Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä syötte nyt näin kuumilla helteillä jos ette vaan millään jaksa ruveta väsäämään mitään lämmintä ruokaa?

Vierailija
17.07.2018 |

Nälkä olis mutta kuumuus uuvuttaa niin ettei jaksa miettiäkään mitään ruuan valmistusta.

Kommentit (903)

Vierailija
101/903 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee mitään kun kuuma, aamulla söin puuroa ja se saa riittää

M45

Vierailija
102/903 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen syötiin tähteitä ja tänään taitaa olla pussimuussia ja toissapäiväistä jauhelihaa sekaisin. Että kyllähän tää aika eksoottista ateriointia on.

Salaattitarpeita menee paljon ja smoothieita tulee tehtyä, että sillä pärjää jo pitkälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/903 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljaa vie nälän mennessään.

Vierailija
104/903 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan talkkuna oli hellepäivien ruokaa. Sekoitettiin viiliin tai piimään tai marjoihin pöperöksi.

Tykkään, ainut mikä menee hyvin alas. Teinit haluaa lämmintä ruokaa mutta itse en.

Jos olisi varaa niin pizzaa tilaisin joka päivä niin kauan kunnes helteet on ohi,

Tai tekisi edes joku muukin ruokaa täällä kuin minä.

Vierailija
105/903 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keitto on ihana alkupala kuumana kesäpäivänä.

Ohje Pirkka-lehdestä: 

Gazpacho, kylmänä syötävä keitto 

5 annosta

0,5 kg kypsiä tomaatteja

3 nippusipulia

1 rkl oliiviöljyä

1 punainen paprika

(1/2- 1 mietoa punaista chiliä)

10 cm (n. 150 g) pätkä kurkkua

1 valkosipulinkynsi

3 dl vettä

3 rkl sitruunanmehua

1,5 rkl oliiviöljyä

3/4 tl suolaa

mustapippuria

Huuhtele tomaatit ja kalttaa ne (vedä tomaatin päälle ristiviilto ja kasta kiehuvaan veteen kunnes kuori irtoaa). Kuori tomaatit, poista kannat.

Silppua sipulit, kuullota hetki öljyssä pannussa.

Halkaise paprika ja chilipalko, poista siemenet.

Laita tomaatit, sipulit, paprika, chili, kurkku ja kuorittu valkosipuli tehosekoittimeen. Hienonna kasvikset, lisää joukkoon vesi, sitruunamehu ja öljy. Mausta suolalla ja mustapippurilla. Sekoita tasaiseksi.

Viilennä keitto jääkaapissa.

Vierailija
106/903 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan tulisia ruokia ja voileipäkakkua! :) Myös sushi on varteenotettava vaihtoehto! Tai joku ruokaisa kylmä pastasalaatti/(ei-majoneesipohjainen)perunasalaatti, jota tekee kerralla ison satsin jääkaappiin. Myös kaikki suolainen pikkunärpittävä on kuumalla ihan suotavaa ja sallittua--juustot, tortillasipsit guacamolella tai hummuksella, oliivit jne. Kasviskeitot (kesäkeitto, peruskasvissoppa, tomaattikeitto) on myös hyvä tapa saaa ruokaa mahaan, vaikka kuinka ei tekisi mieli syödä.

Vierailija
107/903 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää nyt pois jankkaamasta sen kylmän ruoan puolesta. Tehkää sille oma ketju, jossa voitte väitellä aiheesta. Tänne olisi kiva saada vinkkejä niistä nopeista, helpoista ja kevyistä LÄMPIMISTÄ ruoista. Miksei raskaimmistakin LÄMPIMISTÄ ruoista.

Karjalanpaisti on helppo. Ei tosin kovin nopea, mutta raskas, helppo ja ennen muuta lämmin (jos ei syö sitä kylmänä). 

En kyllä huomannut että aloittaja olisi tilannut nimenomaan lämpimien ruokien ohjeita.

Ei ap, vaan minä kirjoitin, että oli kiva... Eikö se jankkaaminen riitä vieläkään? Äh, pois, en jaksa tätä paskaa!

Niin. Mikä siinä on niin vaikea pysyä ketjun aiheessa? Sen näkee tuolta otsikosta. Perustakaa oma ketjunne te, jotka helteestä huolimatta haluatte väsätä lämmintä ruokaa. Aloittaja etsii sille vaihtoehtoja.

Ei jaksa miettiäkään MITÄÄN ruoan valmistamista. Eli yksinkertaisia vaihtoehtoja kehiin nyt vaan.

Vierailija
108/903 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ottanut pakastimesta lohiseljankaa jo aikaisemmin sulamaan, meinasin tyrkätä mikroon, mutta söinkin kylmänä. Ihanaa oli melkein jääkylmä soppa! Siinähän on suolakurkkua, mikä vielä raikasti makua.

Vierailija
109/903 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lempparisalaatti satoi tai paistoi: menin lautaselle kaikenlaisia salaatteja ja yrttejä niiden päälle grillattua tai muuten vain kypsää broileria ja sitten jotain hedelmää tai marjoja ja lopuksi vielä suolaiseksi jotain juustoa. Äsken pistelin lautasellisen tätä salaattia ja broilerin lisäksi mansikoita mustikoita ja aurajuustoa.

Vierailija
110/903 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smoothie, johon kylmiä marjoja pakastimesta (tulee mukavan kylmää), tonnikalasalaattia tai vesimelonia.

Vierailija
111/903 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan talkkuna oli hellepäivien ruokaa. Sekoitettiin viiliin tai piimään tai marjoihin pöperöksi.

Tykkään, ainut mikä menee hyvin alas. Teinit haluaa lämmintä ruokaa mutta itse en.

Jos olisi varaa niin pizzaa tilaisin joka päivä niin kauan kunnes helteet on ohi,

Tai tekisi edes joku muukin ruokaa täällä kuin minä.

Onhan se ymmärrettävää että teinit tarvitsee enemmän ruokaa. Teen aina lämpimän ruuan lounaalla. Usein he itse grillaavat illalla tai sitten menee jääkaapilla koko ilta. Talvella syödään aina kaksi lämmintä ruokaa.

Tän viikon helppoja ruokia. Hernerouhepihvit. Täytetyt kesäkurpitsat. Broilerin file. Broilerin grillipaketti. Uusia perunoita. Kananmunia. Lihapullia. Pizzaa itse tehden. Viime viikolla omi nyhtöpossua ja tonnikalalasagnea

Aina lisäksi salaattia

Ei ole vielä koskaan ollut liian rankkaa tehdä ruokaa.

Vierailija
112/903 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savukalaa (kylmää), kurkkuraitaa, etikkapunajuuria, tomaattia. Jälkkäriksi mansikoita.

Vierailija
113/903 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nälkä olis mutta kuumuus uuvuttaa niin ettei jaksa miettiäkään mitään ruuan valmistusta.

Salaattia saatana

Vierailija
114/903 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä teen lämmintä ruokaa vasta iltapalaksi klo 9 jälkeen illalla, päivän syön vain pienempiä välipaloja. Helppoa, kun asuu yksin, voi sanella itse ateriarytminsä.

Vierailija
115/903 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin pizzaa kotiinkuljetuksella.

Vierailija
116/903 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savukalaa, kuoharia ja mansikoita.

Vierailija
117/903 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää nyt pois jankkaamasta sen kylmän ruoan puolesta. Tehkää sille oma ketju, jossa voitte väitellä aiheesta. Tänne olisi kiva saada vinkkejä niistä nopeista, helpoista ja kevyistä LÄMPIMISTÄ ruoista. Miksei raskaimmistakin LÄMPIMISTÄ ruoista.

No tähän tarkoitukseen voi tehdä ihan oman ketjunsa. Tää ketju ei oo siihen tarkoitettu. Thanks ja näkemiin! 🙋‍♀️ Ap

Vierailija
118/903 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee nälkä kyllä aina säännöllisesti, oli miten kuuma tai kylmä tahansa. Olen aina ihmetellyt kun jengi puhuu että ei oo nälkä ku oon niin kuuma :) Olenko ainut omituinen?

Vierailija
119/903 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evoluutio näköjään tappaa uusavuttomat nälkään 😂😂😂😂😂

Vierailija
120/903 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karjalanpaisti on helppo. Ei tosin kovin nopea, mutta raskas, helppo ja ennen muuta lämmin (jos ei syö sitä kylmänä). 

En kyllä huomannut että aloittaja olisi tilannut nimenomaan lämpimien ruokien ohjeita.

Tässä oot oikeassa. Kysyin vaan jokaisen omia ruokamieltymyksiä näin helteisillä keleillä. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän