Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi miehet käyttää minä-muotoa vaikka on varattu?

Vierailija
20.07.2018 |

Siis kertoessaan asioita sanoo minä muutan, minulla on sitä tai tätä yms. vaikka siis muutaisi yhdessä avopuolison kanssa tai olisi jotain yhteistä esim. kotona avopuolison kanssa. Ymmärtäisin jotenkin suhteen alkuvaiheessa jos ei vaikka asuttaisi yhdessä, mutta jos ollaan avoliitossa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mehullu

Vierailija
22/28 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan olen kiinnittänyt huomiota. Oma miehenikin tekee tuota. Minusta on ihan käsittämätöntä kun kuulen hänen puhuvan kaverilleen puhelimessa, että huomenna en pääse auttamaan kun menen Linnanmäelle. Tai mä olin Kroatiassa viime viikolla. Jos minun kaverini sanoisi noin, ihmettelisin miksi hän on käynyt yksikseen Kroatiassa (työmatka kenties?) tai on menossa yksikseen huvipuisoon. Itse sanon aina me. Lapsiperhe ollaan oltu jo 15 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaan olen kiinnittänyt huomiota. Oma miehenikin tekee tuota. Minusta on ihan käsittämätöntä kun kuulen hänen puhuvan kaverilleen puhelimessa, että huomenna en pääse auttamaan kun menen Linnanmäelle. Tai mä olin Kroatiassa viime viikolla. Jos minun kaverini sanoisi noin, ihmettelisin miksi hän on käynyt yksikseen Kroatiassa (työmatka kenties?) tai on menossa yksikseen huvipuisoon. Itse sanon aina me. Lapsiperhe ollaan oltu jo 15 v.

toinen mehullu

Vierailija
24/28 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä aktuaalista vittua?

Jos te käytte Linnanmäellä, niin eikö se mies silloin käy Linnanmäellä? Eli ulkopuolisen on oikein sanoa: "hän kävi Linnanmäellä", ja miehen on oikein sanoa: "minä kävin Linnanmäellä".

Vierailija
25/28 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa minun tuntemista miehistä käyttää kyllä me-muotoa. Yhden tunnen, joka aina puhui noin "minä kävin ulkomailla" "minä olen muuttamassa", ei ikinä sanallakaan maininnut avopuolisostaan, vaikka mm menivät kihloihin. Oli jotenkin hämmentävää. Kuitenkin yhteinen harrastus oli tuon miehen kanssa monia monia vuosia.

Syykin kyllä selvis, kun joskus sitten yritti saaha multa seksiä pikkujouluissa. Halus siis ilmeisesti esittää sinkkumiestä.. tiedän sen muutenkin pettäneen. Edelleen ovat yhdessä tuon naisen kanssa ja saaneet lapsenkin. En tiä vieläkö jatkaa seikkailujaan.

Vierailija
26/28 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös puhun minä-muodossa silloin, kun puhun suunnitelmistani henkilöiden kanssa, jotka eivät tunne puolisoani. Esimerkiksi suuri osa työkavereistani ei ole koskaan tavannut miestäni. Samoin jos puhutaan vaikka jostain kodin hankinnasta, idea siihen on tullut jommaltakumnalta, jolloin tuntuisi hölmöltä sanoa "me olemme ajatelleet ostaa uuden sohvan". Tarkennan mieluummin, että minä olen ajatellut tai mieheni on ajatellut.

Vierailija
27/28 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se taas vastaavasti on ahdistavaa kun kertoo jotain, että minä tätä ja sitä.. niin heti kysytään, että missäs "Matti" oli / eikö "Matti" ollut mukana.. että niin kuin mitään ei "sais" ilman perusteluja tehdä yksin.

Vierailija
28/28 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myös puhun minä-muodossa silloin, kun puhun suunnitelmistani henkilöiden kanssa, jotka eivät tunne puolisoani. Esimerkiksi suuri osa työkavereistani ei ole koskaan tavannut miestäni. Samoin jos puhutaan vaikka jostain kodin hankinnasta, idea siihen on tullut jommaltakumnalta, jolloin tuntuisi hölmöltä sanoa "me olemme ajatelleet ostaa uuden sohvan". Tarkennan mieluummin, että minä olen ajatellut tai mieheni on ajatellut.

Sama juttu. Ei niille kuulu asiat me-muodossa, joita ei edes kiinnosta toisen elämä ja siinä olevat henkilöt sen suuremmin.