Kaverini 45v nainen pisti juuri kuolleen äitinsä talon heti vuokralle vaikka kuolemasta muutama viikko :0
Jo oli kuvat ja ilmotukset tehty.
Mitä pitäisi ajatella? Jotenkin itellä tulee tunne, ettei äidin kuolema paljoa hetkauttanut :0
Kommentit (52)
On saattanut olla pakkotilanne. Talon ylläpito maksaa enemmän kuin tiedätkään ja samoin hautajaiset, perunkirjoitukset yms.
Olisiko pitänyt rakentaa alttari sinne äitivainaan asuntoon, vai mikä olisi ollut oikea tapa?
Ihan fiksua. Mitä sitä tyhjillään seisottaa kun eihän siitä tule kuin kuluja. Tuskin äitivainaa enää välittää mitä kämpälle tapahtuu.
No mitä sille pitäis tehdä? Minäkin pistin heti vuokralle, oli nimittäin suhteellisen iso rahareikä ylläpitää. Joskus tulevaisuudessa muutetaan siihen itse, mutta toistaiseksi miehen väikkärin teko pitää tällä paikkakunnalla vielä useamman vuoden.
No ihan hyvä. Minä en pystynyt eikä sekään mikään hyve ole.
No onko linkkiä tähän myynti-ilmoitukseen? Vai mikä tämän aloituksen pointti oli?
Tuohan voi olla myös surureaktio, sitä vaan toimii eikä oikein tajua edes. Ehkä häntä helpotti asioiden raivaaminen heti siinä missä joku toinen hilloaa niitä ennallaan vuosia.
No kauanko sen Feng Shuin muutosta tarvitsee odottaa?
Tottakai voi laittaa heti. Ei se äidin muisto siitä tärväänny.
No ei sen talon pito mitään maksa.
Sähköt ja vedet poikki.
Eikai sielä lämmitystä tarvita jos talo on tyhjä.
Tosiaan vähän semmonen kuva tuosta tulee että raha kiinnostaa enemmän.
Ennen perunkirjoitusta ei kyllä juuri pidä tehdä mitään kuolleen omaisuudella.
Onko talon vuokralle laitossa joku suruaika?
Kuinka pitkä se on?
Näinhän normaali ihminen toimii ellei muuta sinne itse.
Vierailija kirjoitti:
No ei sen talon pito mitään maksa.
Sähköt ja vedet poikki.
Eikai sielä lämmitystä tarvita jos talo on tyhjä.
Tosiaan vähän semmonen kuva tuosta tulee että raha kiinnostaa enemmän.
Minun äitini asui rivitalossa, joten vastikkeet juoksevat halusi tai ei. Enkä todellakaan suosittelisi lämmityksen katkaisemista yhtään arvokkaamasta omakotitalostakaan.
Kaverini äiti asui vuokralla. Kaverini tyhjensi asunnon ja luopui siitä. Pian vuokranantaja hankkinut uudet vuokralaiset. Todella kylmäveristä toimintaa kaveriltani.
Mitä sitten? Hetkautti se äidin kuolema tai ei niin ei ole sun asia. Toi vuokralle laitto ei kerro muutenkaan yhtään mitään siitä kuinka raskaasti sun ystävä tän asian otti. Taas oli sen verran typerä alotus että tais olla provo...
Minun äitini pyörisi uurnassaan, jos tietäisi kuinka pitkään olen pitänyt hänen asuntoaan vajaalla käytöllä.
Aika kylmä ihminen. Ei taida kovin tunteellisesti suhtautua enempi materialin ja rahan perässä.
Mä en pystyis. Mulla seiso isovanhempien koti pitkään tyhjillään kunnes lopulta myin sen pois.