Kun Kela pakottaa muuttamaan
Olen toimeentulotukiasiakas, jolla liian kallis vuokra Kelan ohjeistuksiin nähden. No, lähinnä halusin kuitenkin kaikille kohtalotovereille saattaa tiedoksi, että käyttäkää hyväksenne se Kelan muuttoavustus - minulla ei ollut muuttoapuja niin Kela kustansi muuton muuttofirman kautta. Muistakaa hakea siis muuttoavustus. Saatte pahvilaatikot kamojen pakkaamista varten ja muuttofirma hoitaa tavaroiden roudaamisen. Muistakaa vaan sanoa/ilmoittaa Kelalle, että ei ole ystäviä/kavereita, jotka muutossa voisivat avustaa.
Kommentit (77)
[/quote]
Alapeukut johtuvat varmaan siitä, että sinusta yhteiskunnan olisi järjestettävä kaikille ihan sellainen asuminen kuin kutakin huvittaa.
Mihin on unohtunut ihmisiltä kiitollisuus siitä, että yhteiskunta verorahoista huolehtii, kun ei itse pysty?
Kurjaa olisi sillan alla tai yhdistysten yömajoissa kärvistellä. Arvostakaaköyhät ja työttömät yhteiskuntaa, jokahuolehtii.[/quote]
Haluaisitko sinä, että minun kaksi alakouluikäistä lasta asuisia sillan alla? Tai yömajassa? Voin vakuuttaa sinulle, että heistä tulevaisuudessa on sinullekin parempaa hyötyä, kun asuvat äitinsä kanssa asiallisessa asunnossa.[/quote]
Varmasti lapsille parempi niin, että yhteiskunta huolehtii, kun omista vanhemmista ei siihen ole.
Kuitenkin sinäkin tunnut pitävän itsestäänselvyytenä yhteiskunnan apua. Sinun pitäisi olla kiitollinen siitä avusta.
Vierailija kirjoitti:
200718 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
200718 kirjoitti:
200718 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se koske pelkästään helsinkiä. Turussa meillä kans kela uhkailu et pitäis muuttaa halvempaa. Ei halpoja ole, paitsi jotain kaupungin mut niissä jonot pitkät. Nyt asutaan saton kolmiossa 2 aikuista ja 4 lasta, muutama km keskustasta.
Tuo ei ole oikein. Meillä sentään niin hyvät olot, että äiti +2 lasta muuttaa 78 m2 kolmioon. Jos Kela (valtio) vaatii asumista edullisemmassa asunnossa, niin sen pitäisi sitten järjestää sellaisia.
Ymmärrän, että alaspeukuttajia harmittaa! Muutan parempaan ja suhteessa halvempaan asuntoon ja saan muuttotuet että suhteessa edelliseen paremman asumistuen. Lakien mukaan tässä nyt lasten kanssa kuitenkin menen. En mahda mitään! Ja kiitos kovasti mun uuden yksityisen vuokranantajan, joka ei oo markkinatalouden vartija!
Alapeukut johtuvat varmaan siitä, että sinusta yhteiskunnan olisi järjestettävä kaikille ihan sellainen asuminen kuin kutakin huvittaa.
Mihin on unohtunut ihmisiltä kiitollisuus siitä, että yhteiskunta verorahoista huolehtii, kun ei itse pysty?
Kurjaa olisi sillan alla tai yhdistysten yömajoissa kärvistellä. Arvostakaaköyhät ja työttömät yhteiskuntaa, jokahuolehtii.
Haluaisitko sinä, että minun kaksi alakouluikäistä lasta asuisia sillan alla? Tai yömajassa? Voin vakuuttaa sinulle, että heistä tulevaisuudessa on sinullekin parempaa hyötyä, kun asuvat äitinsä kanssa asiallisessa asunnossa.
Voidaanhan ne sijoittaa normaaliperheisiin.
Oletko ottanut selvää, mitä se sijoittaminen yhteiskunnalle maksaa? Ei kukaan ota toisten lapsia ilmaiseksi kotiinsa asumaan.
Tämän aloituksen alkuperäinen idea oli kertoa kaikille, että jos joudutte muuttamaan kelan ohjeistuksen mukaan edullisempaan asuntoon, niin pyytäkää muuttoavustus! Ei muuta. Itse sain sen, ja olen tyytyväinen!
Vierailija kirjoitti:
Kurjaa olisi sillan alla tai yhdistysten yömajoissa kärvistellä. Arvostakaaköyhät ja työttömät yhteiskuntaa, jokahuolehtii.
Haluaisitko sinä, että minun kaksi alakouluikäistä lasta asuisia sillan alla? Tai yömajassa? Voin vakuuttaa sinulle, että heistä tulevaisuudessa on sinullekin parempaa hyötyä, kun asuvat äitinsä kanssa asiallisessa asunnossa.
Varmasti lapsille parempi niin, että yhteiskunta huolehtii, kun omista vanhemmista ei siihen ole.
Kuitenkin sinäkin tunnut pitävän itsestäänselvyytenä yhteiskunnan apua. Sinun pitäisi olla kiitollinen siitä avusta.
Tämän aloituksen alkuperäinen idea oli kertoa kaikille, että jos joudutte muuttamaan kelan ohjeistuksen mukaan edullisempaan asuntoon, niin pyytäkää muuttoavustus! Ei muuta. Itse sain sen, ja olen tyytyväinen!
Vierailija kirjoitti:
Ap, tarkoitat varmaan, että sinulla ei ole varaa asua asunnossasi ja joudut siksi muuttamaan. Ihminen saa asua aivan missä vaan, syödä mitä haluaa, matkustaa mihin huvittaa - omalla rahallaan.
Tilapäiseksi tarkoitetulla köyhäinavulla (eli veroina muilta ihmisiltä kerätyillä rahoilla) pitäisi saada vain kaikista välttämättömimmän: jonkunlaisen katon pään päälle vaikka yhteismajoituksessa kaupunkien ulkopuolella, yksinkertaista ruokaa, välttämättömimmät terveyskulut. Ilmaisesta rahasta valittamista pidetään törkeänä kaikkialla paitsi tietenkin nyky-Suomessa, joka pian menee valtiona konkurssiin. Katsotaan sitten, mitä saatte ilmaiseksi - tuskin enää yhtään mitään, kun kirstut ovat tyhjät.
Kun kirstu on tyhjä, ryöstetään sinunkaltaisiasi ihmisiä vaikka suoraan kadulla. Ja muutama kunnon lyönti kaupan päälle.
Eihän se Kela muuttamaan pakota. Nuo toimeentulotuessa hyväksyttävät maksimivuokrathan ovat olleet tosin jo monta vuotta samat. Mutta todelliset vuokrat nousevat. Jos ei mitään muita tuloja kerta kaikkiaan saa hankittua, niin sitten on maksettava perusosasta se ylimenevä osuus ja tingittävä jostain muusta.
200718 kirjoitti:
200718 kirjoitti:
200718 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se koske pelkästään helsinkiä. Turussa meillä kans kela uhkailu et pitäis muuttaa halvempaa. Ei halpoja ole, paitsi jotain kaupungin mut niissä jonot pitkät. Nyt asutaan saton kolmiossa 2 aikuista ja 4 lasta, muutama km keskustasta.
Tuo ei ole oikein. Meillä sentään niin hyvät olot, että äiti +2 lasta muuttaa 78 m2 kolmioon. Jos Kela (valtio) vaatii asumista edullisemmassa asunnossa, niin sen pitäisi sitten järjestää sellaisia.
Ymmärrän, että alaspeukuttajia harmittaa! Muutan parempaan ja suhteessa halvempaan asuntoon ja saan muuttotuet että suhteessa edelliseen paremman asumistuen. Lakien mukaan tässä nyt lasten kanssa kuitenkin menen. En mahda mitään! Ja kiitos kovasti mun uuden yksityisen vuokranantajan, joka ei oo markkinatalouden vartija!
Ja edellinen asunto oli nykyisen Lumon eli entisen VVO:n, joka ratsastaa ihmisten pakolla jossain asustaa. Muutettiin 2010 VVO:n asuntoon ja sen jälkeen joka vuosi vuokra nousi. Mitään parannuksia ei kyllä asuntoon tullut. 740 eurosta 940 euroon. Joo, maksakaa se summa vaan niille sijoittajille osainkoina. Lapsiperheet ja tulevaisuuden Suomi kiittää!!! Tack so mycket!
Nykyään sinäkin voit päästä näihin si8joittajiin. Jo vähän reilulla yhdellä malluaskilla saat osakkeen ja osingot alkavat virtaamaan sinulle.
200718 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
200718 kirjoitti:
200718 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei sinun lastesi asuminen kiinnosta kuin sen verran että kunhan minun ei pitäisi siitä maksaa niin paljoa kuin nyt.
Käytin kerran tuota muuttoavustusta. Avustajien määrä laskettiin sen mukaan, kuinka isoon asuntoon on muuttamassa. Muutin yksiöön, eli yksi avustaja. Ainoa vain, että se yksiö oli hissittömän kerrostalon 4. kerroksessa, ja minulla ihan sairaan paljon kirjoja... Oltiin kumpikin urakan jälkeen aivan poikki.
Niinpä niin, 120e saatiin muuttoon. Arvaat varmaan ettei sillä mitää ammattilaisia saa, eikä edes autoa.
Ihmeellistä on se, että kela"pakottaa" muuttamaan, mutta apua siihen ei tipu
Vierailija kirjoitti:
Käytin kerran tuota muuttoavustusta. Avustajien määrä laskettiin sen mukaan, kuinka isoon asuntoon on muuttamassa. Muutin yksiöön, eli yksi avustaja. Ainoa vain, että se yksiö oli hissittömän kerrostalon 4. kerroksessa, ja minulla ihan sairaan paljon kirjoja... Oltiin kumpikin urakan jälkeen aivan poikki.
Siitä on vissiin aikaa. Minua ei ainakaan velvoitettu nyt yhtäkään laatikkoa kantamaan!
Vierailija kirjoitti:
Niinpä niin, 120e saatiin muuttoon. Arvaat varmaan ettei sillä mitää ammattilaisia saa, eikä edes autoa.
Ette vissiin osanneet oikein pyytää? Minä tosiaan vapaamatkustaja tän muuton suhteen. Mutta ei minulla olisi oikeasti ketään ollut avustamassa, joten oikein se meni!
Vierailija kirjoitti:
Tuota samaa kela mullekin tarjosi, mutta koska minulla ei olut muuttokavereita, niin siten sain firman sitä hoitamaan.
Vierailija kirjoitti:
Töihin meno on myös vaihtoehto.
Palkkaatko sä mut? Koska voin aloittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä, palkka 1780€/kk. kahdessa vuorossa aamu, alkaa 7 ja päivävuoro alkaa klo 11, eli ei lisiä. Työnä puhelimessa olemista ja asiakkaiden ongelmia ratkaisua. Työaika 168h / kk. Kiinnostaako?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä teillä olisi ollut se mahdollisuus, harmi kun ette tajunneet. Jos ei ole muuttoapua - niin kuin minulla - tulee muutofirma siihen auttamaan. Tuovat laatikot ja ne kun pakkaat, niin vievät vielä haluttuun osoitteeseen. Minullekin taisi kela tarjota tuota 120 euroa, mutta koska en yksin voinut mitenkään hoitaa hommaa, niin sit sain muutofirman ja oli paaaljon helpompaa. Osaat varmaan kuvitella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heti maanantaina, jos osaat remontoida.
eri
Kuinka pitkään Kelassa odotetaan sitä, että löytää halvemman asunnon, Helsingistä kyse?
Mitä hyötyä, tuskinpa on.
eri