Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies katselee laihempia naisia, sattuu

Vierailija
21.07.2018 |

Ei ole koskaan ennen katsellut muiden naisten perään kuin äärimmäisen harvoin. Ei myöskään ole erityisemmin preferoinut hoikkia naisia, joten siksikin tämä tänä kesänä ilmennyt vilkuilu on pistänyt silmään. Näistä asioista on aiemmin puhuttukin miehen kanssa, mutta ei enää.

Ollaan oltu 10 v. yhdessä ja viimeisen parin vuoden aikana olen lihonut 25 kg vaikean elämäntilanteen seurauksena. Mies on tänä aikana ollut enenevissä määrin seksuaalisesti haluton ja potenut jopa suoritusvaikeuksia, jotka eivät kuulemma johdu minusta. On jo vuosia sitten ilmaissut, että isommat naiset eivät varsinaisesti sytytä, vaikka ei mikään sovinistijuntti olekaan.

Nyt olen aloittanut kuntoremontin terveyssyistä ja toki toivon saavani myös hoikan ja urheilullisen kroppani takaisin. Mietin kuitenkin sitä, että saanko luottamusta mieheen koskaan enää takaisin. Hänellä on oikeus olla haluamatta minua ja haluta muita naisia kun tilanne on mitä on - mutta silti koen, että minullakin olisi oikeusti tuntea itseni halutuksi, kauniiksi ja rakastetuksi myös nyt. Mies ei myöskään juuri kannusta eikä tue minua elämäntapamuutoksessa vaan houkuttelee usein jäämään sohvalle lenkille menemisen sijaan tai kokkaa rasvaa ja kermaa tiriseviä ruokia.

Voinko päästä tästä yli?

Kommentit (121)

Vierailija
41/121 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 kg lähtee kolmessa kuussa pois jos haluaa.

Vierailija
42/121 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea elämäntilanne tai miehesi eivät ole syitä lihomiseesi, vain ainoastaan sinä ja syömisesi itse.

Olet tyypillinen naislapsi, joka keksii selityksiä kaikelle mahdolliselle, kunhan et joudu itse ottamaan mitään vastuuta mistään. Ja teitä riittää naisissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/121 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"koen, että minullakin olisi oikeusti tuntea itseni halutuksi, kauniiksi ja rakastetuksi myös nyt."

25kg ylipainoisena?? Tuohan on järkyttävä kilomäärä.

Ymmärrän, mitä tarkoitat. Mutta ajattele asia näin: jos mies ei halua ja rakasta minua nyt tämän näköisenä, niin mitä hän oikein halusi minussa aiemmin? Tästä se luottamus miehen rakkauteen ja uskollisuuteen on säröilemässä... AP

Entäpä jos asia olisi toisinpäin eli painosi/ulkonäkösi olisi täysin ennallaan, mutta luonteesi ja ajatusmaailmasi olisi kokenut vastaavan kokoluokan muutoksen. Olisiko silloin ok, että mies ei enää haluaisi ja rakastaisi sinua?

Ihminen on kokonaisuus ja jos/kun jokin tässä kokonaisuudessa muuttuu niin tottakai se vaikuttaa. Itse ajattelen lihomista vastaavana muutoksena kuin vaikka sitä, että se oma peruspertti kasvattaisi irokeesin tai vaikka alkaisi yksi kaunis aamu pukeutua kuin gootti.. Tai leikkaisi tukan pois, alkaisi vetämään lisäravinteita ja olisi pian kuin bullmentula.  Pakko myöntää, että oma halukkuus ja rakkauskin saattaisi matkan varrella hieman säröillä.. Tai jopa loppua ihan kokonaan.

N41

Tarkennetaan vielä, että jos se peruspertti kaljuuntuu ihan luonnollisista syistä tai vaikka sairastuu syöpään ja menettää hiuksensa sen takia, niin sillä muutoksella ulkonäössä ei ole yhtään mitään merkitystä.

Riippuu niin asiasta. Mielestäni olemme molemmat kasvaneet ja kehittyneet vuosien mittaan ja moni asia on muuttunut, molemmissa. Silti olemme jatkaneet yhdessä. Olen esimerkiksi itse tullut uskoon, vaikka suhteen alussa olin ateisti, ja mies kyllä hyväksyy sen. Mies taas lopetti kasvissyönnin ja olen sen hyväksynyt. En oletakaan, ettei kumpikaan koskaan muuttuisi. Joku päihdeongelma tmv. voisi kyllä olla kova pala purtavaksi tai vaikka aivovamma niin, että toisen luonne muuttuisi kuin eri ihmiseksi. AP

Vierailija
44/121 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda parempaan ja pystyvämpään mieheen.

Olen pahoillani, mutta minä en eläisi psyykepotilaan kanssa. Kun miehen mieli romahtaa, niin hänen käytöksensä voi muuttua todella ikäväksi.

Vierailija
45/121 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea elämäntilanne tai miehesi eivät ole syitä lihomiseesi, vain ainoastaan sinä ja syömisesi itse.

Olet tyypillinen naislapsi, joka keksii selityksiä kaikelle mahdolliselle, kunhan et joudu itse ottamaan mitään vastuuta mistään. Ja teitä riittää naisissa.

Voi kuule, olen itse vastuussa lihomisesta. Se ei kuitenkaan ollut aloitukseni pääasia. AP

Vierailija
46/121 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassu kommentti 66 prosenttia -"miesleiriin" kuuluvalta. :D

Teitä TODELLA riittää miehissä.

Ei, se läski ei ole lihasta.

ohis

Vierailija
47/121 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"koen, että minullakin olisi oikeusti tuntea itseni halutuksi, kauniiksi ja rakastetuksi myös nyt."

Ymmärrän, mitä tarkoitat. Mutta ajattele asia näin: jos mies ei halua ja rakasta minua nyt tämän näköisenä, niin mitä hän oikein halusi minussa aiemmin? Tästä se luottamus miehen rakkauteen ja uskollisuuteen on säröilemässä... AP

Kylmä fakta on että miesten ihastuminen ja rakkaus on kiinni naisen viehättävästä ulkonäöstä ja hoikkuus vaikuttaa siihen suuresti. 25kg lihominen on suuri petos eikä sen jälkeen voi odottaa enää yhtään mitään.

Jos tämä on totta, niin ei kai tässä auta kuin kaivaa totuus miehestä esiin ja erota sitten. En usko, että itsetuntoni ja luottamus mieheen koskaan toipuvat tästä, vaikka laihtuisinkin, vaan kokemus jää kalvamaan. AP

Oletkohan nyt vähän tekopyhä?

Väitätkö että mikään mitä mies tekisi ei vähentäisi sinun rakkautta häntä kohtaan?

Aika usein kuulee sellaista että kun mies jää työttömäksi niin parisuhde loppuu naisen aloitteesta..

Jäisin miehen rinnalle, jos hän lihoisi tai sairastuisi. Tukisin myös, koska rakastan häntä. Tässä on koettu jo työttömyyttä ja miehen burnout, joihin olen suhtautunut ymmärtäväisesti. Vissiin tekopyhää, mutta olen kyllä naimisiin mennessäni valinnut hänet ja luvannut olla rinnalla myös huonoina aikoina. Väkivalta, pettäminen, rikokset ym. eivät olisi ok, mutta liikakilot ovat aika pientä niihin verrattuna. AP

Nyt haloo! Niinhän miehesikin on rinnallasi, eihän hän käsittääkseni ole eroamassa?

Jos painosi häiritsee sinua itseäsi, teet sille jotain. Ei oma huono itsetuntosi ole mikään syy erota.

Mutta kertokaa nyt rakkaat ihmiset, että miten voin työstää tämän kokemuksen itsetuntooni jättämää kolhua samalla, kun laihdutan? Vai voinko? Tätä tarkoitin koko aloituksella. AP

Vierailija
48/121 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on kommentteja.

Me ollaan oltu 15 vuotta yhdessä ja ollaan molemmat lihottu, laihduttu ja taas lihottu, elämään on kuulunut monenlaista muutakin. Leikkauksia, sairautta jne mutta eivät ne meillä ole vaikuttaneet intiimiinkään kanssakäymiseen. En sitten tiedä olenko erityisen onnekas että olen löytänyt puolison joka ajattelee samalla tavalla, minulle kun ei ainakaan ne kilot tai niiden puuttuminen edes herätä huomiota. Sama rakas ihminen siinä on ja häntä haluan. Se elämänkokemus ja kaiken yli pääseminen tuo vaan lisää halua ja vetoa toiseen.

49/121 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän on aloittanut jo sen laihdutuksen.Mutta ukko ei kannusta eikä tue.Mikä on musta peräti outoa,kyllä kumppania pitää tukea!Joo-o,miehet on visuaalisia otuksia,mut luulis tämänkin otuksen kannustavan eukkoaan terveellisten elämäntapojen tiellä.Kun kerran rouvalla hoikempana figuurit yritystä on.Ap:tähän surettaa se kun ei saa kannustusta,ja kun on häneltäkin mennyt luottamus mieheen.Jos mieheltä mennyt kiinnostus lihoneeseen naiseen.Paska tilanne.Todella paska.Vaikka kilot katoavat,palaako luottamus.?Eikö suhteessa olla myötä -ja vastoinkäymisissä?

Nykyajan parisuhteet perustuu ihan vääriin asioihin.Johonkin ulkonäköön,kauneuteen joka on katoavaista-jokainen muuttuu ainakin vanhetessaan.Tulee harmaita hiuksia,kaljuja päitä,ryppystä nahkaa,roikkuvia ruumiinosia,kipuja,kolotusta..

Vierailija
50/121 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän varmaan halusi aikoinaan koko paketin eli myöskin sen hoikan, urheilullisen vartalon. Ei hänellä mitään velvollisuutta ole pitää sinua nykyiselläsi yhtä viehättävänä tai väittää sinulle niin. Jos rakkaus on aitoa, eihän se tuosta katoa, mutta sille ei mitään voi eikä häntä voi syyttää, jos olemuksesi ei yhtä paljon silmää miellytä ja himota kuin ehkä ennen. Laihduttaminen olisi luultavasti parasta sekä terveydellesi että parisuhteelle. Tsemppiä!

Ja lisätään vielä, että en ole missään välissä väittänyt, että miehen pitäisi pitää minua nyt viehättävänä tai valehdella asiasta. Olen vaan todella, todella, todella surullinen siitä, ettei hän voi pitää minua viehättävänä nyt. Kuten sanoin, hänellä on täysi oikeus siihen. AP

Vierailija
51/121 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä6349 kirjoitti:

No voin kertoa aivan suoraan että kun minä aloin lihoamaan niin silloin vaan tapahtui kaikenlaista. Rikkinäinen ihmissuhde joka päättyi, myös alistusta ja väkivaltaakin. Olin jo nuoresta saakka ollut pyylevä mutta se että painan nykyään 230 kiloa leveiden lanteideni lisäksi tekee elämäni aika tukalaksi. Tiedän että ex mieheni häpeää minua mutta ainakin lähibaareissa on ollut ottajia. Monesti vaan mietin että olenko niille vaan lohduke koska mitään jatkoa ei ole kuulunut. T Teija ja leveät lanteet

Jepjep. 230-kiloisena tuskin pääsisit edes liikkeelle, saati mahtuisit sen lähibaarin ovesta sisään. "Lohdukkeen" kaipaajat olisivat epäilemättä myös varsin marginaalinen joukko.

Vierailija
52/121 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule, olen itse vastuussa lihomisesta. Se ei kuitenkaan ollut aloitukseni pääasia. AP

Silti olet joko tietoisesti tai tiedostamatta purkamassa pahaa oloasi ja vierittämässä syitä miehesi niskoille.

Kehität "ongelman" jonka varjolla oma ongelmasi tuntuu pienemmältä.

Perusteellista itsepetosta ja naisille tyypillistä turhaa draamailua.

Vierailija
53/121 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei laihduttaminen ole minulle ongelma eikä aloituksen aihe. Ongelma on se, että vaikka olen laihtunut niin tuntuu edelleen p a s kalta enkä usko voivani luottaa miehen rakkauteen jatkossa, olin sitten 50- tai 150-kiloinen. AP

Vierailija
54/121 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin nopea laihdutustahti on kyllä terveydelle vaarallinen, ja kitudieteillä kilot tulee korkojen kera takasin. Puoli kiloa viikossa on hyvä tahti laihtua, terveellisellä elämän tavalla!

Vierailija
55/121 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se vaikea elämäntilanne vaikuttaa mieheesikin ja on osasyy halujen katoamiselle. Itsetuntosi tuntuu olevan myös aika alhaalla ja se on myös melkoinen turn off, pahempu kuin liikakilot. Tai ehkä mieskin on huomannut että joku kalvaa sua eikä tiedä miten suhtautua. Musta kyllä ylireagoit jos mies ei ole sanonut mitään tai tehnyt mitään, pientä katseen harhailua ei voi paheksua kymmenen vuoden liiton jälkeen. Huomaisitko sitä edes jos olisit sinut itsesi kanssa? Musta kasaat nyt vähän liikaa miehes harteille. Otapa askel kerrallaan, eka kuntoremontti, kiloja alas ja sit juttelette miehen kans kunnolla onko hampaan kolossa jotain..

Vierailija
56/121 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ulkonäön ihannoijat ovat pinnallisia, blaablaablaa".

Ja silti te naiset olette se itsekäs ja pinnallinen sukupuoli. Aloittajakaan ei varmasti olisi aikanaan pariutunut liikalihavan miehen kanssa.

Vierailija
57/121 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti olet joko tietoisesti tai tiedostamatta purkamassa pahaa oloasi ja vierittämässä syitä miehesi niskoille.

Kehität "ongelman" jonka varjolla oma ongelmasi tuntuu pienemmältä.

Perusteellista itsepetosta ja naisille tyypillistä turhaa draamailua.

Niin, puran pahaa oloani koska minulla on paha olla kilojeni kanssa (terveyskin mennyt) ja mieskin taitaa minua inhota. Oletpa melkoinen Sherlock päätelmiesi kanssa. Voitkin seuraavaksi kertoa, että mitä ihmettä minun pitäisi tehdä laihdutuksen lisäksi parantaakseni tilannetta? AP

Vierailija
58/121 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hö. Miehesi rakastaa sinua. Anna jo olla. Jos on paha olla, mene itse ulos ja katsele ympärillesi. Saat sitte itse enemmän muilta mieheiltä huomiota ja miehesi on mustis, kun olet saanu itses kuntoon. Saat itsetunnon kohotuksen ja kostosi siinä sitte.

Vierailija
59/121 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen vastauksia tässä ketjussa on? Kyllähän parisuhteen pitäisi perustua muullekin, kuin ulkonäölle, statukselle tms. ulkoisille asioille. Ainakin todellisen, elinikäisen kumppanuuden. Muu on pelkkää pintaa, kunhan vaan luonteet, arvot ja huumorintaju kohtaavat. En yhtään ihmettele että aloittajalla on vaikeaa.

Tietenkin parisuhde perustuu muullekin kuin ulkonäölle mutta kyllä kaikkien miesten seksihalut kaikkoavat jos tulee tuollainen +25kg lisää kroppaan ja jos seksi loppuu niin mitä on jäljellä? Voiko parisuhde perustua pelkkään ystävyyteen ilman että voisi pitää toista haluttavana?

Valitan mutta on miehiä jotka tykkää myös isommista naisista ei kaikki "laudoista" tykkää. pitkissä suhteissa ulkonäöllä ei ole enään niin suurta merkitystä. Kyllä se on vaan niin että yhdessä olo, läheisyys, kunnioitus, luotettavuus ja aito rakkaus on kaikista tärkeimmät kuin ulkonäkö. Tulkaa sitten arvostelemaan kun olette olleet yli 20v yhdessä niin ylä kuin ala mäkineen

Vierailija
60/121 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän pettymyksesi. Mies paljastuikin pinnalliseksi pelleksi, vaikka voisi vaan tukea sinua lahdutuksessa ja tsempata. Onkohan ukko rakastunut alkuunkaan?