Kaverini 45v nainen pisti juuri kuolleen äitinsä talon heti vuokralle vaikka kuolemasta muutama viikko :0
Jo oli kuvat ja ilmotukset tehty.
Mitä pitäisi ajatella? Jotenkin itellä tulee tunne, ettei äidin kuolema paljoa hetkauttanut :0
Kommentit (52)
Eihän tossa mitään ihmeellistä ole, äitikin varmasti tyytyväinen kun kasvattanut fiksun tyttären. Toinen luku on ihmiset, jotka poistavat puhelinliittymää tms. seuraavana päivänä kuolemasta.
Toki jokaisen kuolema on yksilöllinen. Kai riippuu myös siitä kauanko tämä on ollut tiedossa ja kerennyt jo suremaan etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
No ei sen talon pito mitään maksa.
Sähköt ja vedet poikki.
Eikai sielä lämmitystä tarvita jos talo on tyhjä.
Tosiaan vähän semmonen kuva tuosta tulee että raha kiinnostaa enemmän.
Pariskunta maksoi muutaman vuoden tyhjillään olleesta talosta 215 000 euroa.
Kukin osakas oli saamassa 41 500 euroa pesästä, mutta odotukset romuttuivat.
Kuntotarkastus ennusti noin 100 000 euron remonttia, johon ostaja varautui. Ennuste petti pahasti: talo osoittautui purkukuntoiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköt ja vedet poikki.
Tosiaan vähän semmonen kuva tuosta tulee että raha kiinnostaa enemmän.Sinä et selvästikään ole koskaan omistanut taloa. Kiinteistövero, jätemaksut ja kunnasta riippuen esim tienhoitomaksut juoksee koko ajan. Voi olla isoja summia. Lisäksi ei taloa voi jättää kylmäksi, putket jäätyy ja hajoaa, ja kosteusongelmia voi tulla muutenkin.
Itse tosin en surun keskellä jaksaisi sitä siivousta ja tavaroiden lajittelua mitä vuokraus vaatii. Eikä perunkirjoitus yleensä ole niin nopea, että viikoissa kukaan saisi valtuuksia vuokraamiseen. Joten tuskin on edes totta.
Jos kaikki pesän osakkaat suostuvat, niin ei ole mitään estettä laittaa kuolinpesän asuntoa vuokralle.
Perunkirjoituksessa tehdään luettelo pesän varoista ja veloista, pesänjako voi olla samassa tilaisuudessa tai joskus myöhemmin.
Minun työkaverini on jo myynyt muistisairaan äitinsä huonekalut ja kodintavarat, vaikka äiti on yhä hengissä. Sitä minä paheksun. Jännityksellä myös odotan, mitä työkaverini sisarukset asiasta toteavat perinnönjaon aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Minun työkaverini on jo myynyt muistisairaan äitinsä huonekalut ja kodintavarat, vaikka äiti on yhä hengissä. Sitä minä paheksun. Jännityksellä myös odotan, mitä työkaverini sisarukset asiasta toteavat perinnönjaon aikaan.
Tässä voidaan liikkua jo lähellä kavalluksen tunnusmerkistöä.
Seurasin läheltä erästä kuolemantapausta ja sen seurauksia perikunnalle. Perintöverot piti maksaa jossain aikataulussa ja sen takia kämppä piti myydä nopeassa tahdissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköt ja vedet poikki.
Tosiaan vähän semmonen kuva tuosta tulee että raha kiinnostaa enemmän.Sinä et selvästikään ole koskaan omistanut taloa. Kiinteistövero, jätemaksut ja kunnasta riippuen esim tienhoitomaksut juoksee koko ajan. Voi olla isoja summia. Lisäksi ei taloa voi jättää kylmäksi, putket jäätyy ja hajoaa, ja kosteusongelmia voi tulla muutenkin.
Itse tosin en surun keskellä jaksaisi sitä siivousta ja tavaroiden lajittelua mitä vuokraus vaatii. Eikä perunkirjoitus yleensä ole niin nopea, että viikoissa kukaan saisi valtuuksia vuokraamiseen. Joten tuskin on edes totta.
Ainoa lapsi ja pesässä ei muuta kuin velaton talo, sen irtaimisto ja pankkitilillä jonkin verran rahaa. Ehkä auto. Kauanko tuossa perunkirjoitusprosessissa tollaisessa yksinkertaisessa tapauksessa menee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverini äiti asui vuokralla. Kaverini tyhjensi asunnon ja luopui siitä. Pian vuokranantaja hankkinut uudet vuokralaiset. Todella kylmäveristä toimintaa kaveriltani.
Äitinsä kuoleman jälkeen siis, ei ehtinyt kulua kahta kuukauttakaan aikaa äitinsä kuolemasta.
Todella tökeröä toimintaa. Olisi se pitänyt saman kuun lopussa vapauttaa.
Vierailija kirjoitti:
No jos asuu palvelutalossa, niin aikaa on kuun loppuun tyhjentää kämppä. Jos asuu pitkäaikaisosastolla, niin viikon loppuun asti aikaa tyhjentää huone.
Riippuu viikonpäivästä. Normaalisti pyritään siivoamaan samana päivänä, että seuraavana päivänä pääsee uusi asukas. Eläviä on jonossa, kuolleiden jälkeen ei tarvita karanteenia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin ajattelit säilöä hoitokodissa asuvan vanhuksen kokonaisen asunnon huonekalutt? Vanhus pysyvästi hoitokodissa. Millä rahalla maksat sekä hoitokodin että asunnon, jossa ei enää asuta kulut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin ajattelit säilöä hoitokodissa asuvan vanhuksen kokonaisen asunnon huonekalutt? Vanhus pysyvästi hoitokodissa. Millä rahalla maksat sekä hoitokodin että asunnon, jossa ei enää asuta kulut?
Rahan tai tilan puute ei ole juridisesti pätevä syy myydä toisen henkilön omaisuutta. Mikäli tässä on valtakirja kunnossa, silloin toki asia on kunnossa.
Taisit astua sarkasmikuoppaan.