Mies katselee laihempia naisia, sattuu
Ei ole koskaan ennen katsellut muiden naisten perään kuin äärimmäisen harvoin. Ei myöskään ole erityisemmin preferoinut hoikkia naisia, joten siksikin tämä tänä kesänä ilmennyt vilkuilu on pistänyt silmään. Näistä asioista on aiemmin puhuttukin miehen kanssa, mutta ei enää.
Ollaan oltu 10 v. yhdessä ja viimeisen parin vuoden aikana olen lihonut 25 kg vaikean elämäntilanteen seurauksena. Mies on tänä aikana ollut enenevissä määrin seksuaalisesti haluton ja potenut jopa suoritusvaikeuksia, jotka eivät kuulemma johdu minusta. On jo vuosia sitten ilmaissut, että isommat naiset eivät varsinaisesti sytytä, vaikka ei mikään sovinistijuntti olekaan.
Nyt olen aloittanut kuntoremontin terveyssyistä ja toki toivon saavani myös hoikan ja urheilullisen kroppani takaisin. Mietin kuitenkin sitä, että saanko luottamusta mieheen koskaan enää takaisin. Hänellä on oikeus olla haluamatta minua ja haluta muita naisia kun tilanne on mitä on - mutta silti koen, että minullakin olisi oikeusti tuntea itseni halutuksi, kauniiksi ja rakastetuksi myös nyt. Mies ei myöskään juuri kannusta eikä tue minua elämäntapamuutoksessa vaan houkuttelee usein jäämään sohvalle lenkille menemisen sijaan tai kokkaa rasvaa ja kermaa tiriseviä ruokia.
Voinko päästä tästä yli?
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen vastauksia tässä ketjussa on? Kyllähän parisuhteen pitäisi perustua muullekin, kuin ulkonäölle, statukselle tms. ulkoisille asioille. Ainakin todellisen, elinikäisen kumppanuuden. Muu on pelkkää pintaa, kunhan vaan luonteet, arvot ja huumorintaju kohtaavat. En yhtään ihmettele että aloittajalla on vaikeaa.
Tietenkin parisuhde perustuu muullekin kuin ulkonäölle mutta kyllä kaikkien miesten seksihalut kaikkoavat jos tulee tuollainen +25kg lisää kroppaan ja jos seksi loppuu niin mitä on jäljellä? Voiko parisuhde perustua pelkkään ystävyyteen ilman että voisi pitää toista haluttavana?
Halu ja seksuaalisuus syntyvät muistakin asioista kuin vaa'an lukemasta.
Vierailija kirjoitti:
En nyt oikein ymmärrä ajatustasi. Sinulla on mielestäsi oikeus tuntea niin ja näin, ja miehesi pitää se tuntemus sinulle tuottaa, ja kuitenkin hän saa pitää mistä haluaa eikä tarvi valehdella? Kysehän on itsetunnosta, eikä sitä muut voi antaa - sen pitää tulla ihmisestä itsestään.
Kyllähän hyvän ihmissuhteen pitäisi ylikilotkin kestää, mutta ei ne kaikki ole niin hyviä.
Niin. Meidän suhde ei taida olla niin hyvä ja se tässä ahdistaa. Miehen ei tarvitse tuottaa minulle mitään, mutta huonohan sellainen suhde on, jossa ei tule hyväksytyksi omana itsenään. Siksi puhun "oikeudesta" tuntea itseni halutuksi - mitä teen suhteella, jossa näin ei ole? Miehellä on myös oikeus omiin mieltymyksiinsä ja tunteisiinsa. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen vastauksia tässä ketjussa on? Kyllähän parisuhteen pitäisi perustua muullekin, kuin ulkonäölle, statukselle tms. ulkoisille asioille. Ainakin todellisen, elinikäisen kumppanuuden. Muu on pelkkää pintaa, kunhan vaan luonteet, arvot ja huumorintaju kohtaavat. En yhtään ihmettele että aloittajalla on vaikeaa.
Tietenkin parisuhde perustuu muullekin kuin ulkonäölle mutta kyllä kaikkien miesten seksihalut kaikkoavat jos tulee tuollainen +25kg lisää kroppaan ja jos seksi loppuu niin mitä on jäljellä? Voiko parisuhde perustua pelkkään ystävyyteen ilman että voisi pitää toista haluttavana?
Ohis, mutta on olemassa jopa suhteita, joissa ei harrasteta seksiä koskaan esim. toisen tai molemminpuolisen sairauden vuoksi. Jos toista oikeasti rakastaa, niin ulkonäkö ja seksi ovat vain osa suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halu ja seksuaalisuus syntyvät muistakin asioista kuin vaa'an lukemasta.
Miesten seksuaalisuus on visuaalista. Jos nainen näyttää vastenmieliseltä niin ei penis halua kovettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"koen, että minullakin olisi oikeusti tuntea itseni halutuksi, kauniiksi ja rakastetuksi myös nyt."
25kg ylipainoisena?? Tuohan on järkyttävä kilomäärä.
Ymmärrän, mitä tarkoitat. Mutta ajattele asia näin: jos mies ei halua ja rakasta minua nyt tämän näköisenä, niin mitä hän oikein halusi minussa aiemmin? Tästä se luottamus miehen rakkauteen ja uskollisuuteen on säröilemässä... AP
Kylmä fakta on että miesten ihastuminen ja rakkaus on kiinni naisen viehättävästä ulkonäöstä ja hoikkuus vaikuttaa siihen suuresti. 25kg lihominen on suuri petos eikä sen jälkeen voi odottaa enää yhtään mitään.
Jos tämä on totta, niin ei kai tässä auta kuin kaivaa totuus miehestä esiin ja erota sitten. En usko, että itsetuntoni ja luottamus mieheen koskaan toipuvat tästä, vaikka laihtuisinkin, vaan kokemus jää kalvamaan. AP
No voi hitto kertokaa nyt alapeukuttajat minulle sitten, että miten voin päästä tästä yli? Luulin saavani palstalla vertaistukea kipeässä asiassa, mutta olin näemmä unohtanut, että ylipainoisena sitä ei saa. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"koen, että minullakin olisi oikeusti tuntea itseni halutuksi, kauniiksi ja rakastetuksi myös nyt."
Ymmärrän, mitä tarkoitat. Mutta ajattele asia näin: jos mies ei halua ja rakasta minua nyt tämän näköisenä, niin mitä hän oikein halusi minussa aiemmin? Tästä se luottamus miehen rakkauteen ja uskollisuuteen on säröilemässä... AP
Kylmä fakta on että miesten ihastuminen ja rakkaus on kiinni naisen viehättävästä ulkonäöstä ja hoikkuus vaikuttaa siihen suuresti. 25kg lihominen on suuri petos eikä sen jälkeen voi odottaa enää yhtään mitään.
Onko syöpään sairastuminen tai halvaantuminen myös petos? Tsiisus mitä porukkaa täällä taas on.
Mitä järkeä verrata syöpään tai halvaantumiseen. Ylipaino on lähes aina oma vika.
Voisiko miehen burnout olla syynä haluttomuuteen?
Olet mielestäni rohkea ja hyvä ihminen, kun olet joutunut kokemaan elämän psyykkisesti sairastuneen miehen rinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä on totta, niin ei kai tässä auta kuin kaivaa totuus miehestä esiin ja erota sitten. En usko, että itsetuntoni ja luottamus mieheen koskaan toipuvat tästä, vaikka laihtuisinkin, vaan kokemus jää kalvamaan. AP
No voi hitto kertokaa nyt alapeukuttajat minulle sitten, että miten voin päästä tästä yli? Luulin saavani palstalla vertaistukea kipeässä asiassa, mutta olin näemmä unohtanut, että ylipainoisena sitä ei saa. AP
Ratkaisu on että laihdutat ja lopetat vaatimasta että miehesi pitäisi sinua haluttavana ennen kuin olet normaalipainoinen.
Mun vaimo varoitti että voi lihoa vanhempana. Mitäpä tuosta antaa lihoa jos niin käy. Kuitenkin hän on minun , kokonaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko syöpään sairastuminen tai halvaantuminen myös petos? Tsiisus mitä porukkaa täällä taas on.
Mitä järkeä verrata syöpään tai halvaantumiseen. Ylipaino on lähes aina oma vika.
No jos miehet on niin pinnallisia sikoja, etteivät ylipainoa kestä SAATI edes tue puolisoitaan pääsemään kiloista eroon, niin kannattaa varmaan kaikkien naisten pysyä jatkossa erossa koko sukupuolesta. Oli kilot itse hankittuja tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt oikein ymmärrä ajatustasi. Sinulla on mielestäsi oikeus tuntea niin ja näin, ja miehesi pitää se tuntemus sinulle tuottaa, ja kuitenkin hän saa pitää mistä haluaa eikä tarvi valehdella? Kysehän on itsetunnosta, eikä sitä muut voi antaa - sen pitää tulla ihmisestä itsestään.
Kyllähän hyvän ihmissuhteen pitäisi ylikilotkin kestää, mutta ei ne kaikki ole niin hyviä.
Niin. Meidän suhde ei taida olla niin hyvä ja se tässä ahdistaa. Miehen ei tarvitse tuottaa minulle mitään, mutta huonohan sellainen suhde on, jossa ei tule hyväksytyksi omana itsenään. Siksi puhun "oikeudesta" tuntea itseni halutuksi - mitä teen suhteella, jossa näin ei ole? Miehellä on myös oikeus omiin mieltymyksiinsä ja tunteisiinsa. AP
Ai mitä teet suhteella? Onko todellakin ihailluksi tuleminen se tärkein asia suhteessa? Kun mies ei halua ja ihaile sinua ylikilojesi takia ja silmäilee laihoja naisia, ainoa reaktio on erota? Viis siitä mitä mies haluaa, mitä kaikkea yhteistä ja mukavaa on? Tärkeintä on SINUN tunteesi olla haluttu? Voi olla, että suhde ei ole hyvä, mutta ei sinäkään kuulosta sitä kovin arvostavan, jos se tuohon kaatuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäpä jos asia olisi toisinpäin eli painosi/ulkonäkösi olisi täysin ennallaan, mutta luonteesi ja ajatusmaailmasi olisi kokenut vastaavan kokoluokan muutoksen. Olisiko silloin ok, että mies ei enää haluaisi ja rakastaisi sinua?
Ihminen on kokonaisuus ja jos/kun jokin tässä kokonaisuudessa muuttuu niin tottakai se vaikuttaa. Itse ajattelen lihomista vastaavana muutoksena kuin vaikka sitä, että se oma peruspertti kasvattaisi irokeesin tai vaikka alkaisi yksi kaunis aamu pukeutua kuin gootti.. Tai leikkaisi tukan pois, alkaisi vetämään lisäravinteita ja olisi pian kuin bullmentula. Pakko myöntää, että oma halukkuus ja rakkauskin saattaisi matkan varrella hieman säröillä.. Tai jopa loppua ihan kokonaan.
N41
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisu on että laihdutat ja lopetat vaatimasta että miehesi pitäisi sinua haluttavana ennen kuin olet normaalipainoinen.
En vaadikaan. Mutta kun kiloja on alkanut nyt tippua elämäntapamuutoksen myötä, on samalla alkanut tuntua siltä, että arvet suhteelle ovat pysyviä. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletkohan nyt vähän tekopyhä?
Väitätkö että mikään mitä mies tekisi ei vähentäisi sinun rakkautta häntä kohtaan?
Aika usein kuulee sellaista että kun mies jää työttömäksi niin parisuhde loppuu naisen aloitteesta..
Jäisin miehen rinnalle, jos hän lihoisi tai sairastuisi. Tukisin myös, koska rakastan häntä. Tässä on koettu jo työttömyyttä ja miehen burnout, joihin olen suhtautunut ymmärtäväisesti. Vissiin tekopyhää, mutta olen kyllä naimisiin mennessäni valinnut hänet ja luvannut olla rinnalla myös huonoina aikoina. Väkivalta, pettäminen, rikokset ym. eivät olisi ok, mutta liikakilot ovat aika pientä niihin verrattuna. AP
Nyt haloo! Niinhän miehesikin on rinnallasi, eihän hän käsittääkseni ole eroamassa?
Jos painosi häiritsee sinua itseäsi, teet sille jotain. Ei oma huono itsetuntosi ole mikään syy erota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän varmaan halusi aikoinaan koko paketin eli myöskin sen hoikan, urheilullisen vartalon. Ei hänellä mitään velvollisuutta ole pitää sinua nykyiselläsi yhtä viehättävänä tai väittää sinulle niin. Jos rakkaus on aitoa, eihän se tuosta katoa, mutta sille ei mitään voi eikä häntä voi syyttää, jos olemuksesi ei yhtä paljon silmää miellytä ja himota kuin ehkä ennen. Laihduttaminen olisi luultavasti parasta sekä terveydellesi että parisuhteelle. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäpä jos asia olisi toisinpäin eli painosi/ulkonäkösi olisi täysin ennallaan, mutta luonteesi ja ajatusmaailmasi olisi kokenut vastaavan kokoluokan muutoksen. Olisiko silloin ok, että mies ei enää haluaisi ja rakastaisi sinua?
Ihminen on kokonaisuus ja jos/kun jokin tässä kokonaisuudessa muuttuu niin tottakai se vaikuttaa. Itse ajattelen lihomista vastaavana muutoksena kuin vaikka sitä, että se oma peruspertti kasvattaisi irokeesin tai vaikka alkaisi yksi kaunis aamu pukeutua kuin gootti.. Tai leikkaisi tukan pois, alkaisi vetämään lisäravinteita ja olisi pian kuin bullmentula. Pakko myöntää, että oma halukkuus ja rakkauskin saattaisi matkan varrella hieman säröillä.. Tai jopa loppua ihan kokonaan.
N41
Tarkennetaan vielä, että jos se peruspertti kaljuuntuu ihan luonnollisista syistä tai vaikka sairastuu syöpään ja menettää hiuksensa sen takia, niin sillä muutoksella ulkonäössä ei ole yhtään mitään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai mitä teet suhteella? Onko todellakin ihailluksi tuleminen se tärkein asia suhteessa? Kun mies ei halua ja ihaile sinua ylikilojesi takia ja silmäilee laihoja naisia, ainoa reaktio on erota? Viis siitä mitä mies haluaa, mitä kaikkea yhteistä ja mukavaa on? Tärkeintä on SINUN tunteesi olla haluttu? Voi olla, että suhde ei ole hyvä, mutta ei sinäkään kuulosta sitä kovin arvostavan, jos se tuohon kaatuu.
Luette minua nyt kuin piru Raamattua. Ei ole tärkeintä. Mutta jos mies ei halua minua ja pitää minua vastenmielisenä, niin ihan totta: mitä merkitystä koko suhteella on? Minulla on painon takia jo valmiiksi vaikeaa (syömishäiriötausta) ja nyt vielä erityisen vaikeaa, kun mies ei halua. Mieluummin olisin yksin kuin pakotan miehen olemaan ylipainoisen naisen kanssa. AP
pullava pullava pullava pitko mielessä
Vierailija kirjoitti:
On tekopyhää väittää, ettei ulkonäöllä ole merkitystä. Varsinkin miehille sillä on. Rakkaus, välittäminen, kumppanuus varmaan kestävät yhtä ja toista suhteessa, jos ovat aitoa. Mutta eivät ne pelkästään saa k*llia pystyyn.