
Monesti olen ajatellut, miltä tuntuisi tulla valmiiksi siivottuun kotiin, istua valmiiksi katettuun pöytään syömään jonkun muun valmistamaa ruokaa. Tämä on miehelle jokapäivästä arkea, jota hän tuskin osaa arvostaa.
Sitä, että joku olisi pessyt pyykkini ja vienyt ne oikeille paikoille kaappiin, en pysty edes kuvittelemaan.
Kyllä se on miesvihaa, jos ottaa tuollasen kyvyttömän miehen puolisokseen ja alkaa sitten parisuhteessa sitä sorsimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikonloput miesvihaketjut, osa 47
Ei se ole mitään mievihaa, jos uskaltaa sanoa ääneen, että mies luistaa yhteisistä kotitöistä. Pitäisikö tämäkin epäkohta vaijeta kuoliaaksi? Ettei vain aikuisen miehen mieli pahoitu?
Tämä ongelma on jo jonkin aikaa ollut todellinen, kun naiset eivät enää nykyään olekaan siellä kotona passaamassa aikuista ihmistä vaan tienaamassa sitä leipää perheelle. Miehet eivät ole oikein pysyneet kehityksessä mukana, vaan luulevat, että heillä on edelleen kotona piika, vaikka ei olekkaan. Jotkut miehet kuvittelevat, että työssäkäyvä nainen jaksaa vielä työpäivän päälle passata hänet ja lapset ja pitää kodin kunnossa ihan yksin, kun mies vapaamatkustaa omassa kodissaan.
Suunta on kyllä selvästi muuttumassa. Huomaan sen omien lasteni puolisoissa. Nuoret tytöt eivät enää onneksi ala passata miehiä ja miehetkin tekevät ruokaa ja hoitavat kotia.
Oma mies on vielä vanhaa mallia, ja vaikka molemmat olemme olleet työelämässä, lapset ja ruuanlaitot, pyykkihuolto ja siivoukset jäivät lähes kokonaan minun harteille.
Monesti olen ajatellut, miltä tuntuisi tulla valmiiksi siivottuun kotiin, istua valmiiksi katettuun pöytään syömään jonkun muun valmistamaa ruokaa. Tämä on miehelle jokapäivästä arkea, jota hän tuskin osaa arvostaa.
Sitä, että joku olisi pessyt pyykkini ja vienyt ne oikeille paikoille kaappiin, en pysty edes kuvittelemaan.
Sinä itse olet siellä tämän epäkohdan mahdollistaja ja jaat oman kasvatuksellisen vastuusi lapsiesi tuleville puolisoille. Joo, ei ole miesvihaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi. Jätin sekä miehet että siitä mallia ottaneet jälkeläiset omiin sotkuihinsa ja nostin kytkintä.
Sekuntiakaan en ole katunut.
Lapset varmaan arvostaa sinua äitinä.
Vierailija kirjoitti:
Omissa - viereisissä - asuinnoissa eläminen olisi varmaan paras apu. Mutta sitä ihmettelen, miksi pitää aina erota??? Miksi ei voida jaksaa avioliittoa eri osoitteista?
Paitsi tuossakin tilanteessa sinä edelleen imuroit ja siivoat lasten jäljet, vaihdat lakanat yms. Ainoa eroa on, ettei sinun tarvitse siivota miehen jälkiä.
Minun mieheni on kanssa sottapytty. En siivoa hänen jälkiään, vaan siirtelen niitä yhteen paikkaan. Makuunhuoneen tuoli on täynnä hänen vaatteitaan ja hänen sängyn puoleinen reuna aikamoinen kaatopaikka.
No minulle vakava parisuhde, etenkin kun lapsia on, ei ole erikseen asumista. Että minä kannan vastuun aina ja mies lekottelee omassa asunnossaan? Saa kaiken kivan parisuhteelta ja minä raadan? Ei kiitos, joko ollaan tasavertaisia suhteessa yhdessä ja samassa tai sitten erotaan. Mieskään ei halua suhdetta kahdessa eri asunnossa, kyllä se tässä vaiheessa jo lässähtäisi kun alkaisi nyt eri asuntoihin muuttamaan.
-ei ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ap makaa kotona. Ja mies käy töissä, eikö niin? Kukahan siellä kotona siis oikein sotkee? Se töissä käyvä mies vai kotona makaava äityli? Eroa ihmeessä.
Ööh missä kohtaa sanoin makaavani kotona? Mies käy kyllä töissä, ja minun työni on kotona hoitaa lapset ja perussiivous. Miehen työaika 8h+työmatkat ja minun 24h, melko epäreilua, eikö? Lapset sotkee päivällä - > minä siivoan. Minä sotken päivällä-> minä siivoan. Mies sotkee aamulla/illalla/viikonloppuna->minä siivoan. Lapset sotkee illalla - >minä siivoan. Jäikö jotain epäselvää? AP
Oho mikä tapa ap:lla ajatella - ihan 24 h vuorokaudessa paiskit kotitöitä, lastenhoitoa ja perussiivousta vuorokaudessa? Ilman taukoja ja lepoa tai yöunta? Plus tietysti palstailu, työnantajasi ei katsoisi hyvällä jos käytät työaikaasi somejuoruiluun.
Kuule, miehelläsi on nyt suurempi vastuu teidän perheen elannosta niin lopeta tuo pikkumainen nillitys. Sinun vastuulla on lastenhoito ja siivous, minä lisäisin vielä ruuanlaiton ja pyykinpesun. Teidän vastuiden jakamisessa ei ole mitään epäreilua jos olet kotona lasten kanssa. Jos siltä tuntuu niin mene töihin ja laita lapset kunnalliseen hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Oho mikä tapa ap:lla ajatella - ihan 24 h vuorokaudessa paiskit kotitöitä, lastenhoitoa ja perussiivousta vuorokaudessa? Ilman taukoja ja lepoa tai yöunta? Plus tietysti palstailu, työnantajasi ei katsoisi hyvällä jos käytät työaikaasi somejuoruiluun.
Kuule, miehelläsi on nyt suurempi vastuu teidän perheen elannosta niin lopeta tuo pikkumainen nillitys. Sinun vastuulla on lastenhoito ja siivous, minä lisäisin vielä ruuanlaiton ja pyykinpesun. Teidän vastuiden jakamisessa ei ole mitään epäreilua jos olet kotona lasten kanssa. Jos siltä tuntuu niin mene töihin ja laita lapset kunnalliseen hoitoon.
Wauu, Lady Passiivis-agressiivinen paikalla taas... Kumartakaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vau teillä sentää päätyy ruokatarvikkeet takasin jääkaappiin. Meillä jää nekin pöydälle. Meillä on edelleen oletus että mä teen kaikki koti työt vaikka olen palannut takaisin töihin,, Keskustelut auttaa vain pari päivää, mutta sitten taas palataan takaisin vanhaan.
Eli joidenkin mielestä on ok, että mies saa olla "teini" joka ei kotonaan yhtään edes hoida omia jälkiään? Ja mitäs sitten kun ap palaa töihin, mies on yhä teini ja ap on töissä, hoitaa lisäksi yksin lapset ja kotityöt, aika harhaa kuvitella, että mies yhtään paremmaksi tuosta muuttuisi. Ja ikävä kyllä joillakin miehillä on valitettavasti tapana taantua, kun lapsia tulee, mutta ap.n on vaan jaksettava hoitaa kaikki, kun eihän mieheltä saa mitään työssä käymisen lisäksi vaatia.
Juu-u, tosi miesvihaa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi jeesus mikä nillittäjä.
Kuinka kauan tuollaista itse katselisit? Siivoasit joka päivä aikuisen ihmisen jälkiä? Ymmärrän kyllä, että jos itse tekisin tuota, mitä tuo mies, ja sitten joku siitä minulle sanoisi, niin saattaisin väittää itsekin sanojaa "nillittäjäksi", koska en koskaan ymmärtäisi, miten paljon vaatii koko ajan siivota toisen jälkiä, kun en itse sitä koskaan joutuisi tekemään. Kaikki työt, joita ei itse joudu tekemään, vaan ne tekee joku toinen, kun eivät tuppaa tuntumaan misään, vaan tuntuu, että ne hoituu "itsestään" Vasta kun joka päivä kuskaat toisen jättämää märkää pyyhettä kuivumaan. kuivaat parketilta märkiä jälkiä, laitat toisen tiskialtaaseen jättämiä astioita koneeseen jne huomaat, että työtä se on sekin ja jonkun se on tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauva ja taapero on omanonnensa nojassa, kun äitylin aika menee miesvauvan jälkien siivoamiseen.
Miehen pitäisi ymmärtää, että kaikki se aika, minkä nainen joutuu siivoamaan miehen jälkiä, on pois lapsilta. Vaikka tuskin sekään itsekästä miesvauvaa liikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ap makaa kotona. Ja mies käy töissä, eikö niin? Kukahan siellä kotona siis oikein sotkee? Se töissä käyvä mies vai kotona makaava äityli? Eroa ihmeessä.
Ööh missä kohtaa sanoin makaavani kotona? Mies käy kyllä töissä, ja minun työni on kotona hoitaa lapset ja perussiivous. Miehen työaika 8h+työmatkat ja minun 24h, melko epäreilua, eikö? Lapset sotkee päivällä - > minä siivoan. Minä sotken päivällä-> minä siivoan. Mies sotkee aamulla/illalla/viikonloppuna->minä siivoan. Lapset sotkee illalla - >minä siivoan. Jäikö jotain epäselvää? AP
Aloittaja kirjoitti, että toinen perheen lapsista on vauva eli aloittaja lienee äitiyslomalla. Sinä voisit puolestasi ottaa selvää, minkä ikäisiä lapsia otetaan kunnalliseen päivähoitoon. Samoin voisit ottaa selvää, kuinka paljon maksaa vauvaikäisen päivähoito yksityisellä hoitajalla. Nythän aloittajan mies pääsee tosi helpolla, vaimon mentyä töihin miehen kulut kasvavat mm. päivähoidon ja ruokaostosten vuoksi sekä miehelle tulee lisäksi puolet kotitöistä tehtäväksi. Eikä sovi unohtaa sitäkään, että miehen osaksi tulee puolet hoitomatkoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi sinua! Sekö oikeuttaa toimimaan noin, kun on oikein menossa töihin?
Minäkin lähden töihin, mutta ei tulisi mieleenkään toimia noin, kuin tuo mies toimii. En kulje märillä jaloilla pitkin parkettilattiaa, en jätä märkää pyyhettä sänkyyn, heitän suodatin pussin roskiin, kun kahvi on valunut ja laitan ihan itse astiat tiskikoneeseen. Väitätkö todellakin, että miehelle on liian ylivoimaista tehdä kaikki tuo ja vieläpä käydä töissä?
Minkälaisia te miehet olette, jos tuostakin on vaikeuksia selvitä? Ihan normaalista elämästä?? Vaimonko täytyy joka asiassa olla perässä katsomassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuule, kun minulla oli se "suurempi vastuu meidän perheen elannosta", niin eipä se mieskään tehnyt siellä kotona oikeastaan mitään. Vei lapset päivällä äidilleen joka ne ruokki ja itse oli kavereillaan. Kun tulin töistä, mies oli juuri tullut lasten kanssa mummolasta ja kotona ei ollut tehty yhtään mitään. Ei puhettakaan, että olisi ollut ruoka odottamassa , talo siivottu ja pyykit pesty. Eheei, kaikki työt jäi minulle, miehellähän oli ollut raskas päivä vahtia lapsia. mies jätti lapset täysin minun hoitoon illoiksi, eikä auttanut, että minä elätin perheen. Hulluinta tässä on se, että kun minä olin kotona ja mies töissä, mies sai aina tulla valmiiseen pöytään, koskaan ei tarvinnut vaivata itseään kotitöillä jne, vaikka lapset oli minun kotona ollessa huomattavasti peinempiä ja työläämpiä, kuin nyt kun mies niiden kanssa oli kotona.
Veikkaan, että jos nainen käy töissä ja mies kotona, niin se nainen ne kotityöt kuitenkin joutuu tekemään ja hoitamaan lapsia iltaisin, että mies saa levätä. Tämä ei kuitenkaan päde silloin kun nainen on kotona. Silloin miehen täytyy saada levätä illat, koska on ollut päivän hankkimassa "elantoa" perheelle.
Olipa niin tai näin, niin koskaan miehen ei näköjään tarvitse hoitaa kotia ja lapsia . Tämä sama vaan ei sitten koske naisia.