Kun mies ei siivoa jälkiään
Onko täällä ketään joka olisi ottanut avioeron syystä että on kyllästynyt olemaan perheen kokopäiväinen siivoaja/ piika? Mies ei siivoa omia saati lasten jälkiä. Ei puhettakaan että huomaisi ns. yhteisiä sotkuja; esim. pölyt hyllyjen päällä, lakanoiden vaihtotarve, eteisen hiekat pitäisi imuroida tms., lapsi piirtänyt seinään, käytetyt juomalasit pitkin asuntoa.... Asiasta on puhuttu useaan kertaan ja mies on luvannut "tsempata" mutta käytännössä ei näy muutosta. Minä siivoan koko ajan ja olen aivan loppu. En pysty asumaan sotkuisessa asunnossa. Olisikohan helpompaa elää vain lasten kanssa...meillä on taapero ja vauva.
Kommentit (206)
Vierailija kirjoitti:
Niin, mies lähti taas töihin, että sinä voit maata kotona ja istua av-palstalla, koko päivän?
Missäs se vauva ja taapero on nyt? Melko vastuullinen äityli siellä.
Neiti passiivis-agressiivinen paikalla päästämässä höyryjä.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen lapsia mies oli siistimpi, nyt sanoo usein että on niin väsynyt (pikkulapsiarki) ettei huomaa asioita jotka pitäisi siivota, ihmettelen tätä sotkuisuutta sillä esim. veljensä on hyvinkin järjestelmällinen... En tiedä miten erilleen asuminen ja avioliitto onnistuisi.. Tunnistan itsestäni juuri tuon että tulen todella levottomaksi sotkusta, ei lasten lelut jne. vaan pöly, hiekat, likaiset astiat jne. jotka mielestäni kuuluu siivota pois aikuisen toimesta. AP
Sinäkö et siis ole aikuinen? Väität siivoavasi koko ajan, ja silti teillä on saastainen koti?
Esimerkki aamusta: mies herää, menee suihkuun - > shampoot jne jää hujan hajan. Lattia märkä suihkusta. Ottaa pyyhkeen, siirtyy märin jaloin olkkariin laittamaan uutiset telkkarista-> kaukosäädin jää hyllylle lasten ulottuville, olkkarin lattialla märät jäljet jaloista. siirtyy makkariin pukemaan - >märkä pyyhe jää petaamattomalle sängylle. Siirtyy keittiöön, jättää leivänmurut pöydälle, voiveitsi jääkaapissa voipurkissa, kahvikupista jää rinkula työtasolle ja ruokapöydälle, kinkku ja juudtopakkaukset aukinaisina jääkaapissa. Yksi keittiön kaapeista jäi auki, kahvin käytetty suodatinpussi jää keittimeen, samoin tyhjä huuhtelematon kahvikannu. Likainen lautanen ja kuppi jäävät lavuaariin eikä tyhjään tiskikoneeseen. Mies käy wcssä ja jättää tyhjän wc-rullan lavuaarin viereen,hammastahnaroiskeet peiliin, jarrujäljet (välillä) pönttöön. Mies menee eteiseen ja kopistelee eiliset hiekat kengistä eteisen matolle. Kengät jalkaan ja ovesta ulos,oho eteisen liukuovikaapit jäi auki. Jne jne jne jne..... Heippa! AP
Niin, mies lähti taas töihin, että sinä voit maata kotona ja istua av-palstalla, koko päivän?
Huvittavia nämä miehet, joilla ei ole mitään kokemusta parisuhteesta tai pienistä lapsista. Silti jaksetaan jauhaa samaa virttä vuodesta toiseen. Mene neuvomaan ihmisiä jollekin lemmikkipalstalle, sinulla taitaa olla ohjeita joka lähtöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen lapsia mies oli siistimpi, nyt sanoo usein että on niin väsynyt (pikkulapsiarki) ettei huomaa asioita jotka pitäisi siivota, ihmettelen tätä sotkuisuutta sillä esim. veljensä on hyvinkin järjestelmällinen... En tiedä miten erilleen asuminen ja avioliitto onnistuisi.. Tunnistan itsestäni juuri tuon että tulen todella levottomaksi sotkusta, ei lasten lelut jne. vaan pöly, hiekat, likaiset astiat jne. jotka mielestäni kuuluu siivota pois aikuisen toimesta. AP
Sinäkö et siis ole aikuinen? Väität siivoavasi koko ajan, ja silti teillä on saastainen koti?
Esimerkki aamusta: mies herää, menee suihkuun - > shampoot jne jää hujan hajan. Lattia märkä suihkusta. Ottaa pyyhkeen, siirtyy märin jaloin olkkariin laittamaan uutiset telkkarista-> kaukosäädin jää hyllylle lasten ulottuville, olkkarin lattialla märät jäljet jaloista. siirtyy makkariin pukemaan - >märkä pyyhe jää petaamattomalle sängylle. Siirtyy keittiöön, jättää leivänmurut pöydälle, voiveitsi jääkaapissa voipurkissa, kahvikupista jää rinkula työtasolle ja ruokapöydälle, kinkku ja juudtopakkaukset aukinaisina jääkaapissa. Yksi keittiön kaapeista jäi auki, kahvin käytetty suodatinpussi jää keittimeen, samoin tyhjä huuhtelematon kahvikannu. Likainen lautanen ja kuppi jäävät lavuaariin eikä tyhjään tiskikoneeseen. Mies käy wcssä ja jättää tyhjän wc-rullan lavuaarin viereen,hammastahnaroiskeet peiliin, jarrujäljet (välillä) pönttöön. Mies menee eteiseen ja kopistelee eiliset hiekat kengistä eteisen matolle. Kengät jalkaan ja ovesta ulos,oho eteisen liukuovikaapit jäi auki. Jne jne jne jne..... Heippa! AP
Ai että minä niin nautin, että voin tehdä tuota kaikkea omassa kotonani, eikä kukaan ole valittamassa. Tulikin vanhat muistot takaisin mieleen :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavia nämä miehet, joilla ei ole mitään kokemusta parisuhteesta tai pienistä lapsista. Silti jaksetaan jauhaa samaa virttä vuodesta toiseen. Mene neuvomaan ihmisiä jollekin lemmikkipalstalle, sinulla taitaa olla ohjeita joka lähtöön.
Miehet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omissa - viereisissä - asuinnoissa eläminen olisi varmaan paras apu. Mutta sitä ihmettelen, miksi pitää aina erota??? Miksi ei voida jaksaa avioliittoa eri osoitteista?
Paitsi tuossakin tilanteessa sinä edelleen imuroit ja siivoat lasten jäljet, vaihdat lakanat yms. Ainoa eroa on, ettei sinun tarvitse siivota miehen jälkiä.
Minun mieheni on kanssa sottapytty. En siivoa hänen jälkiään, vaan siirtelen niitä yhteen paikkaan. Makuunhuoneen tuoli on täynnä hänen vaatteitaan ja hänen sängyn puoleinen reuna aikamoinen kaatopaikka.
Toisille se juttu parisuhteessa on saman katon alla asuminen.
Minä olen aina luullut, että parisuhde on tunnesuhde, ei materiaan perustuva suhde....
Meillä sama juttu. Mies jopa hävisi joka lauantai aamu omille teilleen ja tuli takaisin vasta kun tiesi, että talo on siivottu. Viikolla sentään joskus imuroi. Meillä oli useampi lapsi koiria ja kissoja, joten sotkua riitti. Mies kyllä arvosteli lapsia, jos nämä eivät siivonneet, vaikka ei itsekään siivonnut. Jos pyysin miestä avuksi, hän vain komensi lapsia niihin hommiin. En halunnut lapsia auttamaan vaan aikuista miestä. Molemmat siis oltiin töissä, mutta niinä aikoina kun mies välillä oli työttömänä kotona, ei kotihommat sujuneet juurikaan paremmin, vaan jäivät minun tehtäväksi työpäivien jälkeen. Kyllä otti pattiin, mutta mies suuttui jos asiasta uskalsi mainita ja tuntui, että paremoi laiha sopu kuin ainainen riita kyseisestä aiheesta. Nyt lapset jo isoja ja asiat helpottuneet, mutta enpä voi miestäni noista asioista kehua. Ja nyt kun mies kauhisteli keittiötä, kun nuori oli ollut viikon yksin kotona(poika 18v) ja sotku sen mukaista, niin saatoin vain miehelle sanoa, että isäänsä on tullut, kun on nähnyt omassa isässään esimerkin, että miesten ei tarvitse siivota. Sitä niittää mitä kylvää. Mies meni hiljaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama juttu. Mies jopa hävisi joka lauantai aamu omille teilleen ja tuli takaisin vasta kun tiesi, että talo on siivottu. Viikolla sentään joskus imuroi. Meillä oli useampi lapsi koiria ja kissoja, joten sotkua riitti. Mies kyllä arvosteli lapsia, jos nämä eivät siivonneet, vaikka ei itsekään siivonnut. Jos pyysin miestä avuksi, hän vain komensi lapsia niihin hommiin. En halunnut lapsia auttamaan vaan aikuista miestä. Molemmat siis oltiin töissä, mutta niinä aikoina kun mies välillä oli työttömänä kotona, ei kotihommat sujuneet juurikaan paremmin, vaan jäivät minun tehtäväksi työpäivien jälkeen. Kyllä otti pattiin, mutta mies suuttui jos asiasta uskalsi mainita ja tuntui, että paremoi laiha sopu kuin ainainen riita kyseisestä aiheesta. Nyt lapset jo isoja ja asiat helpottuneet, mutta enpä voi miestäni noista asioista kehua. Ja nyt kun mies kauhisteli keittiötä, kun nuori oli ollut viikon yksin kotona(poika 18v) ja sotku sen mukaista, niin saatoin vain miehelle sanoa, että isäänsä on tullut, kun on nähnyt omassa isässään esimerkin, että miesten ei tarvitse siivota. Sitä niittää mitä kylvää. Mies meni hiljaiseksi.
Sitä saa mitä tilaa. Oisit siekin valinnu puolisos vähän paremmin, ni ei tarviis täällä olla valittamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omissa - viereisissä - asuinnoissa eläminen olisi varmaan paras apu. Mutta sitä ihmettelen, miksi pitää aina erota??? Miksi ei voida jaksaa avioliittoa eri osoitteista?
Paitsi tuossakin tilanteessa sinä edelleen imuroit ja siivoat lasten jäljet, vaihdat lakanat yms. Ainoa eroa on, ettei sinun tarvitse siivota miehen jälkiä.
Minun mieheni on kanssa sottapytty. En siivoa hänen jälkiään, vaan siirtelen niitä yhteen paikkaan. Makuunhuoneen tuoli on täynnä hänen vaatteitaan ja hänen sängyn puoleinen reuna aikamoinen kaatopaikka.
Toisille se juttu parisuhteessa on saman katon alla asuminen.
Minä olen aina luullut, että parisuhde on tunnesuhde, ei materiaan perustuva suhde....
Sinun mielestä paikka on materiaa?
Hankkikaa eri asunnot. Avioliiton ei tarvitse tyssätä siihen. Mutta tuohon nalkuttamiseen se tyssää.
Vierailija kirjoitti:
Hankkikaa eri asunnot. Avioliiton ei tarvitse tyssätä siihen. Mutta tuohon nalkuttamiseen se tyssää.
Mies vaan jatkaa porsastelua naisen luona, ei kannata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet?
Nuo ulisijamiehet tunnistaa siitä, kun ne käyttää samoja sanoja kuukaudesta toiseen.
Huvittaa sekin, kun miehen työssäkäyntiä hehkutetaan noin kovin, mutta kukaan ei pääse niin helpolla kuin sellainen, joka käy vain töissä ja elää muuten täysihoidossa.
Aloittaja voisi helpottaa omaa urakkaansa sillä, että jättää osan tekemättä. Kyllä mies sen märän pyyhkeensä löytää, kun seuraavan kerran menee suihkuun. Kaukosäädinkin saa jäädä sinne, minne mies sen jättää, mies voi etsiä sitä yhdessä taaperon kanssa, siitä tulee hauska leikki.
Oon ite äitiysvapaalla yhden kanssa, vuosia sitten oli vauva ja taapero yhtäaikaa. Musta olis selvää - ja on edelleen- että tässä päivän aikana touhuan kotihommia ja sit ku puoliso tulee niin ollaan yhdessä tai käydään vuorotellen harrastuksissa. Isommat siivoukset tehdään yhdessä ja silloin sanon mitä tehdää missä järjestyksessä, mies on tätä toivonutkin, myöntää että on suurpiirteinen eikä ollenkaan tarkka siisteyden suhteen. Minä taas olen. Kyllähän se nyppii aikuista ihmistä käskyttää, mutta näin tämä nyt toimii. Nyt 15v jälkeen on nähty itsenäisiä imuriintarttumisia ym. Mutta tiskirätti ja vessaharja on vielä liian mystisiä asioita.
En näe miten elämä yksin lasten kanssa helpottuisi, varsinkin kun se siippa on valtaosan vuorokaudesta töissä tai yöunilla.
Kunhan pyykit löytää koriin, siinä ne menee samalla. Astioiden jättämistä en suvaitse mutta muutaman raivarin jälkeen nekin etsiytyy jo keittiöön ja joskus jopa koneeseen asti.
Minä kun olen pääosin kotona, huomaan asioita eri tavalla ja siistin, siivoan ja fiksailen. Kunhan palaan töihin, kumpikin tekee sen minkä ehtii ja jaksaa että yleissiisteys pysyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tapaamiset pitääkin tehdä miehen luona, siellä saa lapsetkin sotkea niin paljon kuin sielu sietää. Sitten nainen voi lähteä yksin tai lasten kanssa omaan siistiin asuntoonsa.
En kannata eroa vauvaperheessä, ellei tietty ole esim. perheväkivalta kyseessä.
Vauva-aikana stressitasot korkealla unenpuutteen vuoksi, ja puoliso tuntuu tekevän kaiken väärin ihan vaan kiusan vuoksi. Lisäksi raskauden ja synnytyksen jälkeiset hormonit...
Olin itse eroamassa ties kuinka monta kertaa, mutta onneksi sitä askelta ei tullut otettua. Lapsen kasvaessa alkaa univelka hellittämään, hormoniryöppy ohi ja ylipäätään aikaa puolisolle on enemmän. Olisi ollut iso virhe, jos olisi erottu.
Eli suosittelen odottamaan. Todnäk olet varsn lapsiarjesta väsynyt ja siksi miehen sotkuisuus tuntuu kupin kaatavalta ongelmalta.
Vierailija kirjoitti:
Oon ite äitiysvapaalla yhden kanssa, vuosia sitten oli vauva ja taapero yhtäaikaa. Musta olis selvää - ja on edelleen- että tässä päivän aikana touhuan kotihommia ja sit ku puoliso tulee niin ollaan yhdessä tai käydään vuorotellen harrastuksissa. Isommat siivoukset tehdään yhdessä ja silloin sanon mitä tehdää missä järjestyksessä, mies on tätä toivonutkin, myöntää että on suurpiirteinen eikä ollenkaan tarkka siisteyden suhteen. Minä taas olen. Kyllähän se nyppii aikuista ihmistä käskyttää, mutta näin tämä nyt toimii. Nyt 15v jälkeen on nähty itsenäisiä imuriintarttumisia ym. Mutta tiskirätti ja vessaharja on vielä liian mystisiä asioita.
En näe miten elämä yksin lasten kanssa helpottuisi, varsinkin kun se siippa on valtaosan vuorokaudesta töissä tai yöunilla.Kunhan pyykit löytää koriin, siinä ne menee samalla. Astioiden jättämistä en suvaitse mutta muutaman raivarin jälkeen nekin etsiytyy jo keittiöön ja joskus jopa koneeseen asti.
Minä kun olen pääosin kotona, huomaan asioita eri tavalla ja siistin, siivoan ja fiksailen. Kunhan palaan töihin, kumpikin tekee sen minkä ehtii ja jaksaa että yleissiisteys pysyy.
Helpottuuhan se, kun lapset kasvavat. Aloittajan mies vaan taantuu vuosi vuodelta, sitä passaamista on ap:lla edessä vielä vuosikymmeniä. Turha luulla, että ap:n mies tekee yhtään enempää vaikka ap:n menisi töihin.
"Keittiön pöydällä on kahvikupin pohjasta jäänyt rengas!!!!".
Ja tässä on se syy, miksi naiset eivät menesty missään. Naisten psyyke ei kestä edes normaalia elämää.
Samaan aikaan miehet rakentavat, puolustavat, innovoivat, ylläpitävät ja rahoittavat yhteiskuntaa, naisten elämä pyörii kahvitahran ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tapaamiset pitääkin tehdä miehen luona, siellä saa lapsetkin sotkea niin paljon kuin sielu sietää. Sitten nainen voi lähteä yksin tai lasten kanssa omaan siistiin asuntoonsa.
Eikö tuo ole aika vaarallista, jos vaikka ruokailuvälineitä on vauvan/taaperon saatavilla?
Vierailija kirjoitti:
Viikonloput miesvihaketjut, osa 47
Ei se ole mitään mievihaa, jos uskaltaa sanoa ääneen, että mies luistaa yhteisistä kotitöistä. Pitäisikö tämäkin epäkohta vaijeta kuoliaaksi? Ettei vain aikuisen miehen mieli pahoitu?
Tämä ongelma on jo jonkin aikaa ollut todellinen, kun naiset eivät enää nykyään olekaan siellä kotona passaamassa aikuista ihmistä vaan tienaamassa sitä leipää perheelle. Miehet eivät ole oikein pysyneet kehityksessä mukana, vaan luulevat, että heillä on edelleen kotona piika, vaikka ei olekkaan. Jotkut miehet kuvittelevat, että työssäkäyvä nainen jaksaa vielä työpäivän päälle passata hänet ja lapset ja pitää kodin kunnossa ihan yksin, kun mies vapaamatkustaa omassa kodissaan.
Suunta on kyllä selvästi muuttumassa. Huomaan sen omien lasteni puolisoissa. Nuoret tytöt eivät enää onneksi ala passata miehiä ja miehetkin tekevät ruokaa ja hoitavat kotia.
Oma mies on vielä vanhaa mallia, ja vaikka molemmat olemme olleet työelämässä, lapset ja ruuanlaitot, pyykkihuolto ja siivoukset jäivät lähes kokonaan minun harteille.
Monesti olen ajatellut, miltä tuntuisi tulla valmiiksi siivottuun kotiin, istua valmiiksi katettuun pöytään syömään jonkun muun valmistamaa ruokaa. Tämä on miehelle jokapäivästä arkea, jota hän tuskin osaa arvostaa.
Sitä, että joku olisi pessyt pyykkini ja vienyt ne oikeille paikoille kaappiin, en pysty edes kuvittelemaan.
Töissä on näitä tällasia uroita, joilta jää kaikki roskat ja rojut siihen pöydälle kun tauko loppuu ja lompsitaan vaan menemään. Minä niiden siivoja joutunut välillä sitten korjailla kun se kahvipöytä alkaa olemaan kuin kaatopaikka. Varmaan kotona sama meininki,kun tottuneet että eukko siivoaa.
Voisivatko olla päiväunilla?