"Aikuiset lapset tulevat kylään eivätkä tee yhtään mitään". Odottavat samanlaista passausta kuin lapsena kotona asuessaan.
Tämmösiäkinkö on oikeasti olemassa? Muututaan lapseksi jälleen vaikka vanhemmat toinen jalka haudassa....🙄
Kommentit (45)
Kannattaa opettaa lapset pienestä asti osallistumaan niin osallistuvat sitten aikuisenakin.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä kylässä ollessa ei osallistuta taloudenhoitoon, jos ei viivytä päiväkausia. Koskee muitakin vieraita kuin aikuisia lapsia.
Jep ihmettelin samaa. Olisi hieman kiusallista, jos vieraat haluaisivat osallistua esim. tiskikoneen täyttämiseen
Meillä toisin. Mutta ei passattu lapsenakaan, johtuu ehkä siitä.
En minäkään lapsillani käydessä (aikuisia siis jo) osallistu, olen heillä vieraana.
Ei tartte sitten kutsua. Mulla on kotona omat hommat, en oleta vieraiden tulevan meille töihin, enkä mene vieraisille töihin,en äidilleni, enkä anopille.
Auttaa voin jos pyydetään, mutta kyläilyt ei ole sitä varten.
Monet kerrat olen sanonut että tulkaa meille, mutta ei kelpaa. Siinäpähän laittavat sitten. Minä en muilla huushollaa.
T. 33 ja viiden äiti
Jaa jos menee kylään, niin täytyy heti tarttua imuriin? Mitä ihmettä? Eikös kyläilyn idea ole vaihtaa kuulumisia ja jutella, ei siivota tai pyykätä toisen kotia?
Kyllä minua ainakin vähemmän lapsena passattiin kuin nyt kun menen vanhempien luona käymään. Lapsuudenkodissa asuessa piti luonnollisesti osallistua kotitöihin, mutta nyt kun menen vanhempien luo vaikka syömään, niin äiti on laittanut ruuan valmiiksi ja siivoaa jäljet jälkeenpäin. Eikä odota minulta osallistumista.
Yövieraaksi en heille koskaan menekään, koska oma koti ihan lähellä heitä.
Kieltämättä toivoisin, että aikuiset lapset joko katsoisivat pienten lastensa perään tai laittaisivat ruokaa, koska itseni on vaikea tehdä yhtä aikaa molempia: hoitaa lapsia paikassa jossa he eivät asu ja laittaa ruokaa koko porukalle.
Ja kyseessä on miehen aikuiset lapset, joita itse en ole kasvattanut.
On todella raivostuttavaa katsoa kun lapset juoksevat kaikissa huoneissa (ja meillä saattaa olla huoneissa esim. lääkkeitä, sytyttimiä, lasiesineitä, soittimia jotka eivät kestä kaksivuotiaan takomista), itse huhkin keittiössä ja lasten vanhemmat nukkuvat sohvalla tai pälpättävät isänsä kanssa.
Muutama kuukausi sitten ilmoitin tällaisen vierailun jälkeen miehelle, että en voi pitää tavaroitani tässä huushollissa, jos nämä pienokaiset näin estoitta täällä juoksentelevat. Ja jos en voi pitää tavaroitani täällä, en myöskään asu itse täällä. Mistä seurasi että tällä hetkellä mies (joka selkävammainen) juoksee lasten perässä kun minä laitan ruokaa, lasten vanhemmat edelleen lorvivat sohvalla.
En tiedä kauanko viitsin tätä porukkaa katsella. Mieluiten olisin poissa kotoa kun tuo apinalauma tulee. Mutta kun ne usein tulee ihan ilmoittamatta. Ja onko sitä paitsi reilua, että joudun lähtemään kotoani pois.
Ja joo, koti on puoliksi minun omistuksessa eikä kyseessä ole näiden aikuisten lasten lapsuuskoti.
Kaikki on tuossa kuviossa idiootteja. Miksei ne uupuneet vanhemmat voi ottaa asiaa puheeksi. Ja miksi ylipäätään on passattu kaikki valmiiksi jo lapsena, ja ilmeisesti vielä sen jälkeenkin kun ovat tulleet kylään? Kun menen vanhempieni luokse, teen siellä ruokaa, siivoan pöydät yms normi askareet, ei siellä kukaa ole koskaan passannut, niin miksi yhtäkkiä alkaisin odottaa sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä kylässä ollessa ei osallistuta taloudenhoitoon, jos ei viivytä päiväkausia. Koskee muitakin vieraita kuin aikuisia lapsia.
Jep ihmettelin samaa. Olisi hieman kiusallista, jos vieraat haluaisivat osallistua esim. tiskikoneen täyttämiseen
Vieraat?
Vierailija kirjoitti:
Ei tartte sitten kutsua. Mulla on kotona omat hommat, en oleta vieraiden tulevan meille töihin, enkä mene vieraisille töihin,en äidilleni, enkä anopille.
Auttaa voin jos pyydetään, mutta kyläilyt ei ole sitä varten.Monet kerrat olen sanonut että tulkaa meille, mutta ei kelpaa. Siinäpähän laittavat sitten. Minä en muilla huushollaa.
T. 33 ja viiden äiti
Katsot sitten itse sentään kai kakaroittesi perään? Kun niitä on täytynyt hommata noin penteleesti.
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä toivoisin, että aikuiset lapset joko katsoisivat pienten lastensa perään tai laittaisivat ruokaa, koska itseni on vaikea tehdä yhtä aikaa molempia: hoitaa lapsia paikassa jossa he eivät asu ja laittaa ruokaa koko porukalle.
On todella raivostuttavaa katsoa kun lapset juoksevat kaikissa huoneissa (ja meillä saattaa olla huoneissa esim. lääkkeitä, sytyttimiä, lasiesineitä, soittimia jotka eivät kestä kaksivuotiaan takomista), itse huhkin keittiössä ja lasten vanhemmat nukkuvat sohvalla tai pälpättävät isänsä kanssa.
Muutama kuukausi sitten ilmoitin tällaisen vierailun jälkeen miehelle, että en voi pitää tavaroitani tässä huushollissa, jos nämä pienokaiset näin estoitta täällä juoksentelevat. Ja jos en voi pitää tavaroitani täällä, en myöskään asu itse täällä. Mistä seurasi että tällä hetkellä mies (joka selkävammainen) juoksee lasten perässä kun minä laitan ruokaa, lasten vanhemmat edelleen lorvivat sohvalla.
En tiedä kauanko viitsin tätä porukkaa katsella. Mieluiten olisin poissa kotoa kun tuo apinalauma tulee. Mutta kun ne usein tulee ihan ilmoittamatta. Ja onko sitä paitsi reilua, että joudun lähtemään kotoani pois.
Ja joo, koti on puoliksi minun omistuksessa eikä kyseessä ole näiden aikuisten lasten lapsuuskoti.
Miksi teet noin!? Mikset huikkaa sieltä keittiöstä, että "hei menkääs katsomaan noiden lasten perään, minä en tästä nyt ehdi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieraat?
Niin, henkilöt jotka tulevat kyläilemään luokseni
Meillä käy aikuiset lapsemme usein ja se on aina yhtä mukavaa, kun tulevat. Nykyisin myös poikaystävät ja tyttöystävät tulevat myös. Koska he käyvät usein, toivon ja haluan, että minua autetaan keittiöhommissa ja niin he yleensä tekevätkin. Auttamisella tarkoitan esim. pöydän raivaamista tai salaatin tekoa. En tarvitse kaikessa apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi teet noin!? Mikset huikkaa sieltä keittiöstä, että "hei menkääs katsomaan noiden lasten perään, minä en tästä nyt ehdi".
Olen tehnyt näin. Mies sitten siitä lähtee. Jos mies on jossain ulkona esim. saattaa miehen tytär nostaa perseensä sohvalta ja mennä jonkun lapsen perään. Mistä palaa takaisin sohvalle joko torkkumaan tai lörpöttelemään.
Ja joo, kun olen keittiössä, minua ärsyttää sekin, että joudun sieltä käsin arvailemaan missä kukin muksu milloinkin on. En tajua tuollaista vanhemmuutta, että kyläpaikassa ei katsota lastensa perään.
Vahemmat tosiaan odottavat kovasti,että lapset ja lapsenlapset tulevat kyläilemään kesälomilla ja välillä juhlapyhinä myös. Sen verran pitää aikuisilla lapsilla,vävyillä,miniöillä ja yli 14 vuotiailla lapsenlapsillakin olla normaalia järkeä,että ymmärtävät jaksaako 70-85 vuotiaat vanhemmat passata heitä.
Riippu tietenkin terveydentilasta ja muista olosuhteista.
Siis tunneäly ja muukin äly kehiin,kiitos.
On vain yksi elämä,joten toki ei tarvi tulla sinne mummolaan ,jos ulkomaanloma tai joku vastaava on mieluisampi.Kuten jo sanoin ,jokaisen pitää elää tätä päivää ja viettää ansaittu loma siellä,missä haluaa.
Meillä kaikki sukulaiseni tulevat kylään tuolla asenteella. Myös vanhemmat ja sisarukseni. Rasittavaa! Varsinkin kun viipyvät kylässä usein pitkään kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Auttaa voin jos pyydetään, mutta kyläilyt ei ole sitä varten.Monet kerrat olen sanonut että tulkaa meille, mutta ei kelpaa. Siinäpähän laittavat sitten. Minä en muilla huushollaa.
T. 33 ja viiden äiti
Jännä miten menee ihmisillä eri tavoin: meillä vanhempien luona tiskasin ja siivosin pyytämättä, kun lapsena on passattu hyvin ja autettu aina ♡.
Tosin vanhemmat sairastelivatkin. Kun kyläilivät en antanut heidän tarttua töihin. Huushollasin sen vähän mielelläni.
Joka kodissa tapansa. Esimerkkitapauksen lainasin vain siksi, että vertailin.
Vierailija kirjoitti:
No toivottavasti joku vinkkaa etteivät vastaa myöntävästi teidän kutsuihin.
Mua ojennetaan vielä kaiken lisäksi mummulla ja vaareilla, ettei saa niin lapsia komentaa ja pahasti sanoa, kun omiani ojennan. Varmaan sitten päälle kirjoittelevat täällä että makaan sohvalla..
Ootte te kyllä....