Ovulaatiosta on n. 4paivaa ja olen jo aika varma etta raskaana ollaan :) Muita jotka ovat tunteneet ns. " oireita" hedelmoittymisesta tms.
Minulla on 7 kk vanha vauva ja nyt tuntuu että taidan olla taas raskaana. Ovulaatio tuntuu mulla selvästi kipuiluna ja paineena munasarjoissa, joten tunsin sen muutamia päiviä (4-5) sitten aivan selkeästi.
Nyt paineen tunne vaan jatkuu ja ihan alhaalla masussa, häpyluun yläpuolella tuntuu tosiaan sellaista vaimeaa kihelmöintiä ja painetta. (Vaikea kuvailla, mutta parhaiten sitä kuvaa ehkä se, että koko ajan on tietoinen alamasusta - eihän sitä normaalisti ajattele lainkaan.)
Tälläistä ei ole tapahtunut koskaan muulloin kuin silloin kun viimeksi olin raskaana.
- jännittää ja hymyilyttää, mutta ei uskalla vielä kuitenkaan täysin uskoa.
Onko muilla ollut tälläisiä tuntemuksia tai " oireita" hedelmöittymisestä?
:)
Kommentit (13)
Kipu on lämmin, kivulias nipistysten sarja kohdun seutuvilla. Joka kerta olen tiennyt tulleeni raskaaksi, vaikka mitään varsinaisia oireita, paineita tms. en ole tuntenut. Ja joka kerran on ko. kipu tarkoittanut raskauden alkamista.
Tosin vasta noin 7 pvää oviksesta. Joka kerralla olen noista tuntemuksista tiennyt raskaudesta kauan ennen kuin testi on näyttänyt kahta viivaa. Onnea vaan!! Tosin täytyy tietty pitää jalat vielä maassa, kun moni raskaus ei etene kovin pitkälle (minullakin 6 kertaa positiivinen r-testi+ sitä edeltävät oireet, vain yksi lapsi ja toista odotan).
Viimeksikään en tehnyt edes testiä, pahoinvointi alkoi rv 7 aikoihin ja varasin neuvola-ajan, tiesin että olen raskaana, en tarvinnut testiä. Enkä pidä sitä varsinaisena keskenmenona, jos tuolloin rv 4-5 menkat alkaa - eikös niiden silloin kuulukin alkaa.
JOku kuitenkin tiesi mitä tarkoitan :) Ehkä tämä on sitten sitä kiinnittymistä. Vähän kuumottava ja nipistävä tunne, ja painetta sillä tavalla kuin veri kiertäisi juuri siinä kohdassa erityisesti.
T: AP
Vierailija:
Kipu on lämmin, kivulias nipistysten sarja kohdun seutuvilla. Joka kerta olen tiennyt tulleeni raskaaksi, vaikka mitään varsinaisia oireita, paineita tms. en ole tuntenut. Ja joka kerran on ko. kipu tarkoittanut raskauden alkamista.
Ekassa raskaudessa en vielä tiennyt, mistä on kyse, mutta nyt toisella kertaa tiesin. Aavistelin heti oviksesta, että olen raskaana ja oireet alkoivat 3. viikolla on niin voimakkaita, että testi, jonka tein 5. viikolla oli lähinnä virallinen varmistus asialle. Nyt menossa 32. viikko. Ja näin jälkeenpäin ajateltuna samat oireet tuli välittömästi ekassakin raskaudessa, mutta silloin en tosiaan heti tajunnut, mistä kyse.
- halusinkin vain tietää, tuntevatko muut tälläisiä juttuja. Kiva kuulla että muitakin on! En yhtään epäile omia tuntemuksiani (tiedoksi pään aukojille), eli en tullut kyselemään, onko tämä mahdollista tms. Tiedän mitä tunnen ja jos en kuitenkaan ole raskaana, niin sitten en ole. Ja totta onkin, että voihan tässä käydä kuinka tahansa, ihan alkuraskauden keskenmenot ovat tosi yleisiä, useimmiten niitä ei kuulema edes huomata.
:) t. ap
Ehkäpä se on niin kun jotain oikein toivoo ja uskoo, tuntee ko. oireita??
esikoinen on tosi pieni vasta. Emme kuitenkaan käytä ehkäisyä, koska vauva on tervetullut kun tulee, mutta ei ole sen kummempia toiveita tai yritystä vielä ollut.
Lupaan että tulen kertomaan parin viikon päästä mikä on tilanne :)
t. AP
Vierailija:
Ehkäpä se on niin kun jotain oikein toivoo ja uskoo, tuntee ko. oireita??
Mainittakoon vielä, että ensimmäistä raskautta odotin lähes vuoden, kun taas tämä toinen alkoi ekasta yrityskerrasta, joten en todellakaan olettanut, että tärppäisi heti. Oireet olivat kuitenkin niin todelliset, ettei ollut epäilystäkään.
11
toivon että olet raskaana jos toivot sitä. Munasolu kiinnittyy kohtuun ovulaation jälkeen 6-7pvä...
että kun mieheni on aina naureskellut kiinnittymiskivuilleni no-höpise-mitä-höpiset-mutta-en-usko, kyselin lääkiriltäni (lapsettomuushoitoihin erikoistuneelta), että ovatko tuntemukseni ihan reaalimaailmasta. Hän sainoi, että on vuosien aikana tavannut lukuisia naisia, joilla on sama juttu, ja kertoi itsekin lukeutuvansa heihin.
Onnea jatkoon ap!
raskaana niin yhdistää ne oireet siihen. Ja lisäksi silloin kun yrittää raskautua, niin tarkkailee kehoaan tavallista tarkemmin eli pienetkin oireet huoomaa helpommin kuin yleensä.
Saa nähdä kohta pääsee testamaan. Koskaan ei ole menkkoja edeltänyt viikon alavatsaoireilut.
Ei kannata nuolasta ennen kuin tipahtaa!