Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomeen 6h työpäivät? Mitä mieltä

Vierailija
17.07.2018 |

Tuntipalkan pitäisi tosin nousta jos työpäivät lyhenisi MUTTA työntekijöiden hyvinvointi ja tuottavuus paranisi?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopii kunhan palkka ei laske...

Älä sitten valita työttömille, jos et ole valmis jakamaan töitäsi heille. Jos työt ja palkat jaettais, niin työssäkäyvien ei tarttis mollata sohvalla makaavia työttömiä.

Siinä sitten kaikki hakisivat asumistukea ja toimeentulotukea,nyt vain osa saa noita

Ja entistä useampi jäisi kotia makaan kun "ei kannata noin pienen eron takia 6 tuntia tehdä, tuilla saa melkein saman".

Vierailija
42/54 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritykset eivät voisi palkata lisää väkeä, koska mitä useampi tekijä sitä enemmän vakuutus, eläke yms. maksuja.

Jos palkatkaan eivät voisi suhteessa tippua, niin eipä kohta olisi töitä kellään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä 6h työpäivän teen ihan eri motivaatiolla kuin 8h päivän, jolloin työskentelen ainakin puolet ajasta säästöliekillä, että jaksan.

Huomattavasti energisempi ja tuottavampi toi 6h.

Vierailija
44/54 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen on tehty tekemään työtä. Suomalainen elää työlle. Suomalaiselle työ on kunnia asia.

Siitä puhutaan kahvipöydissä jopa. Mä laillistasin amfetamiinin ja pidentäisin työajat 20h mittaisiksi niin, että tämä kansa pääsisi oikeasti tekemään töitä. 4h unta päivässä riittää hyvin jos ihminen lääkitään amfetamiinilla. Jokaisen työpaikan yläpuolella olisi kyltti missä lukisi ''Työnteko vapauttaa synneistä''.

Suomessa tosiaan puhutaan töistä vapaallakin. Vastaavaa ilmiötä en ole tavannut missään ulkomailla asuessanni.

Tiedä sitten missä siestalandissa olet asunut, mutta kyllä USAssa ainakin työstä puhutaan mielellään.

Vierailija
45/54 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen miettinyt juurikin sitä , miten paljon ihmiset joutuvat tekemään töitä. Minun mielestä toi 6 tuntia kuulostaa ihan mahtavalta! Ihanteeni olisi 4 tuntia. Voi sitä iloa mikä työstä jäisi, kun kuitenkin jää aikaa oikeasti elämiseen. Kumppanin kanssa oleskeluun, lasten kanssa tekemisiin ja ystävien tapaamisiin, harrastuksiin ja  hauskanviettoon! :')

Masennus yms liikakuormitus häviäisi takuuvarmasti.

Elämä kun on ainutlaatuinen, eikä me päästä tätä kaikkea kokemaan takaisin. Minun mielestä ihmisen oikeus on elää mahdollisimman helppoa ja ihanaa elämää. Kerran kun täällä ollaan.

Vierailija
46/54 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevämpää 4 päiväinen työviikko. 6 tuntiin tulee ihan turhaa ajelua esim työautoilla.

Vierailija
47/54 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan 6 tunnin työaikoja. Työpaikat vähenee kuitenkin tekniikan kehittyessä. Ja jos totta puhutaan niin paljonko oikeasti 8h työpäivinä tehdään töitä? Hyvä jos sen kuusi tuntia, monissa paikoissa vähemmän.

Vierailija
48/54 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voisin vaikka palkastani vähän nipistääkin, jos vapaa-aika lisääntyisi ja stressi helpottaisi. Ei tuntisi niin pahasti, että koko elämän on vaan pelkkää työntekoa ja oravanpyörää. Tosin tämä vaatisi sitä, että työnantajilta poistettaisiin palkkaamista estävät maksut, että voisivat helpommin palkata väkeä sitä lyhentynyttä työaikaa paikkaamaan. Vähän kuin ennenvanhaan, kun työntekijä asteli tehtaalle ja kysyi onko töitä, pääsi töihin siltä seisomalta ja työnantaja maksoi pelkän palkan.

Vierailija
49/54 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa huomata että moni muukin on samaa mieltä. Nykyinen työnikin olisi niin paljon miellyttävämpi jos tekisin sitä vaikka klo 8-14... Tuntuu ettei 8h työaikaa todellakaan jaksa edes "tehokkaasti" tehdä. Palkat ovat Suomessa tosin aika pienet monilla aloilla elinkustannuksiin verrattuna, että kauhean paljon ei palkkoja voisi kyllä laskea jos ei laske myös esim. vuokrat ja mielellään myös ruoan hinta, mutta etenkin asumiskustannukset.

Terveisin tämän ketjun aloittaja: https://www.vauva.fi/keskustelu/3220123/elama-menee-hukkaan-jos-kokoaik…

Vierailija
50/54 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen miettinyt juurikin sitä , miten paljon ihmiset joutuvat tekemään töitä. Minun mielestä toi 6 tuntia kuulostaa ihan mahtavalta! Ihanteeni olisi 4 tuntia. Voi sitä iloa mikä työstä jäisi, kun kuitenkin jää aikaa oikeasti elämiseen. Kumppanin kanssa oleskeluun, lasten kanssa tekemisiin ja ystävien tapaamisiin, harrastuksiin ja  hauskanviettoon! :')

Elämä kun on ainutlaatuinen, eikä me päästä tätä kaikkea kokemaan takaisin. Minun mielestä ihmisen oikeus on elää mahdollisimman helppoa ja ihanaa elämää. Kerran kun täällä ollaan.

Kyllä sinulla on oikeus tehdä 4-tuntista päivää. Toivottavasti saat iloa neljän tunnin palkastasi :) 

Vierailija
51/54 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinulla on oikeus tehdä 4-tuntista päivää. Toivottavasti saat iloa neljän tunnin palkastasi :) 

Näin olisikin. Palkan tosin pitäisi olla lähelle samaa muita pohjoismaita. Suomi kun ei muutenkaan loista palkoissa pohjoismaissa. 

Vierailija
52/54 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkat ovat Suomessa tosin aika pienet monilla aloilla elinkustannuksiin verrattuna, että kauhean paljon ei palkkoja voisi kyllä laskea jos ei laske myös esim. vuokrat ja mielellään myös ruoan hinta, mutta etenkin asumiskustannukset.

Vuokrat ja muut elinkustannuksethan määräytyy sen mukaan miten katsotaan ihmisillä olevan varaa maksaa. Ei kai nyt sattumalta maissa, missä ihmiset tienaa vähemmän ole myös halvempi elää muutenkin jos Suomeen vertaa.

Vierailija
53/54 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkat ovat Suomessa tosin aika pienet monilla aloilla elinkustannuksiin verrattuna, että kauhean paljon ei palkkoja voisi kyllä laskea jos ei laske myös esim. vuokrat ja mielellään myös ruoan hinta, mutta etenkin asumiskustannukset.

Vuokrat ja muut elinkustannuksethan määräytyy sen mukaan miten katsotaan ihmisillä olevan varaa maksaa. Ei kai nyt sattumalta maissa, missä ihmiset tienaa vähemmän ole myös halvempi elää muutenkin jos Suomeen vertaa.

Meneekö sitten jonkun keskipalkan mukaan vai kuinka? Koska matalapalkkaisilla aloilla on kyllä kituuttamista ja saattaa joutua turvautumaan jopa tukeen vielä palkan lisäksi. Silloin ei ole elinkustannukset kohdallaan suhteessa palkkatasoon.

Vierailija
54/54 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Varmaan sopii joillekin, mutta itselläni ei nykyiseenkään työhöni riitä normi 8 tunnin työpäivä...

Sama. Antaisin aika paljon jo 8-10h päivistä, mutta ei auta.

Te olette markkinahäiriköitä kun myytte vapaa-aikanne liian halvalla ja kilpailette tuntipalkalla muita työntekijöitä vastaan. Toimitte epäreilusti toisia työntekijöitä vastaan ja varsinkin itseänne ja ajattelematta läheisiänne. Trumppi pistäisi teille tuontitullia.