Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihana helleloma ja lapset tarhassa

Vierailija
18.07.2018 |

Olen päässyt rentoutumaan rannalla, uimaan, kuluttamaan aikaa kahviloissa ja lounaalle kaverien kanssa. Nopeasti menee lapseton viikko! Huomenna lounastreffit puolison kanssa. Sanokaa mitä sanotte mutta olen niin lomani ansainnut eikä ole pätkääkään huono omatunto että lapset ovat hoidossa.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapset tarvitsevat myös lomaa päiväkodin kuormittavasta ja hälyisästä ympäristöstä! Tämä on niin tätä etenkin nykyaikana ilmenevää minäminäminä-ajattelua.

Vierailija
42/61 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lapset tarvitsevat myös lomaa päiväkodin kuormittavasta ja hälyisästä ympäristöstä! Tämä on niin tätä etenkin nykyaikana ilmenevää minäminäminä-ajattelua.

Lapset lomailevat kanssani kolme viikkoa 👍🏻 ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kumma juttu, miten ihminen menettää ihmisarvonsa, kun siitä tulee äiti. Mitään omaa rauhaa ei saa olla koskaan, ei saa nauttia mistään ja lapsen terrori pitää kestää mukisematta. Ihme logiikkaa. Kyllä itse koen ainakin olevani lapseni uhri eikä toisinpäin.

Tämä! Nyt kun saan tämän viikon loman niin taas jaksaa olla hyvä ja läsnäoleva äiti loppuvuoden. Sori nyt että ajattelin ottaa viisi muutaman tunnin päivää vuodessa ihan vain itselleni omaan hyvinvointiini ❤️ Kaikilla ei kuulkaa ole joka toinen viikko lapsivapaa 😁 ap

No jos tosiaan koet sinäkin olevasi "lapsesi uhri" niin olet tosiaan loman tarpeessa. Saatteko minkäänlaista tukea arjen pyöritykseen muuten jos teillä on siinä kovasti haasteita? 

Ei saada. Äidilläni on sairaus (syöpä) ja pikemminkin autan häntä arjessa kuin toisinpäin, ei muita sukulaisia 80km säteellä. Puoliso tekee pitkää päivää yrittäjänä. Minä olen oman lomani ansainnut 👍🏻 Tämän jälkeen oikeasti jaksaa taas painaa arkea ja odotan kovasti puolison kanssa huomisia lounastreffejä, kiva saada hetki yhteistä aikaa. Minusta on tärkeää panostaa myös omaan jaksamiseen. Ap

Kuvitteletko olevasi jotenkin erikoisessa tilanteessa? Että kaikilla muilla vanhemmilla on omaa aikaa? Löytyy mummoja, kummeja, naapureita katsomaan lapsia, että itse saa levättyä? Tai että muiden yrittäjien miehet kerkiävät olemaan enemmän omien lasten kanssa?

Voin kertoa ettet todellakaan ole erityistapaus. Yrität vain oikeuttaa itsellesi oman typerän käytöksen, muille se ei mene läpi. Päiväkoti ei todellakaan ole kivaa aikaa etenkään päivystyksessä lapselle. Olet julma ja itsekeskeinen ihminen! Toivottavasti vain provoat.

Itse mä parhaiten tiedän oman jaksamiseni ja sen milloin pitää panostaa omaan hyvinvointiin. Ihanaa hellepäivää sinulle! Ap

Vierailija
44/61 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuuhuu! Lapset lomailevat peräti KOLME viikkoa! Sanonpa vain, että hyvin harva, joka kuulee sun minäminäminä ensin lapsista viis asenteestasi, ei todellakaan ajattele, että oletpa fiksu, kun tajuat hyvänä äitinä ottaa lapsistasi lomaa jättämällä heidät päiväkotiin, kun sä lomailet. Etenkään päiväkodissa työskentelevät. Säälivät lapsiasi ja miettivät minkälainen äiti oikein olet.

Vierailija
45/61 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP: Miksi sinulla on oikeus " omaan aikaan" mutta lapsellasi ei? Päiväkoti ei ole sitä varten että vanhempi saa lapsestaan "omaa aikaa." Päiväkoti päivä on lapsen työpäivä, eikä se ole paikka jonne lapsi laitetaan, kun lasta ei jaksa itse hoitaa. (ellei ole lastens. Tapaus) Tottakai lapsesta saa ottaa joskus "lomaa" mutta silloin hoitoapu pitäisi tulla jostain muualta, kuin päiväkodista.

Myös; jos haluaa elää itsekkäästi, elämästä nauttien voi miettiä etukäteen sen kannattaako lapsia tehdä.Siihenkin voi itse vaikuttaa.Kaikkien ei ole pakko. Eikä kaikilla ole kykyä ja resursseja vanhemmuuteen.

Selvä provohan tämä oli ja miljoonasti käsitelty aihe.

Vierailija
46/61 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap tosissasi?

Olen kys alalla työssä ja voin sanoa, että lapsesi kärsivät, kun sinä nautit olostasi.

Nyt on vielä ns päivystysaikakin varhaiskasvatuksessa, koska heinäkuu joten todella halveksun vanhempia jotka kärräävät lapsensa päiväkotiin.

Ps, äl ä sitten valita, kun lastesi pk:n työntekijöitä on lomilla syksyn alkaessa (ja hlökuntaa liian vähän=tilapäinen ylitys/alle 2vkon loma) heistä kun ei kaikki pysty lomailemaan esim.nyt heinäkuussa kiitos kaltaistesi vanhempien.

Hyi stana mitä äitejä.

Tähän on pakko sanoa että ns heinäkuun päivystysaika tuntuu jotenkin vanhanaikaiselta ajattelulta. Kaikissa perheissä ei vaan voida lomailla sitä 4 viikkoa putkeen heinäkuussa. Ei välttämättä edes missään vaiheessa 4 viikkoa putkeen. Työpaikoilla lomat jaetaan niin kuin työnantaja päättää.

Kaikilla ei edes ole kesälomaa!

Vierailija
47/61 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miks niitä lapsia tehdään jos niiden kanssa ei kuitenkaan haluta olla ja niistä tarvitaan "lomaa". Jotenkin ihan tosi outoa!

Mulla on kaksi koiraa enkä koskaan halua olla vapaaehtoisesti niistä erossa. Olen aina niiden kanssa kun vaan mahdollista. Voin vaan kuvitella että jos olisi lapsia niin ihan sama homma! Eli en haluaisi todellakaan olla vapaaehtoisesti erossa niistä.

Mutta missä lasten isä? Eikös hän syyllisty tähän ihan samaan? Miksi taas vaan äitiä haukutaan? Isää ei? 😂😅

Vierailija
48/61 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vanhemmat voi välillä olla lapsistaan erossa. Ei lasten kanssa tarvitse olla 24/7, varsinkaan vähän isompien lasten. Kyllä vanhemmilla on omakin elämä ja parisuhde tarvitsee huoltoa.

Vierailija
49/61 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en haluaisi viedä lapsia päiväkotiin ollenkaan.. mieluummin olisin heidän kanssa kaiket päivät. Ihan itkua pidättelen välillä kun pitää heidät sinne viedä. Rakastan lapsiani yli kaiken enkä halua olla heistä erossa ❤️

Vierailija
50/61 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miks niitä lapsia tehdään jos niiden kanssa ei kuitenkaan haluta olla ja niistä tarvitaan "lomaa". Jotenkin ihan tosi outoa!

Mulla on kaksi koiraa enkä koskaan halua olla vapaaehtoisesti niistä erossa. Olen aina niiden kanssa kun vaan mahdollista. Voin vaan kuvitella että jos olisi lapsia niin ihan sama homma! Eli en haluaisi todellakaan olla vapaaehtoisesti erossa niistä.

Mutta missä lasten isä? Eikös hän syyllisty tähän ihan samaan? Miksi taas vaan äitiä haukutaan? Isää ei? 😂😅

En nyt ihan vertaisi lapsia ja koiria 😂 Mutta lapsilla on tosiaan ihan yhteistä lomaa mun kanssa kolme viikkoa 24/7 samoin kuin aina viikonloput kanssamme 24/7 ja arkisin lyhyet hoitopäivät kun aloitan työpäiväni jo kuudelta ja pääsen kahdelta heitä hakemaan, ovat siis päivähoidossa normaalistikin 6h/päivä joten heidän kanssa ollaan paljon ❤️

Eivät ole koskaan yön yli missään mummolassa että vanhemmat pääsee bilettämään, sitähän vauvafoorumilla ei toki tuomita kun vanhemmilla on oikeus ryypätä mutta auta armias jos käyt rannalla/kahvilla/syömässä ilman lapsia 😂👌🏻 Ap Lapset siis lomallani hoidossa yhteensä 30h niin kyllä tuo monilla muilla vuodessa tulee täyteen ihan helposti mutta kiillottakaa toki sädekehää ❤️ Ps. Meilläkin on koira! Millanen sulta löytyy? Meillä labbis 😍

Vierailija
51/61 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten aina sanotaan että vanhemman pitää huolehtia hyvinvoinnista, tunnistaa omat voimavarat yms. ennen kuin uupuu mutta ihanan joukkolynkkauksen kohteeksi joutuu ”itsekäs” äiti joka myöntää ottavansa vähän omaa aikaa koska tarvitsee sen latautumiseen. Ah tätä äitien syyllistämistä! Hei joku heikompi ihminen vois oikeasti jättää sen oman hyvinvoinnin hoitamatta ja ties millä seurauksin että miettikää taas vähän mitä kirjoittelette tuntemattomille 👍🏻 Netissä on helppo huudella mut sanokaas noi asiat suoraan silmiin katsoen. Oikein ihanaa kesää kaikille äideille, myös meille uupuneille ja itsekkäille! Ap

Vierailija
52/61 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kumma juttu, miten ihminen menettää ihmisarvonsa, kun siitä tulee äiti. Mitään omaa rauhaa ei saa olla koskaan, ei saa nauttia mistään ja lapsen terrori pitää kestää mukisematta. Ihme logiikkaa. Kyllä itse koen ainakin olevani lapseni uhri eikä toisinpäin.

Tämä! Nyt kun saan tämän viikon loman niin taas jaksaa olla hyvä ja läsnäoleva äiti loppuvuoden. Sori nyt että ajattelin ottaa viisi muutaman tunnin päivää vuodessa ihan vain itselleni omaan hyvinvointiini ❤️ Kaikilla ei kuulkaa ole joka toinen viikko lapsivapaa 😁 ap

No jos tosiaan koet sinäkin olevasi "lapsesi uhri" niin olet tosiaan loman tarpeessa. Saatteko minkäänlaista tukea arjen pyöritykseen muuten jos teillä on siinä kovasti haasteita? 

Ei saada. Äidilläni on sairaus (syöpä) ja pikemminkin autan häntä arjessa kuin toisinpäin, ei muita sukulaisia 80km säteellä. Puoliso tekee pitkää päivää yrittäjänä. Minä olen oman lomani ansainnut 👍🏻 Tämän jälkeen oikeasti jaksaa taas painaa arkea ja odotan kovasti puolison kanssa huomisia lounastreffejä, kiva saada hetki yhteistä aikaa. Minusta on tärkeää panostaa myös omaan jaksamiseen. Ap

Minäkin muuten hoisin äitiäni silloin kun lapset oli pieniä. Minulla vain oli se onni, että meidän lapset oli hyvätapaisia ja heidän kanssaan olo ei tuntunut rasitukselta, vaan oli ihana heidän kanssaan viettää lomaa ja varsinkin olla rannalla, jos sattui lämmin kesä.

Nyt on lapset jo aikuisia ja maailmalla ja on aikaa itselle niin paljon, että joskus pitää soittaa lapsille, että haluaisiko he tuoda joku lapsenlapsen vaikka hoitoon, kun tämä oma aika alkaa käydä jo pitkäksi välillä.

Neljän äiti

Vierailija
53/61 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP: Miksi sinulla on oikeus " omaan aikaan" mutta lapsellasi ei? Päiväkoti ei ole sitä varten että vanhempi saa lapsestaan "omaa aikaa." Päiväkoti päivä on lapsen työpäivä, eikä se ole paikka jonne lapsi laitetaan, kun lasta ei jaksa itse hoitaa. (ellei ole lastens. Tapaus) Tottakai lapsesta saa ottaa joskus "lomaa" mutta silloin hoitoapu pitäisi tulla jostain muualta, kuin päiväkodista.

Myös; jos haluaa elää itsekkäästi, elämästä nauttien voi miettiä etukäteen sen kannattaako lapsia tehdä.Siihenkin voi itse vaikuttaa.Kaikkien ei ole pakko. Eikä kaikilla ole kykyä ja resursseja vanhemmuuteen.

Selvä provohan tämä oli ja miljoonasti käsitelty aihe.

No ehdinpähän myös viettämään aikaa äitini kanssa. Meille yhdessä tää on valitettavasti viimeinen kesä. Turha huudella itsekkyydestä kun et tiedä muiden voimavaroja 👍🏻 Mä olen sit se heikko näköjään jonka tarvii panostaa itseen. En pyydä sitä anteeksi! Toivottavasti ette muut joudu ikinä tilanteeseen jossa elätte ruuhkavuosia ja hoidattaa omaa äitiä työnne ja perheenne päälle 👌🏻 Ap

Vierailija
54/61 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin muuten hoisin äitiäni silloin kun lapset oli pieniä. Minulla vain oli se onni, että meidän lapset oli hyvätapaisia ja heidän kanssaan olo ei tuntunut rasitukselta, vaan oli ihana heidän kanssaan viettää lomaa ja varsinkin olla rannalla, jos sattui lämmin kesä.

Nyt on lapset jo aikuisia ja maailmalla ja on aikaa itselle niin paljon, että joskus pitää soittaa lapsille, että haluaisiko he tuoda joku lapsenlapsen vaikka hoitoon, kun tämä oma aika alkaa käydä jo pitkäksi välillä.

Neljän äiti

Kyllä mä tästä huolimatta ehdin lasten kanssa rannalle ja huvipuistoihin, perjantaista alkaa 3 viikkoa lomaa lasten kanssa 24/7 ❤️ Ap

Vierailija
55/61 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vanhemmat voi välillä olla lapsistaan erossa. Ei lasten kanssa tarvitse olla 24/7, varsinkaan vähän isompien lasten. Kyllä vanhemmilla on omakin elämä ja parisuhde tarvitsee huoltoa.

Joo mutta kun eihän AV- raadin mukaan parisuhdetta tarvii hoitaa. Aina voi erota. Miksei muuten eronneita lynkata itsekkäinä kun on ”lapsivapaat” viikot ympäri vuoden 😂 Ap

Vierailija
56/61 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin voi olla! Mutta eri asia on viedä lapsi päiväkotiin, että saa parisuhdeaikaa. Päiväkoti, kun on sen lapsen työ, ei mikään lepopaikka.

Vierailija
57/61 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin voi olla! Mutta eri asia on viedä lapsi päiväkotiin, että saa parisuhdeaikaa. Päiväkoti, kun on sen lapsen työ, ei mikään lepopaikka.

Tämä! Menisitkö ap viikoksi töihin, pois tieltä jotta miehesi saisi viettää rauhassa poikamiesviikkoa? Jaksaisi sitten loppuvuoden parisuhdearkea paremmin.

Vierailija
58/61 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodissa tiedetään mun äidin tilanteesta ja btw ne ammattilaiset siellä ymmärsi hyvin että tarviin muutaman päivän a)huolehtia hyvinvoinnistani ja jaksamisestani sekä b) viettää aikaa äitini kanssa.

Teinä tuomitsisin vaikka työttömien tarhassa ympäri vuoden olevan hoidon ennemmin kuin tän 30h koska tiiän että tarviin tän 👍🏻 Ap

Vierailija
59/61 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti tässä ap:n viestien sävy muuttui ketjun edetessä 😂

Vierailija
60/61 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että kuuntelet omaa jaksamistasi,kyllä sinäkin ansaitset lomailla. Lasten kanssa voi joskus olla todella raskasta. Hyvä, että et syyllisty ikävistä kommenteista. Olen todella huomannut, että suurin osa kanssaihmisistä ajattelevat äidin olevan itsekeskeinen ja huono äiti kun vie lapset päiväkotiin ja itse viettää päivän kotona. Itse siis opiskelen monimuotona, jolloin opiskelen kotona ja sekin on muissa päiväkodin äideistä ja osassa henkilökunnassa aiheuttanut paheksuntaa minua kohtaan, vaikka ihan normaalisti olen opinnoista edennyt, en tiedä sitten kuvittelevatko muut että opinnot voi hoitaa lasten ollessa kotona? Kun se mamma kuitenkin kotona on.. 🤔 Ja on kyllä ihanaa heittää kunnon juoksulenkki ennen kun hakee lapset kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi