Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun menet lapsen kanssa Superparkiin/HopLopiin, miksi itse jäät istumaan?

Vierailija
21.07.2018 |

Jos vaivaudut lapsen kanssa lähtemään vaikka sinne Superparkiin, niin miksi et itse samalla liiku? Lähes jokainen vanhempi joka on ladten kanssa kyseisiin paikkoihin tullut, istuu tai pönöttää farkut jalassa siellä. Menkää hyvänen aika itsekin liikkumaan! Trampoliinille, kiipeilemään, mitä vaan. Se on hauskaa, ei noloa!

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ehdottomasti mukaan vaan! Tekee hyvää koko perheelle ja lapset tykkää jos vanhemmat osallistuu.

Itse olen kunnallinen pph ja tehdään paljon yhdessä muiden seudun perhepäivähoitajien kanssa reissuja ja kaikki muut hoitajat aina seisoo tumput suorina paikoissa kun itse olen ainut joka lasten mukana menee ja tekee. Pistän jalkkispelejä pystyyn yms. Muut katsoo katkerina, kun kaikki lapset aina mun kimpussa, mutta ehkä siihen syynä juuri tuo, että olen lasten kanssa läsnä. Samaa tyyliä voi ihan vanhempikin miettiä. Haluaako olla läsnä vai istua kännykällä nurkassa. Mitä enemmän lasten kanssa tekee sitä enemmän he sinuun luottavat ja se on kehityksen kannalta tärkeää pidemmäb päälle.

Kuulostat hienolta hoitajalta, siitä nostan hattua! Mutta onko tuo syyllistäminen tarpeen? Toki on hoitajia ja vanhempia jotka eivät ole läsnä juuri koskaan, mutta kyllä me vanhemmat osaamme myös läsnä olla vaikka sitä puhelinta siellä HopLopissa joskus räplääkin. Elämä lasten kanssa kun ei rajoitu siihen HopLopiin kolme tuntia kuussa, vaan läsnä ollaan arjessa, joka ikinen päivä. Eiköhän se luottamus siellä synny.

Ja mitä väliä jos joskus isä tai äiti ei siellä trampoliinilla hypi? Ehkä se isä tai äiti sitten lukee sille lapselle paljon, käy sen kanssa pyörälenkeillä, uimassa, pelaa lautapelejä, harrastaa yhdessä. Niistä nyt ei vaan tulla välttämättä pätemään vauvapalstalle.

Ehkä tämä meni ihon alle koska taidat olla sellainen perus somevanhempi. Muuten tuota mun tekstiä ei kannattaisi itseensä ottaa jos on läsnä ja tekee lasten kanssa joskus jotai niin sittenhän tuon mun tekstin voi vaan lukea ja antaa olla. Tuo nyt lähinnä oli herätys niille jotka EIVÄT muutenkaan tee lasten kanssa mitään ja kännykkä, tietokone ja työ on aina ne joissa ollaan kiinni.

Ei hätää, ei mennyt ihon alle. Ja olen toki somevanhempi, mutta en siinä mittakaavassa että lapseni kärsisivät jos vilkaisen joskus Facebookin tai uutiset.

Ihon alle saattaa tosin mennä ne ihmiset joiden pitää päteä lyttäämällä muita. Ja vielä kutsua sitä herättelemiseksi. Toivon että osaat kuitenkin hoitolapsille opettaa miten kunnioitetaan toisia, etenkin niitä erilaisiakin piirteitä ja otetaan muut huomioon.

Vierailija
82/87 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on loistava turvallinen paikka lapselle kokeilla ensimmäisiä kertoja pientä itsenäisyyttä ja yksin oloa. Miksi pilaisin tämän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taa tämä...

Vaikka kuinka ne rakenteet kestäisi könyämiseni siellä, lasteni energiaa sinne mennään purkamaan, ei minun. Useimmiten tarvitsen juuri jopa sitä inhoamani kahviakin selvitäkseni iltaan asti.

Myös tällä hetkellä en voisi pomppia kun sylissäni on pieni vauva. Vai meinaatko että sille löytyy joku narikkapaikka mihinkä ripustaa muutamaksi tunniksi roikkumaan jotta minä voin pomppia hieman trampoliinilla vanhemman kanssa?

Ei hätää, jos sulla on mukanasi pieni vauva, ei kauhistelu luonnollisesti koske sinua. :) Tässä lähinnä ihmetyttää, miks toisista on ilmeisesti houkuttelevampaa plärätä jotain somea tai iltsikkaa kuin heittäytyä lasten kanssa pitämään hauskaa. Ei ne kaikki kännykourat siellä mitään töitä tee lue tenttimatskuja.

Miksi kauhistelet? Selitetäänpä miksei jotkut vanhemmat mene niihin lasten perässä.

Se ei ole heidän mielestään hauskaa!

Ne on mitoitettu lapsille, aikuisena joutuu könyämään enemmän kasassa, eli kun lapselle riittää kumartuminen, aikuinen joutuu konttaamaan. Minulla ainakin ottaisi polviin, nivelet eivät kolmikymppisenä jousta enää niin hyvin kuin alle kymmenvuotiaana.

Kai ny tiedäy miten trampoliini käyttäytyy kun aikuinen menee sinne? Jos yhtään pomppaat niin että itsekin voisit nauttia, pienemmät sinkoutuvat pitkin seiniä parin pompun jälkeen.

Eli mitäpä jos lopettaisit kauhistelun ja keskittyisit vaan omaan lapseesi. Pidä hänen kanssaan hauskaa ja anna muiden nauttia omasta olostaan.

Ei trampoliinilla kuulukaan hyppiä kun yksi kerrallaan. Ihan vaan tiedoksi siis. Vaarallista hyppiä yhdessä, oli kyseessä sitten lapsilauma tai lapsi + aikuinen.

Sehän nyt onkin somaa, että lapset seisovat odottamassa, kun "täti vähän hyppii". 

Ja somempaa mielestäni on se että ap haluaa muidenkin aikuisten jonottamaan. Ei varmaan lasta harmita odottaa yhden tai kahden aikuisen vuoron ajan, mutta mitenkähän suu pannaan kun jonossa onkin se kymmenen aikuista tai enemmän.

Oletko koskaan nähnyt sisäleikkipuistossa kymmenen ihmisen, lapsen tai aikuisen, jonottavan trampoliinille? Minä en.

No haloo! Tämähän johtuu siitä, että ne vanhemmat istuvat mieluummin siellä kahvilla.

Vierailija
84/87 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taa tämä...

Vaikka kuinka ne rakenteet kestäisi könyämiseni siellä, lasteni energiaa sinne mennään purkamaan, ei minun. Useimmiten tarvitsen juuri jopa sitä inhoamani kahviakin selvitäkseni iltaan asti.

Myös tällä hetkellä en voisi pomppia kun sylissäni on pieni vauva. Vai meinaatko että sille löytyy joku narikkapaikka mihinkä ripustaa muutamaksi tunniksi roikkumaan jotta minä voin pomppia hieman trampoliinilla vanhemman kanssa?

Ei hätää, jos sulla on mukanasi pieni vauva, ei kauhistelu luonnollisesti koske sinua. :) Tässä lähinnä ihmetyttää, miks toisista on ilmeisesti houkuttelevampaa plärätä jotain somea tai iltsikkaa kuin heittäytyä lasten kanssa pitämään hauskaa. Ei ne kaikki kännykourat siellä mitään töitä tee lue tenttimatskuja.

Miksi kauhistelet? Selitetäänpä miksei jotkut vanhemmat mene niihin lasten perässä.

Se ei ole heidän mielestään hauskaa!

Ne on mitoitettu lapsille, aikuisena joutuu könyämään enemmän kasassa, eli kun lapselle riittää kumartuminen, aikuinen joutuu konttaamaan. Minulla ainakin ottaisi polviin, nivelet eivät kolmikymppisenä jousta enää niin hyvin kuin alle kymmenvuotiaana.

Kai ny tiedäy miten trampoliini käyttäytyy kun aikuinen menee sinne? Jos yhtään pomppaat niin että itsekin voisit nauttia, pienemmät sinkoutuvat pitkin seiniä parin pompun jälkeen.

Eli mitäpä jos lopettaisit kauhistelun ja keskittyisit vaan omaan lapseesi. Pidä hänen kanssaan hauskaa ja anna muiden nauttia omasta olostaan.

Ei trampoliinilla kuulukaan hyppiä kun yksi kerrallaan. Ihan vaan tiedoksi siis. Vaarallista hyppiä yhdessä, oli kyseessä sitten lapsilauma tai lapsi + aikuinen.

Sehän nyt onkin somaa, että lapset seisovat odottamassa, kun "täti vähän hyppii". 

Ja somempaa mielestäni on se että ap haluaa muidenkin aikuisten jonottamaan. Ei varmaan lasta harmita odottaa yhden tai kahden aikuisen vuoron ajan, mutta mitenkähän suu pannaan kun jonossa onkin se kymmenen aikuista tai enemmän.

Oletko koskaan nähnyt sisäleikkipuistossa kymmenen ihmisen, lapsen tai aikuisen, jonottavan trampoliinille? Minä en.

No haloo! Tämähän johtuu siitä, että ne vanhemmat istuvat mieluummin siellä kahvilla.

Eli ilmeisesti se on totta, että suomalaiset (aikuiset) rakastavat jonottamista.

Itse kyllä tykkään mennä siihen paikkaan, missä on vapaata.

Vierailija
85/87 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä liukumäkeä lasken lasten kanssa ja voin pallomeressä olla, mutta polvet ei kestä mitenkään hoplopeissa ahtaissa tunneleissa konttaamista. Trampoliinilla en tykkää pomppia, tulee oksettava olo. Tilanne oli toinen vielä 10 vuotta sitten, kun minä olin 31 v. ja esikoinen pieni. Silloin pompittiin aina yhdessä ja vuorotellen. Ikä taitaa tehdä näitä kummallisuuksia, että pomppiminenkin oksettaa.

Vierailija
86/87 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on muutenkin ruuhkaa.

Vierailija
87/87 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olen raskaana viikolla 38, istun aivan missä haluan enkä koe tarvetta mennä ahtaisiin putkiin ryömimään. Usein mennään myös Hoplopiin kun minun täytyy opiskella tms eli lapsi touhuaa ja teen omiani. Miksi asia häiritsee ap’ta?

En ole ap, mutta ihan pienenä huomiona: joku niitä lapsia joutuu siellä valvomaan. Jos et sinä, niin toiset vanhemmat. Työnteko on asia erikseen: silloin on tapana hankkia lapselle hoitaja.

No, et tunne minun lastani tai meidän perhettä. Tottakai lapsi käy ilmoittelemassa itsestään ja on jo sen verran iso että osaa olla kivasti. On vain sellainen luonne että tulee heti järkyttyneenä raportoimaan jos tapahtuu jotain mikä sotii hänen oikeustajuaan vastaan :D Lapsi myös tykkää olla silleen että olen näköpiirissä eli leikkii lähinnä niissä istumapaikkani läheisimmissä torneissa sun muissa ja tulee kertomaan, jos menee kauemmas. Jos sinun lapsesi eivät osaa leikkiä yleisillä paikoilla ilman jatkuvaa partiointia niin ei silti kannata yleistää että se koskisi kaikkia. Jostain syystä eniten ongelmia lapsen käytöksen kanssa on ollut silloin kun sisäleikkipuistossa on kaverisynttärit, tuttujen kanssa tulee sitten hölmöiltyä enemmän! Muuten nähtävästi vieraskoreus riittää.

Toki sitten kun tämä pienempi joskus syntyy niin varmaankin seuraavat 3-4 vuotta valvon häntä aika tarkkaan myös sisäleikkipuistoissa. Toki silloin myös sisarus apuna. En tietenkään antaisi parivuotiaan mennä miten tahtoo.