Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ihmeestä tiedät että joku ihan oikeasti tahtoo olla seurassasi?

Vierailija
20.07.2018 |

Mistä ihmeestä tiedät että joku ihan oikeasti tahtoo olla seurassasi? Että hän pitää sinusta? Että hän on seurassasi koska tahtoo, eikä siksi että on jollain tavalla pakko tai että hän jotenkin yrittää hyötyä sinusta? Minulla on todella vaikeuksia tietää tätä koskaan kenestäkään.
Kenties naapurisi juttelee kanssasi mukavia vain koska on kyylä/juorukello ja tahtoo kertoa kaikki asiasi eteenpäin.
Kenties ystäväsi ei kauheasti pidä sinusta mutta tapaa sinua koska on yksinäinen eikä hänellä ole muitakaan ystäviä.
Kenties joku nainen on sinun tyttöystäväsi vain koska hän aivan välttämättä tahtoo lapsia ja arvelee että sinä olisit ihan kelvollinen isä.
Kenties aviomiehesi on kanssasi vain koska hän erehtyi menemään naimisiin kanssasi ja nyt sitten on jumissa avioliitossa.
Kenties lapsesi ovat kanssasi vain koska he ovat lapsia ja eipä heillä siis oikein muutakaan mahdollisuutta ole (paitsi jos karkaavat kotoa).
Kenties alaisesi juttelee kanssasi mukavia vain koska pakkohan se on esimiehen kanssa jutella.
Kenties kukkakaupan täti juttelee kanssasi mukavia vain koska pakkohan se on asiakkaiden kanssa jutella.
Kenties kaverisi tapaa sinua koska on kiltti/kohtelias eikä uskalla rehellisesti sanoa että "painu hiiteen, en piittaa sinusta tippaakaan".
Kenties uskovainen tuttavasi viettää kanssasi aikaa vain jotta kääntyisit uskoon.
Kenties sukulaisesi tapaavat sinua koska "täytyyhän niitä sukulaisia tavata".
Kenties tuttavasi juttelee kanssasi koska hän on sosiaalinen verkostojen rakentaja, koska voihan sinusta olla hänelle vielä joskus jotain hyötyä, ties vaikka hän saisi joskus vielä kauttasi työpaikan tai tiesmitä.
Kenties kollegasi juttelee kanssasi vain koska olette jumissa samalla tylsällä työpaikalla joten parhaiten saa ajan kulumaan kun edes jotain edes jonkun kanssa juttelee.
Jne jne jne.
Minä taidan olla sosiaalisesti melko lailla kyyninen taikka kuollut taikka estynyt. En näe mitään syytä kenellekään olla kanssani tekemisissä vapaaehtoisesti, siksi että pitäisi minusta. Enkä kyllä myöskään näe mitään syytä minulle olla kenenkään kanssa vapaaehtoisesti, siksi että pitäisin hänestä. Kaikki sosiaaliset suhteet vaikuttavat silkalta hyödyn tavoittelulta tai tarvitsemiselta... hulluksihan sitä tulee jos on aina yksin. Sitten alkaa kirjoitella tälläisiä nettiin.

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on juuri tuo tilanne, olen lähinnä yksin koska koen jotenkin näkeväni kaikkien läpi, ja alkaa vaan ärsyttää. En niinkään mieti sitä että haluavat hyötyä, vaan sitä miten kaikki esittävät ja vetävät jotain roolia. Tavoittelevat pelkkää pintaa ja materiaa, elävät pakonomaista ja sisällötöntä kiiltokuvaelämää.

Juurikin tuo - esiintyminen/esittäminen/rooli. Pahimmillaan useita rooleja - eri tilanteessa ja eri ihmiselle omansa. Inhottaa. Kuvottaa.

Vierailija
42/92 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä ne vähät jäljellä olevat ihmissuhteet ensinkään arvokkailta vaikuta, joten eipä se haittaa jos ne menee pilaamaan.

Sama täällä. Olen kokemuksieni mukaan mueluummin yksin ja vakuuttunut seurani motiiveista, kuin epämääräisessä seurassa ”huvin vuoksi”.

Huhhuh miten uuvuttavia yksilöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on juuri tuo tilanne, olen lähinnä yksin koska koen jotenkin näkeväni kaikkien läpi, ja alkaa vaan ärsyttää. En niinkään mieti sitä että haluavat hyötyä, vaan sitä miten kaikki esittävät ja vetävät jotain roolia. Tavoittelevat pelkkää pintaa ja materiaa, elävät pakonomaista ja sisällötöntä kiiltokuvaelämää.

Juurikin tuo - esiintyminen/esittäminen/rooli. Pahimmillaan useita rooleja - eri tilanteessa ja eri ihmiselle omansa. Inhottaa. Kuvottaa.

Samankaltaiset ihmiset vetävät toisiaan puoleensa. Myöskin ihmisiä ärsyttää toisissa eniten ne piirteet joita itsessään on.

Rennot, lojaalit ja hauskat ihmiset välttelevät teitä.

Vierailija
44/92 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ekan lauseen, vastaan siihen. En tiedäkkään, mutta jos ei se pois lähe/lopeta yhteydenpitoa niin siitä sen tietää.

Vierailija
45/92 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin ekan lauseen, vastaan siihen. En tiedäkkään, mutta jos ei se pois lähe/lopeta yhteydenpitoa niin siitä sen tietää.

Siis tiesin sittenkin. En tiedä miksi laitoin en tiedä. Olen vähän tämmönen.

Vierailija
46/92 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näen ihmissuhteet samalla tavalla, realiteettina. Kai sitä todellisuutta tukee hyvin myös se, miten paljon ihmiset valittavat ystävistään, mikä saa miettimään mikä on se yhdistävä voima.

Tavallisissa suhteissa minua ei sinällään vaivaa ihmisten motiivit, mutta seurustelusuhteissa asia onkin toinen.

Haluan itse seurustella ainostaan sellaisen henkilön kanssa, josta oikeasti pidän.

On musertavaa huomata, että kaikille se "pitäminen" ei olekaan niin tärkeää; pääasia, että on joku, ainakin siihen asti että tulee parempi vastaan.

Tai koko ”pitäminen” pohjautuu jollekin hyvin kevyelle alustalle. Sitä ei ole mietitty loppuun asti, vaan kuin tuuli se vaihtaa suuntaa. Usein ihmiset ovat jämähtähtäneet viettiensä vangeiksi miettimättä asioita yhtään enempää. Tällaiseen kun sitten kompastuu niin se on juurikin sitä: musertavaa.

Vierailija
47/92 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samankaltaiset ihmiset vetävät toisiaan puoleensa. Myöskin ihmisiä ärsyttää toisissa eniten ne piirteet joita itsessään on.

Rentoja, lojaaleja ja hauskoja ihmisiä ei ole olemassakaan. On vain kohdennettuja rooleja. Ja niiden takana se kaikki, mikä on tarpeellista tietää.

Vierailija
48/92 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitelkää autistit jotain sitovia kaveriliittoja. Sinettinä uuden bestiksen nimi tatuoituna otsaan.

Vierailija
49/92 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rentoja, lojaaleja ja hauskoja ihmisiä ei ole olemassakaan. On vain kohdennettuja rooleja. Ja niiden takana se kaikki, mikä on tarpeellista tietää.

Ikävää, jos tuo on todellinen kokemuksesi. Onneksi en jaa sitä.

Vierailija
50/92 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävää, jos tuo on todellinen kokemuksesi. Onneksi en jaa sitä.

Kukaan ei ole pyytänytkään sellaista. Sen enempä kuin henkilöön meneviä, subjektiivisia mielipiteitäsi kirjoittajista kun argumentit loppuvat.

Vierailija
51/92 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan höpöhöpöä. Kaikki muut ovat tuollaisia kauheita ja vain sinä syvällinen tunteva olento jota kukaan ei ymmärrä vain sinä ja yksin sinä voit nähdä kaikkien muiden idioottien läpi.... 

Sulla on oikeasti päässä vikaa jos et ymmärrä mitä on sosiaalisuus. Ja että jokaisella ihmisellä on omat murheensa ja vastoinkäymisensä elämässään, siinä ei auta mikään pakonomainen sisällötön kiiltokuva elämä koska elämä tulee ja lyö lujaa aina välillä jos sellaista edes yrittää. 

Vierailija
52/92 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että motiivi viettää aikaa toisen kanssa on AINA itsekäs. Paraskin kaveri, vapaaehtoisesti toisen seurassa oleminen - koska tunnen OMAN oloni hänen kanssaan hyväksi. Hän naurattaa MINUA esim. Miten monesti olet toisen seurassa, koska tiedät, että toinen haluaa seuraasi, et itse välitä olla tämän ihmisen seurassa, mutta haluat, että hänellä on hyvä olla?

Vierailija
53/92 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen rento, lojaali ja hauska, ja tunnen monia kaltaisiani. Sinulla viiraa päässä koska näet rooleja kaikkialla. Toki rooleja on kaikilla ihmisillä, sitä kutsutaan sosiaalisuudeksi, ja se on ihmisyyden perusta, sitä on myös eläimillä. Ihminen on laumaeläin, ja laumassa ihmisellä on erilaisia rooleja, lapsen rooli, vanhemman rooli, puolison rooli, sisaruksen rooli, ystävän rooli, työntekijän rooli, esimiehen rooli... jne. Ei kaikkien ihmisten kanssa voi eikä pidä käyttäytyä samalla tavalla. 

Vierailija
54/92 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan höpöhöpöä. Kaikki muut ovat tuollaisia kauheita ja vain sinä syvällinen tunteva olento jota kukaan ei ymmärrä vain sinä ja yksin sinä voit nähdä kaikkien muiden idioottien läpi.... 

Sulla on oikeasti päässä vikaa jos et ymmärrä mitä on sosiaalisuus. Ja että jokaisella ihmisellä on omat murheensa ja vastoinkäymisensä elämässään, siinä ei auta mikään pakonomainen sisällötön kiiltokuva elämä koska elämä tulee ja lyö lujaa aina välillä jos sellaista edes yrittää. 

Täysin ohi aiheen.

Vierailija
55/92 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että motiivi viettää aikaa toisen kanssa on AINA itsekäs. Paraskin kaveri, vapaaehtoisesti toisen seurassa oleminen - koska tunnen OMAN oloni hänen kanssaan hyväksi. Hän naurattaa MINUA esim. Miten monesti olet toisen seurassa, koska tiedät, että toinen haluaa seuraasi, et itse välitä olla tämän ihmisen seurassa, mutta haluat, että hänellä on hyvä olla?

Minä itseasiassa olen useinkin. Ja nimenomaan se on mielestäni hyvän ja terveen ihmissuhteen merkki, jos toinen on niin tärkeä, että voi laitttaa jopa oman etunsa toisen edelle. Epätervettä se on siinö tapauksessa, ettei milloinkaan halua olla toisen kanssa vaan on aina tunne "pakosta".

Vierailija
56/92 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika usein näin. Jopa vapaaehtoistyössä - ja etenkin siinä. Etsitään itselle hyvää oloa, hyvää omaatuntoa, karmaa - kuka mitäkin. Ehkä halutaan kaunis lausen CV:n koristeeksi - pieni ”puhdistus”.

Vierailija
57/92 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika usein näin. Jopa vapaaehtoistyössä - ja etenkin siinä. Etsitään itselle hyvää oloa, hyvää omaatuntoa, karmaa - kuka mitäkin. Ehkä halutaan kaunis lausen CV:n koristeeksi - pieni ”puhdistus”.

”Ystäväpalvelu” 😁

Vierailija
58/92 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että joku saattaa murehtia tuollaisia asioita kuin ap aloituksessaan murehti.

Mutta en ymmärrä miksi jotkut ihmiset väittelevät tai siis "keskustelevat" monta sivullista tälläistä sontaa. Pahemmin teillä keskustelijoilla pää ja elämä on pilalla kuin ap:lla.

Vierailija
59/92 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän että joku saattaa murehtia tuollaisia asioita kuin ap aloituksessaan murehti.

Mutta en ymmärrä miksi jotkut ihmiset väittelevät tai siis "keskustelevat" monta sivullista tälläistä sontaa. Pahemmin teillä keskustelijoilla pää ja elämä on pilalla kuin ap:lla.

Miksi se häiritsee sinua?

Vierailija
60/92 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kun on epävarma itsestään ja kärsii luottamuspulasta muita kohtaan niin on tällaisia ajatuksia. Itsekin tietyllä tavalla kärsin näistä ajatuksista tällä hetkellä. Aiemmin en miettinyt mitään tällaista mutta sen jälkeen, kun tullut joltakin kaverilta näitä: "Olen niin yksinäinen, kukaan ei halua nähdä. Koko puhelinnumerolistan käynyt läpi eikä kukaan voi nähdä mutta voisitko sä?" 

Tai sitten kuulee miten pitkäaikainen ystävä haukkuu selän takana ja samalla tavalla valittelee yksinäisyyttä ja seuran kaipuutta. 

Kieltämättä siinä alkaa muodostua ajatuksia, että on monille ihmisille vain jokin täyte elämään, jotta heillä olisi edes jotakin seuraa. Pitää yrittää arvostaa enemmän itseään ja löytää sellaista seuraa, joka välittää susta omana itsenään ja on kiinnostunut seurastasi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi