Mitä syötte nyt näin kuumilla helteillä jos ette vaan millään jaksa ruveta väsäämään mitään lämmintä ruokaa?
Nälkä olis mutta kuumuus uuvuttaa niin ettei jaksa miettiäkään mitään ruuan valmistusta.
Kommentit (903)
Makaronisalaattia. Sain työkaverilta purkin majoneesia . Keitin pussin Torino makaroneja, hernemaissipaprika pussi, keitettyjä linssejä.
Majoneesin sekaan chilipulveria ja sitruunapippuria . Majoneesi purkista tulee 3 satsia. Chilipulveri ja sitruunapippuri ovat nyt loppu, mutta kaapista löytyi ikivanha dippikastike. Käytän sen huomenna.
Suomessa on pari päivää vuodessa oikein hellettä, ja sitten ihmiset on aivan toimintakyvyttömiä?! Ei jakseta laittaa ruokaa saati syödä.. No, tyylinsä kullakin. Kyllä mä jaksan seistä hellan edessä myös helteillä.
Teen kasviskeittoja. Niitä pystyy syömäänn helteelläkin ja osan voi pakastaa. Keiton sivussa minulla on pikkulautanen, johon pilkon vaikkapa juustoa, hedelmiä sekä leivän/riisikakun/hapankorpun + levitettä/tahnaa... Aivan täsipainoinen ateria ja maistuu kuumemmillakin keleillä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on pari päivää vuodessa oikein hellettä, ja sitten ihmiset on aivan toimintakyvyttömiä?! Ei jakseta laittaa ruokaa saati syödä.. No, tyylinsä kullakin. Kyllä mä jaksan seistä hellan edessä myös helteillä.
Ajatella, Briteissä sataa muutama sentti lunta talvella ja heti on koulut kiinni, junat ei liiku ja lentokoneetkin pysyy maassa. Että kun ei ole tottunut johonkin niin....
En ymmärrä aloittajan kysymystä. Onko se ongelma, että pitäisi tehdä lämmintä ruokaa, vai se, että ei ylipäätään jaksa tehdä mitään ruokaa?
Syön esim. salaattia, gazpachoa ja leipää/juustoa/aiemmin keittämiäni munia, jotain muuta aikaisemmin tekemääni kylmänä.
Kyllähän katukuvasta näkyy, että moni siirtynyt nauttimaan liemiruokia - pelkästään ☹️
Meillä tehdään kyllä aina lämmintä ruokaa 1-2 × päivässä. Näin helteellä on ihan älyttömästi energiaa kaikkeen! Eilen 10h ulko/raksahommia omalla pihalla ja siinä sivussa valmistui ruokakin.
Eilen oli Igorin kanaa kasvisriisin kanssa, lounaaksi tosin raparperipiirakkaa vaniljakastikkeella:)
Lounaat yleensä munakasta, salaattia, kasviskeittoa tai itsetehtyjä sämpylöitä. Illalla sitten tuhdimpaa kanaa, kalaa tai lihaa
Meillä syödään helteillä kylmää ruokaa, ei kenellekään maistu lämmin ruoka. Enkä tarkoita mitään leipiä, vaan ihan täyspainoisia aterioita.
- Gazpacho-keitto, joka syödään siis kylmänä ja saa helposti tehtyä tehosekoittimessa
- salaatti
- hedelmät (esim. jäädytetyt rypäleet käy melkein karkista, verigreippi ja meloni menee hyvin suolaisten ruokien kanssa)
- valmiiksi paistettu kala ja katkaravut, mukaan perunat ja perus sitruunakastike yms
Mulla menee jannasti niin, etta mita korkeampi lampotila, sita mausteisempaa ruokaa mun alkaa tehda mieli.
Eilen ja toissapaivana syotiin miehen tekemaa vindaloo-currya, naan-leipaa ja viereen tomaatti-sipuli-vihrea chili -salaattia.
Tanaan ja huomenna ruokalistassa on katkarapuja tulisessa thaimaalaisessa currykastikkeessa.
Jostain syysta myos vahvasti sokeroitu minttutee maistuu, seka kaikenlaiset suolatut pahkinat ja siemenet.
Jos joku osaa selittaa mista nama "himot" johtuvat niin olen kiitollinen :D
treffit kirjoitti:
Mulla menee jannasti niin, etta mita korkeampi lampotila, sita mausteisempaa ruokaa mun alkaa tehda mieli.
Eilen ja toissapaivana syotiin miehen tekemaa vindaloo-currya, naan-leipaa ja viereen tomaatti-sipuli-vihrea chili -salaattia.
Tanaan ja huomenna ruokalistassa on katkarapuja tulisessa thaimaalaisessa currykastikkeessa.
Jostain syysta myos vahvasti sokeroitu minttutee maistuu, seka kaikenlaiset suolatut pahkinat ja siemenet.
Jos joku osaa selittaa mista nama "himot" johtuvat niin olen kiitollinen :D
Mausteista en osaa sanoa, mutta suolanpuute tulee hikoillessa ja runsaasta nesteen juomisesta (en tarkoita alkoa) joten hyvä, että sitä suolaa tekee mieli syödä. Tosin siihen riittää ihan pelkkä suola, ei tarvita mitään oheistuotteita.
Harvoin varsinaisesti laitan mitään ruokaa varsinkaan kuumalla kelillä. Vesimeloni nassuun, tai rasiallinen rypäleitä. Jos tarvii suolaa, paistelen yleensä halloumia mukaan tai vedän kasviksia hummuksen kanssa. Haen viereisestä sushi-paikasta resq-sushit usein kuumilla keleillä, viileä sushi sopii täydellisesti helteeseen.
Salaatteja, hapankorppuja, vihanneksia, hedelmiä, jogurttia ja marjoja. En mitään lämmintä ellei joku toinen ole laittanut niin sitten. Mökillä grilliruokia eli vihanneksi ja makkara. Jätskiä ja vesimelonia tekis nyt mieli :P
Äsken söin kylmänä eilistä munakasta, ja täytti samalla tavalla kuin lämpimänäkin 😋
Kasviksia ja hedelmiä menee paljon.
Vierailija kirjoitti:
Äsken söin kylmänä eilistä munakasta, ja täytti samalla tavalla kuin lämpimänäkin 😋
Kasviksia ja hedelmiä menee paljon.
No eihän ruuan lämpötila vaikutakaan kylläisyyteen. Siihen kylläisyyteen vaikuttaa vain ruuan sisältö.
Juuri tein kylmää tonnikala-pastasalaattia. Täysjyvämakaronia, purkki tonnikalaa ja kasviksina tuoretta kurkkua ja paprikaa. En laittanut sekaan majoneeseja tms. Kukin voi purkista lisätä halutessaan, itse en välitä..
Talkkunavelliä, talkkunoita ja piimää. Lisäksi voi laittaa mustikoita.
Muutakin säilykekalaa on kuin tonnari ja jopa paremman makuisia useimmat.
watermelon island
aamu: vesimelonia
päivä: vesimelonia
ilta: vesimelonia
tai sit ihan vaan banaania t. freelee
Minä tein tänään lasagnen pitkän kaavan mukaan, jälkilämmössä paistoin skonsseja. Sisällä 21,5 astetta, ulkona +30.