Yhdynnän jälkeinen verenvuoto
Ahdistaa. Olen 27-vuotias, sama kumppani ollut 10v ja pari ennen häntä. Nyt muutaman kuukauden tullut veristä vuotoa sekin jälkeen ja nyt alkanut olemaan alavatsa ja alaselkä kipua. Olen vuosi sitten käynyt ottamassa papan ja se oli puhdas eikä myöskään tulehduksia, kohdunsuu hieman punoitti.
Kävin nyt taas papassa varalta näiden oireiden takia ja sisätutkimuksessa näytti olevan kaikki ok, mutta edelleen kohdunsuu punoitti ja alkoi verestää kun näytettä otettiin. Olenkin nyt vuotanut verta.
Olen aatellut että ehkä nämä johtuu kuivuudesta tai e pillereistä, mutta nyt olen ollut myös ilman pillereitä ja silti vuodan verta seksin jälkeen. Oon ihan varma että joku esiaste muodostunut vuoden takaisesta. Onko täällä muita kenellö ollut samaa ongelmaa, miten kävi?
Kommentit (45)
En tajua miksi yhdytään kuivana.
Ap, jos et kiihotu, älä nussi. Perusasia, lapsikin sen tietää.
Kannattaa tutkituttaa tarkemmin. Kohdun runko- osan syöpä?
Käy naistentautien erikoislääkärillä. Asiat selviää kyllä. Ei kuulosta vakavalta.
Mulla tuli myös verta. Papassa oli hyvänlaatuisia muutoksia. Pääsin loop-hoitoon eli kohdunsuulta poistettiin jotain herkästi vuotavaa kudosta. Muutaman vuoden kuluttua alkoi vuoto uudestaan, löytyi myös papillooma ja esiasteita, joita seurataan. Olen jo 43-vuotias ja seurailulinjalla ollaan. Ai niin, mulla oli myös bakteerivaginoosi ja sen hoidettuani vuoto väheni.
Vierailija kirjoitti:
En tajua miksi yhdytään kuivana.
Ap, jos et kiihotu, älä nussi. Perusasia, lapsikin sen tietää.
Karkeasti sanottu, mutta totta. Liukuvoide on kiva keksintö. Sitä saa tilattua verkosta, jos kaupan kassalla punastuttaa.
Tai sit sulla kasvaa vähän kohdun limakalvoa siinä kohdunsuulla ja se alkaa yhdynnän jälkeen vuotaa. En nyt muista sen virallista nimitystä mutta viime gynekäynnillä sain kuulla, että mulla on näin. Harrastan seksiä vain satunnaisesti, niin pieni vuoto ei haittaa elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Onko seksitaudit suljettu pois?
Mm. muuten oireeton klamydia voi aiheuttaa vuotoja. Parempi testata. Turha miettiä, onko voinut tarttua ja mistä, ne keskustelut käydään vasta jos aihetta ilmenee. Kuppakin on taas muodissa.
Ei kukaan ole niin tyhmä että nielee pölvästipillereitä ehkäisyyn. Hormonit ovat niin pieniä yhdisteitä ettei niitä saada juomavedestä puhdistettua, aikaistavat tyttöjen murrosikää, tekevät miehistä naismaisempia, pilaavat ympäristöä ja aiheuttavat terveyshaittoja nielijälleen..
Varaa aika gynekologille, joka katsoo kohdun napukan tilanteen. Ilmaantuneet kivut on syytä huomioida ja niiden syy selvittää.
Vuotaa sekin jälkeen? Onko sekkejä vielä olemassa? Paljon äijä maksaa sulle?
Huomenna vien klamydia näytteen. Ei ainakaan itsellä ollut 10 vuoteen toista kumppania..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Usein saattaa olla hiukan veristä kanssakäymisen jälkeen, etenkin jos on kovin syvällä oltu ja kohdunsuuta tökitty.
Liukkarit käyttöön ja kokeilet olla itse päällä ja vältät kovin syviä työntöjä.
Järkyttävää, että sitä pidetään normaalina, että naisen keho vahingoittuu seksistä. Koska siitähän verenvuoto kertoo, jotain on vahingoittunut.
Täytyyhän se olla jo todella tuskallistakin jos kohdunsuu on tökitty verille. Ei seksin kuuluisi olla kivuliasta, mies on aivan liian raju jos tuollaista käy.
Vierailija kirjoitti:
Tai sit sulla kasvaa vähän kohdun limakalvoa siinä kohdunsuulla ja se alkaa yhdynnän jälkeen vuotaa. En nyt muista sen virallista nimitystä mutta viime gynekäynnillä sain kuulla, että mulla on näin. Harrastan seksiä vain satunnaisesti, niin pieni vuoto ei haittaa elämääni.
Oliskohan lääkäri maininnut tästä tänää ? Tarkasti siis tilanteen ja otti papan :/
Mulla on aika usein ollut polyyppi kohdunsuulla ja se vuotaa verta. Mutta sulla kai olisi sellainen huomattu jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein saattaa olla hiukan veristä kanssakäymisen jälkeen, etenkin jos on kovin syvällä oltu ja kohdunsuuta tökitty.
Järkyttävää, että sitä pidetään normaalina, että naisen keho vahingoittuu seksistä. Koska siitähän verenvuoto kertoo, jotain on vahingoittunut.
Täytyyhän se olla jo todella tuskallistakin jos kohdunsuu on tökitty verille. Ei seksin kuuluisi olla kivuliasta, mies on aivan liian raju jos tuollaista käy.
Mitä vielä! Ei naisen elimistö pysy muuttumattomana ikuisesti. Voi olla vaikka kuinka varovaista seksiä ja siitä huolimatta tulee vuotoa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aika usein ollut polyyppi kohdunsuulla ja se vuotaa verta. Mutta sulla kai olisi sellainen huomattu jo.