Tiedän, olen tietoisesti rakentanut itselleni oman kuplan (yo, RUK, maisteri, palkka 5k€/kk)
Ja nyt kun olen hetken aikaa seurannut lapsen kavereiden perheitä olen järkyttynyt. Meno täysin se, mitä pakenen. Kouluttamatonta, työtöntä sakkia. Armeijat jääneet kesken. Mt-ongelmia.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt kun olen hetken aikaa seurannut lapsen kavereiden perheitä olen järkyttynyt. Meno täysin se, mitä pakenen. Kouluttamatonta, työtöntä sakkia. Armeijat jääneet kesken. Mt-ongelmia.
Oot sä KOVA! No et todellakaan, vaan vihoviimonen ääliö. Mee nyt pois täältä. Nolo. 😑
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot sä KOVA! No et todellakaan, vaan vihoviimonen ääliö. Mee nyt pois täältä. Nolo. 😑
Tais osua arkaan paikkaan ap:n viesti?
Oliko RUK:n käyminen mielestäsi 60k€ arvoinen kokemus? Itse tienaan hieman vähemmän, mutta armeijan skippaamalla sain vuoden tienestit lisää
Miksi palkkasi on noin pieni, jos sinulla kuitenkin on ylempi korkeakoulututkinto? Oletko julkisella puolella?
Sano nyt vielä että olet jollain it-alalla niin kupla on täydellinen.
Vierailija kirjoitti:
Aika vähän liksaa. Miksi yo kun kerran opiskelit myöhemmin maisteriksi?
Lähinnä siksi, että 15-vuotiaana pääsin amis-ihmisistä eroon. Sama valinta oli RUK:in kohdalla. En halunnut katsella vätyksiä kuutta kuukautta.
Onhan Cheekilläkin mt- ongelmia.. kaiken voi aina menettää btw.
Onhan tuo viiden kilon kuukausipalkka ihan jees, jos työ on leppoisaa ja ilman kummempaa vastuuta niin mikäs siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä siksi, että 15-vuotiaana pääsin amis-ihmisistä eroon. Sama valinta oli RUK:in kohdalla. En halunnut katsella vätyksiä kuutta kuukautta.
Etkä silti päässyt amis-ihmisistä eroon. Vatuttaako :D
Vierailija kirjoitti:
Oliko RUK:n käyminen mielestäsi 60k€ arvoinen kokemus? Itse tienaan hieman vähemmän, mutta armeijan skippaamalla sain vuoden tienestit lisää
Kuului omien haaveiden listaan. Mielestäni armeija on monelle nuorelle hyvä paikka etsiä omaa selkärankaa.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi palkkasi on noin pieni, jos sinulla kuitenkin on ylempi korkeakoulututkinto? Oletko julkisella puolella?
Olen 3-kymppinen, niin mielestäni tämä on hyvä palkka tähän työtehtävään. Mikäli vastuu ja palkka nousee lisää, verotus leikkaa siitä liian paljon pois. Ei stressin arvoista.
Mt-ongelmia ja työttömyyttä on kuule myös maistereilla ja RUK:n käyneillä.
Varmaan harmittaa kun nousin ammattikoulusta samoihin palkkoihin. Työelämässäkin olen todennäköisesti viettänyt ainakin 6 vuotta enemmän kuin sinä jos oltaisiin samanikäisiä, tämä tarkoitti uran alussa ehkä noin 40k€/vuosi. Laske siitä että saatko minua ikinä työtä tekemällä kiinni, jos kilpailuhenkinen olet.
No, todellinen sivistys onkin jotain muuta kuin kirjainsarjoja vauvapalstalla. Ehkä sinun pitäisi valita asuinpaikkasi tarkemmin? Toki tuolla liksalla on vaikea päästä Westendin taloihin käsiksi.
Huvittaa tuo yo listan alussa, pidätkö oikeasti sitä jonain saavutuksena? Maisterit yleensä ovat ylioppilaita, että siksikin turha.
-Yo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 3-kymppinen, niin mielestäni tämä on hyvä palkka tähän työtehtävään. Mikäli vastuu ja palkka nousee lisää, verotus leikkaa siitä liian paljon pois. Ei stressin arvoista.
Laskentatoimi taisi jäädä valitsematta...
Lol. Onko säälittävämpää kuin keulia jollakin RUK:in käymisellä?
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa tuo yo listan alussa, pidätkö oikeasti sitä jonain saavutuksena? Maisterit yleensä ovat ylioppilaita, että siksikin turha.
-Yo
Ylioppilas ei ole nykyään paljon mitään.
Seuraava tavoite on hankkia asunto alueelta jossa ei ole luusereita naapureina.