Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Selittäkää miten käytännössä Venäjä on sekaantunut USA:n vaaleihin? Siis millä teoilla konkreettisesti?

Vierailija
19.07.2018 |

Onko Venäjä siis jotenkin hakkeroinut niitä sähköisiä vaalijärjestelmiä, ja lisännyt sähköisiä valeääniä Trumpille? Vai lobannut Trumpin puolesta ja saanut lisää äänestäjiä hänen taakse? Vai mitä tekoja käytännössä ja konkreettisesti se Venäjän sekaantuminen on ollut? En ymmärrä.

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan ei takerru siihen, mitä Bill, Trump, ja Hilary ovat perhetuttuna juonineet? Myös Mellu voi olla vakooja ja Mies.

Vierailija
82/105 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen Demokratia on syyllinen kamelinjälkeläisten syntyvyyteen ja epätasa-arvoon suurimmilta mitoilta tästä. Se on syyllinen myös moneen muuhun asiaan. Suomalainen Demokratia ja maailmanlaajuinen Demokratia on tuomittavaa.

Ainoa oikea hyvä tie on kultainen keskitie... sitä ennen kultainen sääntö ja on muistettava että demokratia on keksinyt nämä eikä suomen demokraattisemmat ihmiset vastaa näihin asioihin millään vaikka he ovat väärin tehneet.

Simpanssit lähtivät gorillojen jälkeen afrikasta mikä kertoo paljon heidän kreikan ja demokratian opista sekä siitä miksi juuri kreikka. Gorillat lähtivät ennen simpansseja pois euroopasta amerikkaan(saatat myös tuntea termillä neandertahl ihminen). Amerikassa on aidompia ja alkuperäisempiä ihmisiä joilta tulee parempaa faktaa kuin joiltain kreikan maailmankusetus simpanssi kultatieltä. U.S.A:ssa on esim. Republikaanit ja demokraatit mutta suomessa on demokratia ja hallitus jonka on pakko kärsiä yksityisten ihmisten idiotismi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"valetilejä" fb:ssä. R%ssät esiintyneet jenkkiläisinä punaniskoina ja buustanneet Trumppia ja pelotelleeet meksikolaisilla, n55q5reillä ja Zuurian B#kolaisilla. Mielipiteen muokkaamista.

Vierailija
84/105 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjä trolleja ketjussa. Näkee suomen kielestä.

Tai ihan vaan skitso väärällä lääkityksellä.

Vierailija
85/105 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"valetilejä" fb:ssä. R%ssät esiintyneet jenkkiläisinä punaniskoina ja buustanneet Trumppia ja pelotelleeet meksikolaisilla, n55q5reillä ja Zuurian B#kolaisilla. Mielipiteen muokkaamista.

Täyttä humpuukkia. Suorastaan kamelin paska tie. Mielipiteen muokkausta ei ole tapahtunut. Ei eurooppa voi vaatia amerikalta jo lisää kuin simpanssit ovat varastaneet jo melkein kaiken amerikasta. America first then Finland!

Vierailija
86/105 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjä trolleja ketjussa. Näkee suomen kielestä.

Juu... ja huumorisi on kuin kanan perseellä tai kamelin selällä.

Vierailija
87/105 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet putin-trolli jos sanot mitään myönteistä trumpista, hoh. Eikös ne clintonin sähköpostit olleet kuitenkin ihan oikeita joten mitä "huonoon valoon asettamista" se on olevinaam jos tyyppi on mätä.

Tätäpä meitsikin on kelannut ja todeksi mielessäni todennut. Mätä eliitti läsimaissa. Läpi mätä, korruptoitunut ja ahne.

Lisäksi Hillaryn naisellinen mustavalkoisuus ja halu sotia pahoiksi kokemiaan vastaan olisi myös ollut varsin pelottavaa.

Vierailija
88/105 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tällaista ole aina kutsuttu ns.'aivopesuksi'? Itse valitsen ehdokkaan esim.Suomessa. Tavallaan sama mitä ehdokkaasta ehkä kirjoitetaan jos pysyy arvojeni mukaisena. Syy miksen äännestäisi sitten lopulta olisi joku kirjoittelu mediassa että: 'pedofilia-menneisyys, rääkkäsi eläimiä tms, vei rahat vanhuksilta' tms mutta näissäkin sitten selvittäisin todenperäisyyden että onko asioissa todenperää. Tietty lähdekriittisyys ja omien aivojen käyttö.

Se olisi sitten todellista puuttumista vaaleihin jos joku pyyhkisi kumilla (miksi muuten käytetään lyijykynää vaalikopissa?) sen numeron minkä merkitsin ja vaihtaisi toiseen tai kun äänet syötetään tietokone-ohjelmaan niin näpelöisi niitä lukuja siellä.

Vierailija
89/105 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäläiset kaivoivat esiin epäedullisia asioita Hillary clintonista jotka tämä itse oli tehnyt ja joita hän peitteli että saisi voitettua vaalit.

Eurooppalaiset kaivoivat esiin epäedullisia asoita Trumpista, joita hänen väitettiin tehneen ja joita hän peitteli, jotta saisi voitettua vaalit. 

EU Saksan johdolla vaikutti USA:n vaaleihin todella härskisti. Varmasti valtiolliset elimet ovat myös trollanneet keskustelufoorumeilla ja yksipuolinen valtamedia hyökkäsi pääosin yhteisrintamana todistamattomin syytöksin Trumpia vastaan ja peitteli Clintonin tekoja. 

Vierailija
90/105 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Venäläiset kaivoivat esiin epäedullisia asioita Hillary clintonista jotka tämä itse oli tehnyt ja joita hän peitteli että saisi voitettua vaalit.

Eurooppalaiset kaivoivat esiin epäedullisia asoita Trumpista, joita hänen väitettiin tehneen ja joita hän peitteli, jotta saisi voitettua vaalit. 

EU Saksan johdolla vaikutti USA:n vaaleihin todella härskisti. Varmasti valtiolliset elimet ovat myös trollanneet keskustelufoorumeilla ja yksipuolinen valtamedia hyökkäsi pääosin yhteisrintamana todistamattomin syytöksin Trumpia vastaan ja peitteli Clintonin tekoja. 

💪👏🖒

Vierailija
91/105 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eurooppalaiset kaivoivat esiin trumpin juttuja jo 70-luvulta lähtien. Mikä ihmeen kuningas monarkia stalkkaa Gorillojen syntyvyyttä? Media aina tutkii näitä asioita ja uutisoivat epätasa-arvoisesti niistä sillä hetkellä niin julmasti kuin voivat antamatta asian näkyä eikä he pyydä virheistään anteeksi "ja he haluavat varastaa metallisi ja appelsiini mehusi".

Pikemmin kamelin perse demokratia kuningas monarkia.

Vierailija
92/105 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedusteluviranomaisten raportin mukaan Venäjä käytti hyväkseen muun muassa verkko-operaatioita, valeuutisia, sosiaalisen median maksettuja trolleja ja paljastussivustoja.

Kyllä minä nuo olen uutisista lukenut, mutta mitä tarkoittaa konkreettisesti, että käyttää hyväkseen valeuutisia tai verkko-operaatioita? En ymmärrä miten valeuutisilla tai sometrolleilla lisätään Trumpin äänimäärää. Minun mielestä se on lobbaamista tai mielipidevaikuttamista tms mutta ei konkreettista tulosten peukalointia. Ap.

Hilary sai enemmän ääniä.

Valeuutinen.

Vierailija
93/105 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedusteluviranomaisten raportin mukaan Venäjä käytti hyväkseen muun muassa verkko-operaatioita, valeuutisia, sosiaalisen median maksettuja trolleja ja paljastussivustoja.

Kyllä minä nuo olen uutisista lukenut, mutta mitä tarkoittaa konkreettisesti, että käyttää hyväkseen valeuutisia tai verkko-operaatioita? En ymmärrä miten valeuutisilla tai sometrolleilla lisätään Trumpin äänimäärää. Minun mielestä se on lobbaamista tai mielipidevaikuttamista tms mutta ei konkreettista tulosten peukalointia. Ap.

Valeuutinen.

Onhan se valeuutinen minunkin mielestä. Minun mielestä se on lobbaamista tai mielipidevaikuttamista tms mutta ei konkreettista tulosten peukalointia.... lobbaaminen on oikea sana tähän. Yhdysvallat lobbasi voiton Trump pence:llä Hillary Clintonista vaikuttamatta ääniin millään tavalla. Se oli täysin oikeudenmukaisesti voitettu vaali!

Vierailija
94/105 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Venäjä siis jotenkin hakkeroinut niitä sähköisiä vaalijärjestelmiä, ja lisännyt sähköisiä valeääniä Trumpille? Vai lobannut Trumpin puolesta ja saanut lisää äänestäjiä hänen taakse? Vai mitä tekoja käytännössä ja konkreettisesti se Venäjän sekaantuminen on ollut? En ymmärrä.

Vastaan kysymyksiin järjestyksessä.

Ei. Ei. Venäjä sekaantuminen syntyi siitä kuin minä lähetin facebook viestin tai e-mailin(en muista) ja kerroin miten Trump pence voi lobata voiton Hillary Clintonista. Lobbaaminen ei ollut kiellettyä silloin amerikassa kuin vaalit olivat ja republikaani juutalaiset ovat nyt tehneet paljon enemmän lobbausta eikä niistä olla uutisoitu mitään ja osa heistä ovat varkaita ja pedofiilejä ja mikä pahinta on se että osa heistä noudattaa elämässään jotain ihmiskuntaa tuhoavaa kamelin palvonta kulttia... ja heillä on yhteyksiä Finland!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
95/105 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä kiva nähdä esimerkki sellaisesta valeuutisesta tai trollin viestistä, joka saa miljoonat ihmiset äänestämään Trumppia. Varsinkin jos ne on tehty muutamalla kymmenellä tuhannella dollarilla, kun vaalikampanjoihin on käytetty miljoonia.

Yksi teoria on, että siellä on tehty jotain ratkaisevissa vaalipiireissä. Koko USA:aahan ei tarvinut muokata, koska vaalijärjestelmä on sellainen että kummallakin puolueella on varmoja osavaltioita joista ne saa saletisti valitsijamiehet itselleen. Eli panostus on kohdistettu vaa'ankieliin, jolloin on selvitty pienellä budjetilla. Todisteista en tosin tiedä.

Vierailija
96/105 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valeuutinen.

Myös Suomen eduskuntavaaleissa esimerkiksi Kimmo Sasi jäi ulos eduskunnasta vaikka sai enemmän ääniä kuin useampikin sellainen joka tuli valituksi. Vaalijärjestelmä on sellainen kuin se on Ja siitä tulee noudattaa eikä jälkikäteen nurista.

Vierailija
97/105 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi USA itse ei ole koskaan sekaantunut muiden vaaleihin.

Vierailija
98/105 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi USA itse ei ole koskaan sekaantunut muiden vaaleihin.

White privilege / manifest destiny: me saadaan sekaantua muiden vaaleihin mutta muut ei meidän.

Vierailija
99/105 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraan palstaa, jossa kirjoitetaan romanttisia tai seksikkäitä tarinoita eri kirjojen henkilöistä. Venäläistrolli riehui palstalla useita kuukausia ennen Yhdysvaltain presidentinvaaleja ja jakoi "informaatiota" ehdokkaista. Koomista touhua. Positiivisena puolena oli nuoren miehen melko hyvä ulkonäkö. :D

Vierailija
100/105 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trump on äijä.