Otatko aurinkoa kesällä, esim. just nyt?
Onko sinusta ruskettunut iho must juttu kesällä?
Kommentit (28)
Mikään ei ole niin tylsää kun maata rannalla ja sitten se vaivalla hankittu rusketus katoaa viikossa jos sateinen jakso. Mielummin vain ulkoilen sopivassa vaatetuksessa.
En ole varsinaisesti "ottanut" aurinkoa. Olen ulkoillut ja touhunnut paljon mökillä sekä lenkkeillyt koiran kanssa. Tunnustan, että en käytä juurikaan aurinkorasvoja. Inhoan niiden hajua ja tahraamista. Ihoni on ruskettunut ja eilisen veneilyn seurauksena ihan aavistuksen punoittavakin selästä. Joo, ei varmasti kauhean viisasta. Mutta sen takia pidänkin silmällä jos iholle ilmestyy muutoksia. Olen poistattanut useita luomia, mutta niissä ei ole ollut mitään. Muuten elintapani ovat vähemmän riskialttiita; en tupakoi, olen koko ikäni harrastanut aktiivisesti liikuntaa ja olen normaalipainoinen. Noin niin kuin puolustukseksi... :D
N51
Ottaisin aurinkoa jos en saisi kutisevaa aurinkoihottumaa vähäisestäkin auringossa olosta.
Mä aina leikkaan melanoomat juustohöylällä pois ja käyn ottamassa lisää aurinkoa. Pitäis taas höyläyttää muutamat melaluomiröpsykät pois iholta. Aurinko ottaa parhaiten ilman aurinkosuojarasvoja. Oliiviöljyä pintaan ja mars aurinkoa ottamaan.
En ota aurinkoa enkä käytä Suomessa koskaan aurinkovoiteita, mutta tykkään oleskella ulkona auringossa.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin otan! Ihon sävystä pystyn myös päättelemään elokuussa, keiden oppilaiden perheillä on ollut varaa käydä ulkomailla ja kenen ei. Niinhän se on, että työläiset ei ehdi ruskettumaan😊
Miten sä pystyit lähettämään tän meilin 80-luvulta?
Vierailija kirjoitti:
Mitään ”terveellistä” rusketusta ei ole olemassakaan (ihan määritelmällisesti; se on looginen mahdottomuus) ja näyttää myöskin rumalta. Eli en ota aurinkoa.
En vietä elämääni pelkäämällä kaikenmoisia uhkia. Tälläkin hetkellä Välimeren äärellä hiekkarannalla makaan auringossa.
Kalpeat ihmiset on surkean näköisiä ruumiita
Ei tulis mieleenkään... Ei melanoomaa mulle kiitos.