Mies katselee laihempia naisia, sattuu
Ei ole koskaan ennen katsellut muiden naisten perään kuin äärimmäisen harvoin. Ei myöskään ole erityisemmin preferoinut hoikkia naisia, joten siksikin tämä tänä kesänä ilmennyt vilkuilu on pistänyt silmään. Näistä asioista on aiemmin puhuttukin miehen kanssa, mutta ei enää.
Ollaan oltu 10 v. yhdessä ja viimeisen parin vuoden aikana olen lihonut 25 kg vaikean elämäntilanteen seurauksena. Mies on tänä aikana ollut enenevissä määrin seksuaalisesti haluton ja potenut jopa suoritusvaikeuksia, jotka eivät kuulemma johdu minusta. On jo vuosia sitten ilmaissut, että isommat naiset eivät varsinaisesti sytytä, vaikka ei mikään sovinistijuntti olekaan.
Nyt olen aloittanut kuntoremontin terveyssyistä ja toki toivon saavani myös hoikan ja urheilullisen kroppani takaisin. Mietin kuitenkin sitä, että saanko luottamusta mieheen koskaan enää takaisin. Hänellä on oikeus olla haluamatta minua ja haluta muita naisia kun tilanne on mitä on - mutta silti koen, että minullakin olisi oikeusti tuntea itseni halutuksi, kauniiksi ja rakastetuksi myös nyt. Mies ei myöskään juuri kannusta eikä tue minua elämäntapamuutoksessa vaan houkuttelee usein jäämään sohvalle lenkille menemisen sijaan tai kokkaa rasvaa ja kermaa tiriseviä ruokia.
Voinko päästä tästä yli?
Kommentit (121)
Lisäänpä vielä, että mies on kuitenkin käsitellyt painoasiaa kanssani todella varovaisesti, eli ei ole laukonut mitään erityisen typerää. Siitä sentään pisteet hänelle, mutta valitettavasti tiedän nykyisen ulkomuotoni häiritsevän häntä, vaikka pidänkin muuten huolen itsestäni ja tykkään laittautua sekä pukeutua hyvin. AP
Vierailija kirjoitti:
Nyyh nyyh taas. Keksi joku uusi tarina.
Pääsenpä kerrankin sanomaan tämän itse: olisikin provo. Mieluusti ottaisin nämä kilot sekä parisuhde- ja itsetunto-ongelmat vain kuvitteellisina. AP
"koen, että minullakin olisi oikeusti tuntea itseni halutuksi, kauniiksi ja rakastetuksi myös nyt."
25kg ylipainoisena?? Tuohan on järkyttävä kilomäärä.
Vierailija kirjoitti:
"koen, että minullakin olisi oikeusti tuntea itseni halutuksi, kauniiksi ja rakastetuksi myös nyt."
Ymmärrän, mitä tarkoitat. Mutta ajattele asia näin: jos mies ei halua ja rakasta minua nyt tämän näköisenä, niin mitä hän oikein halusi minussa aiemmin? Tästä se luottamus miehen rakkauteen ja uskollisuuteen on säröilemässä... AP
Oikeus tuntea? Kuka sellaisia oikeuksia jakelee?
Edellisessä suhteessani loppui seksi, eikä mies koskaan antanut ymmärtää, että se johtuisi painostani, mutta myöhemmin olen kyllä ajatellut, että se niin on. Ole onnellinen, kun miehesi ei suoraan hauku sinua, vaikkei pidäkään läskeistä. On suhteita, jotka on loppuneet siihen, kun nainen lihoo ja mies lähtee sen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, mitä tarkoitat. Mutta ajattele asia näin: jos mies ei halua ja rakasta minua nyt tämän näköisenä, niin mitä hän oikein halusi minussa aiemmin? Tästä se luottamus miehen rakkauteen ja uskollisuuteen on säröilemässä... AP
Kylmä fakta on että miesten ihastuminen ja rakkaus on kiinni naisen viehättävästä ulkonäöstä ja hoikkuus vaikuttaa siihen suuresti. 25kg lihominen on suuri petos eikä sen jälkeen voi odottaa enää yhtään mitään.
Mies ei saa tykätä normaalelista naisita, koska kumppani ei ole normaali. Pitäisi valehdella, koska naiset ovat tottuneita siihen, että kaikista asioista valehdellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylmä fakta on että miesten ihastuminen ja rakkaus on kiinni naisen viehättävästä ulkonäöstä ja hoikkuus vaikuttaa siihen suuresti. 25kg lihominen on suuri petos eikä sen jälkeen voi odottaa enää yhtään mitään.
Jos tämä on totta, niin ei kai tässä auta kuin kaivaa totuus miehestä esiin ja erota sitten. En usko, että itsetuntoni ja luottamus mieheen koskaan toipuvat tästä, vaikka laihtuisinkin, vaan kokemus jää kalvamaan. AP
No voin kertoa aivan suoraan että kun minä aloin lihoamaan niin silloin vaan tapahtui kaikenlaista. Rikkinäinen ihmissuhde joka päättyi, myös alistusta ja väkivaltaakin. Olin jo nuoresta saakka ollut pyylevä mutta se että painan nykyään 230 kiloa leveiden lanteideni lisäksi tekee elämäni aika tukalaksi. Tiedän että ex mieheni häpeää minua mutta ainakin lähibaareissa on ollut ottajia. Monesti vaan mietin että olenko niille vaan lohduke koska mitään jatkoa ei ole kuulunut. T Teija ja leveät lanteet
Vierailija kirjoitti:
Oikeus tuntea? Kuka sellaisia oikeuksia jakelee?
Edellisessä suhteessani loppui seksi, eikä mies koskaan antanut ymmärtää, että se johtuisi painostani, mutta myöhemmin olen kyllä ajatellut, että se niin on. Ole onnellinen, kun miehesi ei suoraan hauku sinua, vaikkei pidäkään läskeistä. On suhteita, jotka on loppuneet siihen, kun nainen lihoo ja mies lähtee sen takia.
Sanotaan sitten että on minulla mielestäni oikeus olla tuntematta itseäni vastenmieliseksi mieheni silmissä. Ei miehen tarvitse valehdella eikä peitellä totuutta. Mutta jos hän ei halua minua, niin kärsin kiloistani mieluummin yksin kuin vielä häpeän niitä siihen lisäksi parisuhteessa... AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä on totta, niin ei kai tässä auta kuin kaivaa totuus miehestä esiin ja erota sitten. En usko, että itsetuntoni ja luottamus mieheen koskaan toipuvat tästä, vaikka laihtuisinkin, vaan kokemus jää kalvamaan. AP
Oletkohan nyt vähän tekopyhä?
Väitätkö että mikään mitä mies tekisi ei vähentäisi sinun rakkautta häntä kohtaan?
Aika usein kuulee sellaista että kun mies jää työttömäksi niin parisuhde loppuu naisen aloitteesta..
Vierailija kirjoitti:
Mies ei saa tykätä normaalelista naisita, koska kumppani ei ole normaali. Pitäisi valehdella, koska naiset ovat tottuneita siihen, että kaikista asioista valehdellaan.
Siis nimenomaan SAA tykätä mistä haluaa eikä tarvitse valehdella minulle vain säästääkseen tunteitani. Mutta jos mies ei enää pidä minusta, emme taida yhteisistä vuosista huolimatta olla oikeat toisillemme - pelkkä ystävyys ei nähtävästi riitä. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletkohan nyt vähän tekopyhä?
Väitätkö että mikään mitä mies tekisi ei vähentäisi sinun rakkautta häntä kohtaan?
Aika usein kuulee sellaista että kun mies jää työttömäksi niin parisuhde loppuu naisen aloitteesta..
Jäisin miehen rinnalle, jos hän lihoisi tai sairastuisi. Tukisin myös, koska rakastan häntä. Tässä on koettu jo työttömyyttä ja miehen burnout, joihin olen suhtautunut ymmärtäväisesti. Vissiin tekopyhää, mutta olen kyllä naimisiin mennessäni valinnut hänet ja luvannut olla rinnalla myös huonoina aikoina. Väkivalta, pettäminen, rikokset ym. eivät olisi ok, mutta liikakilot ovat aika pientä niihin verrattuna. AP
No pitäisiköhän sun katsoo ihan peiliin ja TEHDÄ itsellesi jotakin???
Mitä ihmeen vastauksia tässä ketjussa on? Kyllähän parisuhteen pitäisi perustua muullekin, kuin ulkonäölle, statukselle tms. ulkoisille asioille. Ainakin todellisen, elinikäisen kumppanuuden. Muu on pelkkää pintaa, kunhan vaan luonteet, arvot ja huumorintaju kohtaavat. En yhtään ihmettele että aloittajalla on vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
No pitäisiköhän sun katsoo ihan peiliin ja TEHDÄ itsellesi jotakin???
Olen jo aloittanut, mutta sillä ei ole mitään merkitystä. Rikki mennyttä ei saa korjattua vain sillä, että laihdun. AP
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen vastauksia tässä ketjussa on? Kyllähän parisuhteen pitäisi perustua muullekin, kuin ulkonäölle, statukselle tms. ulkoisille asioille. Ainakin todellisen, elinikäisen kumppanuuden. Muu on pelkkää pintaa, kunhan vaan luonteet, arvot ja huumorintaju kohtaavat. En yhtään ihmettele että aloittajalla on vaikeaa.
Tietenkin parisuhde perustuu muullekin kuin ulkonäölle mutta kyllä kaikkien miesten seksihalut kaikkoavat jos tulee tuollainen +25kg lisää kroppaan ja jos seksi loppuu niin mitä on jäljellä? Voiko parisuhde perustua pelkkään ystävyyteen ilman että voisi pitää toista haluttavana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko syöpään sairastuminen tai halvaantuminen myös petos? Tsiisus mitä porukkaa täällä taas on.
Nyyh nyyh taas. Keksi joku uusi tarina.