"Aikuiset lapset tulevat kylään eivätkä tee yhtään mitään". Odottavat samanlaista passausta kuin lapsena kotona asuessaan.
Tämmösiäkinkö on oikeasti olemassa? Muututaan lapseksi jälleen vaikka vanhemmat toinen jalka haudassa....🙄
Kommentit (45)
Meillä käy 2-15 vuotiaita lapsivieraita. Pienemmille olen hankkinut vuosien mittaan leluja, jotka jaksavat kiinnostaa. Isommat piirtävät, pelaavat tai askartelevat. Kauniilla ilmalla olemme oman pihan hiekkalaatikolla. Kaikki helposti särkyvät esineet nostetaan vierailun ajaksi muualle.
En minä ainakaan äitini kotona ajattele osaavani tehdä yhtään mitään. Se ei siis ole lapsuudenkotini. En tiedä, missä vaikkapa keittiössä on mitäkin. Käyn siellä, istutaan muutama tunti ja kahvitellaan, sitten lähden.
Ja sama pätee toiseen suuntaan. Jos äitini minulla vieraillessani rupeaisi vaikka pyyhkimään pölyjä, voisin loukkaantua. Tämä on minun huushollini, ja tätä hoidan minä. En tarvitse kotonani passausta.
Eli suhteemme on normaali kahden aikuisen välinen suhde: ei toisen kotona ruveta pyytämättä tekemään taloustöitä.
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan äitini kotona ajattele osaavani tehdä yhtään mitään. Se ei siis ole lapsuudenkotini. En tiedä, missä vaikkapa keittiössä on mitäkin. Käyn siellä, istutaan muutama tunti ja kahvitellaan, sitten lähden.
Ja sama pätee toiseen suuntaan. Jos äitini minulla vieraillessani rupeaisi vaikka pyyhkimään pölyjä, voisin loukkaantua. Tämä on minun huushollini, ja tätä hoidan minä. En tarvitse kotonani passausta.
Eli suhteemme on normaali kahden aikuisen välinen suhde: ei toisen kotona ruveta pyytämättä tekemään taloustöitä.
Tässä nyt ei varmaan puhuttu mistään muutaman tunnin vierailusta. Jokainen varman ymmärtää, että muutaman tunnin vierailulla ei tarvitse alkaa pyyhkimään pölyjä. Kyse oli varmasti enemmän näistä, jotka tulevat pidemmäksi aikaa täysihoitoon. Ei sillä etteikö vika olisi myös vanhemmissa, jotka sallivat tämän.
Yövieraaksi en heille koskaan menekään, koska oma koti ihan lähellä heitä.[/quote]
Oletan, että aloittaja tarkoittaa tilannetta jolloin "lapset" tulevat poika- ja tyttöystävineen esim 2-4 viikoksi "lomailemaan" kotiin ja vanhemmat samaan aikaan töissä & passaavat aikuiset lapset. Tällaisessa tilanteessa fiksut lapset osallistuvat.
Jos nyt kerran kahteen kuukauteen käydään syömässä ja kahvilla mummulla, niin en rupea siellä auttelemaan.
Erikseen ne jotka "asuvat" mummulassa, heidän jutuistaan en osaa sanoa. Toivottavasti kaikki saavat leipäläpensä auki jos tarvetta.