Kun menet lapsen kanssa Superparkiin/HopLopiin, miksi itse jäät istumaan?
Jos vaivaudut lapsen kanssa lähtemään vaikka sinne Superparkiin, niin miksi et itse samalla liiku? Lähes jokainen vanhempi joka on ladten kanssa kyseisiin paikkoihin tullut, istuu tai pönöttää farkut jalassa siellä. Menkää hyvänen aika itsekin liikkumaan! Trampoliinille, kiipeilemään, mitä vaan. Se on hauskaa, ei noloa!
Kommentit (87)
HopLopissa ei kiinnostanut lähteä mutta Leo´s Leikkimaa....harmitti kun en ollut lapsi. Toisaalta, omat muksuni ovat sen verran isoja etteivät todellakaan kaipaa äiteetä sinne perään...Mutta kun ei kehtaa koska ei muutkaan. Esim. se tulivuori suorastaan houkutteli kiipeämään (vaikka tosiaan muksut olivat muualla). Tai se käärmeliukumäki!
nimim. olen 33v. mutta oikeasti 6v :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ihmisten pitäisi mennä koko suvun voimin sinne. Mummo ja pappa myös pomppimaan. Teinit ja raskaanaolevat myös, ei mitään tekosyitä.
No ei nyt tarvitse ottaa kierroksia siellä. Enhän minä nyt tarkoita että raskaanaolevat ja pyörätuolipotilaat ehdottomasti kiipeilemään ja hyppimään. Olen vaan miettimyt että miksi lähes kaikki vanhemmat jäävät pönöttämään useaksi tunniksi kun samalla saisi itse liikuntaa :)
T.ap
En minä ottanut kierroksia, minä vaan kehittelin ajatusta.
Oikeasti: omat lapseni ehtivät isoiksi ennen kuin näitä sisäleikkipaikkoja tuli, joten en ole sellaisissa koskaan käynyt. :) Olen ollut siinä uskossa, että ne tosiaan ovat lapsia varten, eikä niihin aikuisten tulisi mennäkään. Siis ihan kokonsa puolesta. Että lapset mahtuu ja on turvallista jne. Mutta ilmeisesti sitten aikuistenkin on mahdollista mönkiä niissä käytävissä ja pomppia siellä pienten kanssa samaan aikaan.
Superpark on ainakin suunnattu ihan kaiken ikäisille. Siellä on erikseen myös alue alle 7-vuotiaille, että saavat turvallisesti temmeltää.
T.ap
Ok. Lähtisiköhän meidän "lapset", jos kysyisin? :) Ovat 25 ja 23.
Jos tykkäävät liikkua ja pitää hauskaa niin miksi eivät lähtisi :)
T.ap
Ap, sinun olisi kyllä hyvä hoksata, että kaikki ihmiset eivät pidä samoista asioista. Ei se ole mitenkään ihmeellistä. Joku saattaa ajatella sinusta, että mikä höyrypää siellä vetää satanen lasissa leikkipaikassa. Ja tulla vaikka tekemään siitä avauksen tänne. Onko kiva päästä sitten puolustelemaan itseään?
Ihmiset ovat erilaisia ja pitävät eri asioista. Jos kaikki aikuiset menisivät leikkimään, se ei olisi edes kiva asia lasten kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ihmisten pitäisi mennä koko suvun voimin sinne. Mummo ja pappa myös pomppimaan. Teinit ja raskaanaolevat myös, ei mitään tekosyitä.
No ei nyt tarvitse ottaa kierroksia siellä. Enhän minä nyt tarkoita että raskaanaolevat ja pyörätuolipotilaat ehdottomasti kiipeilemään ja hyppimään. Olen vaan miettimyt että miksi lähes kaikki vanhemmat jäävät pönöttämään useaksi tunniksi kun samalla saisi itse liikuntaa :)
T.ap
En minä ottanut kierroksia, minä vaan kehittelin ajatusta.
Oikeasti: omat lapseni ehtivät isoiksi ennen kuin näitä sisäleikkipaikkoja tuli, joten en ole sellaisissa koskaan käynyt. :) Olen ollut siinä uskossa, että ne tosiaan ovat lapsia varten, eikä niihin aikuisten tulisi mennäkään. Siis ihan kokonsa puolesta. Että lapset mahtuu ja on turvallista jne. Mutta ilmeisesti sitten aikuistenkin on mahdollista mönkiä niissä käytävissä ja pomppia siellä pienten kanssa samaan aikaan.
Superpark on ainakin suunnattu ihan kaiken ikäisille. Siellä on erikseen myös alue alle 7-vuotiaille, että saavat turvallisesti temmeltää.
T.ap
Ok. Lähtisiköhän meidän "lapset", jos kysyisin? :) Ovat 25 ja 23.
T.ap
Ap, sinun olisi kyllä hyvä hoksata, että kaikki ihmiset eivät pidä samoista asioista. Ei se ole mitenkään ihmeellistä. Joku saattaa ajatella sinusta, että mikä höyrypää siellä vetää satanen lasissa leikkipaikassa. Ja tulla vaikka tekemään siitä avauksen tänne. Onko kiva päästä sitten puolustelemaan itseään?
Oot ihan oikeassa. Ihan varmasti joku on katsonut mua ja ajatellut just noin :) En välitä, pääasia että on kivaa. Ei mun tarvitse elää samalla tavalla kun muiden 30-vuotiaiden. Eikä muiden tarvitse elää niinkun mä. Kunhan ihmettelin, ja vastauksiakin toki sain, kiitos.
T.ap
En ole liikunnallinen enkä leikkimielinen. Inhoan kaikkia leikkejä oli sitten hoplop, häät tai päiväkodin kevätjuhlat. Istun tylsistyneenä ja yritän kestää loppuun asti koska ymmärrän että lapset ja lapsenmieliset ovat aivan intopinkeenä touhuistaan. Yritä sinäkin siis vastavuoroisesti ymmärtää minua äläkä alennu lapselliseen kiusaamiseen ja kyttäämiseen vaikka lapsenmielinen oletkin.
.
Mä juoksen siellä intopinkeenä iteki lasten kanssa :) tykkään liikkua ja touhuta kaikkee, tehä vaikka niitä kärrynpyöriä :P ja lapsetki tykkää ihan hulluna ku vanhemmatki touhuu niitten kanssa, vaikka jo kouluikäsiä ovatki. Mut iha hyvä, ettei kaikki oo tällasia ku mä, loppuis tila leikkipaikoista ku kaik aikuiset ois sielä.
Mun lapset on vielä niin pieniä, että joudun mennä heidän perässään, mutta kyllä mun mielestä on ärsyttävää kiivetä niissä paikoissa. Hirveän sähköistä, hikistä, ja selkään rupeaa sattumaan, kun on niin matalaa, että missään ei aikuinen mahdu olemaan suorassa. Käydäänkin melko harvoin hoplopissa, ja odotan kovasti aikaa, kun voin vain istua samalla kun lapset käyttävät energioitaan.
Kun käytiin viimeksi tyttären kanssa HopLopissa, tehtiin se virhe, että mentiin ekaksi trampoliineille. Polvihan mulla siinä sitten meni, vaikka ei ollut pitkään aikaan oireillut. Siinä jäin sitten pönöttämään pöydän ääreen :(
Pitäisi taas joskus kokeilla onneaan, meillä ei vaan ole niin usein ylimääräistä, että kys. sisäpuistoissa käytäisiin.
Joo ehdottomasti mukaan vaan! Tekee hyvää koko perheelle ja lapset tykkää jos vanhemmat osallistuu.
Itse olen kunnallinen pph ja tehdään paljon yhdessä muiden seudun perhepäivähoitajien kanssa reissuja ja kaikki muut hoitajat aina seisoo tumput suorina paikoissa kun itse olen ainut joka lasten mukana menee ja tekee. Pistän jalkkispelejä pystyyn yms. Muut katsoo katkerina, kun kaikki lapset aina mun kimpussa, mutta ehkä siihen syynä juuri tuo, että olen lasten kanssa läsnä. Samaa tyyliä voi ihan vanhempikin miettiä. Haluaako olla läsnä vai istua kännykällä nurkassa. Mitä enemmän lasten kanssa tekee sitä enemmän he sinuun luottavat ja se on kehityksen kannalta tärkeää pidemmäb päälle.
Hoplopeissa lapset riehuvat ja rääkyvät päättömästi. Meidän lapsia ei sinne viedä.
En ymmärrä kasvatusmallia, että lasten pitäisi mennä tuolla tavalla energiaa purkamaan. Ei ole normaalia käytöstä. Lapset oppivat siellä, että joukkopsykoottinen tila olisi jotenkin normaalia.
Minulla on niin huono kunto, ettei tulisi mieleenkään mennö sinne trampoliineihin puuskuttamaan. Joihinkin iisimpiin juttuihin menen kyllä, mutta en sitäkään kauan jaksa. Ja on jotenkin vaivaannuttavaa, jos esim trampalle jonottaa alakouluikäisiä ja pomppimassa on aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on niin huono kunto, ettei tulisi mieleenkään mennö sinne trampoliineihin puuskuttamaan. Joihinkin iisimpiin juttuihin menen kyllä, mutta en sitäkään kauan jaksa. Ja on jotenkin vaivaannuttavaa, jos esim trampalle jonottaa alakouluikäisiä ja pomppimassa on aikuinen.
Mitä vaivaannuttavaa siinä on?
Olen nyt kymmenen vuotta juossut ja pomppinut lasten perässä hoplopeissa ja ties missä. Aikansa se oli hauskaa, mutta nyt jo odotan aikaa, että voin unohtaa ahtaissa putkissa könyämisen ja istua kahvilla. (Superparkissa kylläkin liikun itsekin ainakin jonkin verran.)
Ap:lla taitaa olla eka, pieni, lapsi.
Jännä että aina palstoilla moni kertoo pomppivansa lasten mukana. Kuitenkin tosielämäss siellä hoplopissa menee lasten mukana lähinnä ne, joilla on taaperoita ja sitten ehkä muutama poikkeus, jolla on jo isompia lapsia. Sama ilmiö kuin että "kaikki" leikkii puistoissakin lasten kanssa ja innoissaan laskee mäkeä jne. Enpä ole vuosien varrella montaa sellaista vanhempaa nähnyt.
Me käydään hoplopissa, jotta saan itse hengähdystauon. En myöskään halua kiipeillä niissä klähmäisissä välineissä.
Ap on niitä jotka menee hoploppiin kokemaan olevansa vähän parempi kuin kaikki muu. " Täällä minä rento hauska mutsi pompin hikipäässä katsokaa katsokaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että vie yhden pomppimisvuoron "turhaan" ja lapset joutuvat jonottamaan minun takiani kauemmin? Oletko koskaan elämässäsi ajatellut muita kuin itseäsi?
Vierailija kirjoitti:
Ap on niitä jotka menee hoploppiin kokemaan olevansa vähän parempi kuin kaikki muu. " Täällä minä rento hauska mutsi pompin hikipäässä katsokaa katsokaa".
:D
Mentiin Superparkiin että päästiin kokeilemaan skuuttia ja muita kivoja juttuja. Mulla ei ole omia lapsia, olen äitipuoli. Kyllä mä pidän itseäni aika lapsellisena ja rentona. En tiedä onko se sitten hyvä vai huono juttu. Ilmeisesti tosi huono. Koska pidänhän itseäni niin paljon parempana kuin muut.
T.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että vie yhden pomppimisvuoron "turhaan" ja lapset joutuvat jonottamaan minun takiani kauemmin? Oletko koskaan elämässäsi ajatellut muita kuin itseäsi?
Miten se on "turhaan"? En ymmärrä oikeasti. Jokainen siellä jonottaa vuoroaan ihan normaalisti.
T.ap