Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun menet lapsen kanssa Superparkiin/HopLopiin, miksi itse jäät istumaan?

Vierailija
21.07.2018 |

Jos vaivaudut lapsen kanssa lähtemään vaikka sinne Superparkiin, niin miksi et itse samalla liiku? Lähes jokainen vanhempi joka on ladten kanssa kyseisiin paikkoihin tullut, istuu tai pönöttää farkut jalassa siellä. Menkää hyvänen aika itsekin liikkumaan! Trampoliinille, kiipeilemään, mitä vaan. Se on hauskaa, ei noloa!

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en edes pysyisi lapseni perässä siellä. Ei olisi lapsella kivaa, jos joutuisi koko ajan odottelemaan. Ja yleensä meillä on kaverit mukana, jolloin mis ei edes kaivata.

Vierailija
42/87 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on niitä jotka menee hoploppiin kokemaan olevansa vähän parempi kuin kaikki muu. " Täällä minä rento hauska mutsi pompin hikipäässä katsokaa katsokaa".

:D

Mentiin Superparkiin että päästiin kokeilemaan skuuttia ja muita kivoja juttuja. Mulla ei ole omia lapsia, olen äitipuoli. Kyllä mä pidän itseäni aika lapsellisena ja rentona. En tiedä onko se sitten hyvä vai huono juttu. Ilmeisesti tosi huono. Koska pidänhän itseäni niin paljon parempana kuin muut.

T.ap

Aa sori. No sitten ymmärrän. Et tiedä ollenkaan millaista on olla äiti 24/7, olet ennemmin se hauska täti joka käy silloin tällöin leikkimässä lasten kanssa hoplopissa. Asia ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on niitä jotka menee hoploppiin kokemaan olevansa vähän parempi kuin kaikki muu. " Täällä minä rento hauska mutsi pompin hikipäässä katsokaa katsokaa".

Mentiin Superparkiin että päästiin kokeilemaan skuuttia ja muita kivoja juttuja. Mulla ei ole omia lapsia, olen äitipuoli. Kyllä mä pidän itseäni aika lapsellisena ja rentona. En tiedä onko se sitten hyvä vai huono juttu. Ilmeisesti tosi huono. Koska pidänhän itseäni niin paljon parempana kuin muut.

T.ap

Aa sori. No sitten ymmärrän. Et tiedä ollenkaan millaista on olla äiti 24/7, olet ennemmin se hauska täti joka käy silloin tällöin leikkimässä lasten kanssa hoplopissa. Asia ok.

Juuri näin :) Lasten kanssa on tosi kiva puuhailla kaikkea, meillä on kivaa yhdessä. Uskoisin että lapsetkin tykkäää tästä "hauskasta tädistä" joka pelaa heidän kanssaan jalkapalloa, käy uimassa ja Superparkisssa.

T.ap

Vierailija
44/87 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on niin huono kunto, ettei tulisi mieleenkään mennö sinne trampoliineihin puuskuttamaan. Joihinkin iisimpiin juttuihin menen kyllä, mutta en sitäkään kauan jaksa. Ja on jotenkin vaivaannuttavaa, jos esim trampalle jonottaa alakouluikäisiä ja pomppimassa on aikuinen.

Mitä vaivaannuttavaa siinä on?

Se, että vie yhden pomppimisvuoron "turhaan" ja lapset joutuvat jonottamaan minun takiani kauemmin? Oletko koskaan elämässäsi ajatellut muita kuin itseäsi?

Miten se on "turhaan"? En ymmärrä oikeasti. Jokainen siellä jonottaa vuoroaan ihan normaalisti.

No siten, että minusta tuollaisissa paikoissa on tärkeämpää, että lapsilla on hauskaa. Sinäkö et leikkipuistossakaan anna keinuvuoroasi mieluummin vieressä odottavalle lapselle?

Vierailija
45/87 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.ap

Juuri näin :) Lasten kanssa on tosi kiva puuhailla kaikkea, meillä on kivaa yhdessä. Uskoisin että lapsetkin tykkäää tästä "hauskasta tädistä" joka pelaa heidän kanssaan jalkapalloa, käy uimassa ja Superparkisssa.

T.ap

Varmasti. Se on oikein hyvä jos lapsilla on elämässä myös muita osallistuvia aikuisia kuin omat vanhemmat. Hauskat tädit, sedät, nyxät...

Vierailija
46/87 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ehdottomasti mukaan vaan! Tekee hyvää koko perheelle ja lapset tykkää jos vanhemmat osallistuu.

Itse olen kunnallinen pph ja tehdään paljon yhdessä muiden seudun perhepäivähoitajien kanssa reissuja ja kaikki muut hoitajat aina seisoo tumput suorina paikoissa kun itse olen ainut joka lasten mukana menee ja tekee. Pistän jalkkispelejä pystyyn yms. Muut katsoo katkerina, kun kaikki lapset aina mun kimpussa, mutta ehkä siihen syynä juuri tuo, että olen lasten kanssa läsnä. Samaa tyyliä voi ihan vanhempikin miettiä. Haluaako olla läsnä vai istua kännykällä nurkassa. Mitä enemmän lasten kanssa tekee sitä enemmän he sinuun luottavat ja se on kehityksen kannalta tärkeää pidemmäb päälle.

Kuulostat hienolta hoitajalta, siitä nostan hattua! Mutta onko tuo syyllistäminen tarpeen? Toki on hoitajia ja vanhempia jotka eivät ole läsnä juuri koskaan, mutta kyllä me vanhemmat osaamme myös läsnä olla vaikka sitä puhelinta siellä HopLopissa joskus räplääkin. Elämä lasten kanssa kun ei rajoitu siihen HopLopiin kolme tuntia kuussa, vaan läsnä ollaan arjessa, joka ikinen päivä. Eiköhän se luottamus siellä synny.

Ja mitä väliä jos joskus isä tai äiti ei siellä trampoliinilla hypi? Ehkä se isä tai äiti sitten lukee sille lapselle paljon, käy sen kanssa pyörälenkeillä, uimassa, pelaa lautapelejä, harrastaa yhdessä. Niistä nyt ei vaan tulla välttämättä pätemään vauvapalstalle.

Vierailija
47/87 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on niin huono kunto, ettei tulisi mieleenkään mennö sinne trampoliineihin puuskuttamaan. Joihinkin iisimpiin juttuihin menen kyllä, mutta en sitäkään kauan jaksa. Ja on jotenkin vaivaannuttavaa, jos esim trampalle jonottaa alakouluikäisiä ja pomppimassa on aikuinen.

Se, että vie yhden pomppimisvuoron "turhaan" ja lapset joutuvat jonottamaan minun takiani kauemmin? Oletko koskaan elämässäsi ajatellut muita kuin itseäsi?

Miten se on "turhaan"? En ymmärrä oikeasti. Jokainen siellä jonottaa vuoroaan ihan normaalisti.

No siten, että minusta tuollaisissa paikoissa on tärkeämpää, että lapsilla on hauskaa. Sinäkö et leikkipuistossakaan anna keinuvuoroasi mieluummin vieressä odottavalle lapselle?

Kai niillä lapsilla on hauskaa vaikka minuutin joutuisivatkin odottamaan omaa vuoroaan? Juuri oltiin lapsen kanssa puistossa sellaisessa isossa keinussa ja viereen tuli odottamaan joku lapsi. Siitä huolimatta keinuin lapseni kanssa hetken, kunnes sanoin että nyt voitaisiin päästää seuraava tähän keinuun.

En koe tätä kovin itsekkääksi.

Vierailija
48/87 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taa tämä...

Vaikka kuinka ne rakenteet kestäisi könyämiseni siellä, lasteni energiaa sinne mennään purkamaan, ei minun. Useimmiten tarvitsen juuri jopa sitä inhoamani kahviakin selvitäkseni iltaan asti.

Myös tällä hetkellä en voisi pomppia kun sylissäni on pieni vauva. Vai meinaatko että sille löytyy joku narikkapaikka mihinkä ripustaa muutamaksi tunniksi roikkumaan jotta minä voin pomppia hieman trampoliinilla vanhemman kanssa?

Ei hätää, jos sulla on mukanasi pieni vauva, ei kauhistelu luonnollisesti koske sinua. :) Tässä lähinnä ihmetyttää, miks toisista on ilmeisesti houkuttelevampaa plärätä jotain somea tai iltsikkaa kuin heittäytyä lasten kanssa pitämään hauskaa. Ei ne kaikki kännykourat siellä mitään töitä tee lue tenttimatskuja.

Miksi kauhistelet? Selitetäänpä miksei jotkut vanhemmat mene niihin lasten perässä.

Se ei ole heidän mielestään hauskaa!

Ne on mitoitettu lapsille, aikuisena joutuu könyämään enemmän kasassa, eli kun lapselle riittää kumartuminen, aikuinen joutuu konttaamaan. Minulla ainakin ottaisi polviin, nivelet eivät kolmikymppisenä jousta enää niin hyvin kuin alle kymmenvuotiaana.

Kai ny tiedäy miten trampoliini käyttäytyy kun aikuinen menee sinne? Jos yhtään pomppaat niin että itsekin voisit nauttia, pienemmät sinkoutuvat pitkin seiniä parin pompun jälkeen.

Eli mitäpä jos lopettaisit kauhistelun ja keskittyisit vaan omaan lapseesi. Pidä hänen kanssaan hauskaa ja anna muiden nauttia omasta olostaan.

Vierailija
49/87 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan pompin ton äipän päällä, niin nyt saa pomppujen tulokset pomppia sitten vuorostaan.

Joskus kaduttaa se pomppiminen, mutta eipä tuota mitalikakkua nyt enää syömättömäksikään saa...

Ja äiti pompi varmasti tolla nykykropalla mihkään.

Ei jaksa enää edes päälle nousta. Enkä kyllä tosin tahtoiskaan. Itteäni rikkoa.

Vierailija
50/87 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.ap

Marttyyriksi ei tarvitse ruveta, hienoahan se on että pompit ja leikit. Ripaus lapsellisuutta on vaan hyvä juttu. Se vain ei ole minusta hirvittävän kiva piirre että sitten lähtee kyttäämään ja julkisesti ihmettelemään miksi muut eivät tee samalla tavalla. Pompi, riehu ja rellestä sinä, hieno juttu! Mutta siltikin suurin osa vanhemmista ei sitä tee ja se on minusta ihan ymmärrettävää sekin.

Vierailija
51/87 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taa tämä...

Vaikka kuinka ne rakenteet kestäisi könyämiseni siellä, lasteni energiaa sinne mennään purkamaan, ei minun. Useimmiten tarvitsen juuri jopa sitä inhoamani kahviakin selvitäkseni iltaan asti.

Myös tällä hetkellä en voisi pomppia kun sylissäni on pieni vauva. Vai meinaatko että sille löytyy joku narikkapaikka mihinkä ripustaa muutamaksi tunniksi roikkumaan jotta minä voin pomppia hieman trampoliinilla vanhemman kanssa?

Ei hätää, jos sulla on mukanasi pieni vauva, ei kauhistelu luonnollisesti koske sinua. :) Tässä lähinnä ihmetyttää, miks toisista on ilmeisesti houkuttelevampaa plärätä jotain somea tai iltsikkaa kuin heittäytyä lasten kanssa pitämään hauskaa. Ei ne kaikki kännykourat siellä mitään töitä tee lue tenttimatskuja.

Miksi kauhistelet? Selitetäänpä miksei jotkut vanhemmat mene niihin lasten perässä.

Ne on mitoitettu lapsille, aikuisena joutuu könyämään enemmän kasassa, eli kun lapselle riittää kumartuminen, aikuinen joutuu konttaamaan. Minulla ainakin ottaisi polviin, nivelet eivät kolmikymppisenä jousta enää niin hyvin kuin alle kymmenvuotiaana.

Kai ny tiedäy miten trampoliini käyttäytyy kun aikuinen menee sinne? Jos yhtään pomppaat niin että itsekin voisit nauttia, pienemmät sinkoutuvat pitkin seiniä parin pompun jälkeen.

Eli mitäpä jos lopettaisit kauhistelun ja keskittyisit vaan omaan lapseesi. Pidä hänen kanssaan hauskaa ja anna muiden nauttia omasta olostaan.

Ei trampoliinilla kuulukaan hyppiä kun yksi kerrallaan. Ihan vaan tiedoksi siis. Vaarallista hyppiä yhdessä, oli kyseessä sitten lapsilauma tai lapsi + aikuinen.

Vierailija
52/87 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lynkkaus lynkkaus lynkkaus!!! Lytätään ap yhdessä!!! Me pystymme siihen!

Vierailija
53/87 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taa tämä...

Ei trampoliinilla kuulukaan hyppiä kun yksi kerrallaan. Ihan vaan tiedoksi siis. Vaarallista hyppiä yhdessä, oli kyseessä sitten lapsilauma tai lapsi + aikuinen.

Sehän nyt onkin somaa, että lapset seisovat odottamassa, kun "täti vähän hyppii". 

Vierailija
54/87 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lynkkaus lynkkaus lynkkaus!!! Lytätään ap yhdessä!!! Me pystymme siihen!

Älä viitsi. 

Vierailija
55/87 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu u menen menen. Se liukumäki on kamala. Pyllyyn sattuu kun laskee saumakohtien yli. Ylös kiipeilin lapsen perässä, verkkoja, putkia, pieniä koloja pitkin mentiin. Polvet sattui ja selkä sanoi naks jossain kohtaa, 2 vaikeaa raskautta kokeneena (nivelvaivat, kohdussa kiinnikkeet jotka ei kestä kovin repiviä liikkeitä ilman että vihlovat) kolmekymppisenä ei enää niin vetreästi liiku kuin 5 vuotta sitten, mutta yritän. Usein olen kyllä aika väsynytkin jos hoploppiin lähdetään itsensä kipeeksi maksamaan. Tarkoittaa sitä että takana on useampi valvottu yö yms perushullua lapsiperhesettiä ja pitää päästä johonkin purkamaan lasten energia pienellä vaivalla. 😅

Mutta valehtelisin jos väittäisin etten ilahtunut siitä, kun viimeksi omat 5v ja 3v viihtyi ekan kerran hetken ihan kaksistaan siellä ylhäällä mönkimässä ja minä sain hetken lepuutella jalkojani alhaalla istuen....

Vierailija
56/87 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taa tämä...

Sehän nyt onkin somaa, että lapset seisovat odottamassa, kun "täti vähän hyppii". 

Miksi tätikin ei saisi hyppiä? :D Epäreilua. Jos ostan lapsille ja itselleni samat rannekkeet Superparkiin, niin miksi mä en saa hyppiä?

T.ap

Vierailija
57/87 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taa tämä...

Miksi tätikin ei saisi hyppiä? :D Epäreilua. Jos ostan lapsille ja itselleni samat rannekkeet Superparkiin, niin miksi mä en saa hyppiä?

T.ap

Sen kun hypit vaan. 

Vierailija
58/87 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai niillä lapsilla on hauskaa vaikka minuutin joutuisivatkin odottamaan omaa vuoroaan? Juuri oltiin lapsen kanssa puistossa sellaisessa isossa keinussa ja viereen tuli odottamaan joku lapsi. Siitä huolimatta keinuin lapseni kanssa hetken, kunnes sanoin että nyt voitaisiin päästää seuraava tähän keinuun.

En koe tätä kovin itsekkääksi.

Eri asia, jos keinut lapsen kanssa. Menetkö koskaan leikkipuistoon tai hoploppiin ilman lapsia esim kaverin kanssa? Miksi et? Siinä sinulle vinkki, miksi lapsi odottamassa aikuisen pomppuvuorolla on hieman vaivaannuttavaa.

Vierailija
59/87 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ehdottomasti mukaan vaan! Tekee hyvää koko perheelle ja lapset tykkää jos vanhemmat osallistuu.

Itse olen kunnallinen pph ja tehdään paljon yhdessä muiden seudun perhepäivähoitajien kanssa reissuja ja kaikki muut hoitajat aina seisoo tumput suorina paikoissa kun itse olen ainut joka lasten mukana menee ja tekee. Pistän jalkkispelejä pystyyn yms. Muut katsoo katkerina, kun kaikki lapset aina mun kimpussa, mutta ehkä siihen syynä juuri tuo, että olen lasten kanssa läsnä. Samaa tyyliä voi ihan vanhempikin miettiä. Haluaako olla läsnä vai istua kännykällä nurkassa. Mitä enemmän lasten kanssa tekee sitä enemmän he sinuun luottavat ja se on kehityksen kannalta tärkeää pidemmäb päälle.

Kuulostat hienolta hoitajalta, siitä nostan hattua! Mutta onko tuo syyllistäminen tarpeen? Toki on hoitajia ja vanhempia jotka eivät ole läsnä juuri koskaan, mutta kyllä me vanhemmat osaamme myös läsnä olla vaikka sitä puhelinta siellä HopLopissa joskus räplääkin. Elämä lasten kanssa kun ei rajoitu siihen HopLopiin kolme tuntia kuussa, vaan läsnä ollaan arjessa, joka ikinen päivä. Eiköhän se luottamus siellä synny.

Ja mitä väliä jos joskus isä tai äiti ei siellä trampoliinilla hypi? Ehkä se isä tai äiti sitten lukee sille lapselle paljon, käy sen kanssa pyörälenkeillä, uimassa, pelaa lautapelejä, harrastaa yhdessä. Niistä nyt ei vaan tulla välttämättä pätemään vauvapalstalle.

Ehkä tämä meni ihon alle koska taidat olla sellainen perus somevanhempi. Muuten tuota mun tekstiä ei kannattaisi itseensä ottaa jos on läsnä ja tekee lasten kanssa joskus jotai niin sittenhän tuon mun tekstin voi vaan lukea ja antaa olla. Tuo nyt lähinnä oli herätys niille jotka EIVÄT muutenkaan tee lasten kanssa mitään ja kännykkä, tietokone ja työ on aina ne joissa ollaan kiinni.

Vierailija
60/87 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ainakaan selkä kestä siellä könyämistä. Ne putket ja muut on jo kokonsa puolesta suunniteltu LAPSILLE. Aikuiset ryömii selkä kyyryssä, ei kiitos.