Mitä syötte nyt näin kuumilla helteillä jos ette vaan millään jaksa ruveta väsäämään mitään lämmintä ruokaa?
Nälkä olis mutta kuumuus uuvuttaa niin ettei jaksa miettiäkään mitään ruuan valmistusta.
Kommentit (903)
Oon syönyt ihan samoja ruokia kuin muutenkin. Jätskiä kyllä paaaaljon enemmän kuin normaalisti.
Niin, me ihmiset olemme erilaisia ja reagoimme ruokaankin eri tavalla.
Näinhän se menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällasilla helteillä meillä ei ikinä tehdä lämmintä ruokaa.
Raikasta salaattia, leipää leikkeleillä tai kananmunilla, marjoja ja maustamatonta jugurttia, pähkinöitä, hedelmiä, kasviksia, marjoja, mehukeittoja, rahkaa yms.
Ihanat, raikkaat ja terveelliset smoothiet on aika kovassa käytössä, lapsetkin voi vetää päivässä 2-4 kertaa niitä.
Ei edes lapsille ruokaa
Outoa
Heti on joku mukisemassa kun ei lapsille syötetä perunaa ja jauhelihaa. Tuo menuhan on pullollaan vitamiineja, ja ei lapsi nälkään kuole kun ruokaa on tarjolla mahan täydeltä.
Tänään tehtiin flammkuchenia, hiivatonta "pizzaa". Tosi hyvää roséviinin kanssa. Ei ole ruokahalu kärsinyt helteistä:)
Syön kasvissalaatteja joihin lisään kylmiä lihapullia, katkarapuja, juustoa tms. Ei huvita lieden lämpö yhtään eikä ole kyllä oikeen nälkäkään.
Uusi kesä ja uudet helteet on täällä! Onkos päivitettyjä vinkkejä hellepäivien ruoanlaittoon tai ruoanlaiton välttelemiseen?
Itse hain tänään kaupasta seuraavaa:
- tuorekurkkua ja raejuustoa, joita aion sekoittaa tsatsikin kanssa. Ihana viileä välipala tai lisuke
- hapankorppuja ja levitteitä (pari erilaista creme bonjouria, hummusta)
- tuoreita kasviksia, joita napostella sellaisenaan / leivän päällä / kasvissosekeitoksi
- tonnikalaa, joka sopii salaatin joukkoon tai erilaisiin tahnoihin ja vaikka kolmioleivän täytteeksi
- Yosa -kaura"jogurtin"tapaista, joka on hyvää jäisten marjojen ja pellavansiemenrouheen kanssa
Näillä eväillä aion helposti porskuttaa pari päivää, lisäksi pakastimesta löytyy kaikenlaista. Niin ja vichyä ja sitruunaa kuluu myös.
Tsemppiä kaikille! Vielä ei ole kämppä kuumentunut tukalaksi, joten yhtä uuvuttavat oltavat ei ole kuin tämän alkuperäisen ketjun aikoihin!
Mä tein ison broilerikiusauksen tänään. Riittää pari päivää meille kolmelle. Paistoin kaks pelillistä pullia . Kirsikkatomaatteja, paprikaa ja kurkkua ostin paljon. Mehujäitä on pakastimessa. Smoothien surauttaa helposti.
Minä tänään (lomapäivä):
- Aamiaiseksi kahvia, appelsiinituoremehua sekä kaurapuuroa pakastemustikoilla ja mantelimaidolla
- Päivällä pakkasesta kasvispastakastiketta (sipuli-porkkana-paprika-kesäkurpitsa-tomaatti +tomaattimurka, mausteet), lisäksi keitin täysjyväpastaa
- Iltapäivällä jäätelöa
- Alkuillasta kylmä salaattibuffetin tyyppinen ratkaisu eli paloiteltuja kasviksia, savulohta, leipää ja levitteitä yms.
- Nyt illalla hapankorppuja, joissa päällä aurinkokuivattu tomaatti -creme bonjouria sekä HK:n ultrakevyttä meetvurstia... Nam... Näihin tulee himo! Lisäksi kuivaa omenasiideriä näin loman kunniaksi.
En koe joutuneeni juuri tekemään tänään ruokaa, silti on tullut syötyä ihan monipuolisesti. Kannustan kaikkia pakastimen käyttöön sekä siihen, että ruoka on ravintoa - ei ole suurta väliä, onko se milloinkin kylmää vai ei, mutta hyvä, jos se on monipuolista! Hyvää kesää kaikille!
Salaatteja juustolla, ruislastuja, pähkinöitä, nacholautasia, täytettyjä sämpylöitä.
Tänään paistoin kanaa, jota syötiin salaatin kanssa. Ei ollut paha vaiva.
En rakasta ruuan laittoa, mutta kyllä meillä väännetään ihan normaalisti "lämmin ruoka" joka päivälle. Tai oikeastaan niin, että teen kattilallisen ruokaa ja sitä syödään niin monta päivää kuin riittää. Nyt syödään toista päivää hernerokkaa yhtenä päivän kahdesta ateriasta. En mä ole erityisen uupunut lämpimästä kesäsäästä, mutta mulla onkin kova kunto :D *vitsi, vitsi*
Hellettä on ollut pari päivää, ei nyt vielä ahdista :D. Ihan normaalisti jaksan vielä kokata ruokaa. Kanafileitä ja salaattia söimme tänään. Hedelmiä tulee syötyä enemmän, esim. melonia. Ei jaksa vettä lipittää koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan talkkuna oli hellepäivien ruokaa. Sekoitettiin viiliin tai piimään tai marjoihin pöperöksi.
Mä oon syönyt talkkunaa päivälliseksi nyt parina päivänä, tosi hyvää.
Paistoin eilen jauhelihaa ja mifua jääkaappiin. Tänään ja huomenna lämmitän mikrossa tortillojen sisään. Kurkkua, tomaattia,salaattia, juustoraastetra, sipulia, kermaviiliä. Vesimelonia jälkiruuaksi. Proteiinijuomia ja vaukkaita. Rahkaa ja ananasta. Ruisleipää, banaaneja, piimää.
Oho, täälläkin on toinen talkkunansyöjä. Ostin juuri tänään pitkästä aikaa kun teki mieli. Ihanaa vaniljajogurtin, banaanin, saksanpähkinöiden, kuivattujen karpaloiden, mehiläisen siitepölyn ja soijalesitiinin kanssa, nam.
Ei sillä lämpötilalla ole mitään vaikutusta. Vain sisältö merkkaa.